Merkkleding : zinvol of onzin?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kitty__

Re: Merkkleding : zinvol of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 11:57

Ik koop gewoon kleding die ik leuk vind.. heb maakt me totaal niet uit of er een merkje op staat of niet.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 11:59

Ik vind dure kleding zonde van m´n geld (behalve een klassiek kostuum ofzo).
Dat geld spendeer ik liever aan een aantal x per jaar op vakantie gaan of aan mijn paarden :) .
Ik vind dit trouwens nogal een opschepperig topic "Mijn moeder koopt veel/het liefst kleding van POTL .... blablabla" alsof dat iemand een beter/ aardiger mens maakt. Is voor mij alleen iemand die in de gelukkige omstandigheden verkeerd dat ze veel/genoeg geld heeft en het zich permiteren kan. Mag misschien kwalitatief hoogwaardige kleding zijn, maar iemand met zóveel geld wisselt dermate vaak van kleding, dat het niet eens de kans heeft om te slijten :D !
Laatst bijgewerkt door Sterre op 17-02-09 12:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 12:01

Chiva schreef:
Ik vraag mij trouwens af of de mensen die al die dure merkkleding kopen ook dure cosmetica kopen? Of dat dan juist weer bij de HEMA bijvoorbeeld doen? Ter compensatie bijvoorbeeld? :P

Ik vind namelijk gezichtsverzorging net zo (of nog meer) belangrijk als kleding, en gebruik bijvoorbeeld enkel en alleen producten van Clinque. Goedkopere merken krijg ik al heel snel uitslag van en dus is voor mij die keuze snel gemaakt :)

Met andere woorden - hoe zinvol vind je dure gezichtverzorging? In vergelijk met dure kleding? Heb ik 100 euro in de hand en de keuze tussen een truitje en een pot gezichtscreme, dan kies ik voor het laatste. Simpelweg omdat een gave, frisse huid zonder rode vlekken mij op dat moment méér waard is dan het dragen van een duur kledingstuk.

Daar kan je denk ik bijna een nieuw topic over beginnen :+
Ik gebruik nooit gezichtscreme of cosmetica. Alleen een enkel keertje clearasil als ik last heb ban puistjes, maar dat is bijna nooit.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 12:08

Ik koop vaak merkkleding. Het is niet zo dat ik het persé moet hebben maar ik vind er toch wel een bepaalde kwaliteit aan zitten.

Ik heb ook kleding van de H&M. Maar toch als ik dan kijk naar duurdere kleding dan vind ik het verschil in kwaliteit heel groot. Ik vind het jammer om na een paar keer iets te hebben gedragen, gelijk te zien dat het toch niet zo mooi meer is. Dat heb ik heel vaak.
Nu is H&M en bijvoorbeeld Replay misschien het uiterste, maar het gaat om het idee.

Ik hoor van veel mensen dat ze het jammer geld vinden om 100 euro voor een broek te betalen. Dat is heel persoonlijk. Ik doe het wel ;)

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 12:13

Vroeger kocht ik echt veel merkkleding.

Nu af en toe als ik mezelf wil verwennen :). Al moet ik ook zeggen dat ik vaak wacht tot de uitverkoop en ga dan shoppen :)

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-09 12:18

Chiva Ik koop mascara bij de kruitvat voor 3,95 en ik koop die gele (geel busje) mascara (weet even niet meer waarvan die is) voor 9,99. Verder gebruik ik qua shampoo's Herbal Essences of eentje met kleurextract of van Andrelon. Die shampoo's zijn vanaf €3/€4 tot €7/8 en m'n Guhl (kleurshampoo's) zijn vanaf €8 tot €15.

Luchtjes koop ik wel vrij duur; Burberry the Beat, Burberry Britt, Tommy Girl, Replay, Noa Pearl, Celine Dion, Diesel en Gucci heb ik. Die flesjes varieren in prijzen vanaf €15 tot €60/€70.

Deo's en dingetjes koop ik vaak Rexona, Sanex of Dove omdat ik die beter vind en geen alcolhol is zit. 8x4 & Voque zijn té geparfumeerd.

Gezichtscrème, pfoeh, ik gebruik het niet héél veel maar die jat ik meestal van mams mee. Clinque en Olaz heeft zij.

Handcrèmes heb ik veel geld voor over. Ik heb namelijk hele droge handen en kan slecht tegen geparfumeerde rommel (Nivea kan ik bijvoorbeeld als slecht tegen), etc, etc. Meestal hydraterende handcrèmes gewoon bij drogist of luxere winkels zodat ze me kunnen helpen en ik het kan testen.

Scheerspulletjes en dat soort spul koop ik meestal bij de HEMA, scheergel, etc.

Lipglos koop ik ook bij de HEMA. :j

Maskertjes en haarmaskertjes meestal bij De Tuinen of RITUALS en dat soort zaakjes.

M'n tandenborstel is gewoon van de Action. :Y)
En m'n tandpasta varieert van de Lidl t/m Parodontax.

Nagellak gebruik ik nauwelijks, daarom meestal gewoon van de HEMA, net als nagellakremover.

Make-up remover van Nivea, die is het fijnst. Net als de gezichtscleaner. :j

Tja, wat heb je nog meer aan producten? Dat was het wel een beetje. :+

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 12:20

@Chiva: Ik gebruik ook dure make-up en gezichtsverzorging. Vind inderdaad ook dat je daar niet op moet bezuinigen maar ook ik ben overal allergisch voor dus ook voor mij is de keus snel gemaakt ;) En parfums, bodylotions enz zijn gewoonweg veel fijner/beter.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-09 12:25

Vriendin van mij heeft Dior mascara, maar kan nou niet zeggen dat je wimpers dan gemerkt worden ofzo, of dat het iets extra's is. Ik heb mascara van €4 of €10 en dat vind ik prima. Werkt prima. Desnoods nog een laagje en de wimperkruller en dan zit het weer perfect. :j

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 12:28

Ik kan simpelweg niet tegen mascara van de hema, l'oreal enz, dus had voorheen altijd van clinique/estee lauder. Ook vrij dure mascara maar heb sinds kort mascara van chanel en dat is toch wel een flink verschil hoor :j

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-09 12:30

L'Oreal ook niet?
Tja, ik vergeet m'n mascara's altijd overal en nergens en ik het er ook tienduizend liggen. Die dingen gaan ook altijd mee overal naar toe, in tassen, jassen, broekzakken, etc. Moet er niet aan denken om telkens dat éne mascara-busje te zoeken. :=

Ik gooi er namelijk eentje ergens neer en neem de volgende weer mee.
Mascaraspoor door het hele huis heen. :+

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 12:38

Voor gezichsverzorgingg ebruik ik ook de duurdere merken, omdat ik vrijwel nergens tegen kan. Ben al snel 20 euro voor een oogpotloodje kwijt en tegen de 30 voor een mascara. Doe der ook aardig lang mee en ben er zuinig op. Ben voor veel dingen allergisch en dan kom je toch al snel bij de duurdere merken uit.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 12:40

Ik heb alleen gezichtsverzorging van de huidtherapeut. Verder gebruik ik niks.

Oogpotlood van Bourjois ofzo en mascara van de Etos :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 12:50

KvE schreef:
verootjoo ook merken als TH worden in afrika gemaakt...

sorry, dacht dat TH ook kinderarbeidvrij was :o Die is alleen dierproefvrij :j De rest van de merken die ik opnoemde zijn definitely wél kinderarbeidvrij. En het gaat er niet om óf ze in Afrika gemaakt worden, maar op welke manier, en onder welke werkomstandigheden. Ik vind werkomstandigheden van 22 uur perdag werken voor hoogstens 5ct per uur níet normaal, en zal dit ook niet promoten. Overigens gebeurt dit niet alleen in afrika maar ook in china en andere landen in het verre oosten, balkan, turkije ;)

Kijk anders hier:
http://www.fairwear.nl

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 14:10

Picassox schreef:
L'Oreal ook niet?

Nee, die is nog het ergste van allemaal := Als ik dat een week gebruik heb ik sowieso een ontstoken oog!

Maripossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 14:20

Hmm, ik draag wat ik leuk vind. :D Dat is veel H&M, Coolcat, maar ook wel wat merkkleding. Maar als er ergens uitverkoop is in een merkkleding winkel, en er is een broekje dat wel heel mooi is maar toch nog duur, afgeprijsd is van bijvoorbeeld 135 naar 45, dan zou ik het misschien niet kopen als ik het bij de H&M zou zien, maar nu toch wel. :o Want het is toch betere kwaliteit en het geeft wel een kick als je zoveel korting hebt. :D
Hoewel je soms ook alleen voor het merk betaald zonder dat je er betere kwaliteit voor krijgt.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-09 14:25

Soms is merk niet beter voor het geld dat je ervoor betaald idd! :j

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-09 14:26

Sterre schreef:
Ik vind dure kleding zonde van m´n geld (behalve een klassiek kostuum ofzo).
Dat geld spendeer ik liever aan een aantal x per jaar op vakantie gaan of aan mijn paarden :) .
Ik vind dit trouwens nogal een opschepperig topic "Mijn moeder koopt veel/het liefst kleding van POTL .... blablabla" alsof dat iemand een beter/ aardiger mens maakt. Is voor mij alleen iemand die in de gelukkige omstandigheden verkeerd dat ze veel/genoeg geld heeft en het zich permiteren kan. Mag misschien kwalitatief hoogwaardige kleding zijn, maar iemand met zóveel geld wisselt dermate vaak van kleding, dat het niet eens de kans heeft om te slijten :D !

Sterre, ik denk niet dat je het echt begrepen hebt. Maar goed, dat even terzijde. :=

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 14:31

ook ik koop wat ik leuk vind, maar vooral wat lekker zit, dat kan een indianrose broek zijn of een replaybroek van 150 euro, maar dat kan ook een broek zijn bij de newyorker zijn voor 20 eurie, net wat lekker zit, zo ook met schoenen en shirtjes, ik ga niets iets kopen omdat het een "merk" heeft maar ga het ook niet laten hangen omdat het een "merk" heeft, feit blijft wel dat spijkerbroeken van replay niet te vergelijken zijn met een only broek. soms merk je het zeker aan de kwaliteit

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 14:34

dondeyne schreef:
@Chiva: Ik gebruik ook dure make-up en gezichtsverzorging. Vind inderdaad ook dat je daar niet op moet bezuinigen maar ook ik ben overal allergisch voor dus ook voor mij is de keus snel gemaakt ;) En parfums, bodylotions enz zijn gewoonweg veel fijner/beter.

dure makeup heb ik ook een handje van, maar zeg nou eerlijk, dat merk je echt wel :D

http://www.maccosmetics.com/
mac heeft net een HK collectie gelanceerd, duur? ja, is het het waard? dubbel ja :j

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 16:07

Ik heb ook altijd duurdere cosmetica. Zowiezo omdat ik voor goedekopere merken hartstikke allergisch ben, je met een doosje Chanel oogschaduw ruim een jaar doet, het de hele dag mooi blijft zitten en de kleuren gewoon mooier zijn.

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 16:11

Ik vind het onzin.
Ik heb jarenlang geen merkkleding gedragen (niet die dure iig.)
Toen had ik een shirtje van Replay en nog een shirtje van ander (duur) merk.
En na 1 keer wassen was hij al vaag en vervormt?! En het lag niet aan de temperatuur of iets
Want al mijn kleren blijven meestal jarenlang goed.

peanutbutter; De goedkope cosmetica word ook meestal getest op dieren enzo daarom kies ik ook liever voor de duurdere.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 16:12

Ik koop ook alleen maar a merken, voor huidsverzorging lancome zen lijn. Het is echt magisch.
En make up alles van dior, ook de borstels heb de dior backstage borsteld. Heel duur maar uiteindelijk goedkoper dan telkens goedkope borstels. En sowieso voor het gebruik en je huidje mensenhaar of synthetisch is een hard verschil.
En waarom de make up gewoon omdat het betere kwaliteit :j

Bijvoorbeeld de dior addict lipstick is de enige goede voor mij.

Het wel al eens goedkopere geprobeerd maar bv de mascara heb ik na één keer weggegeven. En sommige dingen zijn niet eens zoveel duurder. Was die van l'oreal trouwens.
Laatst bijgewerkt door lesilla op 17-02-09 16:15, in het totaal 2 keer bewerkt

Aeris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 16:13

Ik koop wat ik mooi vind. Is dat een merk? goed. Is het geen merk? Ook goed!

Nu moet ik er wel bij vertellen dat mn budget voor kleding het laatste anderhalfjaar fiks gedaald is, omdat ik het huis uitgegaan ben en nu alleen woon. Dan is er gewoon geen ruimte voor een truitje van 100€ meer, maar daar lig ik eerlijkgezegd niet zo van wakker. Ik kom genoeg "merkloze" (lees H&M/Esprit/...) kledij tegen die ik ook mooi vind :)

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 16:14

Ik ben wel voor merk... I LOVE H&M :P maar dat is ook niet zo heel durk.. vind de jurkjes die ze hebben altijd zo leuk!
Koop gewoon wat ik leuk vind.. of het nou van een merk is of niet.. of het wel of niet duur is. Ik draag wat ik mooi vind en waar ik mij lekker in voel!

DebjeDopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 16:15

ohja trouwens,
ik draag wel merk kleding, maar als er weer iets in de 'mode' komt wat me niet aanstaat, dan draag of koop ik het dus echt niet.
ik hou bijv. niet van spijkerjasjes, wijde broeken en hoge broeken *niet klote bedoeld voor degene die het draagt maar ik vind het persoonlijk niet bij mij staan*