Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Heino schreef:Dat is idd Nederland ook zo geloof ik, Blue Eyes
Wat moet ik me trouwens precies bij 'bijzitter' voorstellen?
Citaat:Een blanco stem wordt in Nederland wel meegerekend in het opkomstpercentage, maar heeft geen invloed op de uitslag van de verkiezingen. Een blanco stem wordt namelijk gezien als een ongeldige stem. De overgrote meerderheid van proteststemmen tegen de gevestigde orde wordt dan ook niet 'blanco' gedaan, maar op een protestpartij. In Nederland waren dat in het verleden onder meer de Boerenpartij en de Lijst Pim Fortuyn, in Vlaanderen is dit onder meer het Vlaams Belang.
LETS schreef:@Frouk: Moet ook zeggen dat ik dat geen goede opmerking vindt van Rutte. Vind het een beetje zo'n populistisch vrijheid-van-meningsuiting-je-moet-alles-kunnen-zeggen standpunt. Maargoed, voor mij nog geen reden om te switchen, verder sluit de VVD het beste aan bij mijn opvattingen.
@cp112: D66 en Groenlinks zijn idd ook nog meer pro-Europa. Groenlinks is mij te links, D66 zou mijn tweede keus zijn denk ik. Hebben ook wel een goed programma.
Kwam afgelopen woensdag Pechthold ook nog tegen in Groningen trouwens, campagne voerend.