Geef jij iets aan folderlopertjes?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nikkigioa

Re: Geef jij iets aan folderlopertjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 10:56

Ja hoor, bezorgers van de krantjes en de krant krijgen altijd een fooitje. Is toch leuk voor die kids? Ze lopen door weer en wind toch die krantjes te bezorgen.De bezorgers van de reclamefolders geef ik echter niets, aangezien wij geen folders ontvangen (we hebben zo'n sticker op de brievenbus). Haha!

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 15:52

Ik ben net rond geweest en ondanks dat de helft niet thuis was (daar schrijf ik de nummers van op), toch gemiddeld anderhalve euro gekregen. Gelukkig geven mensen hier wel. Ik kan het geld goed gebruiken (o.a. omdat ik komend jaar op kamers moet)

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 16:00

Degene waarvan ik weet dat ik de folders krijg krijgen wel een klein fooitje hoor. Ik heb het zelf ook altijd als iets extra's gezien en vond het altijd leuk om te doen.

Maar wij hebben ook een aantal dingen die wij niet ontvangen en als ik die mensen aan mijn deur krijg zijn ze ook flink de l*l want dan krijgen ze de volle laag en direct ook even een klacht. Haha!

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 16:34

Mm zou het niet goed zijn als er anti fooi sticker zou komen voor de mensen die tegen zijn? Duivel Ik zou het wel zielig vinden als zo'n arm jochie wordt afgekafferd omdat hij zogenaamd bedelt dus dan kun je dat besparen Bloos

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 16:56

StillAngel schreef:
Mm zou het niet goed zijn als er anti fooi sticker zou komen voor de mensen die tegen zijn? Duivel Ik zou het wel zielig vinden als zo'n arm jochie wordt afgekafferd omdat hij zogenaamd bedelt dus dan kun je dat besparen Bloos

leuk bedacht, maar de gierige nederlander plakt dan (ook al geven ze normaal wel) gewoon het stickertje op en heeft binnen de kortste keren iedereen het op de deur..

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 16:58

Kirsten_S schreef:
StillAngel schreef:

leuk bedacht, maar de gierige nederlander plakt dan (ook al geven ze normaal wel) gewoon het stickertje op en heeft binnen de kortste keren iedereen het op de deur..

Laat je ze gewoon 5 euro betalen iedereen die er zo een wil, en dat verdeel je weer over het loon van de krantenlopers. Zo, alles opgelost Clown

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 16:59

Mijn moeder geeft alleen geld aan het meisje wat iedere dag heerlijk optijd ons krantje komt brengen Lachen geloof dat ze dit jaar €5,- heeft gegeven. folder lopers komen hier niet eens langs voor fooitjes etc..

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 17:03

Ik heb een ochtendkrant en als die bezorger (dagelijks (werkdagen) tussen 6 en half 7 ligt de krant op de mat) om een fooitje komt, dan krijgt hij/zij iets. Het plaatselijke sufferdje wordt ook trouw bezorgd en die bezorger kan ook wel een kleinigheidje krijgen.

Het regionale sufferdje wordt ineens bezorgd sinds een week of 3, vast om alsnog een fooitje op te strijken. Die bezorger krijgt dus niets en als hij/zij na een jaar het werk nog zo goed doet.. denk ik er zeker wel over na.

Reclame krijg ik niet door de bus, vanwege de NEE/JA-sticker.

Ik zie een klein fooitje als blijk van waardering/'kerstpakket' - krijgen bezorgers dus alleen als ze het verdienen (o.a. op tijd, spul goed in de bus/niet laten uitsteken).

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 17:06

Hilli schreef:
Ik heb een ochtendkrant en als die bezorger (dagelijks (werkdagen) tussen 6 en half 7 ligt de krant op de mat) om een fooitje komt, dan krijgt hij/zij iets. Het plaatselijke sufferdje wordt ook trouw bezorgd en die bezorger kan ook wel een kleinigheidje krijgen.

Het regionale sufferdje wordt ineens bezorgd sinds een week of 3, vast om alsnog een fooitje op te strijken. Die bezorger krijgt dus niets en als hij/zij na een jaar het werk nog zo goed doet.. denk ik er zeker wel over na.

Reclame krijg ik niet door de bus, vanwege de NEE/JA-sticker.

Ik zie een klein fooitje als blijk van waardering/'kerstpakket' - krijgen bezorgers dus alleen als ze het verdienen (o.a. op tijd, spul goed in de bus/niet laten uitsteken).

Ja precies, hier krijgt men ook alleen iets als de bezorging verder het hele jaar goed is gegaan (storingen bij de krant zelf daargelaten)
Ik werk zelf ook voor kranten, telefonische verkoop, en hoor wel steeds vaker dat de bezorging werkelijkwaar om van te huilen is (ook van de kranten zelf, vooral ochtend kranten hebben veel problemen) en ik kan me voorstellen als je lid bent van zo'n krant dat je dan geen fooi meer wilt geven aan de bezorger, laat ze dan maar eerst wat harder hun best doen.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 17:11

Mijn ochtendkrantbezorger (op skates!) doet zijn/haar werk juist goed: op tijd, altijd goede krant, duwt krant helemaal door zodat 'ie op de mat ligt (krant niet nat als het regent) en dat 5 dagen per week. Daar mag best iets extra's tegenover staan Lachen

_rocco_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 17:14

Ja, gister kwam er een aan de deur en die heb ik 2 euro gegeven. Is die ook weer blij.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 17:15

Hilli schreef:
Mijn ochtendkrantbezorger (op skates!) doet zijn/haar werk juist goed: op tijd, altijd goede krant, duwt krant helemaal door zodat 'ie op de mat ligt (krant niet nat als het regent) en dat 5 dagen per week. Daar mag best iets extra's tegenover staan Lachen

ja precies, en zo hoort het in principe ook te gaan, de krant behoort netjes bezorgd te krijgen, daar krijgen ze voor betaald! Helaas zijn er maar weinig mensen en vooral jongeren meer die nog vroeg uit hun nest willen om de krant te bezorgen, dus ontslaan doen ze bij de krant ook niet enorm snel omdat er al zo weinig meer zijn Clown
Vind het dan wel tof dat mensen die wel goed bezorgen er ook een extraatje voor krijgen, maar dan moet het wel met een gegronde reden zijn Lachen

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 17:21

Ik geef altijd wel. Tussen de 50 cent en 2 euro.
(zo ook aan collectanten trouwens, ook zo'n hondenklus)

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 17:50

De krantenbezorger hier is de enigste die iets krijgt van mijn ouders. Maar hij komt ook altijd 's ochtends vroeg als eerste naar ons huis om vervolgens te beginnen aan de andere kant van de wijk. Omdat mijn vader altijd erg vroeg uit bed is, dit doet hij al jaren en hij krijgt dus elk jaar een goede fooi. Ja De rest krijgen eigenlijk niks.. Buiten de krant hebben we alleen het meisje van de reclamefolders aan de deur gehad en mijn ouders vinden het niet nodig om daar iets voor te betalen. Ik zou het zelf wel doen trouwens, gewoon een kleinigheidje.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 17:54

Ik heb dit jaar ook niks gegeven.
Vond het heel sneu, maar ik heb het ook moeilijk financieel gezien, en je wil niet weten wat er hier aan de deuren komt, wekelijks komen er wel collectanten , en met kerst zijn er ineens een heleboel bezorgers...
Volgendjaar krijgen ze wel een snoepje Huilen van het lachen

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 18:04

Kirsten_S schreef:
StillAngel schreef:

Ja en mag dat niet dan? Er zijn genoeg mensen (waaronder ik) die geven omdat ze niet goed nee durven zeggen. Op die manier wordt deze mensen een ongemakkelijk moment bespaard. Folderlopers hoeven geen moeite meer te doen, en de mensen met een sticker zijn ook blij. Mooi toch?

toverpaardje schreef:
Ik geef altijd wel. Tussen de 50 cent en 2 euro.
(zo ook aan collectanten trouwens, ook zo'n hondenklus)

Maar het geld dat opgehaald wordt door collectanten is niet voor hun zelf. Dat is voor een goed doel...

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 18:41

Nathalie schreef:
De krantenbezorger hier is de enigste die iets krijgt van mijn ouders. Maar hij komt ook altijd 's ochtends vroeg als eerste naar ons huis om vervolgens te beginnen aan de andere kant van de wijk. Omdat mijn vader altijd erg vroeg uit bed is, dit doet hij al jaren en hij krijgt dus elk jaar een goede fooi. Ja De rest krijgen eigenlijk niks.. Buiten de krant hebben we alleen het meisje van de reclamefolders aan de deur gehad en mijn ouders vinden het niet nodig om daar iets voor te betalen. Ik zou het zelf wel doen trouwens, gewoon een kleinigheidje.

dat is wel netjes zeg van die bezorger! Bij zulke situaties zou ik indd ook zeker wel een leuke beloning geven Lachen

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 19:02

ieder moet zelf weten of ie wil geven of niet. Ik merk dat hier veel frustraties over ontstaan.. en mensen beginnen hier te zeggen hoe enorm hard ze zelf wel niet werken, en dat ze daar ook geen fooi voor krijgen.. pff, altijd maar weer die mensen die alles betrekken op zichzelf. " ik krijg het ook niet, terwijl ik veel harder werk" nou zeg dat dan lekker tegen zon klein meisje van 13 die elke dag je krant brengt..Knipoog
Ik heb ze eig nooit aan de deur, maar zou ze wel wat geven.. ach waarom niet.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 19:17

Hier net WEER 3!! aan de deur Dromen

Ze worden wel gehaaider zeg, eerst zeggen dan wachten op geld dan kaartje geven ... Nou dan houden ze dat kaartje toch ..

Ze staan ook heel schaapachtig te kijken als je niks geeft Sigaar

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 19:29

Vind dat niet echt iets op jezelf betrekken als je zegt dat alle andere mensen die werken ook niet bij al hun klanten aan de deur gaan om een fooi te vragen. Het is toch gewoon zo. De enige die aan de deur komen en er dus expliciet om vragen zijn bezorgers van kranten en folders. In een restaurant vragen ze er toch ook niet om (geef het wel hoor)

Je doet dat werk en je krijgt ervoor betaald, dat zou gewoon genoeg moeten zijn. Verdien je er te weinig mee of vind je het te zwaar, zoek dan een ander baantje waarbij je meer verdient. (voor zover mogelijk) Vind het wel makkelijk gezegd dat ze het moeten krijgen omdat ze door weer en wind gaan. TNT belt toch ook niet aan om een fooi te krijgen? Die komen elke dag 6 dagen per week door weer en wind.

Heeft niets te maken met of iemand harder werkt dan een ander... Je krijgt het salaris wat bij het werk hoort. Zou wat zijn als het supermarktpersoneel, de mensen uit de apotheek, de juffen van school, je verzekeringsagenten, politieagenten etc etc ook allemaal langs de deur kwamen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 19:30

babsiej, er zijn folderverspreidingen/kranten etc. waar je de kaartjes moet kopen. Clown
Denk dat het daar vandaan komt.. Krom maar waar.
Net kregen we er hier een tekst: Fijne feestdagen meneer *kaartje*
Die had mijn broertje net zo goed niks hoeven geven hoor, lekker onbeschoft. Nors opkijken Rolleyes

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 19:41

Het scheelt ook wat er bezorgt word.
Ik heb geen kranten-abbonement.
Ik heb alleen de streekbladen, en de reclames.

De reclames kijk ik ff snel door, de streekbladen gaan meestal zo de oud papier bak in.

Voorgaande jaren gaf ik wel wat, maar ik heb gewoon besloten het nu niet te doen.
collectanten geef ik wat stuivers,en wat duppies zowiezo heb ik nooit veel losgeld in huis.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 19:49

moonfish13 schreef:
babsiej, er zijn folderverspreidingen/kranten etc. waar je de kaartjes moet kopen. Clown
Denk dat het daar vandaan komt.. Krom maar waar.
Net kregen we er hier een tekst: Fijne feestdagen meneer *kaartje*
Die had mijn broertje net zo goed niks hoeven geven hoor, lekker onbeschoft. Nors opkijken Rolleyes

Moest je dat kaartje dan betalen? Want aan de manier waarop hij praatte, is toch niks mis?

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 20:02

Ook bij mij thuis geven wij wel wat aan de bezorgers die hun werk goed doen.

Nu was er een aantal dagen geleden dus een jochie aan de deur van een krant die wij hier blijkbaar haast nooit (op tijd) hebben gekregen (alleen de laatste paar weken wel, want ja, de feestdagen kwamen er natuurlijk aan...). Deze bezorger is dus afgescheept met een bedankje en de mededeling dat hij misschien volgend jaar wel wat krijgt als hij zijn werk goed doet.
Vandaag krijgen we dus die krant door de bus gepropt: helemaal verfrommeld, vies en nat. Bij nadere inspectie greep ik met mijn vingers in iets bruins dat verdacht naar hondenpoep rook!
Zoiets doe je toch niet? Ik voelde mij echt diep beledigd en heb hier direct een klacht over gestuurd naar de betreffende krant... Waar moet dat toch heen met de maatschappij van tegenwoordig?

Maanon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 20:25

klopt, veel kranten doen dat als soort 'wraak' excuses maar ik zie het mezelf nog niet doen

ik moet wel zeggen, ik loop 1 keer per week de krant, elke woensdag, en ook elke woensdag wordt hij bezorgt, een keer had ik buikgriep en heb ik alsnog de krant rond gebracht...
Ik doe het nu wegens tijdnood al een jaar samen met een vriendin, dus wij komen met kerstmuts op, en zeggen dan allebei tegelijk: de Westervoortpost wenst u prettige kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar!
krijgen we veel leuke reacties op, en mensen zijn dan ook sneller bereid om wat te geven dan wanneer je hun het kaartje geeft en dan met een handje op gaat staan van: geld? maar alsnog zijn er mensen die of niet open doen, of gewoon de deur voor je neus dicht doen hoor haha Haha! ook gewoon door het jaar heen (geen kerst) krijgen we wel eens paaseitjes, chocola, een klein fooitje voor de snackbar en noem maar op, vooral van mensen die ons elke week de krant zien brengen, ook dat waardeer ik erg Haha!