Sandeman schreef:Ik heb 1 x echt iets heel ergs meegemaakt. We hielden thuis een afterparty. Was een nieuw meisje mee, 17 jaar. De volgende ochtend werden we gebeld door de vrienden waar ze in huis zat dat ze een overdosis speed had genomen. Ze heeft een week in coma gelegen en is toen overleden. Tuurlijk schrokken wij ons kapot, hebben haar bezocht en zijn naar de begrafenis geweest. Dit meisje was haar hele leven door iedereen in de steek gelaten en mishandeld en misbruikt. Ze was dus erg labiel en kon er niet mee omgaan.
Maar als je het op de juiste wijze gebruikt heb ik er nog steeds geen problemen mee.
Zo dat is wel heftig! Helaas weten sommige mensen die drugs gebruiken ook niet de juiste hoeveelheid en nemen vaak snel teveel. Zo gaan er regelmatig dingen mis ja. Maar dan moet ze wel heel erg veel speed op hebben gehad? Of had ze vanalles door elkaar heen gedaan?
Nouja, eindeloze discussie lijkt wel. Maar ik neem wel eens een pilletje als ik op een hardcorefeest ben, geef ik eerlijk toe. Maar doe ook vaak zat niks op feesten, ligt er maar net aan of ik er zin inheb. Zonder vermaak ik me ook echt wel goed, alleen dan is het heel anders.
Ik vind gewoon dat iedereen het zelf moet weten, en tuurlijk zijn er mensen verslaafd aan drugs maar je bent niet meteen verslaafd als je af en toe eens een keer wat doet.
Zo heb ik ook 1x speed en 1x coke geprobeerd (wel in mijn drinken gedaan, durfde niet te snuiven) maar ik wou het gewoon graag 1x proberen om te kijken hoe het is. Dat was mijn eigen beslissing, en het is bij 1x gebleven.. vond het niet voor herhaling vatbaar.
En vaak is het probleem ook dat mensen die niet lekken in hun vel zitten en/of despressief zijn drugs gaan gebruiken, omdat ze zich dan zo klote voelen maak het ze vaak niet uit hoevaak en hoeveel ze nemen... Daarin gaat het vaak mis. Of gewoon mensen die het doen en er niet (genoeg) verstand van hebben, die al snel teveel nemen met alle risico's.
Maar alcohol kan net zo erg zijn als drugs, het probleem is gewoon vaak dat mensen te snel teveel ophebben/nemen.
Maar dat de mensen die nooit drugs gebruiken het meteen verafschuwen, oke is hun eigen mening. Maar iedereen moet het voor zichzelf weten. Het is altijd je eigen keuze, en je eigen lichaam. Als iemand graag zijn lichaam wil volgooien met drugs, prima.
Maar ik vind alcohol bijna net zo erg als drugs, zoals pilletjes, coke en speed en noem maar op. Tegenwoordig zie je 14 jarige kinderen die al aan de sterke drank zit, is dat wel normaal dan? Alcohol maak je lichaam op een gegeven moment ook kapot, netzoals drugs.
Ook blow ik af en toe, 1x in de 2 weken ongeveer. Ik vind dat soms gewoon relax en daarom doe ik het ook. Ben ik dan meteen een verslaafde? Nee, want ik kan het ook makkelijk laten.