Hoe denken jullie over drugsgebruik?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cherrypop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:31

Jenkins schreef:
Ik zeg niet dat iedereen mensen moet verafschuwen. Ik verafschuw ook niemand, vind het alleen ongelofelijk stom.
Als je mee hebt gemaakt wat ik heb meegemaakt vroeger, dan zie je dat die mensen vaak 2 keuzes hebben.
1. Ook dezelfde fout in gaan. en dus je leven verkloten.
2. Je er totaal tegen afzetten en de kans hebben een goed leven op te bouwen.

Yeyo - er word hier om je mening gevraagd. En die heb ik gegeven. :)

Ik weet niet hoor, maar ook mensen die met uitgaan drinken hebben een grote kans op een goed leven hoor. Wat een onzin verhaal! Dan zou 80% van de studenten aftakelen naar zwerver ofzo? Wat een bekrompen domme kortzichtige gedachte!!

t is niet zo dat iedereen die drinkt gelijk alcoholist is hoor :?

Ik ga 4 a 5 x per week de stad in en drink dan, maar mijn leven ziet er nog steeds heel positief en rooskleurig uit hoor :? Ik studeer op de Uni, ik heb leuk werk wat ik goed kan/doe. Dus ik vind jouw redenatie echt neeeergens op slaan.

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:32

Sandeman schreef:
Ik ging alleen maar voor party-drugs. Heb er niks aan overgehouden, ben erg sportief en heb een leidinggevende functie. Er is niks mis met mij hoor. Ben gewoon een slimme meid, die vroeger weleens uit haar dakkie ging.

ps. dat waren wel de hard-drugs

Same here!

Ik gebruik heeeeel af en toe nog eens een glaasje harddrugs,
zoete witte graag ;)
Laatst bijgewerkt door Yeyo op 22-07-09 11:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:33

Helaas ik moet weer naar me werk. Greetzzz

Sandeman

Re: Hoe denken jullie over drugsgebruik?

Mmmmm rood wijntje, jammie. Vanavond als ik uit me werk kom.

XxSultanxX

ik ben niet tegen drugs , iedereen in mijn vriendengroep gebruikt
ben er mee opgegroeit :) enja dan vind je het een stuk normaler denk ik ...
enja zelf ben ik er ook niet vies van :o

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:34

Werkze San!

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 11:35

Sandeman schreef:
Ik heb 1 x echt iets heel ergs meegemaakt. We hielden thuis een afterparty. Was een nieuw meisje mee, 17 jaar. De volgende ochtend werden we gebeld door de vrienden waar ze in huis zat dat ze een overdosis speed had genomen. Ze heeft een week in coma gelegen en is toen overleden. Tuurlijk schrokken wij ons kapot, hebben haar bezocht en zijn naar de begrafenis geweest. Dit meisje was haar hele leven door iedereen in de steek gelaten en mishandeld en misbruikt. Ze was dus erg labiel en kon er niet mee omgaan.

Maar als je het op de juiste wijze gebruikt heb ik er nog steeds geen problemen mee.

Zo dat is wel heftig! Helaas weten sommige mensen die drugs gebruiken ook niet de juiste hoeveelheid en nemen vaak snel teveel. Zo gaan er regelmatig dingen mis ja. Maar dan moet ze wel heel erg veel speed op hebben gehad? Of had ze vanalles door elkaar heen gedaan?

Nouja, eindeloze discussie lijkt wel. Maar ik neem wel eens een pilletje als ik op een hardcorefeest ben, geef ik eerlijk toe. Maar doe ook vaak zat niks op feesten, ligt er maar net aan of ik er zin inheb. Zonder vermaak ik me ook echt wel goed, alleen dan is het heel anders.
Ik vind gewoon dat iedereen het zelf moet weten, en tuurlijk zijn er mensen verslaafd aan drugs maar je bent niet meteen verslaafd als je af en toe eens een keer wat doet.
Zo heb ik ook 1x speed en 1x coke geprobeerd (wel in mijn drinken gedaan, durfde niet te snuiven) maar ik wou het gewoon graag 1x proberen om te kijken hoe het is. Dat was mijn eigen beslissing, en het is bij 1x gebleven.. vond het niet voor herhaling vatbaar.
En vaak is het probleem ook dat mensen die niet lekken in hun vel zitten en/of despressief zijn drugs gaan gebruiken, omdat ze zich dan zo klote voelen maak het ze vaak niet uit hoevaak en hoeveel ze nemen... Daarin gaat het vaak mis. Of gewoon mensen die het doen en er niet (genoeg) verstand van hebben, die al snel teveel nemen met alle risico's.
Maar alcohol kan net zo erg zijn als drugs, het probleem is gewoon vaak dat mensen te snel teveel ophebben/nemen.
Maar dat de mensen die nooit drugs gebruiken het meteen verafschuwen, oke is hun eigen mening. Maar iedereen moet het voor zichzelf weten. Het is altijd je eigen keuze, en je eigen lichaam. Als iemand graag zijn lichaam wil volgooien met drugs, prima.
Maar ik vind alcohol bijna net zo erg als drugs, zoals pilletjes, coke en speed en noem maar op. Tegenwoordig zie je 14 jarige kinderen die al aan de sterke drank zit, is dat wel normaal dan? Alcohol maak je lichaam op een gegeven moment ook kapot, netzoals drugs.
Ook blow ik af en toe, 1x in de 2 weken ongeveer. Ik vind dat soms gewoon relax en daarom doe ik het ook. Ben ik dan meteen een verslaafde? Nee, want ik kan het ook makkelijk laten.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:37

Overdrijven is ook een kwestie! Alsof mensen die in de kinderopvang werken 's weekends niet welles wat alcohol drinken. Alsof alcohol minder erg is dan af en toe op een feest een pilletje. Nou sorry hoor maar ik weet zeker dat er door alcohol evenveel, of zelfs meer problemen worden veroorzaakt door lazerzatte mensen. Die kunnen dan namelijk nogal welles aggresief worden en stomme dingen doen. Als ik een pilletje opheb op een feest ben ik nog altijd doodnormaal.
Dus dit slaat werkelijks nergens op!
En alsof ik dan na een feest die maandag erop met werken nog steeds strak sta ofzo.. Neehoor, een nachtje slapen en je voelt er al niks meer van. Dus nee, ik vind dat je echt overdrijft.[/quote]

Je in het weekend klem zuipen vind ik ook niet kunnen.
Verder is het wel zo dat je bij die pillen vaak echt niet weet wat er precies in zit en wat de gevolgen hiervan kunnen zijn.
Overdrijven kan een kwestie zijn, ook wel eens een vak, trouwens ;) , maar goed dit is mijn mening en daar wordt naar gevraagd, door jou notabene.

Mijn mening is dat je er het beste niet aan kunt beginnen, verder ben ik echt niet van mening dat je nu één of ander zwaarverslaafde zou zijn die nodig moet afkicken, maar ik weet wel dat ik het niet prettig zou vinden als ik zou weten dat de juf van mijn dochter in het weekend wat zou gebruiken of teveel zou drinken.
We leven in een vrij land, maar het zou mij niet lekker zitten, sorry.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:40

Met verantwoord drugsgebruik heb ik geen problemen, helaas is het erg lastig om je drugsgebruik binnen de perken te houden :) En is het bij bepaalde chemische drugs lastig te controleren wát je nu precies gebruikt.

Ik gebruik zelf enkel alcohol en soms blow ik (hasj). Harddrugs als speed, XTC en dergelijke lijken me persoonlijk niets omdat ik bang ben in een psychose terecht te komen.
Laatst bijgewerkt door RoodZonnetje op 22-07-09 11:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:40

Ik zelf gebruik geen drugs, rook evenmin en ik neem hoogstens een glaasje champagne met oud op nieuw.

Ik heb te veel slechte ervaringen met alledrie waardoor ik er nu echt van af zie.

Ik vind het gewoon zo stom om het zelfs maar 1 keer te doen zélfs als je je grenzen kent. M'n ex gebruikt nogal drugs daar kwam ik later pas achter en een ander meisje dat ik ken dat ook naar zulke hardcore feesten ging is aan een overdosis overleden ... het meisje was 15.. mijn eigen oom ligt nu kapotgezopen in een verpleegtehuis... vader én oom van een vriendin van me zijn beide aan alcoholoverleden. Mijn opa heeft longkanker door roken en het is niet meer te genezen. Tjah.. zou er iemand zijn die dan nog zelf veel behoefte zou hebben om ook maar iets van die troep aan te raken? Ik iig niet!

Het rijtje is trouwens nog niet eens af...

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 11:44

Avaluna: Ik denk toch dat meer mensen het doen als jij weet. Maar zolang andere mensen er geen last van hebben, als het alleen in het weekend gebeurt als je notabene vrij bent.. dat is dan toch je eigen keuze? Zolang je het op je werk maar niet doet. De pillen die ik neem op feesten zijn van tevoren altijd getest, dus dat zit wel goed! ;)
Maargoed, vind het gewoon nergens opslaan dat je erbij haalt dat ik PW ga studeren en dat je het echt niet vind kunnen dat ik dan welles in het weekend een pilletje pak op een feest.
Wat denk je van die vrachtwagenchauffeurs die een wild weekend hebben gehad en 's morgens vroeg al in de vrachtwagen zitten met miss niet al hun aandacht op de weg? Ik noem maar iets.. maar alle andere mensen in het verkeer worden dan ook in gevaar gebracht. En ik ken zo'n vrachtwagen chauffeur dus tis geen verhaal wat ik nu zomaar verzin.
Nee sorry, maar dan vind ik dat toch nog wel ietsie erger.
Terwijl ik als ik later in de kinderopvang werk nooit iets verkeerds zou doen op het werk. Want weekend is weekend voor mij, als ik dan een feest heb en ik pak een pil.. prima. Hebben ze 's maandags op het werk toch geen last van? Dan ben ik toch weer gewoon hartstikke nuchter? Of ben ik nou zo dom dat ik mijzelf altijd voor de gek heb gehouden?

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:45

Maartje1990 schreef:
Ik zelf gebruik geen drugs, rook evenmin en ik neem hoogstens een glaasje champagne met oud op nieuw.

Ik heb te veel slechte ervaringen met alledrie waardoor ik er nu echt van af zie.

Ik vind het gewoon zo stom om het zelfs maar 1 keer te doen zélfs als je je grenzen kent. M'n ex gebruikt nogal drugs daar kwam ik later pas achter en een ander meisje dat ik ken dat ook naar zulke hardcore feesten ging is aan een overdosis overleden ... het meisje was 15.. mijn eigen oom ligt nu kapotgezopen in een verpleegtehuis... vader én oom van een vriendin van me zijn beide aan alcoholoverleden. Mijn opa heeft longkanker door roken en het is niet meer te genezen. Tjah.. zou er iemand zijn die dan nog zelf veel behoefte zou hebben om ook maar iets van die troep aan te raken? Ik iig niet!

Het rijtje is trouwens nog niet eens af...

ben het helemaal met je eens!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:54

Jenkins schreef:
Yeyo - er word hier om je mening gevraagd. En die heb ik gegeven. :)

Jij geeft je mening niet, jij geeft je oordeel. En niet eens over drugsgebruik, maar over de mensen die drugs gebruiken.

Ik vind trouwens ook dat je werk en privé prima gescheiden kan houden.

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:54

Maartje1990 schreef:

En als iemand overlijd door een auto-ongeluk? zou je dan ook nooit meer autorijden?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:57

Nou.. grappig dat je 't vraagt ik ben namelijk al 'anti' auto :+ en desondanks dat ik wél aan 't lessen ben nu wil ik zelf zo min mogelijk gebruik maken van de auto.

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 12:01

Maartje1990 schreef:
Nou.. grappig dat je 't vraagt ik ben namelijk al 'anti' auto :+ en desondanks dat ik wél aan 't lessen ben nu wil ik zelf zo min mogelijk gebruik maken van de auto.

hahahah, ja dat riep ik ook toen ik nog geen rijbewijs had :+

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 12:08

tjah en ik wil toch écht gaan proberen er zo min mogelijk gebruik van te maken. Geld voor een auto heb ik sowieso niet :+

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 12:25

@Moelie: het blijkt idd dat veel meer mensen incidenteel gebruiken, dan dat ik denk, ik vind dit schrikbarend.
Het voorbeeld van een vrachtwagenchauffeur die in het weekend drinkt vind ik eveneens schrikbarend en het feit dat het meer gebeurd en in verschillende sectoren waarin men de verantwoording heeft voor zijn medemens vind ik idd verontrustend.
Ik zeg hier ook nergens dat ik vind dat jij hierdoor slecht in jouw (latere) beroep zult zijn, wel dat ik het verontrustend zou vinden.
Ik zal vast en zeker de enige overbeschermende moeder zijn ;) .

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 12:28

Nee hoor hier nog een! Ik moet er ook niet aan denken dat ik mijn zoontje (2,5) achter moet laten bij een frequente gebruiker!
Zeker als je dan leest dat je dagen later nog last hebt van wat je gebruikt hebt.

@maartje, goed voornemen hoor, ik ben iig verpest inmiddels hahaha!

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 12:32

Ik zelf heb nooit drugs gebruikt, maar ik zal ook niet ontkennen dat ik het wel ooit is wil proberen. Gewoon om te weten wat nou die 'kick' is waar iedereen het over heeft zeg maar. Maar zolang ik het niet aangeboden krijg zal ik het ook niet zo maar gaan regelenen o.i.d. Verder drink ik wel, maar ik weet het zo te doen dat ik nooit te ver ga. Ik ga geen grenzen opzoeken.

Piaffe123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 12:44

Ik ga regelmatig mee naar dance feesten (denk aan Extrema, Armin van Buuren enzovoort)

Als je daar toch ziet wat drugs met die mensen doet denk je wel 10 keer na voordat je dat gaat gebruiken

Missy123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 12:51

Ik denk dat iedereen anders tegen drugs aankijkt en iedereen mag en heeft daar een eigen mening over !
Die wordt meestal gevormd door je opvoeding, wat je zelf meemaakt en ziet om je heen en je eigen ik...
Hoe je er tegen over staat en/of angst ervoor heb.

Ik vindt drugs en/of blowen niet verkeerd ik denk alleen dat heel veel mensen het doen omdat het er een soort van bijhoort. Lees: op een hardcore feest of wat voor feest dan ook.

Ikzelf blow alleen in het weekend (niet eens elk weekend) voor mij is het een soort van ontspanning..
Pillen doe ik ook weleens alleen denk ik dat ik één van de weinige ben die het juist NIET doet als ik uitga,
ik doe het alleen bijvoorbeeld met mijn vriend samen als we thuis zijn of een weekend in een hotel enz.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 12:55

Ik snap nog altijd niet hoe je een auto met drugs kan vergelijken. Wie kan me dat een keer uitleggen?

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 13:11

Missy123 schreef:
Ik denk dat iedereen anders tegen drugs aankijkt en iedereen mag en heeft daar een eigen mening over !
Die wordt meestal gevormd door je opvoeding, wat je zelf meemaakt en ziet om je heen en je eigen ik...
Hoe je er tegen over staat en/of angst ervoor heb.

Ik vindt drugs en/of blowen niet verkeerd ik denk alleen dat heel veel mensen het doen omdat het er een soort van bijhoort. Lees: op een hardcore feest of wat voor feest dan ook.

Ikzelf blow alleen in het weekend (niet eens elk weekend) voor mij is het een soort van ontspanning..
Pillen doe ik ook weleens alleen denk ik dat ik één van de weinige ben die het juist NIET doet als ik uitga,
ik doe het alleen bijvoorbeeld met mijn vriend samen als we thuis zijn of een weekend in een hotel enz.

Neehoor, ik neem echt niet een pilletje op een hardcorefeest omdat iedereen het doet. Het is nog altijd mijn eigen keuze en zoals ik al eerder heb gezegt, ik ga ook welles naar feesten waarbij ik gewoon nuchter blijf. Dus ik pak niet op elk feest een pilletje.
Op hardcorefeesten zijn er sowieso altijd nog mensen bij die géén drugs gebruiken en die dat ook nooit doen.
Dit is dus weer een vooroordeel over hardcorefeesten en dat vind ik ook niet kloppen.

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 13:13

pharagirlke schreef:
Ik snap nog altijd niet hoe je een auto met drugs kan vergelijken. Wie kan me dat een keer uitleggen?

Zoals er werd gezegt door iemand: Ik gebruik geen drugs omdat er een bekende een keer aan dood is gegaan. Toen maakte iemand een vergelijking als: Dus, omdat er al heel veel mensen een auto-ongeluk hebben gehad rij je ook nooit auto.
Tis natuurlijk iets heel verschillends, dat wel.. Maar ik denk dat diegene het zo bedoelde.