Waar betaal je dan ziektenkostenverzekering voor :( ??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

flyfly

Re: Waar betaal je dan ziektenkostenverzekering voor :( ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 12:29

Als je een laag inkomen hebt krijg je toch zorgtoeslag?? Waar blijft die dan? Dat kan al de helft van de zorgpremie zijn. Moet je natuurlijk niet voor iets anders gaan gebruiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 13:41

flyfly schreef:
Als je een laag inkomen hebt krijg je toch zorgtoeslag?? Waar blijft die dan? Dat kan al de helft van de zorgpremie zijn. Moet je natuurlijk niet voor iets anders gaan gebruiken.

Ook dat nog en alle andere toeslagen als susidie, vrijstelling van belastingen, kinderbijslag etc..
Ik denk dat ik toch echt iets verkeerd doe, met een uitkering zou ik dr zelfs nog meer aan overhouden.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 13:45

Chiqa schreef:
Ook dat nog en alle andere toeslagen als susidie, vrijstelling van belastingen, kinderbijslag etc..
Ik denk dat ik toch echt iets verkeerd doe, met een uitkering zou ik dr zelfs nog meer aan overhouden.

Je doet een uitkering hier wel heel positief uit de doeken, zou haast denken dat je er aandelen in hebt.

Met een uitkering is het geen vetpot, zeker tegenwoordig niet meer. Zelfs als je goed met geld om kunt gaan, dan kun je niet rond komen met 700 euro per maand, dat lukt niet als je je huur, overige vaste lasten en eten moet betalen.

De toeslagen zijn te verwaarlozen, want je moet aan 1001 dingen voldoen om ergens recht op te hebben en buiten dat verschilt het ook in welke regio je woont.

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 14:01

Las net op mijn werk dat volgend jaar het eigen risico 155 euries word.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 14:11

blackstar schreef:

Dus dat blijft onveranderd?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 14:18

Chiqa schreef:
flyfly schreef:

Volgens mij is dat ook al eerder omschreven jij leeft alleen, een gezin is een heel ander verhaal.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 14:19

Chiga; dat is 5 euro per jaar meer.

Het gaat niet om die 5 euro per jaar, maar elk jaar gaat de maandelijkse premie omhoog, vallen er minder dingen te declareren, energie is onlangs met 9 tot 11 euro per maand omhoog gegaan, benzineprijzen stijgen, boodschappen worden duurder en zo kan ik nog wel ff doorgaan.

En Balkenende maar roepen: 'ach, wat is nou een tientje?'.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 14:22

Quellian schreef:
Chiga; dat is 5 euro per jaar meer.

Het gaat niet om die 5 euro per jaar, maar elk jaar gaat de maandelijkse premie omhoog, vallen er minder dingen te declareren, energie is onlangs met 9 tot 11 euro per maand omhoog gegaan, benzineprijzen stijgen, boodschappen worden duurder en zo kan ik nog wel ff doorgaan.

En Balkenende maar roepen: 'ach, wat is nou een tientje?'.

Afgod

Of Balkenellende roept niemand hoef het slecht te hebben, dat roept hij met zijn topinkomen Clown

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 14:23

Chiqa schreef:
blackstar schreef:

Dus dat blijft onveranderd?

5 euro meer. Heb ik eerder in het topic al gemeld. Sta-op stoelen gaan eruit; dat heeft al in de krant gestaan...

Aantal dingen gaan er bij ons (Achmea) op een positieve manier op vooruit maar dat is nog niet naar buiten toe bekend gemaakt.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 14:24

Er bestaat armoede in NL, dat wordt alleen niet erkend. Geweldige zorgstaat hoor!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 14:25

De brillen gaan eruit dus ik koop dit jaar nog een andere bril Clown

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 14:26

MISTRAL94 schreef:

Klopt!

Daar had ik het net nog over met een collega, ik ga dus voor het eind van het jaar een nieuwe bril of lenzen halen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 14:32

Gezin of niet, de kosten zullen net zo hard opgehoest moeten worden en als alleen staande
heb je ook veel minder recht op bepaalde vergoedingen en vergeet even niet Mistral dat ik in mijn eentje mn huur op moet hoesten en mn autokosten voor mijzelf alleen heb, toch wel enkele honderden euro's.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 14:34

Chiqa schreef:
Gezin of niet, de kosten zullen net zo hard opgehoest moeten worden en als alleen staande
heb je ook veel minder recht op bepaalde vergoedingen en vergeet even niet Mistral dat ik in mijn eentje mn huur op moet hoesten en mn autokosten voor mijzelf alleen heb, toch wel enkele honderden euro's.

Maar jij hebt geen kinderen die je van dat schamele inkomen moet voeden en kleden.

Dan krijg je welliswaar kinderbijslag, maar dat weegt bij lange na niet op tegen de kosten van kinderen. Kinderen hoesten ook niets op, alleen partners.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 14:35

MISTRAL94 schreef:

Hoe kom je daar nou bij? De aftrekpost bij de belastingdienst vervalt, da's heel wat anders.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 14:40

Quellian schreef:
Chiqa schreef:

Maar jij hebt geen kinderen die je van dat schamele inkomen moet voeden en kleden.

Dan krijg je welliswaar kinderbijslag, maar dat weegt bij lange na niet op tegen de kosten van kinderen. Kinderen hoesten ook niets op, alleen partners.

Juist en alleenstaande moeders waarvan de vent zichzelf belangrijker vind hebben het helemaal zwaar. Jij haalt alles terug naar jezelf Chiqa en je wilt horen schijnbaar dat jij het zo goed doet. En idd als je uit de schulden kunt blijven doe je het goed en mag je daar trots op zijn. Maar jij weet niet hoe het bij een ander thuis gaat. En ik denk dat je al zeker geen benul hebt van wat kinderen kosten en wat je aan kinderbijslag krijgt. Kan uit ervaring vertellen dat je van je kinderbijslag niet een kind kunt onderhouden Knipoog

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 14:43

Anne_GTI schreef:
MISTRAL94 schreef:

Hoe kom je daar nou bij? De aftrekpost bij de belastingdienst vervalt, da's heel wat anders.

Dat heb ik ergens gelezen en schijnbaar niet alleen ik aan de reactie na mij te zien Vork
Feit is dus wel dat de vergoeding (als deze er nog wel is) een stuk lager zal worden. Dus een goede reden om dat voor het einde van het jaar nog te doen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 14:44

Anne_GTI schreef:
MISTRAL94 schreef:

Dat de aftrekpost vervalt is al langer bekend.

In de 2e kamer is besproken om de declaraties voor brillen en lenzen te laten vervallen met ingang van 1 januari 2009, omdat de teruggave bij het netto inkomen opgeteld moet worden.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 14:59

Quellian schreef:
Chiqa schreef:

Je doet een uitkering hier wel heel positief uit de doeken, zou haast denken dat je er aandelen in hebt.

Met een uitkering is het geen vetpot, zeker tegenwoordig niet meer. Zelfs als je goed met geld om kunt gaan, dan kun je niet rond komen met 700 euro per maand, dat lukt niet als je je huur, overige vaste lasten en eten moet betalen.

De toeslagen zijn te verwaarlozen, want je moet aan 1001 dingen voldoen om ergens recht op te hebben en buiten dat verschilt het ook in welke regio je woont.

Het is dat ik niet zo in elkaar steek, maar ik doe strategisch iets verkeerd in mijn leven............ eigenlijk moet ik gewoon lekker de WW in, dan de Soos...... ondertussen beetje lesgeven hier, beetje paardrijden daar...... heb ik meer inkomen dan ik nu heb en een stuk minder stress in mijn leven Lachen

maargoed helaas zit ik zo niet in elkaar.......... misschien ga ik het nog eens leren Lachen

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 15:00

Ik ook hoor KiWiKo... Werkte 60 uur per week om maar niet stil te hoeven staan bij mijn depressie toendertijd, had me beter gewoon af kunnen laten keuren.

Maar goed, zo heb ik het niet meegekregen in mijn opvoeding.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 15:17

Presies Kiwiko...Sommige mensen met een uitkering hebben het beter dan mensen die
alle dagen naar hun baas gaan....AL die vergoedingen en tegemoedkomingen die ze krijgen.
En MISTRAL ik weet wel wat kinderen kosten hoor, mss ook een reden waarom ik dr niets mee
heb? Dat is mss wel een keus die ik ooit heb gemaakt, ik weet niet hoe mijn financiele situatie
dr uit had gezien als ik nu kids had gehad.
Ik heb dus een uitkering, 70% en dat is geen vetpot.
Maar goed daar deel ik mn leven ook op in, ruimte voor kids is er gewoon niet in mijn situatie zowel
financieel niet als lichamelijk.

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 15:22

ik heb altijd keihard gewerkt tot 4 weken geleden

de koek is op

ik heb een aantal jaren reuma en heb altijd met veel pijn gewerkt
3x ontslagen omdat je wat mankeerd dat je er bijna altijd bent daar wordt niet naar gekeken
bedrijven worden er op aangesproken als mensen arbeidsongeschikt worden dus als je wat mankeerd kom je gewoon nergens meer in vast dienst

ik zie genoeg mensen om mij heen die als er een scheet dwars zit al thuis blijven en dat ik nog gewoon ondanks dat ik niet goed kan lopen door de pijn of omdat alles heel stijf is wel gewoon ga werken

en nu het niet meer kan wordt ik met de nek aangekeken door sommige mensen daar baal ik van

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 15:27

Dipstaartje heel veel sterkte, weet er alles van.

dipstaartje schreef:
bedrijven worden er op aangesproken als mensen arbeidsongeschikt worden dus als je wat mankeerd kom je gewoon nergens meer in vast dienst

Bedrijven krijgen ook subsidie als ze een WAO'er in dienst nemen.
Ik heb mazzel dat ik een vaste baan heb en 100% ben afgekeurd denk ik..

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 15:29

maar het is toch belachelijk dat ik eerst in de wia moet komen voordat bedrijven subsidie krijgen

begrijp het echt niet
ze willen iedereen aan het werk houden maar te koste van wat

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 15:31

ik ben ook erg huiverig voor ziekelijke werknemers Lachen Ziekte kost mij gewoon tussen de 40 en 75 duizend euro per jaar! Dus helaas, de BV Nederland heeft chronisch zieken op een schopstoel gezet mbt tot werken.......... en is geen werkgever in Nederland die een ongezond iemand aanneemt........ Weer zo een beste beslissing van de BV Nederland!!

Toch heb ik twee mensen aangenomen met hartklachten....... beiden hebben een hartaanval gehad terwijl ze bij mij werkten....... en beide waren op eigen innitiatief na 3 weken weer therapeutisch aan het werk, ik moest ze zelfs afremmen!!

Een daarvan heefd drie dagen in coma gelegen op ijs......... en das geen kattepis!