Snowboarden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roihi

Re: Snowboarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-09 19:20

weten welk je voorste been is, is idd best lastig. Ik heb het gevonden op gevoel. ik heb me rechtsvoor gezet en voelde ok, linksvoor had ik een lastig gevoel (tegendraads zeg maar) dus ik sta rechtsvoor.

vrijdag heb ik over iemand geboard Nagelbijten / Gniffelen niet volledig, enkel met de linkerkant/tail van mijn board.
meisje was me ongemerkt links voorbij gekomen terwijl ik achteruit aan het routsjen was, en ze stopt vlak achter mij... tja niet gezien en dus voelde ik net een dikke bobbel links Lachen
oepsie
onmiddelijk gevraagd of ze ok was en dat was ze gelukkig.
zo een board kan lelijke verwondingen geven, al goed dat ik zo goed als geen snelheid had.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 19:26

Hier staat ook een stukje over linksvoor en rechtsvoor.
Maar ik denk ook dat het een kwestie is van proberen. Lachen

dienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 19:43

Vanochtend me eerste les gehad. Ging best goed. Niet gevallen (gaat ook lastig als je heel de tijd je leraar vasthoud). Ik ben duidelijk rechtsvoor, voelt veel beter.
Heb wel gigantisch veel zin in volgende week.

Wat is nou eigenlijk makkelijker?? Een rode of blauwe piste?

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 19:45

Was het niet groen, blauw, rood, zwart.. ind ie volgorde?

dienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 19:56

Van groen heb ik nog nooit gehoord, maar zwart is het moeilijkst. Ik wil niet daar in oostenrijk op de verkeerde kleur staan en weer helemaal angst krijgen.

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 19:58

Ja de volgorde van Marchador klopt. Maar groen heb je bijna nooit, dat zijn meer de oefenpistes.

dienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 20:12

Oke kan klopt het dat ik daar nog nooit van heb gehoord.

Hoe doen jullie eigenlijk dat draaien als je op je kont zit en dan naar je knieen moet. Of is dat kwestie van oefenen.

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 20:17

Ehmmm.. ik doe dat nooit maar is idd gewoon oefenen. Wel goed uitkijken dat er niet iemand vlak naast je staat die je perongeluk een klap kan verkopen met je board Vork En dan gewoon op je rug gaan liggen en je board omklappen.

dienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 20:47

Chrisje92 schreef:
Ehmmm.. ik doe dat nooit maar is idd gewoon oefenen. Wel goed uitkijken dat er niet iemand vlak naast je staat die je perongeluk een klap kan verkopen met je board Vork En dan gewoon op je rug gaan liggen en je board omklappen.

haha tot nu toe zou het me niet lukken om iemand een klap te verkopen. Ik blijf zegmaar rechtop staan nouja het board, en dan met tikje valt die om en sta ik goed. Clown

Ga er wel op oefenen.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 20:50

Zijn er trouwens nog tips voor het rütschen? Op een één of andere manier lukt het me niet om alleen maar naar beneden te rütschen. Maar moet ik eerst een stukje naar beneden boarden, dan kan ik rütschen, dan weer stukje naar beneden boarden en dan weer rutschen, tot ik beneden ben.
Vanaf boven naar beneden rutschen wil gewoon niet lukken, mede denk ik omdat ik steeds veel sneeuw mee schep en niet vooruit kom.

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 20:52

Ik snowboard nu zo'n 4 jaar lang. Dan maar wel elk jaar een weekje (wintersport) en tussendoor hier in Nl af en toe. Vind het echt heerlijk, geniet er super van Haha!

Net weer wat anders dan paardrijden he Nagelbijten / Gniffelen

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-09 21:42

@Marchador: enkel naar beneden routsjen--> gewicht gelijk op je twee benen, mooi op het midden van je board staan en je board met je tenen platter op de piste zetten...
ik persoonlijk vind recht naar beneden routsjen het allermakkelijkste, traverseren vind ik moeilijker Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 21:49

rutschen is gewoon rustig naar beneden laten glijden, ofwat?

Gave schoenen op de vorige pagina Bloos! !!

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 21:54

Ik heb zaterdag les gehad, maar ben vaak geflikkterd Bloos . Maar omdat ik een loei zwaar board had waar ik nikt mee kon. En omdat als ik te snel naar beneden ging het eng begon te vinden en dan ging remmen maar dat kon ik niet dus viel ik telkens..

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-09 22:01

Weissjee: dat ken ik, met dat remmen ging je waarschijnlijk elke keer op je achterste been staan?

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 22:17

Dank je wel. Ik zal je tip meenemen als ik woensdag weer ga. Ik ben benieuwd hoe het zal gaan.

Trouwens, ik ging met het liftje omhoog, haha echt ver kwam ik niet want ik pleurde zo van die stang af Haha! Haha! Meer mensen bij wie dit was? Komt dit ooit nog goed?? Clown

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 22:19

Komt goed. Niet te druk maken, gewoon doen alsof je zelf naar voren gaat, niet op die stang gaan leunen. Gewoon staan en je laten trekken Lachen

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 22:20

Gaan jullie trouwens met 1 been vast of 2 benen vast in de sleeplift? Ik meestal met 2, behalve als er een lange rij staat, dan kost het veel tijd om bij de lift te komen Clown Maar het bespaard tijd als je boven bent, hoef je niet de hele tijd weer je voet vast te maken Huilen van het lachen

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 22:22

Ik ging toen met een been vast en merkte dat dat niet ging. ik vond het moeilijk om mijn andere been ook op het board te zetten en niet mee te steppen ofzo. Heel onnatuurlijk in ieder geval.
Dank je wel, ik ga het eens oefenen!

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 22:24

Als het nog niet lukt in de lift zou ik denk ik niet met 2 benen vast gaan, aangezien je als je maar met één beest vast zit, je nog kan bijsteppen als je bijna valt. Je moet ook niet op je achterste been leunen in de lift, alleen op je voorste been.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 22:25

Okee echt een kwestie van oefenen dus. Pfoeh, mijn vriend zal zich rotlachen haha.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 22:30

Ik hier ook weer eens.

Groene pistes heb je volgens mij wel in frankrijk en tsjechië.

Over welke been voor is zo verschillend, ik heb links voor, maar ik kan ook al een beetje rechts voor Lachen (probeer te draaien en dan verder te gaan en weer te draaien)
Overigens ski ik sinds het laatste jaar weer meer. Van snowboarden krijg ik de 2e dag last van mijn enkel (sportblessure) en bij skiën heb ik nergens last van.

En in een (pannenkoek)lift sta ik vrijwel altijd met één been los, overigens is meesteppen geen goed plan Nagelbijten / Gniffelen ik raak dan sneller uit balans en dan gaat je board draaien.
In een stoeltjeslift ga ik ook vrijwel altijd met één been los. Waar wij op wintersport gaan hebben ze veel rolbanen voordat je gaat zitten en dan kan je zo makkelijk uit balans raken (zeker met 6 man op een rij).

wendy_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 22:32

ik heb het linksvoor geleerd...maar ben na een tijdje overgegaan naar rechtsvoor..die omschakeling was wel even moeilijk, maar ging een stuk beter. Knipoog

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 22:33

Stoeltjeslift ga ik ook altijd met 1 been los.
Meesteppen met een sleepliftje moet je ook alleen doen als je dreigt te vallen..

PreciousViva

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 22:36

Ooooh wat mis ik het snowboarden!
Dit jaar ga ik helaas niet wegens aankoop paard. Centjes op en kan haar natuurlijk geen week in een vieze stal laten staan.
Snowboarden is écht mijn ding! Het eerste jaar moest ik eerste 2 dagen met beginners mee en daarna mocht ik al met gevorderden mee! Super gaaf, afgelopen jaar was ik ook (met schoolskireis) het enige meisje in gevorderde groep! Helaas werkte me knieën niet mee en moest ik toch een groep terug want daar hielde ze meer pauzes.
Ga binnenkort wel een keer naar landgraaf!
Er zijn trucjes om te weten welk been je voorste is.
Laat iemand je duwen en dan kijken wel been blijft staan, dat is je voorste been.
Of trap is een bal weg en dan degene die op de grond blijft staan is je voorste been! (Tenminste meestal)
Dan heb je nog wel de manier van staan, hoeveel graden je voeten gedraaid staan enzo, maar dat is gewoon aanvoelen!