in duitsland wonen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wilawander

Re: in duitsland wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 12:00

Ook gefeliciteerd.

Wat ik me afvroeg. Kijken jullie Duitse TV of Nederlands? Wij hebben geen NL zenders meer. Mij bevalt het goed. Wat kijken jullie zoal?

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 12:21

Sterre gefeliciteerd!

Ik kijk momenteel duitse zenders daar mijn kaart van de satteliet het laat afweten... Boos! Maar normaal gesproken kijken we via Canal Digitaal. Het abbonnement loopt via mijn zus in NL, daar je in het buitenland geen abbonnement kan afsluiten. Nu heb ik gehoord dat in Emlichheim iemand kaarten verkoopt waarmee je alle, dus ook NL zenders kan ontvangen zonder abbonnement. Ga zeer binnenkort informeren!!

Ik kijk het lieft actie films en heb een hekel aan al die series met geesten en zulke flauwekul.... Clown

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 12:27

frisiangirl schreef:
Sterre gefeliciteerd!

Ik kijk momenteel duitse zenders daar mijn kaart van de satteliet het laat afweten... Boos! Maar normaal gesproken kijken we via Canal Digitaal. Het abbonnement loopt via mijn zus in NL, daar je in het buitenland geen abbonnement kan afsluiten. Nu heb ik gehoord dat in Emlichheim iemand kaarten verkoopt waarmee je alle, dus ook NL zenders kan ontvangen zonder abbonnement. Ga zeer binnenkort informeren!!

Ik kijk het lieft actie films en heb een hekel aan al die series met geesten en zulke flauwekul.... Clown

Zo'n kaart zonder ABo hadt ik ook maar die liet het na een half jaar al afweten en was niet goedkoop. Heb daarna nooit weer een nieuwe gekocht en mis het nu ook niet meer. Heb nu vaste programma's in D die ik dan volg.

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 12:31

Ik vind het toch wel fijn NL programma's te kijken. Daarnaast willen de kinderen ook graag NL leren.
Wat voor merk was die kaart? Ben ik alvast gewaarschuwd...

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 12:33

Dat weet ik zo niet. Zal straks mijn wederhelft even vragen. Is namelijk al even geleden.

uiltje001

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 12:34

Hallo,
Wat een leuk forum! Ik ben Marijke en ben van plan om samen met mijn vriend ook een huis in Duitsland te kopen.
We hebben al veel huizen bekeken. We hebben momenteel zes paarden dus zoeken iets met grond erbij.
Kregen jullie ook veel negatieve kritieken van de mensen om jullie heen?

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 12:38

de eerste jaren hadden we zo(illegale) kaart zonder abo met onze omgebouwde kastje daarvoor
alle zenders en filmzenders van duitsland en nederland
elke keer als de codes veranderden werd deze weer gratis geupdatet ,alleen voor een paar jaar terug was updaten niet meer mogelijk vanwege andere beveiligingen door de zenders tegen het illegaal filmkanalen bekijken Nagelbijten / Gniffelen
toen hebben we een canal digital op nl adres afgesloten

hier word afwisselend ,nederlands en duits gekeken door de kinderen en man
ik zelf zit liever achter de computer Clown

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 13:02

Uiltje, wat leuk! Waar ben je van plan heen te gaan?
De meeste mensen om ons heen in Groningen vonden het maar "ver weg", "helemaal" in Duitsland? Volgens mij is Limburg verder rijden... Haha!
Als je een goed makelaar zoekt, kijk dan eens bij Sinia Wijnen, zij geeft goed advies en zoekt het passende....

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 13:03

negatief? helemaal niet!
Wel een grote stap waar je goed over moet nadenken.
Vooral omdat als je weer terug naar nl gaat je altijd verlies maakt, en dank dan ook aan de boete van de hypotheek.

Maar hier zijn al veel mensen "over" dus misschien is hier de stap al wat kleiner geworden.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 13:09

wij hebben canal+ ,al vanuit belgie meegenomen...

dus kijken alleen maar nederlandse TV...

en nee,hier geen negatieve reacties gehad over naar duitsland verhuizen Lachen

uiltje001

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 13:39

We zijn van plan om bij Enschede over de grens, of omgeving Uelsen.
Voor mij is het ook een soort droom die in vervuling kan gaan. Lekker buiten af wonen,
met je paarden aan huis. Mijn vriend werkt veel in het buitenland, mensen om me heen
vinden het een naar idee dat ik daar dan alleen zit. Ik vind dit geen probleem.
Wel moeten we ook eerst nog ons huis verkopen, dus voorlopig zijn we nog niet "over".

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 13:51

Ik kijk alleen maar Nederlandse tv, we hebben een abo bij Canaldigitaal, op naam van mijn schoonouders. Kom op, ik wil GTST niet missen Haha! . De kinderen kijken meer naar de Duitse kinderzenders.

Negatieve reacties hebben wij ook niet gehad. Alleen in het begin van mijn schoonouders, maar die wilden ons niet missen. Dat is inmiddels nu ook helemaal goedgekomen.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 13:53

ach, als jezelf het "alleen" zijn niks vind heb je altijd nog van die dieren met tanden die goed zijn in het verjagen van vreemdelinge alias hond. En dan moet je natuurlijk geen allemansvriend nemen Vork
Maar ach, het is toch jou keus, of niet dan?

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 14:29

Dank jullie wel allemaal Lachen !

Wij kijken alleen duitse tv. Toen we hier net woonden konden we via de sateliet wel Ned. tv krijgen en daarna was het illegaal, net zoals bij Tina Knipoog .
Nu hebben we al heel lang geen Ned. tv meer. Mijn schoonouders hadden een receiver uit Ned. voor ons mee genomen, met een-of-ander kaartje erin, maar dat werkt niet bij ons Verward . Bij mijn schoonouders + zwager & schoonzusje gaat het wel (die wonen 50 km bij ons vandaan).
Maar goed, echt erg vind ik het niet, want ik kijk net zo makkelijk duitse tv.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 14:54

Sterre: Proficiat!

Wij kijken helemaal géén TV. Haha!

Reacties op mijn verhuis naar Duitsland waren gemengd. Ik was al langere tijd met mijn huidige Duitse man een koppel dus ik denk dat ze er wel zo'n beetje op rekenden dat dat zou kunnen gebeuren.
Soms wel negatieve reacties hoor. Aanspelingen op Hitler en zo. Boos!

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 14:56

merci merci!

mijn vriend wil ook graag een schotel op het dak plaatsen, zodat ie toch de NL zenders kan bekijken... geef hem geen ongelijk, maar dat zal vast niet voor januari geregeld zijn, dus hij/wij zal/zullen ook even duitse tv kijken...

wat ik niet leuk vind aan de duitse tv is dat ze heel veel nasynchroniseren... de stemmen passen er niet goed bij en de tekst loopt niet synchroon met de lippen...

@uiltje... negatieve kritiek... nee dat niet, alleen de een is er wat happiger op dan de ander, de een zal positiever reageren dan de ander... kan soms lastig zijn...

@soesita... aanspelingen op hitler??? jeetje dat gaat ook ver zeg!

@sterre... al leuke kado's gehad?

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 15:17

uiltje001 schreef:
We zijn van plan om bij Enschede over de grens, of omgeving Uelsen.
Voor mij is het ook een soort droom die in vervuling kan gaan. Lekker buiten af wonen,
met je paarden aan huis. Mijn vriend werkt veel in het buitenland, mensen om me heen
vinden het een naar idee dat ik daar dan alleen zit. Ik vind dit geen probleem.
Wel moeten we ook eerst nog ons huis verkopen, dus voorlopig zijn we nog niet "over".

Zolang je maar niet naar Gildehaus verhuisd, dan kun je net zo goed in NL blijven Clown
Uelsen is erg mooi, daar glooid het ook een beetje en kun je mooi rijden. Ben je van plan om in NL te gaan werken of ben je gewoon lekker thuis?

uiltje001

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 17:56

Omgeving Gildehaus is wel erg mooi, zou het niet erg vinden om die kant op te gaan. Ik ben wel van plan om nog in Nederland te blijven werken, wel iets minder.

kavama

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 20:10

Twist is toch ook vol met nederlanders, en Osterwald loopt ook al aardig vol, in mijn oude straat zitten nu al 4 nederlandse huishoudens.

Wij hebben nog een huis in Nederland en hebben daar dus ons canal abo. op.

Ik kijk nu naar das perfecte dinner op Vox.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 20:12

@ sterre ...gefeliciteerd Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

hier nog iemand met canal digital , via mijn eigen naam maar mijn ouders adres.voor het simpelste abo
heb ik 9 nederlandse zenders.heb tot nu toe gelukkig geen problemen gehad .

ik zou voor geen goud mijn nederlandse zenders willen missen .
ik heb via de schotel ook veel duitse zenders , maar die kijk in niet heel vaak .

@ uiltje 001.
hier geen negative reakties , omdat ik al 12 jaar in duitsland werkte noemde mijn familie mij
sowieso al duitser Haha!
en zover ben ik ook niet geemigreerd nl maar 9 km over de grens ha ha

laat je goed informeren soals frisian girl al zei , weten wat alles op je toe komt.
huizen die echt goedkoop zijn moeten vaak ook grondig gerenoveerd worden .
als je al geluk hebt ben je op het kanaal aangesloten .
kijk ook eens op http://www.verhuis.de hier staan ook nuttige tips op .

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 20:13

en vanavond natuurlijk HOUSE kijken ...geweldige serie .

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 21:18

Sterre gefeliciteerd!

Wij hebben ook een abbo bij canal digital, op onze naam maar via mijn schoonouders adres in NL.
Ik wil toch echt niet mijn geliefde programma's missen hoor, zoals House, Ncis etc.
We kijken ook naar duitse zenders ( nou ja de kids) oa Kika en de olivier show ( weet niet zeker of de show zo heet), maar hoofdzakelijk toch de nederlandse zenders die ons voorkeur hebben.

@ Uiltje001,

Ook hier geen negatieve reacties, de grootste negatieve reactie kwam bij mijzelf weg toen we hier heen gingen verhuizen, laten we het erop houden dat het toen meer met mijn leeftijd te maken had Bloos (Ik was 15 toen we naar DLD verhuisden).

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 22:37

Mijn ouders kijken via de schotel NL televisie, volgens mij ook op NL adres.

Verder hebben wij besloten dat we over een jaartje of 5 weer kijken. Mijn ouders gaan de boerderij kopen waar wij geen toekomst in zien en ook niet willen wonen. Dus een maatschap zit er voorlopig niet in Verdrietig

We gaan nu altijd met plezier uit logeren bij hun, dit zal een stuk minder worden als ze verhuizen. Ik heb nu al een hekel aan dat huis Nagelbijten / Gniffelen
Ze wonen nu ook niet nieuw, maar het is een goed onderhouden bungalow en dan gaan ze naar een half vervallen huis. Verdrietig

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 23:13

jammer van maatschap Ach gut

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 10:01

oh heerlijk House, NCIS, CSI, Law&Order... dat zou ik ook niet willen missen... en wil ook gewoon de amerikaanse stemmen en niet de nagesychroniseerde!
ze zijn nu ook ER aan het herhalen... is ook wel weer leuk voor de afwisseling.

@Anna, oh das wel jammer... gaan ze het huis opknappen?

lopen die duitse dorpen al zo ontzettend vol? dan hoef je straks niet eens meer in te burgeren... Nagelbijten / Gniffelen