Leraar maakt mij belachelijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

petradek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 12:50

celano schreef:
kinuh schreef:
Hij was misschien wat heftig ja, maar ze vroeg mij immers wat IK er van vond. (Ik antwoordde dat ik denk dat de meeste het voor aandacht doen/aanstellerij of dat er toch iets is mis gegaan toen je werd geboren.)

Jeetje, moeten we nu medelijden met JOU gaan hebben? Ik weet dat je dit topic niet start om over dit onderwerp te discussieren, maar ik kan zo'n opmerking toch niet echt serieus nemen. Iedereen kan wel zeggen 'ik heb recht op een eigen mening', maar dit is wel heel beledigend. wat mij btreft bveel beledigender dan wat zij jou zogenaamnd heeft aangedaan.

Ik hoop net als je lerares dat je nsle wat levenswijsheid op doet. Want zo kom je niet ver in het leven.

Kom op zeg, iedereen heeft recht op een eigen mening. Ookal staat deze mij totaal niet aan, laat haar lekker!

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 13:02

Spirit schreef:
saskiakefie schreef:
nee anders zeg ik het ;)
over het algemeen zorgt de natuur voor hetros voor de voortplanting.
Maar dat wil niet zeggen dat homo's minderwaardig zijn, absoluut niet :)
Ik vind dat ze even veel rechten hebben als hetro's :)
Maar aandachttrekkerij vind ik wel onzin..

maar bijvoorbeeld kindjes het het syndrome van down, vinden jullie dat daar ook niks mis is gegaan?

Vergelijk je nu homoseksueel zijn met het Syndroom van Down? Jij durft!
Bij het Syndroom van Down is er trouwens niet misgegaan bij de geboorte hoor, maar lang daarvoor al, namelijk rond de bevruchting (mensen met het Downsyndroom hebben een chromosoom teveel).

Er is wel onderzoek gedaan naar de hersenen van homo en hetrosexuele mannen. Hieruit bleek dat honosexuele mannen een hypofyse (belangrijkeste hormonen fabriek in de hersenen) die meer leek op de hypofyse van een vrouw dan van een hetrosexuele man. Het zou dus best zo kunnen zijn dat het daadwerkelijk aangeboren is, en ook een aanwijsbare oorzaak heeft.
Ik denk dat heel veel mensen er niet bij na denken dat een heel groot deel van verliefd zijn/worden een chemisch proces in de hersenen is. En dat dit bij homo's dus daadwerkelijk anders zou moeten gaan. Veel mensen zien dat meer als iets wat in je hart en ziel gebeurt denk ik, En willen niet eens weten dat ze die neuspeuterende idioot die zijn sokken en onderbroeken laat singeren zo leuk vinden van wegen een paar stofjes die in je hersenen vrij komen :P

En als je het op deze manier bekijkt en daar de oorzaak in ziet is het alleen maar walgelijker om ze te veroordelen en te discrimineren. Ze zijn zo geboren en kunnen er niets aan doen. En op die manier kun je het misschien wel met andere ziektes vergelijken, een verlamde kan niet lopen, iemand met down syndroom kan niet naar de universiteit en een homo Kan Niet verlieft worden op iemand van het andere geslacht. En er zijn er zat die wensen dat ze het wel zouden kunnen.

EDIT ik moet er misschien wel even bij zeggen dat ik homo's niets minder vind dan anderen, Omdat ik denk dat sommige mensen me daar anders van gaan verdenken. }:0 En hoewel ik wel zeg dat je het misschien wel met andere aangeboren ziektes kan vergelijken. Ik vind het zelf ook een slechte vergelijking

Piera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 13:09

liedje89 schreef:
Er is wel onderzoek gedaan naar de hersenen van homo en hetrosexuele mannen. Hieruit bleek dat honosexuele mannen een hypofyse (belangrijkeste hormonen fabriek in de hersenen) die meer leek op de hypofyse van een vrouw dan van een hetrosexuele man. Het zou dus best zo kunnen zijn dat het daadwerkelijk aangeboren is, en ook een aanwijsbare oorzaak heeft.
Ik denk dat heel veel mensen er niet bij na denken dat een heel groot deel van verliefd zijn/worden een chemisch proces in de hersenen is. En dat dit bij homo's dus daadwerkelijk anders zou moeten gaan. Veel mensen zien dat meer als iets wat in je hart en ziel gebeurt denk ik, En willen niet eens weten dat ze die neuspeuterende idioot die zijn sokken en onderbroeken laat singeren zo leuk vinden van wegen een paar stofjes die in je hersenen vrij komen :P

En als je het op deze manier bekijkt en daar de oorzaak in ziet is het alleen maar walgelijker om ze te veroordelen en te discrimineren. Ze zijn zo geboren en kunnen er niets aan doen. En op die manier kun je het misschien wel met andere ziektes vergelijken, een verlamde kan niet lopen, iemand met down syndroom kan niet naar de universiteit en een homo Kan Niet verlieft worden op iemand van het andere geslacht. En er zijn er zat die wensen dat ze het wel zouden kunnen.

EDIT ik moet er misschien wel even bij zeggen dat ik homo's niets minder vind dan anderen, Omdat ik denk dat sommige mensen me daar anders van gaan verdenken. }:0

Toch vergelijk ik homo's dan liever niet met een ziekte maar liever met een karaktereigenschap of met het vallen op iemand. Ik bedoel, hoeveel mensen zullen er nooit op een neger/getint persoon vallen of iets dergelijks (ik bedoel dit niet discriminerend, het is nou eenmaal zo), gewoon omdat ze daar niets mee hebben. Zo zie ik dat bij mezelf ook, ik vind mannen prima, heb veel mannelijke vrienden, maar kan niet verliefd op ze worden (of iig, dat is nog niet voorgekomen, ik sluit niets uit). Het voelt niet goed om een seksuele keuze met een ziekte of zelfs een genetische afwijking (syndroom van down) te vergelijken.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 13:23

@piera: ik vind ook wel dat je gelijk hebt voor je gevoel is het heel erg verkeert. Daarom heb ik er bij de edit ook bij gezet dat ik het zelfook een slechte vergelijking vind. Maar ik vond de reactie op wat saskiakefie zij wel erg fel. En dat kwam denk vooral omdat ze het slecht onderbouwthad. Niet omdat het perce een verkeerde redenering was.
Iets wat aangeboren anders is betekend niet perce dat een mens minder waard is. Mensen met down syndroom zijn ook niets minder waard omdat ze anders zijn. Ze zijn gewoon anders. En misschien hebben ze daar veel nadeel van, maar dat betekend niet dat het geen volwaardige mensen zijn, die het recht hebben op respect en een kans op geluk.

Edit: En alsje het op die manier bekijkt kan je het wel vergelijken. Ook al is downsydroom wel een erg uiterste van anders. (ik vergeet er iedere keer dingen bij te zetten slecht)
Laatst bijgewerkt door liedje89 op 13-02-09 13:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 13:24

Pfoeh zwaar onderwerp waar ik me ook heel kwaad om kan maken.

Wat jouw lerares doet is niet goed, maar ik kan me veel pissiger maken om jouw manier van je mening overbrengen.

Ik heb meerdere homoseksuele vrienden, en *shock* het zijn gewoon mensen! Er is niets mis met ze behalve dat ze neit in het stereotype hetero vallen ;)
Volgens mij besef je neit hoeveel mensne je kan kwetsen als je zo je mening neerzet :\

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 13:26

schrik wel van je mening over homoseksualiteit !
sorry maar ik zou ik ook boos om worden.

Kom op zeg

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 13:31

liedje89 schreef:

EDIT ik moet er misschien wel even bij zeggen dat ik homo's niets minder vind dan anderen, Omdat ik denk dat sommige mensen me daar anders van gaan verdenken. }:0 En hoewel ik wel zeg dat je het misschien wel met andere aangeboren ziektes kan vergelijken. Ik vind het zelf ook een slechte vergelijking

Denk meer in de ene is blond, de ander bruin.....

kistaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 13:35

Gezien de heftige reactie van de docent lijkt het me dat zij, misschien in haar directe omgeving, te maken heeft met homoseksualiteit. Anders had ze denk ik niet zo heftig gereageert.
Natuurlijk is haar reactie super onprofessioneel, en zo mag je inderdaad niet reageren als docent. Je emoties in bedwang houden is gewoon een pre. Maarja, het is ook maar een mens en misschien zit het onderwerp haar heel hoog. Ik ben zelf ook docent en ik flap er soms ook dingen uit waarvan ik later denk: dat had wel even anders gekunt. Ik zou er gewoon een rustig gesprek over beginnen, allereerst met de docent zelf. Dat je het niet prettig vind om zo voor paal te worden gezet. En vraag haar maar gewoon waarom ze zo heftig reageerde.
Laat je even weten hoe het afloopt?

edit:Wat ik verder nog zeggen wil: Dat het lastig is dat je in Nederland vrijheid van meningsuiting hebt. Want het is niet zo dat je dan alles maar kan zeggen, onder het mom van: 'het is MIJN mening, dus ik mag zeggen wat ik wil, dan had ze er maar niet naar moeten vragen.' Een eigen mening is prima, maar bedenk altijd eerst of je er mensen mee kunt kwetsen. Heb je een gewaagde mening, denk dan helemaal na over de manier waar op je het zegt en of het wel het moment is om je ongezouten mening te geven.
Laatst bijgewerkt door kistaah op 13-02-09 13:39, in het totaal 1 keer bewerkt

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 13:38

Tavanta schreef:
liedje89 schreef:

Denk meer in de ene is blond, de ander bruin.....

Het blond op bruin zijn heeft niet zo heel veel invloed op de loop van je leven. Dus dat vind ik ook een beetje een vreemde vergelijking. bovendien kan je dat zelf veranderen.
Ik zij dit alleen omdat sommige mensen zich wel heel erg opwinden. Alsof mensen met een "echte" aangeboren afwijking(down oid) wel minderwaardig zijn. |o

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 13:46

Ik doel hiermee op het onstaan, het is naar mijn idee geen keuze maar iets wat je meekrijgt niet zoals een ziekte maar zoals zoveel andere dingen die je maken tot wie en wat je bent (waaronder ook je haarkleur). Tuurlijk kan je je haar verven maar voor tijdenlijk, je eigen kleur komt altijd weer boven.

Alet74

Re: Leraar maakt mij belachelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 13:59

Weet je, we denken altijd dat de manier waarop wij leven normaal is. Maar dat is natuurlijk ook maar een aanname. Wij zijn gewend (en waarschijnlijk opgegroeid met het idee dit te vinden) aan iets, maar een ander weer niet. Wij mogen echter nooit oordelen over het leven van een ander en al helemaal niet veroordelen!!
De een wordt geboren als hetero, de ander als homo, weer een ander is bi en dan heb je ook nog mensen die niets met seksualiteit hebben. Live and let live zou ik zeggen. Gelukkig is TS nog erg jong, nog veel jaren in het verschiet om bij te leren!

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 14:04

saskiakefie schreef:
Fiffill schreef:

Meen je dat nu echt?

nee anders zeg ik het ;)
over het algemeen zorgt de natuur voor hetros voor de voortplanting.
Maar dat wil niet zeggen dat homo's minderwaardig zijn, absoluut niet :)
Ik vind dat ze even veel rechten hebben als hetro's :)
Maar aandachttrekkerij vind ik wel onzin..

maar bijvoorbeeld kindjes het het syndrome van down, vinden jullie dat daar ook niks mis is gegaan?

Daar is ook iets mis gegaan, aangezien zij een chromosoom (?)te veel hebben.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 14:15

Tavanta schreef:
Als we het dan toch over "het boek" gaan hebben vraag ik me af hoeveel mensen daadwerkelijk de "originele" versie hebben gelezen, het is al zo vaak "vertaald" dat er volgens mij nog maar weinig van het origineel is overgebleven en iedere stroming geeft er weer zijn eigen draai aan.

Wat nou de enige waarheid.

De hebreeuwse (eerste) versie verschilt nauwlijks van de versie die nu geldt, die van Constantijn en die die verschillen zijn hoog uit bewoordingen, geen fundamentele verschillen.
Mamalief hier is afgestudeerd in semitische talen en archeologie van het midden oosten en kan dus prima hebreeuws lezen ;) (Ze kan zelfs hyrogliefen lezen :+ )

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 14:18

Quellian schreef:
Mirandaatje schreef:
Niet hopen maar blij zijn dat er Iemand is waar je je aan vast kan houden als je het even niet meer alleen kan. Dat heeft ieder mens toch weleens nodig. Voor jou is het geloof. Voor mij is het weten. Ik weet dat Hij bestaat.

Ah kijk aan, jij wéét zelfs dat ie bestaat! Geef me dan even z'n adres, wie weet ga ik ook overstag.

Nee hoor, het zou geen geloof meer zijn als je iets 'weet'.

En dan? Ook dat staat in de bijbel: Gij zult god niet verzoeken, je kunt om bewijs vragen wat je wilt, je zult het niet krijgen. Ook zegt hij dat iemand die hem ziet, niet (over)leeft.

050206051012

Re: Leraar maakt mij belachelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 14:20

Dat weet ik Mystica, volgens mij hebben wij daar zelfs nog over gePBt in het verleden. Maar voor mij is het een dooddoener om te zeggen dat je het niet overleeft om God te zien. Oftewel... als je dood gaat dan heb je God gezien. Prima dat sommigen daar rust en troost in vinden, persoonlijk vind ik het nogal ongeloofwaardig.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 14:24

Tavanta schreef:
Ik doel hiermee op het onstaan, het is naar mijn idee geen keuze maar iets wat je meekrijgt niet zoals een ziekte maar zoals zoveel andere dingen die je maken tot wie en wat je bent (waaronder ook je haarkleur). Tuurlijk kan je je haar verven maar voor tijdenlijk, je eigen kleur komt altijd weer boven.

Dat ben ik helemaal met je eens. Maar het stootte mij nogal tegen de borst dat iemand meteen riep. Hoe kan je een homo nou met iemand die down heeft vergelijken. Dat kwam op mij een beetjeover als: hoe kan je een inteligent mens dat op hetzelfde geslacht valt nu vergelijken met een achterlijke mongool.
Ik vond het zelf ook een slechte vergelijking maar ik vond de reactie die er op kwam nog veel kortzichtiger. Iemand met down is ook mens die er niet voor heeft gekozen om anders te zijn, maar dat wel is. Tegen deze mensen word ook nog steeds gediscrimineert!

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 14:50

Quellian schreef:
Dat weet ik Mystica, volgens mij hebben wij daar zelfs nog over gePBt in het verleden. Maar voor mij is het een dooddoener om te zeggen dat je het niet overleeft om God te zien. Oftewel... als je dood gaat dan heb je God gezien. Prima dat sommigen daar rust en troost in vinden, persoonlijk vind ik het nogal ongeloofwaardig.

Is dat zo? Hmm Kan ik me niet herinneren, maar zou best kunnen :j
Dat je het ongeloofwaardig vind, kan heel goed. Als je niet gelovig bent, zou je zelfs heel goed kunnen zeggen, dat alles goed ingedekt is :D Dat maakt ook helemaal niets uit, maar zulke dingen zijn gewoon niet te bewijzen en er wordt zooo vaak om bewijs gevraagd. Tja, dat gaat dus niet. Als de bijbel een onomstotelijk feit was, zou iedereen wel Christen zijn denk ik :D

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 14:52

liedje89 schreef:
Tavanta schreef:

Dat ben ik helemaal met je eens. Maar het stootte mij nogal tegen de borst dat iemand meteen riep. Hoe kan je een homo nou met iemand die down heeft vergelijken. Dat kwam op mij een beetjeover als: hoe kan je een inteligent mens dat op hetzelfde geslacht valt nu vergelijken met een achterlijke mongool.
Ik vond het zelf ook een slechte vergelijking maar ik vond de reactie die er op kwam nog veel kortzichtiger. Iemand met down is ook mens die er niet voor heeft gekozen om anders te zijn, maar dat wel is. Tegen deze mensen word ook nog steeds gediscrimineert!

Volgens mij doe je dat zelf ook wanneer je de Downer ziet als een achterlijke mongool :=

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 14:55

Mystica schreef:
liedje89 schreef:

Volgens mij doe je dat zelf ook wanneer je de Downer ziet als een achterlijke mongool :=

Inderdaad ja :')

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 15:04

Mystica schreef:
liedje89 schreef:
Dat ben ik helemaal met je eens. Maar het stootte mij nogal tegen de borst dat iemand meteen riep. Hoe kan je een homo nou met iemand die down heeft vergelijken. Dat kwam op mij een beetjeover als: hoe kan je een inteligent mens dat op hetzelfde geslacht valt nu vergelijken met een achterlijke mongool

????
Lezen is ook een kunst en dan ben ik de dyslect 8)7 . Heb je de de zinnen erna wel gelezen????
Edit je gaat me toch niet vertellen dat het aan die ene vergeten spatie lag. hij heeft een beeetje kuren namelijk.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 15:07

liedje89 schreef:
????
Lezen is ook een kunst en dan ben ik de dyslect 8)7 . Heb je de de zinnen erna wel gelezen????
Edit je gaat me toch niet vertellen dat het aan die ene vergeten spatie lag. hij heeft een beeetje kuren namelijk.

Nou, dan heb ik het ook fout gelezen hoor, JIJ bent namelijke degene die in zijn stuk iemand met het syndroom van Down een 'achterlijke mongool' noemt, voor zover ik heb gelezen in de gemaakte vergelijking werd die nutteloze, onware toevoeging niet gegeven... :o

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 15:18

@adil18:
je hoeft iemand geen achterlijke mongool te noemen om het te bedoelen. Je hoeft het niet eens perce te bedoelen om het zo te laten klinken. Het kwam wel zo op me over, omdat het wel een hele felle reactie was.
Maar ik weet ook niet hoever je terug gelezen hebt. Ik heb daarvoor namelijk een paar keer gezegt dat mensen met down syndroom ook mensen zijn die respect en geluk verdienen. En dat ze 'anders' zijn ook juist goed kan zijn.
Je kan iets uit zijn contex trekken en je kan iets uit zijn contex trekken.

celano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 15:22

petradek schreef:
Kom op zeg, iedereen heeft recht op een eigen mening. Ookal staat deze mij totaal niet aan, laat haar lekker!

Recht hebben op een mening betekent niet dat je ook recht hebt op het beledigen van mensen!

Adil

liedje89 schreef:
@adil18:
je hoeft iemand geen achterlijke mongool te noemen om het te bedoelen. Je hoeft het niet eens perce te bedoelen om het zo te laten klinken. Het kwam wel zo op me over, omdat het wel een hele felle reactie was.
Maar ik weet ook niet hoever je terug gelezen hebt. Ik heb daarvoor namelijk een paar keer gezegt dat mensen met down syndroom ook mensen zijn die respect en geluk verdienen. En dat ze 'anders' zijn ook juist goed kan zijn.

He? Huh? WTF? Sorry hoor, maar je kunt iets zeggen zonder het te bedoelen? Niemand heeft dit impliciet of expliciet gezegd behalve jij maar jij bedoelde het niet zo...

Inderdaad, je kunt interpreteren en interpreteren, maar je kunt ook schrijven en echt schrijven.... :z

baroen

liedje89 schreef:
@adil18:

ja dat kan iid :D :+