Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Ik zou het wel zielig vinden als zo'n arm jochie wordt afgekafferd omdat hij zogenaamd bedelt dus dan kun je dat besparen
StillAngel schreef:Mm zou het niet goed zijn als er anti fooi sticker zou komen voor de mensen die tegen zijn?Ik zou het wel zielig vinden als zo'n arm jochie wordt afgekafferd omdat hij zogenaamd bedelt dus dan kun je dat besparen
Kirsten_S schreef:StillAngel schreef:Mm zou het niet goed zijn als er anti fooi sticker zou komen voor de mensen die tegen zijn?Ik zou het wel zielig vinden als zo'n arm jochie wordt afgekafferd omdat hij zogenaamd bedelt dus dan kun je dat besparen
leuk bedacht, maar de gierige nederlander plakt dan (ook al geven ze normaal wel) gewoon het stickertje op en heeft binnen de kortste keren iedereen het op de deur..
geloof dat ze dit jaar €5,- heeft gegeven. folder lopers komen hier niet eens langs voor fooitjes etc.. Hilli schreef:Ik heb een ochtendkrant en als die bezorger (dagelijks (werkdagen) tussen 6 en half 7 ligt de krant op de mat) om een fooitje komt, dan krijgt hij/zij iets. Het plaatselijke sufferdje wordt ook trouw bezorgd en die bezorger kan ook wel een kleinigheidje krijgen.
Het regionale sufferdje wordt ineens bezorgd sinds een week of 3, vast om alsnog een fooitje op te strijken. Die bezorger krijgt dus niets en als hij/zij na een jaar het werk nog zo goed doet.. denk ik er zeker wel over na.
Reclame krijg ik niet door de bus, vanwege de NEE/JA-sticker.
Ik zie een klein fooitje als blijk van waardering/'kerstpakket' - krijgen bezorgers dus alleen als ze het verdienen (o.a. op tijd, spul goed in de bus/niet laten uitsteken).
Hilli schreef:Mijn ochtendkrantbezorger (op skates!) doet zijn/haar werk juist goed: op tijd, altijd goede krant, duwt krant helemaal door zodat 'ie op de mat ligt (krant niet nat als het regent) en dat 5 dagen per week. Daar mag best iets extra's tegenover staan
De rest krijgen eigenlijk niks.. Buiten de krant hebben we alleen het meisje van de reclamefolders aan de deur gehad en mijn ouders vinden het niet nodig om daar iets voor te betalen. Ik zou het zelf wel doen trouwens, gewoon een kleinigheidje.
Kirsten_S schreef:StillAngel schreef:Mm zou het niet goed zijn als er anti fooi sticker zou komen voor de mensen die tegen zijn?Ik zou het wel zielig vinden als zo'n arm jochie wordt afgekafferd omdat hij zogenaamd bedelt dus dan kun je dat besparen
leuk bedacht, maar de gierige nederlander plakt dan (ook al geven ze normaal wel) gewoon het stickertje op en heeft binnen de kortste keren iedereen het op de deur..
toverpaardje schreef:Ik geef altijd wel. Tussen de 50 cent en 2 euro.
(zo ook aan collectanten trouwens, ook zo'n hondenklus)
Nathalie schreef:De krantenbezorger hier is de enigste die iets krijgt van mijn ouders. Maar hij komt ook altijd 's ochtends vroeg als eerste naar ons huis om vervolgens te beginnen aan de andere kant van de wijk. Omdat mijn vader altijd erg vroeg uit bed is, dit doet hij al jaren en hij krijgt dus elk jaar een goede fooi.De rest krijgen eigenlijk niks.. Buiten de krant hebben we alleen het meisje van de reclamefolders aan de deur gehad en mijn ouders vinden het niet nodig om daar iets voor te betalen. Ik zou het zelf wel doen trouwens, gewoon een kleinigheidje.
moonfish13 schreef:babsiej, er zijn folderverspreidingen/kranten etc. waar je de kaartjes moet kopen.![]()
Denk dat het daar vandaan komt.. Krom maar waar.
Net kregen we er hier een tekst: Fijne feestdagen meneer *kaartje*
Die had mijn broertje net zo goed niks hoeven geven hoor, lekker onbeschoft.![]()
ook gewoon door het jaar heen (geen kerst) krijgen we wel eens paaseitjes, chocola, een klein fooitje voor de snackbar en noem maar op, vooral van mensen die ons elke week de krant zien brengen, ook dat waardeer ik erg