Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Suzanne F. schreef:Klopt, ik WAS happy met mezelf. Na de relatie niet meer. Zo'n varken kan dus echt alles kapot maken, je zelfbeeld, je vertrouwen, je vermogen tot liefhebben, jezelf openstellen voor iemand...
Ik voel mezelf behoorlijk waardeloos, nog steeds.... Maar ik ben bezig mezelf weer bij elkaar te pakken.
Maar het heeft veel meer impact dan veel mensen denken die het nog nooit overkomen is.

Toen ik daar achter kwam, heb ik hem direct de deur gewezen (of eerlijk gezegd: de trap afgeschopt
) Dat vond ik zó verschrikkelijk onvergeeflijk, terwijl ik soms een paar maanden thuis op hem zat te wachten tot hij weer terug kwam van een zeevaart en hij ondertussen alles pakte wat hij maar pakken kon, zonder enige moeite..... dat deed wel pijn ja....
Wel er over gepraat, maar voor mij was duidelijk dat ik mijn vriend nooit zou kunnen bedriegen, ook al had ik gevoelens voor een ander. Want ik hield er niet minder om van mijn vriend, ik kreeg alleen plotseling die gevoelens voor een andere man, zo maar uit het niets. Ik besloot het ook tegen mijn vriend te zeggen, en hij reageerde juist erg lief, vond het fijn dat ik het met hem wilde delen, was niet boos of iets, hij had zelfs al het idee dat er iets aan de hand was. De verliefdheid ging ook weg, bij mij overigens eerder als bij die andere man.
Toen kwam ik er achter hoeveel leuke kerels er eigenlijk zijn en mijn vent is gewoon de leukste
Rock schreef:Whahaha dejawat erg dat je weet dat dát ook goed gaat
![]()
Maar ja, dat kennisje... aan de ene kant sneu, aan de andere kant ben ik er lichtelijk klaar mee... Elke keer weer honderd uit horen over d'r nieuwste vlam en dan zien hoe het weer naar de #^#&% gaat...
Vind het voor haar heel vervelend, maar ik heb na een keer of vijf eigenlijk de interesse een beetje opgegeven
Kinke! Super!
) 
Rock schreef:Dat ben ik met je eens Chiva... Ik ben ook niet onbekend met gevoelens voor een ander hebben buiten je relatie. En ook ik heb dat kunnen bespreken met mijn man
Hij heeft me toen zelfs de ruimte gegeven om dat te gaan onderzoeken maar dat heb ik niet gedaan omdat ik hem belangrijker vond.
Die zou ik ook niet zomaar aan de kant zetten. Knap dat hij je die ruimte heeft kunnen geven, zeg. Dat kunnen lang niet alle mannen (en vrouwen), en dat is een punt waar veel relaties op stuklopen. Wees zuinig!

PrinsesJ schreef:Aan de ene kant geef ik je gelijk maar aan de andere kant niet. Mijn ex had geen excuus. Ja hij gaf de alchohol de schuld maar dat is helemaal laf.
Maar ik kan een stel (hier uit de straat) wat allebei een gezin hadden en toch voor elkaar zijn gegaan. En als je ziet hoe de andere partij tegen hun heeft gedaan en hoe ze jaren hebben geleefd. Dan vind ik dat er twee schuld zijn en niet een.Het is voor beide wat te zeggen.
Maar stel dat jij geen liefde en geen warmte meer geeft aan je vriend/man of vriendin/vrouw . En dat is juist dat gene wat zij zoekt. En hij/zij vindt het bij iemand anders? Dan moet je niet alleen naar hem/haar kijken maar ook naar de partner .
Thaliaatjuh : Ik denk dat het dan verstandig is om eerst te scheiden en dan pas met de ander het bed in te duiken???
dejavu schreef:Rock schreef:Dat ben ik met je eens Chiva... Ik ben ook niet onbekend met gevoelens voor een ander hebben buiten je relatie. En ook ik heb dat kunnen bespreken met mijn man
Hij heeft me toen zelfs de ruimte gegeven om dat te gaan onderzoeken maar dat heb ik niet gedaan omdat ik hem belangrijker vond.
Wat een topvent.Die zou ik ook niet zomaar aan de kant zetten. Knap dat hij je die ruimte heeft kunnen geven, zeg. Dat kunnen lang niet alle mannen (en vrouwen), en dat is een punt waar veel relaties op stuklopen. Wees zuinig!

maar ik ben ook niet de makkelijkste
PrinsesJ schreef:PrinsesJ schreef:Aan de ene kant geef ik je gelijk maar aan de andere kant niet. Mijn ex had geen excuus. Ja hij gaf de alchohol de schuld maar dat is helemaal laf.
Maar ik kan een stel (hier uit de straat) wat allebei een gezin hadden en toch voor elkaar zijn gegaan. En als je ziet hoe de andere partij tegen hun heeft gedaan en hoe ze jaren hebben geleefd. Dan vind ik dat er twee schuld zijn en niet een.Het is voor beide wat te zeggen.
Maar stel dat jij geen liefde en geen warmte meer geeft aan je vriend/man of vriendin/vrouw . En dat is juist dat gene wat zij zoekt. En hij/zij vindt het bij iemand anders? Dan moet je niet alleen naar hem/haar kijken maar ook naar de partner .
Ik denk dat het dan verstandig is om eerst te scheiden en dan pas met de ander het bed in te duiken???
Mijn oma is ook gescheiden, al jaaaaren geleden, toen was dat nog heel raar..
). Ik denk dat je daar heel eerlijk in moet zijn.