Seinen jullie bij flitsers?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Question

Re: Seinen jullie bij flitsers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 18:22

Ik wist niet eens dat dat seinen bestond, volgens mij doen wij dat nooit. Wij seinen dat sein bij groot licht :+

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 18:23

kijk uit hoor straks mag dat ook al niet :P

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 18:28

Ik sein soms, maar ben nooit zo snel van begrip daarmee...

Ik moet wel lachen om de reacties in dit topic 'moeten ze maar niet te hard rijden' en dat zeggen dan 16 jarige meiden.
Wacht maar tot jullie zelf je rijbewijs hebben :+ Dan rij je echt niet op alle wegen keurig de aangegeven snelheid hoor! (okee sommige mensen wel..)

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 20:16

Germatje schreef:
Ik sein soms, maar ben nooit zo snel van begrip daarmee...

Ik moet wel lachen om de reacties in dit topic 'moeten ze maar niet te hard rijden' en dat zeggen dan 16 jarige meiden.
Wacht maar tot jullie zelf je rijbewijs hebben :+ Dan rij je echt niet op alle wegen keurig de aangegeven snelheid hoor! (okee sommige mensen wel..)

Ik ben 16 en ik rijd meestal z'on 20-25 km te hard. 8-) (Met de tractor mag je officiëel maar 25, maar als je met je lading gewoon harder kan dan wordt dat gedoogd). En idd het is best lastig, want met examen mag je dus wel maar 25 terwijl die tractor makkelijk iets harder kan en dan zit je zo over die 25.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 20:22

Wow, de discussie loopt nog steeds!

Oke, ik heb vandaag eens even een test gedaan: Op een weg waar je 80 mag ben ik 85 volgens de teller gaan rijden. Ik werd door 5 auto's gepasseerd, 2 bleven achter mij.

Op een weg waar je 60 mag en niet in mag halen reed ik volgens de teller 65 en ik werd door alles auto's die achter mij zaten (3 stuks) gepasseerd. Later sloot een zich aan met behoorlijke vaart, maar bleef achter mij.

(Leuk feitje: Op de heenweg reed ik in Duitsland 90 waar je 100 mag, twee auto's achter mij die ook achter mij zijn gebleven).

Wie creeert hier dan nu de de onveilig verkeerssituatie? Ik of de mensen die passeren...? Ik weet het wel hoor...

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 20:53

Wat ik zo irritant vind....

Wij hebben hier een 80 weg, mensen vinden het erg leuk om hier 60-70 te gaan rijden en er ligt ook nog eens een doorgetrokken streep.
Ik neem dat risico op een bekeuring graag ( is een rechte weg dus wel overzichtelijk) maar dat die langzaamrijders dan OF gas gaan geven ( ik heb 150 pk, redden ze meestal toch niet :+ ) of dan gaan toeteren en seinen dat ik niet mag inhalen ....

Rijd dan gewoon door, scheelt mij het risico op een bon ..

Ik ontspring de dans gelukkig altijd, rijd vrijwel altijd te hard, haal in over (dubbele) doorgetrokken strepen, maar nooit een bekeuring gehad. Laatst stonden ze ineens te laseren en ik rijd natuurlijk te hard.. Gelukkig kwam er 1 achter mij veel harder waardoor ik alleen een teken kreeg dat ik snelheid moest minderen :D

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 20:55

Adil, dat heb ik hier echt nooit. Ja soms 1 eentje, maar ik heb anders nooit dat als ik werkelijkde max snelheid rij dat ik ingehaald wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 20:57

Adil als ik jou was zou ik dr toch eens serieus aan denken om je kilometerteller te laten checken :D

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 21:05

Chiqa schreef:
Adil als ik jou was zou ik dr toch eens serieus aan denken om je kilometerteller te laten checken :D

hihi, ik heb die auto net nieuw dus dat is allemaal in orde. Bovendien kom ik elke week langs een mooi bord die laat zien hoe hard je rijdt en vergelijk dit met wat op de teller staat, of vergelijk dat wat op de teller staat met dat wat de tomtom aangeeft. En dat verschil is niet zo groot, dus vandaar dat ik de hele tijd 5 km/h boven de max ben gaan zitten.

Op die weg wordt gewoon asociaal hard gereden terwijl dit niet kan. Zelfs al eens een rij-instructeur zijn rijbewijs kwijtgeraakt op die 60 km/h weg (en dan ga je je toch echt afvragen of zo iemand in staat is mensen fatsoenlijk op te leiden...).

Enneh, niemand durft mijn vraag te beantwoorden....Grappig :D

Dat wat ik waarneem weerpsiegelt gewoon perfect de maatschappij van tegenwoordig: Haast, haast, haast, tijd is geld....

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 21:05

welke vraag

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 21:06

kazary schreef:
Adil, dat heb ik hier echt nooit. Ja soms 1 eentje, maar ik heb anders nooit dat als ik werkelijkde max snelheid rij dat ik ingehaald wordt.

Moet er natuurlijk wel eerlijk bijzeggen dat deze wegen er om bekend staan dat er door veel mensen veel te hard gereden wordt...

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 21:06

ecyoj schreef:
welke vraag

Citaat:
Oke, ik heb vandaag eens even een test gedaan: Op een weg waar je 80 mag ben ik 85 volgens de teller gaan rijden. Ik werd door 5 auto's gepasseerd, 2 bleven achter mij.

Op een weg waar je 60 mag en niet in mag halen reed ik volgens de teller 65 en ik werd door alles auto's die achter mij zaten (3 stuks) gepasseerd. Later sloot een zich aan met behoorlijke vaart, maar bleef achter mij.

(Leuk feitje: Op de heenweg reed ik in Duitsland 90 waar je 100 mag, twee auto's achter mij die ook achter mij zijn gebleven).

Wie creeert hier dan nu de de onveilig verkeerssituatie? Ik of de mensen die passeren...? Ik weet het wel hoor...

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 21:07

Wij kennen die weg niet, hoe moeten wij dan antwoorden?
En jij zegt dat je teller klopt, dat zal dan vast wel, maar onze ervaring is wel heel anders bij gewoon de snelheid rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 21:11

Dat een teller zou moeten kloppen bij een nieuwe auto is onzin, ook bij nieuwe auto's kloppen ze niet,
integendeel, heb testen gedaan op het circuit met meerder auto's, zelfde merk type, motor en bouwjaar, ze rijden allemaal verschillend.

Maar goed daar is algemeen bekend, er is niet voor niets een marche van zoveel procent.
Ik kan ook geen antwoord geven op de vraag gezien dat ik de situatie slecht kan beoordelen op een persoon.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 21:12

kazary schreef:
Wij kennen die weg niet, hoe moeten wij dan antwoorden?
En jij zegt dat je teller klopt, dat zal dan vast wel, maar onze ervaring is wel heel anders bij gewoon de snelheid rijden.

Jij gaf toch ook een schets van de situatie bij jou :+ Komt hier de mijne

Oke, de 60 km/h weg is een smalle weg met verradelijke bochten. Het ligt midden in een groot bos, veel overstekend wild dus. De weg wordt zeer veel door grote landbouwmachines gebruikt. Het is meteen na de grensovergang, dus een omstelling van 100 km/h naar 60 km/h als je vanaf Duitsland komt. Op deze weg wordt toch vrij regelmatig geflitst en als er geflitst wordt, worden er behoorlijk veel mensen op de bon gezet.

De 80 km/h weg is een hele normale weg, geen bijzondderheden. Kilometer of 4 lang.
Laatst bijgewerkt door Adil op 24-04-09 21:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 21:13

Chiqa schreef:
Dat een teller zou moeten kloppen bij een nieuwe auto is onzin, ook bij nieuwe auto's kloppen ze niet,
integendeel, heb testen gedaan op het circuit met meerder auto's, zelfde merk type, motor en bouwjaar, ze rijden allemaal verschillend.

Maar goed daar is algemeen bekend, er is niet voor niets een marche van zoveel procent.
Ik kan ook geen antwoord geven op de vraag gezien dat ik de situatie slecht kan beoordelen op een persoon.

Het is geen nieuwe auto, ik heb hem net nieuw, en daarmee bedoelde ik te zeggen dat hij net nog helemaal door is gecheckt.

Voor de situaite: zie hierboven :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 21:15

Adil kom zeg dr wordt niet gekeken naar de kilometerteller, volstrekt zinloos.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 21:17

Chiqa schreef:
Adil kom zeg dr wordt niet gekeken naar de kilometerteller, volstrekt zinloos.

Euh, jawel, een goede kennis van me werkt daar en heeft alles maar dan ook alles gecheckt, ook op verzoek, omdat bij mijn vorige auto het verschil tussen km op de teller en werkelijke snelheid echt heel erg groot was, en dat was enorm irritant rijden... :+

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 21:23

inhalers kunnen soms heel gevaarlijke situaties veroorzaken. dat vind ik wel.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 21:35

sammy07 schreef:
Jammer dat er agenten zijn die altijd gehaast zijn dan..........ze halen mij vaak in terwijl ik al te hard ga.
Ze moeten eens bij ons in de 30 km wijk gaan flitsen maar nee daar zie je ze nooit en dat terwijl ze hier erg veel geld mee kunnen binnen halen. Jammer dat ze altijd in de polder bij iemand op het erf staan met een laser......
Ik sein trouwens niet

Op polderweggetjes kan het juist flink gevaarlijk zijn om te hard te rijden, dus prima dat ze daar controleren.
Ik ben overigens 24 en geen 16 meer :+ .

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 21:41

Misschien moeten jullie ook eens met de juiste termen smijten, namelijk snelheidsmeter :+

En Adil, natuurlijk is het link om ergens gaan in te halen waar het niet mag en je ook nog met een hogere snelheid dan toegestaan rijdt. Maar kan je nagaan als je nog minder snel gaat rijden, dan zullen er nog meer mensen langs willen.

Ik vind dat als de situatie het toelaat je best wat tempo mag maken, en dat is dus 60 op de 'teller' ipv 50. Met 60 zit je iets boven het maximum, maar voorkom je wel gedouw. En ja, die mensen die douwen zijn gevaarlijk, maar aangezien je als weggebruiker moet anticiperen, kan je zelf (enigzins) voorkomen dat je achterligger gaat douwen.

Samen moeten we het verkeer veilig houden, in de ene situatie is dat de snelheid (erg) gematigd houden als het onveilig/onoverzichtelijk is. Maar als de situatie het toelaat, overzichtelijk, of door anticipatie op het overige verkeer kan een hogere snelheid gewenst zijn.

SuzieQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 21:49

Muisbal schreef:
Ik vind dat als de situatie het toelaat je best wat tempo mag maken, en dat is dus 60 op de 'teller' ipv 50. Met 60 zit je iets boven het maximum, maar voorkom je wel gedouw.

Met 60 op een 50-weg voorkom je tegenwoordig geen gedouw meer :x Binnen de kortste keren heb ik dan 10 auto's achter me, blijkbaar moet je op een 50-weg minstens 70/75 rijden.
Net zoals op snelweg, als ik met 130 iemand wil inhalen, word ik ook zowat naar rechts gedouwd >;)

Maar goed, het helpt allemaal niet om mee te gaan met het verkeer, het wordt uiteindelijk altijd maar meer en meer. :) (Zoals Adil hierboven ook al zei met 65 en 85 rijden)
Geef de overheid groot gelijk hierop controleren, kan ik ook weer lachen als de 70-rijders met z'n twintigen aan de kant staan en ik lekker door kan rijden :+

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 22:49

Babsiej schreef:
Wat ik zo irritant vind....

Wij hebben hier een 80 weg, mensen vinden het erg leuk om hier 60-70 te gaan rijden en er ligt ook nog eens een doorgetrokken streep.
Ik neem dat risico op een bekeuring graag ( is een rechte weg dus wel overzichtelijk) maar dat die langzaamrijders dan OF gas gaan geven ( ik heb 150 pk, redden ze meestal toch niet :+ ) of dan gaan toeteren en seinen dat ik niet mag inhalen ....

Rijd dan gewoon door, scheelt mij het risico op een bon ..
Waarom moet jij daar dan voorbij?
Je hóeft toch niet in te halen of te duwen?

Als de situatie (iemand voor je die je niet kunt inhalen) ervoor zorgt dat je niet de maximumsnelheid kunt rijden, dan kun je toch ook gewoon langzamer rijden dan dat maximum.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 07:21

Adil18 schreef:

Ik had niet verwacht dat je een voorbeeld aan zou halen waarbij de "hardrijder" in een goed blaadje kwam te staan hoor :(:)
Dus ja, die automobilisten waren fout :+

Maar goed, ik haal dus niet in met een doorgetrokken streep :+

Jij hebt het nu de hele tijd over landweggetjes, maar ga eens op de grote wegen in de stad rijden zonder constant op je teller te koekeloeren: en ja, ook jij bent dan te pakken.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 14:20

Muisbal schreef:
Misschien moeten jullie ook eens met de juiste termen smijten, namelijk snelheidsmeter :+

En Adil, natuurlijk is het link om ergens gaan in te halen waar het niet mag en je ook nog met een hogere snelheid dan toegestaan rijdt. Maar kan je nagaan als je nog minder snel gaat rijden, dan zullen er nog meer mensen langs willen.

Ik vind dat als de situatie het toelaat je best wat tempo mag maken, en dat is dus 60 op de 'teller' ipv 50. Met 60 zit je iets boven het maximum, maar voorkom je wel gedouw. En ja, die mensen die douwen zijn gevaarlijk, maar aangezien je als weggebruiker moet anticiperen, kan je zelf (enigzins) voorkomen dat je achterligger gaat douwen.

Samen moeten we het verkeer veilig houden, in de ene situatie is dat de snelheid (erg) gematigd houden als het onveilig/onoverzichtelijk is. Maar als de situatie het toelaat, overzichtelijk, of door anticipatie op het overige verkeer kan een hogere snelheid gewenst zijn.

Als je goed had gelezen had je gezien dat ik tijdens mijn rpoefje sneller ben gaan rijden om de werkelijke snelheid af te stemmen op de max., niet de snelheid die op de teller staat. Ik werd alsnog ingehaald. Dit o.a. op een weg waar het niet mocht