Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Dan rij je echt niet op alle wegen keurig de aangegeven snelheid hoor! (okee sommige mensen wel..) Germatje schreef:Ik sein soms, maar ben nooit zo snel van begrip daarmee...
Ik moet wel lachen om de reacties in dit topic 'moeten ze maar niet te hard rijden' en dat zeggen dan 16 jarige meiden.
Wacht maar tot jullie zelf je rijbewijs hebbenDan rij je echt niet op alle wegen keurig de aangegeven snelheid hoor! (okee sommige mensen wel..)
(Met de tractor mag je officiëel maar 25, maar als je met je lading gewoon harder kan dan wordt dat gedoogd). En idd het is best lastig, want met examen mag je dus wel maar 25 terwijl die tractor makkelijk iets harder kan en dan zit je zo over die 25.
) of dan gaan toeteren en seinen dat ik niet mag inhalen ....

Chiqa schreef:Adil als ik jou was zou ik dr toch eens serieus aan denken om je kilometerteller te laten checken

ecyoj schreef:welke vraag
Citaat:Oke, ik heb vandaag eens even een test gedaan: Op een weg waar je 80 mag ben ik 85 volgens de teller gaan rijden. Ik werd door 5 auto's gepasseerd, 2 bleven achter mij.
Op een weg waar je 60 mag en niet in mag halen reed ik volgens de teller 65 en ik werd door alles auto's die achter mij zaten (3 stuks) gepasseerd. Later sloot een zich aan met behoorlijke vaart, maar bleef achter mij.
(Leuk feitje: Op de heenweg reed ik in Duitsland 90 waar je 100 mag, twee auto's achter mij die ook achter mij zijn gebleven).
Wie creeert hier dan nu de de onveilig verkeerssituatie? Ik of de mensen die passeren...? Ik weet het wel hoor...
kazary schreef:Wij kennen die weg niet, hoe moeten wij dan antwoorden?
En jij zegt dat je teller klopt, dat zal dan vast wel, maar onze ervaring is wel heel anders bij gewoon de snelheid rijden.
Komt hier de mijneChiqa schreef:Dat een teller zou moeten kloppen bij een nieuwe auto is onzin, ook bij nieuwe auto's kloppen ze niet,
integendeel, heb testen gedaan op het circuit met meerder auto's, zelfde merk type, motor en bouwjaar, ze rijden allemaal verschillend.
Maar goed daar is algemeen bekend, er is niet voor niets een marche van zoveel procent.
Ik kan ook geen antwoord geven op de vraag gezien dat ik de situatie slecht kan beoordelen op een persoon.
Chiqa schreef:Adil kom zeg dr wordt niet gekeken naar de kilometerteller, volstrekt zinloos.

sammy07 schreef:Jammer dat er agenten zijn die altijd gehaast zijn dan..........ze halen mij vaak in terwijl ik al te hard ga.
Ze moeten eens bij ons in de 30 km wijk gaan flitsen maar nee daar zie je ze nooit en dat terwijl ze hier erg veel geld mee kunnen binnen halen. Jammer dat ze altijd in de polder bij iemand op het erf staan met een laser......
Ik sein trouwens niet
. 
Muisbal schreef:Ik vind dat als de situatie het toelaat je best wat tempo mag maken, en dat is dus 60 op de 'teller' ipv 50. Met 60 zit je iets boven het maximum, maar voorkom je wel gedouw.
Binnen de kortste keren heb ik dan 10 auto's achter me, blijkbaar moet je op een 50-weg minstens 70/75 rijden.
(Zoals Adil hierboven ook al zei met 65 en 85 rijden)
Babsiej schreef:Waarom moet jij daar dan voorbij?Wat ik zo irritant vind....
Wij hebben hier een 80 weg, mensen vinden het erg leuk om hier 60-70 te gaan rijden en er ligt ook nog eens een doorgetrokken streep.
Ik neem dat risico op een bekeuring graag ( is een rechte weg dus wel overzichtelijk) maar dat die langzaamrijders dan OF gas gaan geven ( ik heb 150 pk, redden ze meestal toch niet) of dan gaan toeteren en seinen dat ik niet mag inhalen ....
Rijd dan gewoon door, scheelt mij het risico op een bon ..
Adil18 schreef:Wie creeert hier dan nu de de onveilig verkeerssituatie? Ik of de mensen die passeren...? Ik weet het wel hoor...
Muisbal schreef:Misschien moeten jullie ook eens met de juiste termen smijten, namelijk snelheidsmeter
En Adil, natuurlijk is het link om ergens gaan in te halen waar het niet mag en je ook nog met een hogere snelheid dan toegestaan rijdt. Maar kan je nagaan als je nog minder snel gaat rijden, dan zullen er nog meer mensen langs willen.
Ik vind dat als de situatie het toelaat je best wat tempo mag maken, en dat is dus 60 op de 'teller' ipv 50. Met 60 zit je iets boven het maximum, maar voorkom je wel gedouw. En ja, die mensen die douwen zijn gevaarlijk, maar aangezien je als weggebruiker moet anticiperen, kan je zelf (enigzins) voorkomen dat je achterligger gaat douwen.
Samen moeten we het verkeer veilig houden, in de ene situatie is dat de snelheid (erg) gematigd houden als het onveilig/onoverzichtelijk is. Maar als de situatie het toelaat, overzichtelijk, of door anticipatie op het overige verkeer kan een hogere snelheid gewenst zijn.