Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
flyfly schreef:Als je een laag inkomen hebt krijg je toch zorgtoeslag?? Waar blijft die dan? Dat kan al de helft van de zorgpremie zijn. Moet je natuurlijk niet voor iets anders gaan gebruiken.
Chiqa schreef:Ook dat nog en alle andere toeslagen als susidie, vrijstelling van belastingen, kinderbijslag etc..
Ik denk dat ik toch echt iets verkeerd doe, met een uitkering zou ik dr zelfs nog meer aan overhouden.
blackstar schreef:Las net op mijn werk dat volgend jaar het eigen risico 155 euries word.

Chiqa schreef:flyfly schreef:Als je een laag inkomen hebt krijg je toch zorgtoeslag?? Waar blijft die dan? Dat kan al de helft van de zorgpremie zijn. Moet je natuurlijk niet voor iets anders gaan gebruiken.
Ook dat nog en alle andere toeslagen als susidie, vrijstelling van belastingen, kinderbijslag etc..
Ik denk dat ik toch echt iets verkeerd doe, met een uitkering zou ik dr zelfs nog meer aan overhouden.

Quellian schreef:Chiga; dat is 5 euro per jaar meer.
Het gaat niet om die 5 euro per jaar, maar elk jaar gaat de maandelijkse premie omhoog, vallen er minder dingen te declareren, energie is onlangs met 9 tot 11 euro per maand omhoog gegaan, benzineprijzen stijgen, boodschappen worden duurder en zo kan ik nog wel ff doorgaan.
En Balkenende maar roepen: 'ach, wat is nou een tientje?'.

Chiqa schreef:blackstar schreef:Las net op mijn werk dat volgend jaar het eigen risico 155 euries word.
Dus dat blijft onveranderd?

MISTRAL94 schreef:De brillen gaan eruit dus ik koop dit jaar nog een andere bril
Chiqa schreef:Gezin of niet, de kosten zullen net zo hard opgehoest moeten worden en als alleen staande
heb je ook veel minder recht op bepaalde vergoedingen en vergeet even niet Mistral dat ik in mijn eentje mn huur op moet hoesten en mn autokosten voor mijzelf alleen heb, toch wel enkele honderden euro's.

MISTRAL94 schreef:De brillen gaan eruit dus ik koop dit jaar nog een andere bril

Quellian schreef:Chiqa schreef:Gezin of niet, de kosten zullen net zo hard opgehoest moeten worden en als alleen staande
heb je ook veel minder recht op bepaalde vergoedingen en vergeet even niet Mistral dat ik in mijn eentje mn huur op moet hoesten en mn autokosten voor mijzelf alleen heb, toch wel enkele honderden euro's.
Maar jij hebt geen kinderen die je van dat schamele inkomen moet voeden en kleden.
Dan krijg je welliswaar kinderbijslag, maar dat weegt bij lange na niet op tegen de kosten van kinderen. Kinderen hoesten ook niets op, alleen partners.

Anne_GTI schreef:MISTRAL94 schreef:De brillen gaan eruit dus ik koop dit jaar nog een andere bril
Hoe kom je daar nou bij? De aftrekpost bij de belastingdienst vervalt, da's heel wat anders.
Anne_GTI schreef:MISTRAL94 schreef:De brillen gaan eruit dus ik koop dit jaar nog een andere bril
Hoe kom je daar nou bij? De aftrekpost bij de belastingdienst vervalt, da's heel wat anders.
Quellian schreef:Chiqa schreef:Ook dat nog en alle andere toeslagen als susidie, vrijstelling van belastingen, kinderbijslag etc..
Je doet een uitkering hier wel heel positief uit de doeken, zou haast denken dat je er aandelen in hebt.
Met een uitkering is het geen vetpot, zeker tegenwoordig niet meer. Zelfs als je goed met geld om kunt gaan, dan kun je niet rond komen met 700 euro per maand, dat lukt niet als je je huur, overige vaste lasten en eten moet betalen.
De toeslagen zijn te verwaarlozen, want je moet aan 1001 dingen voldoen om ergens recht op te hebben en buiten dat verschilt het ook in welke regio je woont.

dipstaartje schreef:bedrijven worden er op aangesproken als mensen arbeidsongeschikt worden dus als je wat mankeerd kom je gewoon nergens meer in vast dienst
Ziekte kost mij gewoon tussen de 40 en 75 duizend euro per jaar! Dus helaas, de BV Nederland heeft chronisch zieken op een schopstoel gezet mbt tot werken.......... en is geen werkgever in Nederland die een ongezond iemand aanneemt........ Weer zo een beste beslissing van de BV Nederland!!