Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
.
! Chiva schreef:Ik vraag mij trouwens af of de mensen die al die dure merkkleding kopen ook dure cosmetica kopen? Of dat dan juist weer bij de HEMA bijvoorbeeld doen? Ter compensatie bijvoorbeeld?
Ik vind namelijk gezichtsverzorging net zo (of nog meer) belangrijk als kleding, en gebruik bijvoorbeeld enkel en alleen producten van Clinque. Goedkopere merken krijg ik al heel snel uitslag van en dus is voor mij die keuze snel gemaakt
Met andere woorden - hoe zinvol vind je dure gezichtverzorging? In vergelijk met dure kleding? Heb ik 100 euro in de hand en de keuze tussen een truitje en een pot gezichtscreme, dan kies ik voor het laatste. Simpelweg omdat een gave, frisse huid zonder rode vlekken mij op dat moment méér waard is dan het dragen van een duur kledingstuk.
. Al moet ik ook zeggen dat ik vaak wacht tot de uitverkoop en ga dan shoppen

En parfums, bodylotions enz zijn gewoonweg veel fijner/beter.

KvE schreef:verootjoo ook merken als TH worden in afrika gemaakt...
Die is alleen dierproefvrij
De rest van de merken die ik opnoemde zijn definitely wél kinderarbeidvrij. En het gaat er niet om óf ze in Afrika gemaakt worden, maar op welke manier, en onder welke werkomstandigheden. Ik vind werkomstandigheden van 22 uur perdag werken voor hoogstens 5ct per uur níet normaal, en zal dit ook niet promoten. Overigens gebeurt dit niet alleen in afrika maar ook in china en andere landen in het verre oosten, balkan, turkije 
Dat is veel H&M, Coolcat, maar ook wel wat merkkleding. Maar als er ergens uitverkoop is in een merkkleding winkel, en er is een broekje dat wel heel mooi is maar toch nog duur, afgeprijsd is van bijvoorbeeld 135 naar 45, dan zou ik het misschien niet kopen als ik het bij de H&M zou zien, maar nu toch wel.
Want het is toch betere kwaliteit en het geeft wel een kick als je zoveel korting hebt. 
Sterre schreef:Ik vind dure kleding zonde van m´n geld (behalve een klassiek kostuum ofzo).
Dat geld spendeer ik liever aan een aantal x per jaar op vakantie gaan of aan mijn paarden.
Ik vind dit trouwens nogal een opschepperig topic "Mijn moeder koopt veel/het liefst kleding van POTL .... blablabla" alsof dat iemand een beter/ aardiger mens maakt. Is voor mij alleen iemand die in de gelukkige omstandigheden verkeerd dat ze veel/genoeg geld heeft en het zich permiteren kan. Mag misschien kwalitatief hoogwaardige kleding zijn, maar iemand met zóveel geld wisselt dermate vaak van kleding, dat het niet eens de kans heeft om te slijten!
dondeyne schreef:@Chiva: Ik gebruik ook dure make-up en gezichtsverzorging. Vind inderdaad ook dat je daar niet op moet bezuinigen maar ook ik ben overal allergisch voor dus ook voor mij is de keus snel gemaaktEn parfums, bodylotions enz zijn gewoonweg veel fijner/beter.