Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Jodie_ schreef:Het is inderdaad een risico, maar je kan er tegenwoordig wat tegen doen? Waarom dan niet?
Ik vind dat je het aan de ene kant kan vergelijken met sigaretten of friet, maar aan de andere kant, als je van je leven niet van plan bent kinderen te nemen, moet je dan de rest van je leven maar maagd blijven?

Urielle schreef:BraveSpots schreef:
Als moeder moet ik even heel wat jaartjes vooruit gaan denken want mijn dochter is twee![]()
Maar uiteraard krijgt ze alle steun die ze nodig heeft, het is haar beslissing en ik ben er voor haar wat ze dan ook zal besluiten. Praktisch komen we daar echt wel uit!
Ondanks dat het dan hun beslissing is,
raketje_ schreef:Ik ben zelf tienermoeder, maar zal mijn kind het later echt afraden om de
zelfde beslissing te nemen als mij..Ondanks dat het dan hun beslissing is,
raad ik het ze gewoon af.
En tuurlijk ik zal klaar staan ook voor hun dan,
maar dan ben ik uit de luiers straks omdat ze al groter zijn,
komen ze melden dat ze een kleintje krijgen...
)

!
).
Urielle schreef:Genot of voortplanting... dat risico neem je dus. Als ik een sigaret opsteek, neem ik bewust het vergrote risico op kanker en longaandoeningen, als ik aan het verkeer deelneem neem ik bewust het risico op een verkeersongeluk, als ik friet eet neem ik het risico dat ik op mijn vijfenveertigste een hartaanval krijg wegens dichtgeslibte aderen en als ik seks heb neem ik het risico op een zwangerschap. Als je zeker wilt weten dat je niet zwanger wordt, dan moet je je benen bij elkaar houden. Seks is een volwassen daad en dat is het juist vanwege de mogelijke gevolgen. Het seksuele gevoel, dat hebben zelfs kleine kinderen al, daar hoef je niet groot voor te zijn. Maar de Daad zelf, dat is geen kinderaktie.
BraveSpots schreef:@Urielle: ben je voor of tegen abortus?
)
Menino schreef:ja alleen dat zijn keuzes die je zelf maakt waar geen anderen bij betrokken zijn ...
Als je zwanger bent gaat het wel om het leven van een kind...
dus dan kan je wel zeggen, 'ja dat is je eigen schuld' .. Maar wat kan zo'n kind daarmee als hij een verkl..t leven heeft omdat z'n moeder niet op hem zat te wachten ..
Urielle 

BinkyMonster schreef:En verder vind ik een kindje eigenlijk het lopende bewijs van verbondenheid. Als je gelukkig bent en een kindje hebt, weet iedereen dat je serieus van elkaar houdt.

Hun ouders hebben er altijd 100% achter gestaan en ze gesteund.
BinkyMonster schreef:Ik ben zelf 15 jaar, mijn vriendje wordt 1 januari 16. Als ik zwanger zou worden, zou ik heel erg twijfelen wat ik met het kindje zou doen. Ik hou écht van mijn vriendje en we zijn meer dan een half jaar bij elkaar en ik kan blind op hem vertrouwen. Ik zou hem nooit kwijt willen en dat weet hij, want de gevoelens zijn ook andersom. Daarom is het voor mij moeilijk om te beslissen of ik het wil houden of niet. Verder ga ik eigenlijk nooit uit, niet naar disco's, niet naar de bioskoop, ik ga nooit zomaar het huis uit. Dus wat dat betreft zou ik het kindje kúnnen houden.
En verder vind ik een kindje eigenlijk het lopende bewijs van verbondenheid. Als je gelukkig bent en een kindje hebt, weet iedereen dat je serieus van elkaar houdt.
.
).
Dat is nog eens een spontane abortus! Haha. Ik moest toen heel hard om mezelf lachen.Rock schreef:. Ze dacht na over abortus, maar voelde uiteindelijk voor ze de beslissing had genomen haar kindje bewegen, en toen 'kon' ze het niet meer.

naadje24 schreef:Rock schreef:. Ze dacht na over abortus, maar voelde uiteindelijk voor ze de beslissing had genomen haar kindje bewegen, en toen 'kon' ze het niet meer.
Curretage is tot 20 weken en ja sommige kunnen de baby met 17 a 18 weken al voelen
maar heeft ze zo lang gewacht met beslissen dan
Dat vind ik dan namelijk niet zo slim