Rijles & Afrijstress deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 21:26

Daar ben ik wel bang voor, al die verschillende knopjes leren :=
Laatst bijgewerkt door Aranel op 19-07-09 21:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 21:26

Ik hoefde niet zoveel te leren aan knopjes, lichten en ruitenwissers gaan automatisch in mijn lesauto en verder gewoon wat lampjes die branden wat het betekent enzo. ;)

joke20

Re: Rijlessen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 22:00

Morgen mag ik weer om 15.30 uur :D

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 22:11

Mijn instructeur heeft ook een gaspedaal, hoor. :j Gelukkig wel... _O-

De enige knopjes die ik heb moeten leren is de linkerhendel omzetten voor de richtingaanwijzer en de rechterhendel voor de ruitenwisser. Ooit komen er vast nog wel meer knopjes, die zitten er namelijk wel op... Ik hoop in ieder geval wel dat 'ie dat nog een keer gaat uitleggen. :=

Dirkje25

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 22:16

Aranel schreef:
Veirl schreef:
Sturen en remmen en de rest deed hij? De rijinstructeur heeft toch geen pedaal voor gas? :?

Dat vroeg ik me idd ook al af!

Ze hebben niet allemaal gas. Op het examen moet het eruit kunnen als de examinator dat wil.
Ik zelf laat het wel inbouwen in mijn lesauto vindt het wel makkelijk voor bv het invoegen op de autosnelweg als de leerling niet voldoende gas geeft.

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 22:19

Dirkje25 schreef:
Ze hebben niet allemaal gas. Op het examen moet het eruit kunnen als de examinator dat wil.
Ik zelf laat het wel inbouwen in mijn lesauto vindt het wel makkelijk voor bv het invoegen op de autosnelweg als de leerling niet voldoende gas geeft.

Ja, op dat soort momentjes helpt/hielp mijn instructeur me ook vaak. Ik weet niet, ik vind het wel een veilig gevoel of zo. :)

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 22:36

Bij mij heeft ie ze alle 3

Dirkje25

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 22:38

MonaLieske schreef:
Dirkje25 schreef:

Ja, op dat soort momentjes helpt/hielp mijn instructeur me ook vaak. Ik weet niet, ik vind het wel een veilig gevoel of zo. :)

Daar is het op dat moment ook voor bedoelt: dat de veiligheid niet in het gedrang komt en dat de leerling merkt dat gas geven soms even moet/gewenst is.

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 22:39

Aaah oke. Mijn Sjors heeft idd geen gas.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 00:35

Oh oh! Mag ik mij ook melden!
Ik ben over precies 10 dagen jarig :') en dan word ik 18. Heb dan ook mijn eerste rijles om 9.45!
Vind het erg spannend allemaal, en heb er wel erg veel zin in. Lijkt me wel eng om te gaan rijden.. terwijl je dat nog nooit gedaan hebt.. snapje?
Ik ben nog niet aan m'n theorie bezig, aangezien ik nog geen boeken heb :') moet ik maar 'ns even achteraan gaan!

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 00:43

en morgen mag ik weer 2 uur lessen! :):) . Hoop dat het kijken goed gaat, vorige les mee begonnen, en meestal looptie wel flink te mopperen, maar op het einde zei hij: zorg dat het kijken automatisme wordt.. dus klinkt niet heel slecht :P . Dus hopen dat het een beetje gaat... Ben flink aan het werken maar zou goed poedersuiker zijn als ik van het extra geld dat ik nu verdien extra lessen moet gaan betalen, want volgend jaar verdien ik weinig/niets met mijn jaarstage dus wordt een arm jaartje anders ;(

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 10:44

Pff ik heb morgen rijles, overmorgen rijles, en vrijdag rijles en TTT. Kan na deze week geen auto meer zien. :+

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 10:49

Succes, alvast met je TTT!
Ik zou best een lesje van je overwillen nemen, heb alleen vandaag les :P
Vanaf volgende week ga ik 2 keer in de week lessen :)

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 12:29

Net een sms van mn instructeur, heb nu om 2 uur al les!

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 14:13

Hoelaat had je eerst les dan :P .

Net les gehad, op zich ben ik tevreden, kijken ging redelijk met bochten enzo, en nachecken. Dat vondie wel goed gaan :) Alleen doe ik vooruitkijken dus heel slecht, waardoor hij me veel moet corriceren met snelheid, soms schakelen, etc.. waardoor t voor mezelf allemaal rommelig is. en dat is jammer want dat zou dus allemaal niet hoeven.. zeker omdat ik met bochten enzo wel goed kijk. Dus wasie me staks aan het overhoren, welk bord er stond enzo :P

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 15:04

Ik ben 21 jaar en heb eigenlijk nooit geld en zin gehad om rijlessen te nemen. Nu ik volgend jaar af ga studeren is het toch wel handig om een rijbewijs te hebben.. dus na de vakantie begin ik. := :\

Vind het echt doodeng en wil eigenlijk helemaal niet. :oo
Hoe hebben jullie je rijschool uitgekozen? Welke dingen zijn belangrijk om op te letten bij het kiezen?

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 15:05

Had eerst om half 4 les :P

Mooi dat het goed ging, dat kijken is idd rot.
Bij mij is het alleen andersom :P In de bochten kijk ik niet genoeg.

Ging bij mij ook redelijk! wegrijden geoefend, ging best lekker :D
Nu volgende week maandag pas weer, en daarna 2 keer in de week.

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 15:24

Ook ik ben net 18 geworden en ik heb m'n eerste rijles erop zitten, wat heel goed ging. Alleen nou heb ik de komende 3 avonden 3 uur theoriecursus en donderdag m'n examen en ik heb het nu al benauwd. Waat voor invulling hadden jullie theoriecursussen?

Lucifer123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 17:06

Oh ik was dit topic even kwijt geraakt :P Ik hoop dat ik deze week nog een paar lesjes kan doen, volgende week TTT!

hoofdstel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 17:12

Heb net ook weer rijles gehad :) Ik rij ook via de RIS opleiding, ben het niet anders gewent dus vind het wel fijn zo! Kan het echt super goed met mn rij instructeur vinden dus dat is in ieder geval altijd super gezellig - net bijvoorbeeld even een ijsje gaan halen -! Heb op 5aug. mn TTT en op 26aug mn echte examen, ben benieuwd!!

Yvanka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 18:09

Veirl schreef:
Sturen en remmen en de rest deed hij? De rijinstructeur heeft toch geen pedaal voor gas? :?

Haha stom, stom, stom. Ik bedoelde ik sturen en gas geven :+, hij remmen en schakelen haha :oo.
Hij heeft overigens wel alle 3 de pendalen ;).

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 18:13

:D zo vandaag eerste les gehad :D
Ging echt super goed, geen ingrepen gehad en alles zelf gedaan, dus meteen schakelen en alles.
Ook een heel stuk de 80 km weg gehad, ging super, Erger me alleen aan die mensen die zo langzaam rijden :+ , Nee k rij zelf te snel haha...
Hij denkt dat ik hem heel snel al heb, Dus van de week krijg ik me boeken voor theorie dan meteen leren en dan wil hij die al aanvragen, En dan gaan we al voor de praktijk.

K heb vrijdag weer les, Dan gaan we verder met parkeren, Vandaag ok gedaan maar dat ging niet zo super haha :+

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 14:45

Ik doe dus de RISopleiding en ik heb vandaag module 2 afgesloten, vrijdag hopelijk module 3. :):)

racheeel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 14:55

07-08 mag ik weer opnieuw op! Hoop dat ik het dan wel haal :).

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 15:43

SamSter schreef:
:D zo vandaag eerste les gehad :D
Ging echt super goed, geen ingrepen gehad en alles zelf gedaan, dus meteen schakelen en alles.
Ook een heel stuk de 80 km weg gehad, ging super, Erger me alleen aan die mensen die zo langzaam rijden :+ , Nee k rij zelf te snel haha...
Hij denkt dat ik hem heel snel al heb, Dus van de week krijg ik me boeken voor theorie dan meteen leren en dan wil hij die al aanvragen, En dan gaan we al voor de praktijk.

K heb vrijdag weer les, Dan gaan we verder met parkeren, Vandaag ok gedaan maar dat ging niet zo super haha :+

netjes hoor! maar jij hebt dan vast en zeker al vaker gereden, of ben je gewoon een talentje :P ?