Rare opmerkingen van klanten!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 19:46

zap schreef:
Had vandaag nog een leuke. Klant had 1 boodschap gedaan en kwam gelijk met 50,- euro aan. Natuurlijk had de klant niet kleiner (yeah, right, zag het in de portemonnee zitten), ging echt over 1 euro ofzo. Dus ik geef terug in vrij veel klein geld (zij niet kleiner willen geven, dan heb ik ook niet groter :+ ). Krijg ik naar mijn hoofd geslingerd: Niet zo veel van dat kleine spul hoor... daar heb ik niks aan. Eigen schuld dikke bult!

Als klant zijnde mag je verdorie toch wel zelf weten waarmee je betaald? Natuurlijk is het voor jou makkelijker om het klein te krijgen, maar als ze het niet heeft, of het je niet wilt geven, heb je pech. Jij hebt er echt geen donder mee te maken waar ik mijn geld wel of niet aan uit wil geven.

Net zo goed dat mensen mij vragen 'heb je er 15 cent bij' en dan beledigd zijn dat ik 'nee' zeg. Punt 1) ik HOEF jou geen 15 cent te geven, als ik het zou doen zou het lief van me zijn. En 2) ik wéét wat er in mijn portomonee zit, daar hoef ik niet voor te kijken. Ik had er laatst eentje die zo achter haar hand mompelde 'nee nee dat zal wel niet, lui wijf'. Die heeft ook een flinke klacht aan haar broek gekregen bij de manager, dat laat ik mij niet zomaar zeggen.

En over telefoontjes die je 'maar even weg moet drukken' als je aan de kassa komt, ook dát mag ik zelf weten. Tuurlijk is het prettig als iemand dat ff doet, maar het is nogsteeds eigen keuze of ik mijn boeiende telefoon gesprek wil onderbreken voor een 'hallo-alsjelieft-nee bedankt-dank je wel-een fijne dag nog' met een cassiere.

Ik loop zelf in de bediening van een restaurant, en ik vind het ook leuk als mensen 'dank je wel' zeggen als ik een bord met eten neerzet of een drankje breng. Doen ze dat niet, pech gehad. Om nou je humeur te laten verpesten door zoiets...

suuzepuus

Re: Rare opmerkingen van klanten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 19:48

je telefoon oppakken als je bij de kassa staat vind ik echt asociaal. je kunt gewoon wegdrukken, laten rinkelen of opnemen met; ik bel je zo terug, sta bij de kassa. het is echt heel erg aso.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 19:49

suuzepuus schreef:
je telefoon oppakken als je bij de kassa staat vind ik echt asociaal. je kunt gewoon wegdrukken, laten rinkelen of opnemen met; ik bel je zo terug, sta bij de kassa. het is echt heel erg aso.

En als ik nou al 10 minuten met iemand in gesprek loop? Wij doen dit soort dingen juist, telefonisch overleg zodat je tegelijkertijd andere dingen kunt doen, bijvoorbeeld boodschappen...

En dan nog, als ik bij de kassa sta en mijn moeder belt dan vind ik het gesprek met haar belangrijker dan het gesprek met de cassiere. Ik zal altijd vriendelijk glimlachen, knikken en mijn hand opsteken bij het weglopen, maar ik ga niet daarvoor mijn telefoon niet openemen.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 19:50

Ach, zolang er nog regelmatig kassatrienen met elkaar zitten te kleppen en mij negeren behalve om het bedrag te zeggen en het pinapparaat te bedienen, mag ik best een noodzakelijk telefoontje plegen..
Over onbeschoft gesproken....

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 19:54

dat is ook onbeschoft maar als jij netjes geholprn wordt vind ik dat je niet kunt gaan staan bellen.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 19:56

Waarom niet?
Ik hoef alleen maar af te rekenen, als ik netjes asjeblieft en dank je wel zeg, ben ik gewoon beleefd.
Ik hoef niet te zorgen voor de sociale contacten van de cassiere, ik wil gewoon mijn boodschappen betalen. En dat ik kan multitasken is alleen maar handig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 19:57

ik vind bellende mensen ook onbeschoft.. als je al 10 minuten in gesprek bent dan kan je ook even wachten met naar de kassa gaan? ik praat er dan ook gewoon doorheen met mijn 'dan wordt het zoveel alstublieft, bedankt, bon mee? en fijn weekeind' .. het komt echt heel raar over.. hetzelfde zijn de klanten die naar het service point komen, meteen op de bel drukken (ja sorry ik kan niet in 1 sec. bij de balie staan) zich dan omdraaien en met een andere klant gaan kletsen.. dan ga ik ook weer verder met mijn werk.. heb het druk genoeg met de bestellingen en de slijterij.. ik heb dan geen tijd om 10 minuten te gaan wachten tot het gesprek is afgelopen..
ik ben altijd vriendelijk, maar als iemand mij geen blik waardig gunt, en het niet de moeite neemt om het gesprek even stop te zetten, maar ipv daarvan gaan wijzen wat ze willen hebben, dan ben ik daar niet zo blij mee..

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 19:59

Ik geef gewoon tussendoor antwoord, en zeg tegen mn telefoonmaatje, momentje, maar ik ga geen gesprek ophangen of afbreken omdat ik toevallig aan de kassa sta.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 19:59

Nee, ik wijs niet. Ik steek mijn hand netjes op, ik glimlach, ik knik, ik geef het geld netjes aan, ik knik weer als ik geld terug krijg, ik pak mijn spullen in en steek mijn hand weer op bij het weglopen

0oSannuho0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 20:03

ik vind het niet erg als klanten een telefoon gesprek voeren terwijl ze bij mij aan de kassa staan.
Ik vind het wel zeer onbeleefd (zelfs asociaal) als ze mij dan compleet negeren, er zelf geen lachje om hallo te zeggen vanaf kan. Boos kijken als ik alleen maar gewoon beleefd zeg wat hij/zij moet betalen. En dan ook nog eens zonder te groeten ( dat kan ook een lachje zijn, of hand opsteken) weglopen.

Maar zolang die klant gewoon even hallo zegt en gedag dan vind ik het best.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 21:06

Een telefoongesprek vind ik ook niet erg, mits de klant vriendelijk een goedendag zegt (of dat nu verbaal is, of een lach met een knikje erbij maakt mij niet uit)
indien ze niks zeggen, mij niet "zien" dan ga ik er ook vrolijk doorheen bleren,
als ze wel merken dat ik er ben dan blér ik er niet doorheen, en wijs op men schermpje voor het totaalbedrag...

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 21:21

Vjestagirl schreef:
zap schreef:
Had vandaag nog een leuke. Klant had 1 boodschap gedaan en kwam gelijk met 50,- euro aan. Natuurlijk had de klant niet kleiner (yeah, right, zag het in de portemonnee zitten), ging echt over 1 euro ofzo. Dus ik geef terug in vrij veel klein geld (zij niet kleiner willen geven, dan heb ik ook niet groter :+ ). Krijg ik naar mijn hoofd geslingerd: Niet zo veel van dat kleine spul hoor... daar heb ik niks aan. Eigen schuld dikke bult!

Als klant zijnde mag je verdorie toch wel zelf weten waarmee je betaald? Natuurlijk is het voor jou makkelijker om het klein te krijgen, maar als ze het niet heeft, of het je niet wilt geven, heb je pech. Jij hebt er echt geen donder mee te maken waar ik mijn geld wel of niet aan uit wil geven.

Tot zover vind ik het normaal, maar als een klant glashard staat te liegen dat ie het niet kleiner heeft en vervolgens zo voor snufferd in z'n portemonnee zit te frummelen en meer dan genoeg losgeld heeft, ja dan kan ik daar boos om worden. Ik vraag ook niet voor niets of de klant het kleiner heeft, niet omdat ik losgeld zo spannend vind ofzo :Y)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 21:38

Myour schreef:
Vjestagirl schreef:

Tot zover vind ik het normaal, maar als een klant glashard staat te liegen dat ie het niet kleiner heeft en vervolgens zo voor snufferd in z'n portemonnee zit te frummelen en meer dan genoeg losgeld heeft, ja dan kan ik daar boos om worden. Ik vraag ook niet voor niets of de klant het kleiner heeft, niet omdat ik losgeld zo spannend vind ofzo :Y)

Hij liegt niet. Hij heeft niet meer kleingeld voor jou. Dat hij het heeft wil niet zeggen dat hij het aan jou wil geven. Dus heeft hij het niet.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 21:46

Bij ons komt altijd een vrouwtje met zo`n klein Afbeelding ding, helemaal tot de nok toe vol met kleingeld.
Daar roert ze altijd een keer doorheen, en zegt dan: Nee, ik heb het niet. :+
Zeg er natuurlijk nooit iets van, maar als bijna al het kleingeld op is, dan is het toch wel verleidelijk.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 21:51

Ik ben een keer ten huwelijk gevraagd door een klant -hij ging maar door. (werk op een kinderboerderij in het koffie/theehuis).

Waarop ie even later werd weggesleurd door zijn -gepikeerde- vrouw. zijn laatste woorden waren: "let maar niet op haar hoor! Zo is ze echt niet altijd!" :D

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 22:02

Vjestagirl schreef:
Nee, ik wijs niet. Ik steek mijn hand netjes op, ik glimlach, ik knik, ik geef het geld netjes aan, ik knik weer als ik geld terug krijg, ik pak mijn spullen in en steek mijn hand weer op bij het weglopen

Dan nog vind ik jouw reacties toch wat onbeleefd eerlijk gezegd :o
Als er al geen hoi vanaf kan tegen de cassiere... En al helemaal als het kassameisje zelf vriendelijk en beleefd is :)

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 22:03

Haha geweldig al die opmerkingen :Y)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 22:05

Hihihi ik was met een vriendin uit eten in denhaag, bij een goedkoop chinees restaurant. We hadden helaas niet gepast en die vrouw zei: neee je moet gepast betalen, wij geen kleingeld hebben! Wij helemaal in discussie want wij hadden het gewoon niet kleiner (20 euro) en toen zei ze: nou voor deze ene keer! Maar dit is de laatste keer!!! Doet ze die kassa open zit die bomvol kleingeld! Dat vind ik pas onbeleefd!!!

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-09 22:06

Idd erg onbeleeft van die vrouw! ^^^^

vandaag weer !

Klant: Waar ligt de kipfilet?
Ik: Hier meneer.
klant: Ja maar ik wil 1 heel groot kipfilet die van €3,35...
Ik; sorry meneer die hebben we niet.
Klant:Jawel want die waren in de aanbieding.
Ik: Bedoelt u deze dan want deze staan in de aanbieding? * pakt een pak kip filet van 1kilo.'*
klant: nee gewoon 1 groot stuk kip filet van €3,25.
IK: Nou sorry meneer die hebben we echt niet, sorry.
Klant: Ga nou maar vragen aan je baas ( teamlijder ).!
Ik: okee meneer zal ik meteen voor u doen.
* ik naar teamlijder hele verhaal gezegt.. Waarop me teamlijder zegt: Ja die hebben we nooit gehad! Zeg dat maar tegen hem en als die weer komt zeuren loop ik wel naar hem toe..*
Ik: Sorry meneer we hebben ze idd niet...
Klant: Wat een pruts winkel! *loopt boos weg*

naja ik vond t echt nergens opslaan! k bedoel ik weet heus wel wat we wel en niet hebben.. Vooral omdat ik 2min daarvoor kipfilet aan het vullen was...

En deze ook:

Klant:Welk merk vis is lekkerder?
Ik: uhmm nou mevrouw ik denk dat day bij idereen anders is..
klant:Ja welke vind jij lekkerder?
Ik:Geen van beide mevrouw ik lust zowiezo geen vis.. :+

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 22:11

Arme teamlijder. Dat hij het team moet lijden... Hij mag het niet een leiden ;)

Kaatje64

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 22:12

Ik heb ook ooit iets leuks meegemaakt. Ik zit op de afdeling verkoop. Belde een klant op en die sprak nogal snel door de telefoon en ik vroeg haar of ze wat rustiger en duidelijker wilde spreken omdat ik een bionisch oor heb (dat is een cochleair implantaat, zie http://www.cochlear.nl ). Ze geloofde mij niet en schoot in de lach dat ik zei dat ik een bionisch oor had. Na een tijdje geloofde ze mij uiteindelijk wel toen ik haar zei dat ik een foto van mijzelf ging maken zodat ze het kon zien en die ik naar haar toe zou mailen. Kreeg een hele leuke mail van haar terug met een compliment dat ik hiermee kon telefoneren :)

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 22:14

Aranel schreef:
Vjestagirl schreef:

Dan nog vind ik jouw reacties toch wat onbeleefd eerlijk gezegd :o
Als er al geen hoi vanaf kan tegen de cassiere... En al helemaal als het kassameisje zelf vriendelijk en beleefd is :)

Maakt toch niet uit? Of iemand nu toevallig een telefoon aan zijn/haar oor heeft of bijv. geen stem heeft oid. Het gaat om je uitstraling en lichaamstaal. Zo lang die positief gericht is op de cassiere, is er toch niks aan de hand?
Ik vind de reactie beleefder dan de gemiddelde cassiere die je niet eens aankijkt terwijl ze het standaard goedemiddag, u mag uw pas doorhalen etc. afdraait.

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 22:14

suuzepuus schreef:
asjemenou schreef:
Zijn er echt kassa`s die exact bijhouden hoeveel muntjes er van elk soort inzitten ja? Ben blij dat onze kassa niet zo technisch is. :+
Wij kunnen op onze kassa wel het kleingeld wegen, dus hoeven het niet te tellen, dat vind ik al heel makkelijk.

nou nee hoor. dat denken een paar mensen hier. het zal wat zijn. een klant vraagt je of je 2 euro's terug hebt ipv een 2 euro muntje maar jij mag dat niet geven omdat dan je kassa niet meer zou kloppen..... pfff
en als je briefjes van 20 op zijn zou je geen 2 briefjes van 10 mogen geven?? :Y)

Dat denk ik? Sorry hoor, ik weet toch zelf wel hoe het op mijn werk er aan toe ging.
Het ging nogal ver en was onzin, ja dat geef ik graag toe maar zo ging het nou eenmaal. :+

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 22:15

Ik heb ook erg slechte oren,wat hatelijk is als je achter de kassa staat! Dan praten mensen zoooo onduidelijk dat ik 10 x moet vragen of ze zichzelf willen herhalen, dan voelen ze zich beledigt... sorry hoor, maar 1 moet je duidelijker praten 2 als iemand vraagt of je het kan herhalen moet je het zoiezo duidelijker zeggen... Tja egt lastig..

Kaatje64

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 22:16

lifaya schreef:
Ik heb ook erg slechte oren,wat hatelijk is als je achter de kassa staat! Dan praten mensen zoooo onduidelijk dat ik 10 x moet vragen of ze zichzelf willen herhalen, dan voelen ze zich beledigt... sorry hoor, maar 1 moet je duidelijker praten 2 als iemand vraagt of je het kan herhalen moet je het zoiezo duidelijker zeggen... Tja egt lastig..

Helemaal met je eens. Doordat vele mensen die echt heel slecht horen nogal goed praten geloven sommige mensen je niet.