Nog meer drama!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hollyleaves

Re: Nog meer drama!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 15:25

J_Charissa schreef:
Waaaaaaaaaaaaaaa, wat mis ik hem. Clown
Ik weet wel dat het beter is, om niet samen meer te zijn.
Maar ik voel dat er een grote leegte is, zonder jou aan me zij.

ik loop maar een beetje rondjes door de kamer heen verveel me verschrikkelijk.

Krijg je ook geen hoogte van Koe De ene keer doet ie lief, de andere keer doet ie niet lief. Naja zeg Sigaar

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 16:00

Heb je verhaal gelezen, de rest van de reacties niet dus sorry als ik iets ga zeggen wat al lang gezegd is.

Ik heb zó zwaar medelijden met Geert. Haha!
Het spijt me, maar die jongen heeft echt NIETS verkeerd gedaan.
Iedereen zit hem constant op de huid. ('mijn ouders vinden dat hij meer moeite voor mij moet doen, zijn ouders vinden dat hij meer moeite voor mij moet doen enz.')
Daarbij komt dan ook nog eens een super claimerige vriendin die ook nog eens vreselijk jaloers is en ook steeds zeurt dat hij te weinig met haar doet.
Sorry maar dat is voor een jongen van (rond de?) 20 echt niet gezond!

Uit je verhaal komt zéér duidelijk naar voren dat die jongen echt gigantisch gek op jou was / is. Maar ja; wat moet je als je het nooit goed kunt doen?

'Ik kom als jij wilt dat ik langskom.'
'Nou, mijn broertje geeft een feestje dus doe dan maar niet.'
'&%^$@*&^@%!!!!!'
Verward

Sorry maar dit vind ik ook zeeeeeeer onlogisch; zou ik ook niets van snappen als je dan ineens kwaad wordt. Denk dat je die jongen echt zó in de war hebt geschopt dat hij geen eens meer wéét hoe hij op jou moet reageren, want hij doet het toch altijd verkeerd...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-08 17:48

Ik hoop dan dat je ook de rest hebt gelezen. En je je ook eens inleeft in MIJN situatie. Want voor mij was het niet genoeg. Hij was gek op me, maar hij vond me alleen maar leuk voor erbij.
En na wat er vorig weekend is gebeurd, sorry... Dan laat je wel even heel duidelijk zien hoeveel je uiteindelijk nog om me geeft. Tsjah.. viel me zwaar van hem tegen.

Hij zou weten hoe hij op me moet reageren, als hij meer moeite nam mij te waarderen. Want zo gewaardeerd voelde ik me nu ook weer niet. En is het niet logisch? Dat je eens samen met je vriend weg wilt? Ik wil niet de hele avond maar op de bank hangen zeg. Ik wil niet de hele dag maar een beetje naast elkaar zitten. Ik wil ook niet bij zijn vrienden zitten als we leukere dingen kunnen doen.

Dat van dat langskomen? Tsjah.. Logisch dat ik baalde, toch? Ik zag een kans. Maar hij wilde me gewoon niet zien. In plaats dat hij dat gewoon zegt, zegt hij maar dat zijn broertje vrienden op bezoek heeft? Ja, tuurlijk. Je kan ook gewoon zeggen waar ik aan toe ben. Dat heb ik nodig.
Jammer dat je niet het hele topic hebt gelezen, kan je reactie daarom ook niet heel erg waarderen.

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 18:23

Dat mag. Lachen

Mijn reactie heeft betrekking op je eerste bericht. Bovenstaande vind ik ervan en voor zover ik weet zitten we hier op een forum en kun je zulke dingen verwachten wanneer je een topic plaatst. Verder ben ik IMO geenzins respectloos / aanvallend o.i.d. geweest dus je mag met mijn reactie verder doen wat je wilt. Vind het soms gewoon zielig voor sommige jongens hoe er op hen gereageerd wordt op openbare fora; met name in dit geval omdat 'Geert' tijdens je eerste bericht nog helemaal NIETS fout heeft gedaan en jij al helemaal overstuur & over de zeik bent. Denk dat het probleem meer in jouzelf ligt dan in hem. Je kunt mijn post negeren (en dat is je goed recht) maar je kunt er ook iets mee doen door eens kritisch naar jezelf en je eigen aandeel in deze situatie te kijken en er iets uit op te steken. Dat heeft in geen enkel opzicht met inlevingsvermogen te maken. Tuurlijk is het vervelend voor je dat je verdriet hebt en dat je snel jaloers bent / veel aandacht nodig hebt. Maar daar zul je toch aan moeten werken want je omgeving (in dit geval is het Geert maar binnenkort is het weer iemand anders) kan zich niet enkel aan jou aanpassen omdat jij 'nou eenmaal zo bent.'

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-08 18:40

@ Evelijn:
Het heeft niet eens zo zeer met het pesten te maken. Maar door dat pesten, heb ik me altijd anders gevoeld. Ik heb het daardoor nodig dat iemand me verteld dat ik lief/aardig/mooi/WATDANOOK ben. Omdat ik graag wil voelen dat ik niet anders ben.
Dat ik me anders voelde is merendeels te wijten aan het feit dat ik 4 jaar lang VWO heb gedaan, die mentaliteit paste niet bij mij. Ik voelde me vreemd, en wat ik ook deed. Ook al droeg ik juiste merken, zelfs dan was ik nog niet goed genoeg. Zelfs binnen mijn vriendenclubje op het VWO voelde ik me raar. Twee jaar havo hebben me geweldig goed gedaan, maar niet genoeg, want er waren VWO-ers die over mij praatten. En dat doet pijn.
Natuurlijk is het een menselijke behoefte, maar ik heb het idee, als ik sommige reacties hier lees, dat ik extreem ben. Dat ik meer nodig heb dan anderen.
Hij hoefte niet compleet te veranderen voor mij, ik had dat beetje meer nodig. Maar als je dan achteraf ook hoort dat hij niet samen een vakantie durfde te plannen: Ten eerste was het te ver weg, hij kan niet ver weg plannen (tenzij hij met zijn kameraden iets gaat doen!!), hij was onzeker over onze toekomst. Ten tweede het idee om een poos samen te zijn, terwijl we nooit écht met z'n tweeën waren. Tsjah... dát was er nodig, dat wilde ik. Maar dat wilde hij niet.
Doodsbang voor vastigheid. Want ik was leuk, ik was mooi, hij hield van me. Maar ik was vooral het meisje, om erbij te hebben. Hij dacht dat zijn leven op die manier compleet was, maar voor mij ontbrak er nog iets. En dan moet je iets voor dat meisje gaan doen. Blijkbaar was ik toen toch niet meer zo leuk, mooi, en hield hij toch niet zoveel van me als hij beweerde.
Gelukkig komt mijn tijd nog wel, alleen ben ik gewoon doodsbang om alleen achter te blijven. Ik wil niet op mijn 24e nog alleen zijn, en bij mijn ouders wonen. Oké, ik kan best alleen wonen dan. Maar ik wil een groot huis. Ik ben verwend... Ik voel me opgelaten in een rijtjeshuis. Dat soort dingen. Ach, misschien kijk ik wat dat betreft ook wel te veel naar de toekomst.

@ J_Charissa:
Wat een zak zeg! Wat zielig. Hij kan er gewoon écht niet mee omgaan!
Ik ging vanmiddag nog even weg, winkelen. Met moeders.
We hadden het nog over jongens, dat die alles altijd maar wegstoppen. En dat dat ook de reden is dat mijn neef ooit verslaafd is geraakt aan drugs. Hij was door een ongeluk twee (??) vrienden kwijtgeraakt. En hij kan er nog steeds niet mee omgaan.
Deed mij ook goed om te horen, ik heb nu zoiets: "Ja, als hij me snel kan vergeten... Is dat heel knap. Zeker na 9 maanden. Hij bekijkt het maar lekker, ik hoop dat de klap nog wel aankomt!"
Ik snap best dat je niet goed kan slapen zeg, alleen in je huis. Terwijl je je een week geleden nog een totaal andere voorstelling hiervan had gemaakt. Hij kan er totaal niet mee omgaan. Hij wil dus waarschijnlijk ook nog niet inzien wat er moet veranderen. Jammer zeg! Boos!
Je kan trouwens ook eens een vierkantje lopen in de kamer, in plaats van een rondje! Vork

@ Kyno:
Nogmaals, ik begrijp dat als je een topic leest, je ook de andere kant bekijkt. Maar in mijn ogen keek jij iets te veel naar de andere kant van het verhaal.
Kijk, ik begrijp best hoe hij denkt en in elkaar zit. Hij is 22, en absoluut nog niet volwassen.
Ik claimde hem ook absoluut niet, mijn vrienden hebben hem nauwelijks gezien. Als ze hem uitnodigden, rende hij eigenlijk hard weg.
Dat soort dingen. Als hij nog zo gigantisch gek op mij zou zijn, zou hij het niet uit hebben gemaakt. Ik snap best dat hij denkt dat hij mij niet gelukkig kan maken. Maar na 9 maanden heb ik gewoon meer vastigheid nodig. Ik hoop dat je het hele topic (wat een ongelooflijke opgaaf is!!) zou willen lezen, want daar komt nog heel wat in naar voren.
Zie dat je nog een reactie hebt geplaatst.
In mijn eerste bericht heeft Geert ook nog steeds niets fout gedaan. Ik wilde hem op dat moment nog véél te graag terug. Ik heb daarvoor een periode van 3 weken ALLEEN maar gehuild. Ik moest het kwijt, en dat resulteerde natuurlijk in dat bericht.
Je bent niet respectloos geweest, dat neemt niet weg dat je bericht me wel kwetste. Dat ben ik, ik heb bevestiging nodig. En op deze manier voel ik me aangevallen (idioot, weet ik!). Je ondertoon is erg vervelend voor mij, en dat soort dingen kan ik maar moeilijk tegen. Toch neem ik je reactie wel serieus. Je hebt alle recht om een reactie te plaatsen, aangezien ik er ook om vraag door een topic te starten. Het probleem ligt bij mij? Dat weet ik niet zo zeer. Na negen maanden wil ik gewoon wat meer bevestiging, ik wilde weten waar ik aan toe was. Helaas wist hij me dat niet te vertellen. En die onzekerheid is ontzettend vervelend. Ik heb in onze relatie al zó veel aan mezelf gedaan, ik heb mezelf zo verschrikkelijk verbeterd. Ik ben voorgoed veranderd door wie hij was, en wat hij voor me betekende. Ik merk dat ik hier al heel veel door ben veranderd. Ik voel me ergens een ander mens. Maar wat ik er vooral door op heb gestoken is dat ik gewoon meer nodig heb dan Geert mij (toen) kon geven. Ik zal nooit nooit zeggen. Maar hij kon het me niet geven, door zijn eigen instelling. Ik begrijp heel goed dat mijn omgeving zich niet aanpast aan mij, maar ik kan me ook aanpassen. En dat heb ik gedurende die hele relatie wel laten zien. Maar als mijn ouders zien dat ik niet gelukkig ben op die manier, dan klopt er iets niet. Dan zit niemand hem op de huid, dan voel ik me naar.

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 18:51

Wanneer je je aangevallen voelde door mijn bericht of het je kwetste wat ik schreef wil ik mijn excuses daarvoor aanbieden; dat is nooit mijn bedoeling geweest. Lachen

Misschien heb ik je topic verkeerd begrepen; het is tenslotte internet.
Overigens komt je laatste post al heel anders over dan je eerste; volgens mij ben je al een eind verder of niet?
Natuurlijk mag je verdrietig zijn! Heb je alle reden voor.

Het is alleen dat ik bij je eerste post het gevoel kreeg dat er iets heel moois verloren is gegaan door jaloers gedrag & claimerigheid van jou kant, terwijl alle beschuldigende vingers naar Geert wijzen. Dat zou jammer zijn & dus was het mijn bedoeling om je 'wakker te schudden' en je eigen aandeel in de situatie onder ogen te brengen zodat er misschien nog iets te redden viel. (nu ik verder in het topic lees zie ik al dat dit niet meer ter sprake is)

Iedereen heeft wel eens een 'wake-upcall' nodig toch? Ik evengoed! Wanneer je in zo'n situatie zit, is objectiviteit vaak ver te zoeken. Knipoog

In elk geval veel sterkte. Ach gut

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-08 19:06

Je kan er niets aan doen hoor, dat ik het zo opvatte! Ik ben een drama met dat soort dingen, maar ik merk in de ondertoon van dit bericht dat je het inderdaad niet zo bedoelde.
Ik ben inderdaad al een heel stuk verder, zeker als je weet wat er is gebeurd. Pagina 14 staat dat verhaal geloof ik. Dus ik ben hem nu spuugzat.
In het kort:
Vorige week kwam ik hem tegen met uitgaan, even gepraat. Kwamen twee 'male-friends' aan, de een geeft mee en kus op m'n wang en biedt aan mijn vriend te spelen. De ander krijg ik een knuffel van. Geert stond toen ontzettend triest naar de bar te kijken. Nouja, ik moest wel lachen. Nog eens benadrukt dat ik niet dom en/of blind ben. Reden daarvoor was een MSN-gesprek van 2 weken geleden. Later sta ik weer met een jongen te praten, over hem. Maar wist hij veel.
Zie ik ineens dat zijn andere ex wel heel dicht bij hem staat (een ex van 2 jaar geleden, hij heeft vorig jaar ook nog eens met haar gezoend). Hoor later van een vriend van me dat hij met zijn ex heeft gezoend. Terwijl hij mij altijd vertelde dat ze niets voor hem betekende. Daar ben ik zwáár pissig over natuurlijk! Bovendien heeft een bokker (??) hem gekrabbeld onder een fake-account, hem daarmee op de hoogte gebracht van dit topic. Blablabla.
Nou, hij mag het lezen, ik ben 100% eerlijk geweest.

Misschien heb je het inderdaad verkeerd begrepen, want het is nooit mijn bedoeling geweest hem te beschuldigen. Het is een lieve jongen (of hij dat nog steeds is valt natuurlijk te betwijfelen), en ik hoef hem geen kwaad te doen. Dit topic was dan ook puur om mijn hartje een beetje te luchten. Zonder dit topic was ik nog steeds aan het huilen om hem!
Ik weet dat als er iets moois kapot gaat, dit altijd ligt aan twee mensen. Zijn woorden: "Het ligt niet aan jou, het ligt aan mij." Neem ik dan ook niet serieus, ik kan daar niet mee omgaan. Als ik ergens deel van uitmaak, wat niet goed gaat, speel ik nog steeds mee in het probleem!
Waar ik hem wel van beschuldig, maar dat is ook een stukje bezorgdheid denk ik. Is het feit dat hij niet naar de toekomst kijkt, hij niet volwassen wil worden. Want dat had ik nodig. En dan doet het pijn als ik niet de persoon ben waarvoor hij dat zou gaan doen. Maar gelukkig is het nu voorbij, en is het niet pas gebeurd na weet ik veel hoeveel jaar en kinderen!
Jaloers gedrag, ik ben bezitterig, ik kan jaloers overkomen. Maar ik ben denk ik niet de enige.
Ik was eens op een feest, met wat vrienden, hij was er ook. Hij praatte me iets te veel met zijn ex, dat kon ik niet uitstaan. Want tegen mij had hij alleen nog maar hoi gezegd en hij had me een kus gegeven. Verder voelde ik maar een buitenstaander.
Toen een vriend van mij iemand zocht, deed ik mee. En gingen we huppelend door de tent. Later kwam hij naar me toe: "Waarom ben je steeds weg? Ik zoek je. En dan huppel je ineens met een ander door de tent! Als je een andere jongen wilt, moet je dat vooral doen! Dat kan me echt geen zak schelen!"
Nee, natuurlijk niet Geert. Dat kan je echt niet schelen. Als dat zo was, had je die opmerking niet gemaakt.
Claimen kón ik hem niet eens, hij deed toch waar hij zelf zin in had. Nee was nee. En daar kon ik niets aan veranderen.

Je hebt trouwens een verschil tussen 22 en 22. De ene van 22 gaat nog fulltime naar school. Hij werkt fulltime en gaat één avond in de week naar school. Verdient meer dan genoeg om op zichzelf te kunnen wonen.

Bedenk me net trouwens, voor iedereen nog. Hoe trots hij vorige week zijn sleutelhanger nog liet zijn. Een sleutelhanger die hij van mij had gekregen. Tsjah....

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 19:17

[quote=\]"Janine1990Gelukkig komt mijn tijd nog wel, alleen ben ik gewoon doodsbang om alleen achter te blijven. Ik wil niet op mijn 24e nog alleen zijn, en bij mijn ouders wonen. Oké, ik kan best alleen wonen dan. Maar ik wil een groot huis. Ik ben verwend... Ik voel me opgelaten in een rijtjeshuis. Dat soort dingen. Ach, misschien kijk ik wat dat betreft ook wel te veel naar de toekomst. @.[/quote]

waarom ben je NU al bezig met de toekomst?? je bent 18! 24e nog alleen zijn?? uuh dat is vrij normaal hoor...en wie gaat dat grote huis betalen? Ga je dat zelf verdienen? Ik hoop het toch wel... Scheve mond
Las eerder dat je je vriend niet hoefde te paardrijden maar misschien wel je paard kon betalen?

Meid je moet echt heel anders gaan denken, je bent nog MAAR 18 nog een TIENER. En daarnaast ben JIJ dus degene die jouw leven MAAKT. Is het normaal bij jullie in de familie dat je wacht tot je ten huwelijk wordt gevraagd en dan uit huis gaat?
Zodat je nooit zelfstandig wordt en totaal afhankelijk van een vent?

Ik vind je heel lief en je bent heel gevoelig maar ik maak me echt ernstig zorgen over de kijk die jij op het leven hebt...ik ben zelfs van mening dat je misschien over therapie moet gaan nadenken (en dat heb ik zelf ook gedaan! ).

Wat doe je als je 20 jaar getrouwd bent en je aan je partner ' hangt' omdat jijzelf niet sterk genoeg bent om jezelf zelfvertrouwen te geven, alleen te zijn? En ineens neemt hij de benen (jonger blaadje, verliefd op iemand anders weet ik veel) en dan val je ...en val je...en val je...diep en dan echt diep...

Wat ik op therapie heb geleerd: je houdt iemands handen vast en gaat naar achteren hangen, die ander moet jou dus in evenwicht houden want jij hangt naar achter en jij bent AFHANKELIJK van die ander.
Die ander laat ineens los....BOEM en je VALT.
Wat nou als jij die ander vasthoudt maar niet hangt? maar op je EIGEN benen staat, stevig op de grond, rechte rug, geaard. En die ander laat los....val je dan? NEE dan blijf je op je eigen benen STAAN.

Ik maak me echt oprecht zorgen, ik wil je niet aanvallen maar ik vind ook dat je moeder niet goed bezig is. Door jou niet te zeggen dat jij je leven moet maken en dat je zelfstandig moet worden (nu nog niet, je bent nog jong! je hoeft nog niet het huis uit! maar het is zoo heerlijk om straks je eigen kamer te hebben, je eigen dingen te doen, je eigen keuzes te maken).

Ik wil je echt behoeden voor het 'ideale plaatje" . Dit was voor mij ook heel belangrijk, altijd al geweest...
En na vele mislukte relaties, ben ik vorig jaar zo depressief geraakt omdat ik dacht dat ik eindelijk DE jongen had gevonden, die mij blijkbaar alleen als speeltje zag. Ik ben toen zo depressief geraakt, ook omdat al mijn vriendinnen binnen een half jaar zwanger waren....en ik was alleen...

Ga niet uit van dat ideale plaatje, ga voor je eigen leven. Zorg dat je alleen ook gelukkig kan zijn. Dit is zo belangrijk.
En ik spreek uit ervaring. Ik heb het vorige week uitgemaakt, en ben ik gevallen? Nee! Ik heb voor mijzelf gekozen! En dat voelt heerlijk!

Jij hebt ook jouw grens aangegeven, jij bent ook achter jezelf gaan staan. Of meer vastigheid of uit.
Nu is het het laatste geworden maar je hebt wel je grens aangegeven en bent wel trouw aan jezelf geweest door niet op dezelfde voet verder te gaan.
Wees trots op jezelf!

En denk nogmaals heel goed na over hoe jij in het leven wilt staan...

Liefs,
Lae

mireya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 19:18

Wat een enorm verhaal. Ennuhm ik wil je telefoon rekening ook echt niet zien hoor. Jullie bellen wel heeel lang!
Maar on topic Lachen
Het is natuurlijk niet wat je wilt horen... Maar uit ervaring krijg ik het vermoeden dat hij niets meer met je wilt maar het niet durft te zeggen omdat hij je niet wil kwetsen ( Terwijl dit juist meerpijn doet )
Zo had ik ook een vriendje. Hij is 3 maand niet meer verliefd op me geweest zonder iets te zeggen. hoe vaak ik hem ook vroeg: Je bent nog verliefd op mij? Ik kreeg altijd ja. Tot dat ik eens vroeg of hij dacht dat deze relatie ( Op mijn leeftijd nog een beetje gewoon verkering Tong uitsteken ) nog lang zou duren. Toen zei hij ineens: Ik heb even tijd nodig. Ik wil even een pauze. Dat heeft 2 maand geduurd en toen heeft hij het uitgemaakt.
Dus, ik zou hem los laten. Makkelijk gezegt natuurlijk want ik heb dat ook niet gedaan. Dus ik wens je heeel eruug veel sterkte!
Groetjes Lachen

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-08 19:55

@ leatitia:
Waarom ik bezig ben met mijn toekomst?
Allereerst ben ik niet de hele dag met 'later' bezig hoor! Vergis je daar niet in. Ik heb heel goed door dat ik 18 ben. Maar ook ik ben bang om ouder te worden, net als Geert.
Ik wil niet volwassen worden, ik wil niet zelfstandig worden. Het is nu allemaal veel leuker. Mede ook doordat ik me heel goed bewust ben van de 'problemen' die het volwassen worden met zich mee brengen. [Financiën, werk etc.]
De wereld was zo veel makkelijker, toen je vroeger nog in de zandbak speelde. En dan denk ik: "Was het altijd maar zo!"
Maar ik weet tegelijk ook dat ik heel graag mijn droom wil waarmaken.
Samen gelukkig worden (wie die ander dan ook zijn mag), een groot huis, een eigen paard. Dat soort dingen, lijkt me zo geweldig. Met Geert had ik het vaak over wat voor huis we later zouden kopen. Mijn ideale huis heb ik al in gedachten. Mijn ideale auto ook.
Eigenlijk wil ik er wat meer. Een Range Rover voor voor de trailer, een Mercedes SLK voor in de zomer. En natuurlijk nog een Audi A6, als gezinsauto. Oké, lekker overdreven. Maar dromen zijn goed. En het zou wel heel mooi zijn, mocht dit waar worden.
Ik zal net zo gelukkig zijn in hetzelfde huis, met paard, en één auto, een simpele Peugeot bijvoorbeeld.
Ik ben niet van plan om achter de geraniums te gaan zitten, ik wil een goede baan. Ik zit niet voor de grap op school. Mijn ouders spenderen niet voor niets zoveel geld aan me!
En dat die vriend mijn paard moet betalen, is natuurlijk een geintje. Dat begrijp je hopelijk wel, op dat moment had ik even meer dan genoeg van mannen. Ze waren toen alleen daar goed voor.

Ik ben zeker baas over mijn eigen leven, en wil daarom ook graag mijn dromen verwezenlijken.
Wachten met uit huis gaan tot het huwelijk, absoluut niet! Dat wil ik niet. Maar ik zou wel graag samen met iemand willen wonen. Een partner. Heerlijk samen in een huisje. Zoals ik eerder al zei, alleen zijn is niet mijn sterkste punt.
Ik kan verder wel zelfstandig zijn, maar ik zou graag met iemand samen willen leven.
Afhankelijk van een vent? Dat is toch als een man een invulling van je leven is, in plaats van een aanvulling?
Ik denk dat ik door dit hele gebeuren met Geert wel heb geleerd dat hij geen invulling is geweest. En dat ook weet.
Ergens snap ik ook wel dat ik graag vroeg samen wil zijn met iemand. Mijn moeder was 23 geloof ik, toen ze trouwde. Een jaar later kwamen binnen 13 dagen haar vader en moeder te overlijden. Een angst die elk kind natuurlijk heeft.
Bovendien zijn mijn ouders een voorbeeld voor me.

Ik denk dat het wel een beetje overbodige zorgen zijn. Mijn kijk op het leven is nogal wisselend. Het ene moment zou ik mezelf zo voor de trein gooien, omdat de toekomst toch niet beter kan zijn dan het verleden. Klinkt wel heel bruut meteen. Want de andere kant heeft toch weer de overhand. Die prachtig mooie toekomst. Want het verleden geeft geen zekerheid. Ik ben sterk, ik heb genoeg overleefd, dit kan er ook nog wel bij hoor. Lachen

Als ik 20 jaar getrouwd ben, neem ik aan dat die kerel al veel eerder zat van me zou zijn geweest. Is hij dat niet, heeft hij nooit de moeite genomen om mij te leren kennen. Als hij er dan pas achter komt.
Al is dat nog een ver van m'n bed show. Je trouwt niet voor de grap...
Ik begrijp die theorie heel goed, en ik besefte heel goed hoe ik bezig was, als ik weer eens raar tegen Geert deed, en dit geheel onterecht was. Mijn mams sprak me er vaak op aan. Helaas was dat meestal achteraf. En had Geert er elke keer weer begrip voor. Hij vond het niet erg, hij begreep me.

En mijn moeder is wel degelijk goed bezig hoor. Ze heeft haast de neiging me uit huis te schoppen. Niet omdat ik niet zelfstandig genoeg ben, maar omdat ik af en toe strontvervelend ben Vork . Want als het puntje bij paaltje komt, ben ik zelfstandig genoeg om me te redden. Op kamers denk ik niet eens over, ik moet er gewoon niet aan denken om 5 hoog te zitten. Bovendien zit ik nog steeds met de paarden, die trainen zichzelf helaas niet. Bovendien ben ik er met de bus net zo snel, als wanneer ik met de fiets zou moeten vanaf de andere kant van de stad. Want wat versta jij onder zelfstandigheid? Als ik moet, kan ik vast wel koken. Als het moet, kan ik ook wel opruimen. Als het moet, kan ik het ook wel betalen.

Het ideale plaatje is voor mij belangrijk, en ik dacht ook dé jongen te hebben gevonden. Ik heb gelukkig nog geen kinderwens. Want daarin ben jij natuurlijk ook een stukje verder. Het ideale plaatje heeft voor mij te maken met een droom. Ik kan mijn droom waar maken, als ik maar genoeg wil. Ik heb genoeg bereikt al in mijn leven, dat moet ook te bereiken zijn. Lukt iets niet? Even vallen, en gewoon weer opstaan.

Ik heb mijn grens aangegeven, en ik ben er achteraf trots op. Blijkbaar ben ik achteraf toch beter af zonder hem. Al zou ik af en toe niets liever willen dan weer bij hem te zijn. Ik kan mezelf gelukkig maken, en ik denk dat ik na een lange periode vol huilen, toch weer gelukkig kan zijn. Want zo voel ik me, vrij, geen last meer op mijn hard.
Hoe ik in het leven wil staan is niet de vraag, hoe ik over jaren herinnerd wil worden. Dát is de vraag. En ik wil herinnerd worden als een lieve meid, die altijd lol maakte. Die veel heeft bereikt, maar toch normaal bleef.

Ik stel je goede zorgen zeker op prijs! Maar het is allemaal niet zo heel erg volgens mij. Lachen
Wat erger is, is mijn obsessie voor mijn lichaam. Altijd maar bang zijn dat ik te dik ben. Dat is op dit moment erger dan mijn kijk op het leven. Het nieuwe jaar komt er aan. Nog een paar dagen kan ik gewoon eten wat ik wil, maar daarna wil ik weer streng voor mezelf worden. Nagelbijten / Gniffelen
Maar echt een lief berichtje van jou!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-08 19:57

mireya schreef:
Wat een enorm verhaal. Ennuhm ik wil je telefoon rekening ook echt niet zien hoor. Jullie bellen wel heeel lang!
Maar on topic Lachen
Het is natuurlijk niet wat je wilt horen... Maar uit ervaring krijg ik het vermoeden dat hij niets meer met je wilt maar het niet durft te zeggen omdat hij je niet wil kwetsen ( Terwijl dit juist meerpijn doet )
Zo had ik ook een vriendje. Hij is 3 maand niet meer verliefd op me geweest zonder iets te zeggen. hoe vaak ik hem ook vroeg: Je bent nog verliefd op mij? Ik kreeg altijd ja. Tot dat ik eens vroeg of hij dacht dat deze relatie ( Op mijn leeftijd nog een beetje gewoon verkering Tong uitsteken ) nog lang zou duren. Toen zei hij ineens: Ik heb even tijd nodig. Ik wil even een pauze. Dat heeft 2 maand geduurd en toen heeft hij het uitgemaakt.
Dus, ik zou hem los laten. Makkelijk gezegt natuurlijk want ik heb dat ook niet gedaan. Dus ik wens je heeel eruug veel sterkte!
Groetjes Lachen

Hij belt mij. Dus ik hoef niet op mijn rekening te kijken.
Ik heb dus ook dat vermoeden gehad, maar zeg het dan gewoon. Klaar. Doe me dan één keer pijn. Boeiend! Als jij gelukkig wilt worden met iemand anders, of in ieder geval zonder mij. Wat maakt het je dan uit hoe ik reageer?
Hij heeft inderdaad niet door wat onzekerheid met me doet.
Loslaten is moeilijk. Maar lees de rest van het topic eens door Nagelbijten / Gniffelen
Er is inmiddels ontzettend veel gebeurd. En ik kan niet zeggen dat hij me op dat moment, dat hij het uitmaakte, het echt zo wilde.
Volgens mij ligt het heel anders. Maar dat is inmiddels over.

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 15:38

Weer even een update:
Hij smste gisteren: Ik hou nog steeds van jou, zal ik deze week een x langskomen?

Vervolgens belde hij savonds : ik hou van jouuuuu lieverd,
hij ging uit in de stad.. beltie om 6 uur 5x (maar ik sliep) en 2 smsjes :
1: Slaap je al schat? Kus hou van jou
2: JOSIEN?!?!

nou belde die : zal ik morgen langs komen?
ik: nee morgen heb ik al een afspraak
hij: nou DAN houdt het op doei *hangtie boos op* en zet zijn mobiel uit.

pff, haha die weet ook niet wattie wil, ik ga niet dagen wachtten wanneer het hem uit komt om langs te komen hoor.
als die echt wou komen en echt van me hield en me wilde zien dan had ie allang voor de deur moeten staan.. Lachen

naath

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 15:40

Ach, niet meer reageren op zijn berichtjes, telefoontjes..
Als hij over een maand nog achter je aan zit (ok dit lijkt lang maar met de feestdagen zit je er zo doorheen). Kan je hem vragen wat ie nou écht wil, dat kan je nu nog niet. Laat lekker niks van je horen. Doen alsof jij niet meer bestaat. Vind-ie dat prima, weet jij dat ook weer!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-08 15:52

Ahahahahahaha ROFL
Alleen is het begrijpelijk dat hij eigenlijk niet voor jouw deur durft te staan...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-08 15:56

Oooh, ik ben trouwens nog naar de kroeg geweest gisteravond. Was errug gezellig! Schijnheilig
Ik kreeg nog een uitnodiging van mijn oudvriendje, van de basisschool. Same as last week. Hij wilde wel dat ik bij hem bleef slapen.
Prima jonge. Daaag.
Erg gelachen, en veel dingen gehoord over zijn ex, waar hij dus vorige week mee is geweest.
Laten we zeggen, dat al die jongens het er ten eerste over eens zijn dat ik veel knapper ben. Niet mijn woorden, ik durf er niet over te oordelen. En ze vertelde me dat het nogal een sleaze is... Nouja, daar moet ik dan maar gewoon boven staan.
Het was gezellig, en daar ging het om!
Laatst bijgewerkt door Janine1990 op 21-12-08 16:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 16:26

Janine1990 schreef:
Ahahahahahaha ROFL
Alleen is het begrijpelijk dat hij eigenlijk niet voor jouw deur durft te staan...

zo eng ben ik niet hoor Clown haha Tong uitsteken Nou ik heb er heel normaal op reageert toen die voorstelde om langs te komen.
Ik zei dat ie best langs mocht komen en heb gevraagd wanneer, nou hij wist het nog niet.
Toen heb ik hem gezegd dat ik het graag wilde weten van te voren, omdat ik ook met mijn eigen planning zit (wil namelijk niet alleen zitten deze dagen)
toen vandaag heb ik gezegd dat ie best vandaag mag komen, dat wilde die eerst wel, heb ik de bustijden voor hem opgezocht, nou alles geregeld..en TOEN belde die dus over morgen omdat hij vandaag niet kon.. ik zo: waarom niet? zegt hij: omdat ik nog niet met mn vrienden gesproken hebben wat die gaan doen,
en ik heb zoiets van: Als jij wilt mij echt wilt zien ga je niet eerst kijken wat je vrienden gaan doen,, en ik dus een laatste keuze ben ..

Ik snap hem niet, hij laat mij maar niet met rust.. maar als ik zeg dat hij langs wil komen gaat hij het uitstellen ..
Dan heb ik zoiets van: Wat wil je nou jonggeeeeee.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-08 16:29

Wat een lúllo zeg!
Nou weetje, dan heb je helemaal gelijk!
Eerst nog met zijn vrienden spreken, is dat niet ook van: "Kijk mij, ik ben stoer. En ik treur heus niet om jou!"
Tenminste... als hij toch zo druk belt...

naath

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 16:30

Je moet niet eens een ja of een nee geven. Als hij je wat vraagt. Gewoon negeren die gast. Toedeloe, voor jou 10 anderen.

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 16:49

hij smste: haha

ik heb voicemail ingesproken want hij nam niet op, dat ie niet hoeft te komen deze week, en dat ik geen smsjes meer hoeft met hou van jou etc.

naath

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 16:57

En dat is het laatste wat je doet hoor!
Niks meer van je laten horen ook niet even snel of via via. Laat hem maar voelen hoe het is om zonder jou verder te gaan en misschien bevalt hem dat wel..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-08 17:01

Goed zeg! Ik ben benieuwd... hou ons op de hoogte!!

Angie_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 17:20

Janine1990 schreef:
Laten we zeggen, dat al die jongens het er ten eerste over eens zijn dat ik veel knapper ben. Niet mijn woorden, ik durf er niet over te oordelen. En ze vertelde me dat het nogal een sleaze is... Nouja, daar moet ik dan maar gewoon boven staan.
Het was gezellig, en daar ging het om!

Mwoehahaha altijd leuk om horen toch? Haha!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-08 17:24

Ja natuurlijk!
Maar het zijn ook gewoon hele goede vrienden van me.
Helaas heb ik met twee van die jongens eens gezoend, was een daarvan mijn scharrel. En de andere is mijn vriendje van de basisschool. Nagelbijten / Gniffelen
Hihi. En het doet me goed dat te horen.
Gelukkig dachten de jongens op school er ook zo over. Lachen

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 19:20

hij belde dat hij bij mijn huis was, en of ik hem kon ophalen
WAS HIJ ER NIET , sukkel..oprotten hij

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-08 19:22

Wtf...
Was jij niet thuis dan?