En zo stort ineens je hele droomwereld in..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 19:33

In de eerste plaats wil ik je zeggen dat ik het moedig van je vindt om dit hier te plaatsen, en mee te blijven lezen en reageren. Het zijn veelal waarschijnlijk niet de reacties die je wil krijgen en dat zal ongetwijfeld pijn doen.

Niet helemaal te vergelijken met deze situatie: Toen mijn allereerste vriendje met iemand anders zoende bleef ik bij hem. Ik heb het hem toen vergeven, maar ben het nooit vergeten. Ik was zo verliefd op die jongen, dat ik hem niet wilde laten gaan en zéker niet voor een ander. Ik heb hem naderhand nooit meer voor de volle 100% kunnen vertrouwen. Later bleek dat hij gebruik maakte van mijn eerdere grens en daarna écht vreemdging. Achteraf had ik spijt dat ik hem na dat zoenen niet aan de kant heb gezet.

Ik ben erg benieuwd naar de verloop van het gesprek vanavond. Heel veel sterkte!

czarina

Re: En zo stort ineens je hele droomwereld in..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 19:44

Ik wil je heel veel sterkte en succes wensen.
Hem vragen of je bedenktijd kan krijgen zou ik absoluut niet doen. Jullie moeten samen weer door 1 deur kunnen en jullie leven kunnen delen. Maar hij zou je op zijn blote knieen moeten smeken om bij hem te blijven.
Als hij er echt voor wilt gaan en jij denkt dat er nog toekomst zit in jullie relatie eventueel met therapie moet je er voor gaan.
Maar ieder dingetje dat dwars zit, zowel bij jou als bij hem moet je duidelijk keer op keer bespreken.
Elkaar opnieuw leren kennen en alles bespreekbaar maken. Dan komt het vast goed.

En je kan beter spijt hebben van het nog een keer geprobeert hebben dan dat je spijt krijgt dat je het niet meer geprobeert hebt.

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 19:46

czarina schreef:
Ik wil je heel veel sterkte en succes wensen.
Hem vragen of je bedenktijd kan krijgen zou ik absoluut niet doen. Jullie moeten samen weer door 1 deur kunnen en jullie leven kunnen delen. Maar hij zou je op zijn blote knieen moeten smeken om bij hem te blijven.
Als hij er echt voor wilt gaan en jij denkt dat er nog toekomst zit in jullie relatie eventueel met therapie moet je er voor gaan.
Maar ieder dingetje dat dwars zit, zowel bij jou als bij hem moet je duidelijk keer op keer bespreken.
Elkaar opnieuw leren kennen en alles bespreekbaar maken. Dan komt het vast goed.

En je kan beter spijt hebben van het nog een keer geprobeert hebben dan dat je spijt krijgt dat je het niet meer geprobeert hebt.

Daar ben ik het niet mee eens.

Moet de TS zich dan wellicht nóg eens op haar hart laten trappen?

IndoradoRedi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 19:50

Joto schreef:
Nou spijt me wel, maar als mijn vriend uberhaupt rommelt met een ander waar ik achter kwam kreeg hij een beste schop onder zn kont, en na 4 jaar amputeerde ik junior erbij..

Lijkt me heel knap als je hem ooit weer kan vertrouwen, maar wees eerlijk en blijf niet om de dieren, en om de mooie plek daar, trust me dat is geen leven.
En tis niet 1 x een misser, maar al 4 jaar blijkbaar.

Sterkte ermee en hoop dat je de juiste beslissing maakt. En luister na je gevoel

Haha, om dat 1e ''Junior amputeren'' moest ik wel lachen, maar ik ben het er helemaal mee eens!
Heel veel succes met je beslissing!

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 20:01

Nee ts moet zich niet nogmaals op haar hart laten trappen.
Ts moet opeisen wat van haar is. Hij heeft ooit voor haar gekozen en nu zal hij verdomd hard zijn best moeten doen om haar te houden.
Maar als hij echt van haar houd zoals hij nu zegt, en zij van hem houd dan moeten ze zo sterk kunnen wezen om bij elkaar te blijven.
En soms weet je pas wat je mist als je het niet meer hebt.
Opgeven kan altijd nog.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 20:04

Maar hoe weet je dat als jij zegt dat hij van dr houdt hij het echt meent? Hij zegt dit al 4 jaar lang tegen dr :=

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 20:09

Dat weet ik niet. Dat zal ts moeten kunnen zien aan hem. Of hij echt spijt heeft of niet.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 20:19

De vraag is of hij spijt heeft van zijn 4-jaar-lang-durende-vlaag-van-verstandsverbijstering, of dat hij baalt dat het is uitgekomen....

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 20:22

Liezel1 schreef:
De vraag is of hij spijt heeft van zijn 4-jaar-lang-durende-vlaag-van-verstandsverbijstering, of dat hij baalt dat het is uitgekomen....

Dat is een mooi vraagstuk. :j

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 20:22

Ik denk het laatste. Een echte vent had in ieder geval het fatsoen gehad om te zeggen dat ie twijfelde, of verliefd was of weet ik het. Dan ga je niet 4 jaar naast de pot pissen.

lianne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 20:26

Ragnaaa schreef:
Liezel1 schreef:

Dat is een mooi vraagstuk. :j

haha inderdaad. dat is wel een goeie!

maar TS, 4 jaar!!! mijn god!
hoe kun je nog naast deze man liggen. en hoe akelig vies moet je je wel niet voelen.
ik ben een aantal weken geleden ook achter de affaire van mn (ex)vriend gekomen.
nou ik weet wel dat ik zo´n vent niet waard ben.
blijkbaar was het gras groener aan de overkant. Donder dan op.

Ik kan wel begrijpen dat je van hem houdt. Daarom is het ook zo rot.
maar meid je verdient toch een man die oprecht om je geeft.
waar is je eigenwaarde. heeft hij die verstopt.

lianne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 20:27

ik ben trouwens wel benieuwd waar je voor kiest, voor jezelf of voor hem..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 20:28

Liezel1 schreef:

Het laatste. Hij heeft het zelf niet verteld dus dat lijkt me duidelijk.
Als dat meisje niet voor de deur had gestaan, had TS nu nog in de veronderstelling gezeten dat alles koek en ei was.

_Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 20:28

ik vind het echt heel rot voor je
verder kan ik er moeilijk wat over zeggen het is mij nooit overkomen
maar sterkte met het nemen van je besluit

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 20:33

Besef wel dat hij in relatie met haar bijna net zo ver is als met jouw.. Het is niet zomaar één avond. Het is 4!!! jaar. Waar is je zelf respect gebleven? Kots je hem nu niet uit?

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 20:34

czarina schreef:
Dat weet ik niet. Dat zal ts moeten kunnen zien aan hem. Of hij echt spijt heeft of niet.

Hij heeft haar de afgelopen 4 jaar ook voor kunnen liegen zonder dat ze wat door had. Waarom zou het nu dan anders zijn?

TS kies alsjeblieft voor jezelf.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 20:50

Ik vind wel dat we hier op bokt heel makkelijk en heel hard oordelen. Allemaal mooi en aardig als je thuis achter je laptop zit, om dat hard stelling te nemen. Maar als je er middenin zit is de situatie wel een beetje anders.

De TS heeft alle recht om nog te twijfelen en na te denken wat ze wil. En het is helemaal aan haar om te kiezen of ze bij hem wil blijven of verder wil gaan.

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 21:00

Omdat zijn ogen nu geopend zouden kunnen zijn dat hij een geweldige meid laat lopen.

Samm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 21:01

Ik heb niet alles gelezen wat iedereen gezegt heeft maar dat maakt voor mijn mening ook vrij weinig uit, er was bij mij geen haar op me'n hoofd geweest die eraan zou denken dat het misschien nog wel goed zou komen.Nee echt niet, en mijn houden van was ook in 1 klap een heel stuk minder geworden, kun je nou echt met zekerheid zeggen dat hij die 4 jaar zo ontzettend veel van je gehouden heeft? Vind het heel naar voor je maar ik zou echt voor mezelf kiezen en snel weg gaan, je zult een hele moeilijke tijd tegemoet gaan maar daar kom je wel doorheen. Succes met je beslissing! :(:)

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 21:03

Anoeska schreef:
Ik vind wel dat we hier op bokt heel makkelijk en heel hard oordelen. Allemaal mooi en aardig als je thuis achter je laptop zit, om dat hard stelling te nemen. Maar als je er middenin zit is de situatie wel een beetje anders.

De TS heeft alle recht om nog te twijfelen en na te denken wat ze wil. En het is helemaal aan haar om te kiezen of ze bij hem wil blijven of verder wil gaan.

Niemand dwingt haar tot het nemen van een beslissing toch?
En oordelen vanachter je pc is altijd veel makkelijker als het meemaken IRL.. thank god, dat niet iedereen dit in zijn leven mee hoeft te maken :)
Ik vind ook niet dat de mensen hard oordelen richting TS, maar er juist met een realistische kijk op reageren.. aangezien je in de situatie van de TS, misschien niet alles even helder meer ziet, kan dat heel verhelderend werken.
Wat de TS ermee doet, is altijd nog aan haar zelf..

Ghani

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 21:11

Jeetje mina!
Poe poe, dan stoort je leven echt even in zeg.

Net als veel anderen in dit topic, vind ook ik dat je goed moet bedenken hoe je de toekomst ziet met deze man. Bij mij zou al het vertrouwen weg zijn, al kan ik me voorstellen dat ik nog wel van mn man zou houden. Houden van kun je gewoonweg niet even uitzetten.
Echter, 4 jaar achter je rug om een relatie aangaan met een andere vrouw, dat is gewoonweg niet acceptabel. Niet dat een one-night-stand-slippertje dat wel is voor mij, maar ik kan me voorstellen dat er vrouwen zijn die dit wel kunnen vergeven.

Ik denk gewoon dat je vriend nu baalt dat je erachter bent gekomen. Als die 'andere' vrouw niet naar je toe was gekomen, had dit nog lang doorgegaan..

Kappen zou ik zeggen .

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 21:15

Wow, ik heb niet heel het topic gelezen, maar ik snap de essentie.

Persoonlijk zou ik het absoluut not-done vinden (ERG zachtjes uitgedrukt) als mijn vriend vreemd zou gaan.
Een slippertje is al not-done, laat staan een relatie van 4 jaar ernaast hebben!

Houden van zet je idd niet zomaar uit, maar je kan wel je gezonde verstand het woord laten doen.
Mijn gezonde verstand zou zeggen: jammer maar helaas, EXIT!

Sterkte met de situatie.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 21:21

Niet te geloven dat iemand je vier jaar kan voorliegen zonder dat iemand iets door heeft. Gelukkig is die andere dame aan de deur gekomen, wie weet hoe lang het anders nog geduurd zou hebben.

Tja hij heeft in die zin voor jouw gekozen aangezien jij met hem samen een huis hebt en die andere niet. Denk goed na wat JIJ wilt, ik zou in elk geval willen dat hij op de blote knieen spijt moet laten zien.
Als jij ervoor wil vechten met hem dan moet hij niet verbaasd zijn als hij elke minuut verantwoording moet afleggen, dat zijn mail, telefoon en wat dan ook gecontroleerd word. Zodra hij dat onzin vind dan heeft hij maar pech dat heeft hij zichzelf aangedaan.

Ik hoop dat je eruit komt wat je wilt. Dat je indien je ervoor wilt vechten dit nooit meer meemaakt en dat het vertrouwen terug kan komen. Ik hoop echt dat die vent begrijpt wat hij heeft aangedaan. Ik kan niet eens bedenken hoe dit voor jouw moet zijn, ik weet wel dat ik hoop dat ik dit nooit mee maak.

sterkte

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 21:24

joyce83 schreef:
Niet te geloven dat iemand je vier jaar kan voorliegen zonder dat iemand iets door heeft. Gelukkig is die andere dame aan de deur gekomen, wie weet hoe lang het anders nog geduurd zou hebben.

Tja hij heeft in die zin voor jouw gekozen aangezien jij met hem samen een huis hebt en die andere niet. Denk goed na wat JIJ wilt, ik zou in elk geval willen dat hij op de blote knieen spijt moet laten zien.
Als jij ervoor wil vechten met hem dan moet hij niet verbaasd zijn als hij elke minuut verantwoording moet afleggen, dat zijn mail, telefoon en wat dan ook gecontroleerd word. Zodra hij dat onzin vind dan heeft hij maar pech dat heeft hij zichzelf aangedaan.

Ik hoop dat je eruit komt wat je wilt. Dat je indien je ervoor wilt vechten dit nooit meer meemaakt en dat het vertrouwen terug kan komen. Ik hoop echt dat die vent begrijpt wat hij heeft aangedaan. Ik kan niet eens bedenken hoe dit voor jouw moet zijn, ik weet wel dat ik hoop dat ik dit nooit mee maak.

sterkte

Ik vind persoonlijk dat als je al zó moet gaan beginnen, met controleren en constant verantwoording afleggen, je dan al voor jezelf moet kiezen, en er een punt achter moet plaatsen.

Waar zijn we dan mee bezig?

Een relatie is gebaseerd op vertrouwen en oprechtheid, eerlijkheid.
Als jij dat gevoel alleen krijgt door te controleren, ben je in mijn ogen al niet meer goed bezig, en werkt deze relatie niet.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 21:27

Ragna daar heb je wel gelijk in. Echter kan ik me wel voorstellen dat als hij een keer later thuis komt dan gebruikelijk dat je dan gelijk gaat vragen waar iemand was. Vooral met dit in je achterhoofd.
"moeten" controleren is nooit goed natuurlijk.