Slapen bij een ander tijdens een relatie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 10:43

Als ik nu een vriend van buiten mijn vriendenkring zou krijgen, zou ik die denk ik pas over een tijdje 'voorstellen', maar in de tussentijd echt wel met die mannen blijven omgaan. Ook na feestjes blijf ik regelmatig slapen, al moet ik wel zeggen dat ik eigenlijk alleen naar feestjes van goeie bekenden ga - maar dat is bij de meeste mensen wel zo, toch? Dus ook als je na een feestje ergens blijft slapen is het toch wel een goeie kennis, minimaal? En zelfs al gebeurt dat een keertje wel, tsja, ik zou me er niet druk om maken.

Mijn vorige partner ging op excursie met een klasgenoot die tevens ex was, en ze sliepen in dezelfde kamer (mogelijk zelfs in een tweepersoonsbed, geen idee want ik heb er niet naar gevraagd). Totaal geen problemen mee, echt niet, en ik kende die ex alleen van foto's. Ik kan er gewoon écht niet mee zitten, ik ga er vanuit dat mijn partner niet voor niks bij mij is. Vindt hij iemand anders blijkbaar zo aantrekkelijk dat hij er niet vanaf kan blijven, dan zal het ooit toch wel mis gaan, maar dan merk ik dat van zelf.

Ik denk zelf juist dat iemand vragen iets voor jou op te geven dat hij zelf duidelijk niet wil laten, een stuk riskanter voor je relatie is dan hem bij een vrouw te laten slapen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 10:50

Appieee schreef:
Voor iedereen is dat verschillend en de ene relatie zit qua vertrouwen nou eenmaal wat beter in elkaar dan de ander, vooral aangezien de TS een vervelende ervaring met een vorige vriend heeft gehad (drie keer vreemdgaan lijkt me niet geweldig voor je vertrouwen & zelfvertrouwen :n ) lijkt het me dat je als huidige vriend dan graag wil helpen dat vertrouwen weer op te bouwen en dat doe je niet op zo'n manier.

Van de andere kant, vertrouwen bouw je niet op door alle mogelijke twijfels uit de weg te gaan en je vriend te dwingen hetzelfde te doen. En zelfvertrouwen moet uit jezelf komen, niet van de ander.

Bovendien is het niet deze persoon geweest die vreemd is gegaan, het is niet eerlijk om hem het verleden van iemand anders aan te rekenen.

Nimue: heel goed verwoord!!!

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 11:01

Nee, dat is zeker waar.
Maar toch blijf ik erbij dat als mijn vriend zich ergens ongemakkelijk of onzeker over zou voelen ik hem graag zou willen helpen dit beter te maken. Ook al ligt het probleem bij hem zelf, als ik hem kan helpen doe ik dit graag en ik weet zeker dat dat andersom ook het geval zou zijn. Misschien dat ik daardoor dit hele verhaal vanuit een ander perspectief zie omdat ik weet dat mijn vriend zich er tegenover mij al ongemakkelijk bij voelt als een ander meisje met hem probeert te dansen, haha. Onzin als je het mij vraagt, want daar zou ik totaal geen problemen mee hebben.

Laatst stond er een optie open of hij misschien op vakantie zou gaan met een vriend van hem, haar vriendin en een ander meisje (waar mijn vriend zelf ook wel eens wat dingetjes mee gedaan heeft), toen heb ik ook tegen hem gezegd dat hij de keuze zelf moest maken en heeft hij er uiteindelijk voor gekozen om het niet te doen waar ik dan in mezelf toch wel een beetje blij mee was, vooral omdat ik er niet op aangedrongen had de keuze te maken het niet te doen of gezegd had dat ik het niet leuk zou vinden. Het is toch een raar idee als je vriend bij een ander meisje is (zeker bij 1 die hij erg leuk vind/vond), terwijl hij ook lekker bij jou had kunnen zijn.

Denk dat de TS gewoon een heel moeilijk onderwerp gestart is hier omdat iedereen er anders over denkt en andere ervaringen mee heeft.

Mij klinkt het raar in de oren dat als de TS haar vriend erop aanspreekt, hij meteen boos wordt in plaats van dat hij haar alles even rustig uitlegt en met haar probeert te praten over hoe en wat. Ik denk dat als je het er goed over hebt met zijn tweeen dat dat de zaak al heel anders maakt. Dan kun je misschien samen een soort tussenweg zoeken waarbij beide partijen tevreden zijn, bijvoorbeeld alleen nog blijven slapen bij meiden die ook voor de partner bekenden zijn of waarvan de partner zeker weet dat daar geen romantische of sexuele gedachten achter zitten. Kan me best voorstellen dat het de TS onzeker maakt als vriendlief blijft slapen bij meiden die ze nauwelijks kent.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 11:28

Nimue: _/-\o_
ik kan me goed voorstellen dat die vriend boos zou worden. Zou ik ook zijn als ik niet vertrouwd werd.

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 11:50

Appieee schreef:
Nee, dat is zeker waar.
Maar toch blijf ik erbij dat als mijn vriend zich ergens ongemakkelijk of onzeker over zou voelen ik hem graag zou willen helpen dit beter te maken. Ook al ligt het probleem bij hem zelf, als ik hem kan helpen doe ik dit graag en ik weet zeker dat dat andersom ook het geval zou zijn.

Ik zou hem ook graag willen helpen, maar niet door mezelf te veranderen en daar zou het in dit geval voor mij wel op neerkomen. Ik wil best erover praten, ik zou het heus niet allemaal van tafel vegen als 'wat een onzin' of 'jouw probleem, los het zelf maar op', maar ik zou ook niet mezelf in allerlei bochten wringen om ervoor te zorgen dat zijn onzekerheid niet getriggerd werd. Wat ik wel zou doen? Ik zou er samen eens goed over praten en proberen tot een oplossing te komen. Dat ik hem bijv zou bellen als ik daar was, net voordat ik ging slapen, en uitleggen hoe de 'slaapsituatie' eruit zag. Proberen te regelen dat er een vriendin van mij ook zou blijven slapen, of een tijdje alleen blijven slapen bij mensen die hij kent (maar het daarna wel weer uitbouwen naar hoe het nu is, naarmate het vertrouwen binnen onze relatie begint te groeien).

Ik denk dat er best wel een goeie oplossing te vinden moet zijn waarbij beiden wat water bij de wijn doen, als je er samen maar open en eerlijk over kunt praten. Als iemand echter van mij zou blijven eisen dat ik een karaktertrek van mezelf (namelijk dat ik makkelijk en graag dingen met andere mensen doe, of dat nu uit eten, naar de bios of logeren is) uit moet vlakken, dan vind ik dat te ver gaan.

Citaat:
toen heb ik ook tegen hem gezegd dat hij de keuze zelf moest maken en heeft hij er uiteindelijk voor gekozen om het niet te doen waar ik dan in mezelf toch wel een beetje blij mee was, vooral omdat ik er niet op aangedrongen had de keuze te maken het niet te doen of gezegd had dat ik het niet leuk zou vinden.

Maar dat is toch super, dat je blijkbaar zo op één lijn zit dat zelfs als jij hem die vrijheid geeft, hij het toch zelf ook wat ongemakkelijk vindt?
Ik zou zelf liever hebben gehad dat hij was gegaan, omdat ik zelf ook regelmatig met vriendengroepjes op vakantie ga en ik dat zelf ook niet zou willen opgeven - en ik ergens bang zou zijn dat hij dat van mij zou verwachten als hij het wel zou doen (dat is dan míjn angst weer - geen angst dat hij vreemdgaat, maar dat hij me teveel gaat willen inperken. Zo hebben we allemaal wat ;)). Maar als jullie zo samen op deze manier gelijkgestemd zijn, dan vind ik dat hartstikke mooi om te lezen.

Citaat:
Het is toch een raar idee als je vriend bij een ander meisje is (zeker bij 1 die hij erg leuk vind/vond), terwijl hij ook lekker bij jou had kunnen zijn.

Ik snap wel dat je dat een raar idee vind, inderdaad. Zelf zie ik het anders, ik vind het juist heel logisch dat je naast je relatie ook regelmatig met andere mensen wilt omgaan (en dan ook met nieuwe mensen, die je niet zo goed kent), maar ik begrijp best dat niet iedereen daar op zit te wachten. Het is voor mij trouwens wel essentieel dat mijn eigen partner dat wel inziet. Ik vind het erg moeilijk om samen te zijn met iemand die hier heel anders in staat dan ik, omdat je dan toch bijna standaard één van beiden moeite hebt met de situatie (hetzij omdat de een gewoon zijn ding blijft doen en de ander dat naar vindt, hetzij omdat de een zich gaat aanpassen en dat zelf eigenlijk best moeilijk vindt).

Citaat:
Mij klinkt het raar in de oren dat als de TS haar vriend erop aanspreekt, hij meteen boos wordt in plaats van dat hij haar alles even rustig uitlegt en met haar probeert te praten over hoe en wat.

Ja, dat vind ik ook apart hoor. Maar goed, je hoort maar één kant; misschien is er al 20x goed over gepraat, en begint de TS er nu voor de 21e keer over. En misschien ook wel niet, misschien is haar vriend gewoon een beetje aangebrand op dit gebied. Maar ook daarbij: je weet niet hoe het komt. Hij heeft natuurlijk ook een geschiedenis, en misschien was zijn ex wel vreselijk claimerig en jaloers en voelt hij zich nu dus snel aangevallen en wordt hij daarom boos. Niet dat dat het goedpraat, maar er kan nog zoveel meer achter zitten - hoewel ik ook dan er bij blijf dat je er samen over moet kunnen praten. Boos worden lost niks op, verandering eisen lost niks op, je moet er echt samen uitkomen.

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 13:35

Het komt er al met al dus op neer dat we de mannen zelf maar moeten beschermen tegen hun lage herseninhoud, omdat ze anders overal hun stokje insteken :z

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 14:11

Shadow0 schreef:
Bovendien is het niet deze persoon geweest die vreemd is gegaan, het is niet eerlijk om hem het verleden van iemand anders aan te rekenen.

Dit vind ik weer heel treffend gezegd :j En als je zo tegenover iemand staat, en vervolgens als naïef bestempeld wordt.. sja... dat snap ik niet helemaal. Elk mens is weer anders, en op basis van enkele ervaringen kun je niet een hele groep (aka mannen) daartoe veroordelen dat dat altijd zo is.

Ik had diverse vriendinnen die achter mijn rug gekletst hebben, mijn woorden verdraaid en dingen suggestief doorverteld. Keihard lopen stoken, negatieve verhalen en leugens vertellen. Ik heb afstand van die personen genomen. Maar ik denk nou niet, dat van elke vriendschap to be, of die ik al had en behoud, dat zij ook achter mijn rug gaan kletsen, woorden verdraaien en dergelijke. Ik bekijk elke situatie opnieuw en zie hoe die verloopt.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 17:26

xNursiex schreef:
Het komt er al met al dus op neer dat we de mannen zelf maar moeten beschermen tegen hun lage herseninhoud, omdat ze anders overal hun stokje insteken :z

Alleen als je dus zo'n man hebt, met weinig herseninhoud. Maar wat zegt dat dan over jou, als je met zo'n man wilt zijn? ;) bovendien zijn de vrouwen die zich zo makkelijk laten pakken door zo'n man natuurlijk ook van hetzelfde kaliber. Oftewel; zoek er 1 met iets meer inhoud! ;)

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 18:25

Hoe zou hij het vinden als jij bij een ander zou slapen die je op dat moment 'een hele leuke vent' vindt?
En hoe is jullie relatie gesteld als je het in ee hokje moet plaatsen? Een goede relatie of een waar 'kreukels' in zitten die gladgestreken moeten worden?

Met dat in mijn achterhoofd zou ik handelen.

Bonita_Bon

Re: Slapen bij een ander tijdens een relatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 19:32

In dat geval, sfij, wij hebben hier in de zomer leuke feestjes op bloemendaal, stel me een keer voor aan je man (dat maakt mij een vage kennis), kan ie daarna leuk bij mij op de kamer slapen.
Dussss....
Het slaat nergens op, als je voor iemand kiest moet je soms een beetje inboeten, dus niet meer met andere mensen zoenen bijvoorbeeld. tsja als je DAT niet eens op wilt geven, ik bedoel je moet je niet laten veranderen door je partner toch.....
Ik verwoord het hier heel simpel, maar het lijkt er hier op neer te komen dat 3/4 hun vriend blind vertrouwd (ook met dames in string, in hun slaapkamer, als jij er niet bent, ik zeg niet dat de mijne erop duikt maar ik zou het gewoon niet willen, daaag sla dan de playboy maar open) en de ts zich vreselijk aansteld, niemand zichzelf of een ander eisen moet stellen (wel eens van geven en nemen gehoord en gevoelens van anderen?). Jullie kerels mogen te pas en te onpas bij iedereen slapen etc. je kan mij niet vertellen dat jullie allemaal zo'n relatie hebben. Want zo'n relatie heb ik nog nooit gezien, gehoord of meegemaakt.

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 19:35

Nou, fijne eye-opener toch, dat je er nu wel over leest? Weer wat bijgeleerd over de wereld, zo kom je nog eens met andere standpunten en overtuigingen in aanraking. :D

Jij trekt dit nu naar het extreme door, maar ik kan ook het idee van 'wat moeten inboeten' naar de andere kant doortrekken. Stel dat jouw vriend niet wilt dat je paardrijdt, tsja, dan moet je dat maar opgeven hé? Het is tenslotte geven en nemen in een relatie. En als hij wil dat je je paard verkoopt omdat je dan meer tijd voor hem hebt, logisch toch, dan doe je dat want je geeft immers om hem. Wil hij dat je je vrienden nooit meer ziet omdat je altijd voor hem klaar moet staan? Tsja, daar heb je nu eenmaal een relatie voor, je dient maar rekening te houden met zijn gevoelens.

En nee, zo werkt het niet en die dingen zijn andere dingen dan waar het hier om gaat. Maar gewoon bij een kennis blijven logeren en met iemand zoenen vind ik ook twee heel verschillende dingen, en als jij in extremen gaat praten, kan ik het ook.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 21:03

Ik ben zeer benieuwd wat de zogenaamd "trouwe mannen van de vrouwen die beweren dat ze hun man blind vertrouwen" zouden doen als je ze op de proef zou stellen. Hoeveel er door de mand vallen. }>
Ik denk dat je nog schrikt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 21:12

Suzanne F. schreef:
Ik ben zeer benieuwd wat de zogenaamd "trouwe mannen van de vrouwen die beweren dat ze hun man blind vertrouwen" zouden doen als je ze op de proef zou stellen. Hoeveel er door de mand vallen. }>

Pff, haha..joh. Van mij mag ie. Wat maakt het mij uit als hij dan uiteindelijk toch vreemdgaat.
Dan heeft hij nooit van me gehouden en is die respectloze drol me ook niet waard geweest.
Zo simpel is het soms :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 21:16

Bonita_Bon schreef:
In dat geval, sfij, wij hebben hier in de zomer leuke feestjes op bloemendaal, stel me een keer voor aan je man (dat maakt mij een vage kennis), kan ie daarna leuk bij mij op de kamer slapen.
Dussss....

Sflj is een hij, en hij is getrouwd met een vrouw... :)

En wederom, als je een goede relatie hebt, waarom elkaar op de proef stellen? En idd, als ze door de mand vallen : lekker laten gaan toch.

Het is geven en nemen, over en weer. Een ander mag best rekening houden met de gevoelens van een ander, maar dat betekent niet dat de ander gevoelens gelijk heilig zijn.

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 21:50

Suzanne F. schreef:

Ik denk van niet, maar inderdaad, als het wel gebeurt: ik denk dat als een man in zo'n situatie vreemd gaat, het uiteindelijk toch wel mis zou zijn gegaan. Dan maar liever vroeger dan later, dan kan ik mijn gebroken hart lijmen en op zoek gaan naar iemand die me wél waard is. Ik kom er liever nu achter, dan straks als we een koophuis en 3 kinderen hebben...

Ik heb het trouwens wel over normale situaties, niet dat je hem 2 weken op een onbewoond eiland zet met 20 naakte Missen die hem dagelijks uitgebreid masseren ofzo. Want de situatie waar het hier in principe omgaat, is voor mij een situatie die een man in een relatie echt wel aan moet kunnen: gewoon blijven slapen bij een ander meisje. En ik denk toch echt dat het merendeel van al die meisjes heus niet in een string voor hem gaat ronddansen. :D

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 21:53

Anoeska schreef:
Vertrouwen is voor mij dat ik hoop, denk en er vanuit ga dat mijn vent altijd voor mij kiest. Of dat nou thuis met z'n tweeen op de bank is, overdag op z'n werk, 's avonds in de kroeg of 's nachts bij een vrouwelijke kennis op de bank.

Ik vond deze wel erg goed en erg waar...het is idd heel erg makkelijk je vent te vertrouwen...als die naast je op de bank zit....het gaat denk idd om de momenten dat die niet naast je zit.

Geweldig topic trouwens dit :D

Pagina's terug werd trouwens gevraagd naar de leeftijden, ik ben 28, genoeg ervaring op gebied van mannen en ok..het is altijd uitgegaan maar nooit vanwege een slippertje, dus heb ik dan dat handvol uitzonderingen gehad die niet op elk "gat" sprongen of hoera! zijn toch niet alle mannen hetzelfde?

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 22:22

Ik heb het ook al vaak gedaan, na een nachtje stappen bij mannelijke vrienden blijven slapen. Nooit iets gebeurd, gaat gewoon om vertrouwen :)
Ik hoop gewoon dat je vriend voor zichzelf kan uitmaken of er iets kan 'groeien' tussen de persoon in kwestie waar hij bij blijftslapen of niet, en dat hij daaruit een wijze beslissing maakt

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 09:51

sflj schreef:
xNursiex schreef:

Alleen als je dus zo'n man hebt, met weinig herseninhoud. Maar wat zegt dat dan over jou, als je met zo'n man wilt zijn? ;) bovendien zijn de vrouwen die zich zo makkelijk laten pakken door zo'n man natuurlijk ook van hetzelfde kaliber. Oftewel; zoek er 1 met iets meer inhoud! ;)

Ik ben het er ook absoluut niet mee eens sflj. Als een vent vreemd gaat was het de relatie zowieso niet waard. En de kat op het spek binden geloof ik niet in, als ze willen doen ze het echt wel.

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 11:15

xNursiex schreef:

Nou zeg, dat vind ik wel erg vlak gezegd.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 11:26

lieve schatten, ik ben een hij en mag van mijn vriendin slapen waar ik wil. Zelfs bij een vriendin in 1 bed die in d'r string naast me komt liggen en in het verleden heeft toegegeven wel geïnteresseerd te zijn (of geweest) dat heet vertrouwen.
En ja, mijn vriendin mag en doet dat ook. Zonder problemen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 12:47

Suzanne F. schreef:

Ik begin een beetje jaloezie te proeven, jammer.
Ik ben het overigens volkomen eens met de mensen die zeggen dat als het dán misgaat, dat het dan toch wel een keer misgegaan zou zijn. En idd liever nu dan wanneer je drie kinderen rond hebt huppelen...
Mijn vriend slaapt overigens regelmatig bij andere mensen, liever dat dan dat ie 300 kilometer 'snachts moe naar huis moet rijden met een grote kans zichzelf tegen een boom te rijden...

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 15:54

Appieee schreef:
Laatst stond er een optie open of hij misschien op vakantie zou gaan met een vriend van hem, haar vriendin en een ander meisje (waar mijn vriend zelf ook wel eens wat dingetjes mee gedaan heeft), toen heb ik ook tegen hem gezegd dat hij de keuze zelf moest maken en heeft hij er uiteindelijk voor gekozen om het niet te doen waar ik dan in mezelf toch wel een beetje blij mee was, vooral omdat ik er niet op aangedrongen had de keuze te maken het niet te doen of gezegd had dat ik het niet leuk zou vinden. Het is toch een raar idee als je vriend bij een ander meisje is (zeker bij 1 die hij erg leuk vind/vond), terwijl hij ook lekker bij jou had kunnen zijn.

Tsja...ik moet eerlijk zeggen dat ik dit weer een iets ander liggend verhaal vindt en ik zou dan denk wel aanmerken van goh....ik vind het eigenlijk leuker als je met mij leuk op vakantie gaat dan met hun en een ander meisje, bedoel op vakantie gaan is toch weer anders dan ergens dronken crashen, de trein gemist hebben etc.
Maar zou het dan ook niet leuk gevonden hebben van zijn vrienden, die weten toch dat jullie samen zijn, dan is het toch leuker om als twee stelletjes op vakantie te gaan?
NU heb je geen vijfde wiel aan de wagen maar een vijfde en zesde, want als dat stelletje vriendje/vriendinnetje tijd aan het hebben zijn hangen er twee naast :D

Vin het wel knap dat jij gewoon gezegd hebt van joh dat is je eigen keuze, dit had ik toch wel iets moeilijker gevonden.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 15:58

Appieee schreef:
Laatst stond er een optie open of hij misschien op vakantie zou gaan met een vriend van hem, haar vriendin en een ander meisje (waar mijn vriend zelf ook wel eens wat dingetjes mee gedaan heeft),

_O- :')
Sorry hoor.... :')
Hoe blind kan je zijn of worden....

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 17:11

Mijn ex heeft mij (bewust en onbewust) best veel dingen 'verboden'. Ik geniet nu van alle vrijheid en lekker mijn eigen leven leiden en ben ook zeker van plan mij nooit meer iets te laten verbieden door iemand omdat hij mij niet vertrouwd.
En dat zal ik dus andersom ook niet doen. Natuurlijk moet je er wel over kunnen praten.

Laatst was ik met een stel oud-collega's op stap, allemaal mannen, en eentje waar ik het erg goed mee kan vinden wilde langer blijven dan de bob. Ik bood mijn luchtbed aan (in de woonkamer ;) ) maar "dat leek hem niet zo verstandig, want ik zou ook wel weten dat dat fout zou gaan" :?
Ik bedoelde het puur vriendschappelijk, weet dat hij een vriendin heeft en probeer dan ook absoluut niks.. En misschien is het naief gedacht, maar er zullen vast meer meiden zijn die denken zoals ik ;)

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 17:28

sflj schreef:
lieve schatten, ik ben een hij en mag van mijn vriendin slapen waar ik wil. Zelfs bij een vriendin in 1 bed die in d'r string naast me komt liggen en in het verleden heeft toegegeven wel geïnteresseerd te zijn (of geweest) dat heet vertrouwen.
En ja, mijn vriendin mag en doet dat ook. Zonder problemen.

Een man met zijn hersens in zijn hoofd! Kijk eens aan dames het kan! :wow: