Financiële tegenvaller!! wat doen jullie?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mar_Gipsy

Re: Financiële tegenvaller!! wat doen jullie?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 09:56

Als ik een maandje ff krap zit doe ik gewoon minder of geen boodschappen en eet ik bij mijn ouders of bij vrienden oid. Er zijn altijd wel mensen die je willen helpen.

Eén ding vind ik altijd superbelangrijk, mijn paardje en mijn katten mogen niets te kort komen. Sommige mensen vinden dat overdreven, maar ik vind dat zij niet mogen lijden onder mijn 'leefstijl' of problemen. Zij kiezen mij niet uit, ik heb hen uitgekozen en zij zijn afhankelijk van mij. Dus als mijn paard een nieuwe deken nodig heeft, dan koop ik die (misschien ff een goedkopere variant voor tijdelijk) en ik zoek een manier om te besparen op andere dingen, zoals boodschappen. Moet ik kiezen tussen kattenvoer of boodschapjes voor die maand, dan koop ik kattenvoer. Ik regel voor mezelf wel wat anders...

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 09:57

Wat eet je dan als je voor 40,- per maand kan koken? Dat red ik echt niet hoor! Maar ik hou dan ook wel van lekker koken, wijntje er bij, biologische groenten etc. Lachen

Maar ik heb me wel voorgenomen vaker bij de Lidl boodschappen te doen. Dat scheelt toch een hoop.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 10:08

lautje76 schreef:
Wat eet je dan als je voor 40,- per maand kan koken? Dat red ik echt niet hoor! Maar ik hou dan ook wel van lekker koken, wijntje er bij, biologische groenten etc. Lachen

Maar ik heb me wel voorgenomen vaker bij de Lidl boodschappen te doen. Dat scheelt toch een hoop.

Ik eet gewoon 3 fatsoenlijke maaltijden per dag, kwestie van slim boodschappen doen en bereid zijn om naar meerdere supermarkten te gaan ipv enkel de dichtstbijzijnde.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 10:55

Persoonlijk zou ik je (als ik jouw moeder was) een flinke schop onder je ha-o-el geven.
Wat denk je wel niet?
De tijd dat je hier zit te bokken, zou je al op zoek moeten zijn naar werk. Niet op internet, maar gewoon bij het uitzendburo of voor mijn part in de winkel (huishoudelijke hulp oid).
Ik snap van je ouders ook niet dat ze je zo aan laten modderen, tenzij je dit soort financiële flaters maandelijks begaat en ze nu zoiets hebben van: laat ze maar eens even aankleuten, zodat ze wat leert.

Er is werk genoeg, je moet het alleen wel aan willen pakken. En naar wat ik hier gelezen heb, heb je daar nog bar weinig zin in.
Ik heb ook niet alle 19 pagina's doorgelezen, maar alleen de eerste 3 en de laatste en ik kan niet anders dan eens diep zuchten...

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-08 11:07

imker schreef:
Persoonlijk zou ik je (als ik jouw moeder was) een flinke schop onder je ha-o-el geven.
Wat denk je wel niet?
De tijd dat je hier zit te bokken, zou je al op zoek moeten zijn naar werk. Niet op internet, maar gewoon bij het uitzendburo of voor mijn part in de winkel (huishoudelijke hulp oid).
Ik snap van je ouders ook niet dat ze je zo aan laten modderen, tenzij je dit soort financiële flaters maandelijks begaat en ze nu zoiets hebben van: laat ze maar eens even aankleuten, zodat ze wat leert.

Er is werk genoeg, je moet het alleen wel aan willen pakken. En naar wat ik hier gelezen heb, heb je daar nog bar weinig zin in.
Ik heb ook niet alle 19 pagina's doorgelezen, maar alleen de eerste 3 en de laatste en ik kan niet anders dan eens diep zuchten...

Ten eerste, lees dan even alles door.
Ten tweede, je kent mijn persoonlijke thuis situatie helemaal niet, dus vind ik ook niet dat je er zo over hoeft te oordelen.
Zoals je in de laatste paar pagina's kan lezen (wat je blijkbaar niet gelezen hebt) is mijn houding duidelijk veranderd, door bepaalde mensen met goede tips, en duidelijke meningen en opmerkingen. Ik ben wel degelijk wakker geschud.
Ik heb meerdere sollicitaties verricht de afgelopen dagen. Ik heb me over mijn perfectionisme heen gezet, wat helemaal geen makkelijke stap was voor mij! En eerlijk gezegt ben ik best trots op mezelf. In mijn eentje was dit namelijk ook nooit gelukt, daarvoor ben ik veel te eigenwijs, en wil ik alles veel te goed doen.
Ga jij maar diep zuchten, ik weet wel beter. Lachen Vork

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 11:13

Met de instelling die jij hebt, zal ik maar gewoon niet meer reageren. Scheelt míj iig veel ergernis.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 11:39

Ik zou niet weten hoe met 100,- per maand rond te kunnen komen. Ik probeer het met 50,00 te redden per week maar meestal eindig ik op 70,00.

Ik koop geen dure potjes saus maar maak eigenlijk alle pasta sauzen zelf, heeeelijk je zou het eens moeten proeven...
Ik koop dan van die hele goedkope blikjes gepelde tomaten; de staafmixer laat ik erop los en wat kruiden e.d.
Ik heb via een internet een kasboek gedownload (GRATIS) en ga eens bijhouden waar het weekgeld naar toe gaat.
Zelden gooi ik iets weg, dus daar ligt het ook niet aan.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 11:40

Nijn: leg mij eens uit hoe je dat doet?

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-08 14:01

imker schreef:
Met de instelling die jij hebt, zal ik maar gewoon niet meer reageren. Scheelt míj iig veel ergernis.

Je mag best reageren hoor.. Ik zeg gewoon wat ik denk.. Bedoelde het niet kwaad Lachen No hard feelings... Vork

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 14:39

Nijn schreef:
lautje76 schreef:

Ik eet gewoon 3 fatsoenlijke maaltijden per dag, kwestie van slim boodschappen doen en bereid zijn om naar meerdere supermarkten te gaan ipv enkel de dichtstbijzijnde.

Nors opkijken lekker dan als je fulltime werkt

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 14:59

Armaris schreef:
Wij kunnen voor 100euro per maand aan eten kopen.

pff ik doe toch wat verkeerd (al wist is dat al wel ben gister voor het eerst bij de aldi geweest)

Ik doe voor 100 euro per week boodschappen en nee dat lees je niet verkeerd Bloos
En dan heb ik echt niet veel Clown
Ik woon sinds mei samen en moet het ook nog een beetje leren denk ik Clown
Ik vind het vanmezelf belachelijk dat ik (wij) voor zoveel geld boodschappen doen.
Ik ga altijd naar de ah en let dan niet op wat duur is en wat niet Bloos Ik pak wat ik moet hebben en wat ik lekker vind en slik altijd maar even bij de kassa.
Ik doe dat nu dus al vanaf mei en vind het dus tijd worden voor booschappen van minimaal de helft in de week! 50 euro per week vandaar dat ik maar eens andere winkels ga opzoeken en op ga letten op prijzen Clown

verder zou ik je niet kunnen helpen want zoals je leest ben ik niet bepaald van het zuinige Bloos

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 15:01

Nijn schreef:
Weinig?? In mn eentje redde ik voor 40,- in de maand boodschappen te doen Lachen

dat vind ik wel heel weinig!
Mijn eerste poging word 50 euro per week missschien zit ik over een paar jaar ook op 40 pm maar ben bang van niet Clown

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 15:41

Gebruik hier met twee personen ook zo'n 50 a 70 per week en dan geen rare dingen en alles bij de Lidl en Aldi. Wel incl. lichaamsverzorgging, wasmiddelen en schoonmaakartikelen.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 16:40

Bij ons scheelt het dat we 3x per week bij mijn ouders eten Lachen
Dat is dan avondeten en vaak krijgen we nog restjes mee.
Gisteren heeft ze een avondmaal voor ons bereid.

Maar het is een kwestie van goed op te letten, de aanbiedingen in het oog houden en niet teveel willen want dat krijg je toch niet op Lachen Wasmiddelen moeten we ook niet kopen, onze ouders wassen. Dat is nou een beetje het voordeel van op een appartement te wonen Lachen

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 16:43

in feite woon je dus nog half thuis....

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 16:45

Ik weet niet of je dat kan zien als half thuis wonen Lachen
Ik woon niet officieel samen dus ik heb nog steeds mijn thuisadres Lachen Maar ik kook wel, maak schoon, zorg dus voor het huishouden dus imo is dat toch echt samenwonen maar wel met hulp Lachen

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 16:47

Armaris schreef:
Bij ons scheelt het dat we 3x per week bij mijn ouders eten Lachen
Dat is dan avondeten en vaak krijgen we nog restjes mee.
Gisteren heeft ze een avondmaal voor ons bereid.

Dat scheelt nogal een jas!
Dat zijn 12 dagen per 4 weken en met de restjes die je ook nog krijgt, hoef je dus eigenlijk 2 weken per 4 weken avond eten te kopen...

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 16:50

als ik verandwoording bij mijn ouders kan afleggen hoe dit gekomen is en hoe ik dit weer ga oplossen, willen mijn ouders wel bijspringen en om te zorgen dat ik het niet heel slect heb. Wel moet ik uiteraard alles terug betalen maar in termijnen. Ligt dus aan de situatie wat mijn ouders doen. Als het mijn eigen stomme schuld is zeggen mijn ouders tabé dan moet je wat laten en dat is dan dus het paard in mijn geval. Of mijn auto maar die heb ik nodig om naar mijn werk te gaan.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 16:52

Ik bof maar met zo'n ouders Lachen
Ik heb liever zo'n ouders dan dat ze me in de steek laten.
Ik weet dat ik hoe dan ook steeds op hen kan rekenen Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 16:52

imker schreef:

Imker ...... ik zou je toch aanraden om de rest van de pagina's te lezen Lachen meiske doet het heel goed!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 16:53

Nijn schreef:
Weinig?? In mn eentje redde ik voor 40,- in de maand boodschappen te doen Lachen

Ik was alleen nog meer kwijt p.p dan nu met z'n 2en. Veel visite Knipoog

Als het moet zou ik dat natuurlijk ook wel kunnen, maar ik wil de visite (en daarnaast mezelf Knipoog ) echt graag A merken geven voor de producten waarbij je het proeft (zoals cola).

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 16:55

dan vind ik het niet zo gek dat je aan 100 euro genoeg hebt. De helft van de week hoef je al niet voor avond eten te zorgen wat bij mij toch wel de duurste maaltijd is. En dan nog maar niet te beginnen over wat wasmiddel kost.... ik draai 2 wassen per dag dus reken maar uit hoeveel wasmiddels dat kost.

100 euro per maand daar zal ik nooit van me leven aan komen denk ik.

en inderdaad dingen als cola wil ik ook alleen van coca cola de rest vind ik niet te drinken net als dat ik goede boter moet hebben omdat ik het anders niet te eten vind. En verder moet ik nog uit zoeken wat lekker is en wat niet Clown

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 16:55

man ik maak 20 euro per dag op in de supermarkt Haha! Haha! doe dingen echt strategisch verkeerd in mijn leven Lachen

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 17:01

ik ook en daar ga ik sinds deze week wat aan veranderen vandaar mijn bezoek aan de aldi al word het er nog niet goedkoper op want ze hadden daar leuke planten bakken vol leuke plantjes voor maar 5 euro dus daar heb ik er gelijk maar 3 van mee genomen want die plantjes kosten me zo per stuk al 5 euro en ook maar 2 bakken winter violen. en daar de boodschappen bij huppa dat was al weer 45 euri

edit en dat waren niet mijn weekend boodschappen die komen zaterdag en dat is ook altijd wel zo;n 60 euri Clown

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 17:04

Breitling schreef:
Nijn schreef:

Mijn eerste poging word 50 euro per week missschien zit ik over een paar jaar ook op 40 pm maar ben bang van niet Clown

40,00 euro per maand: dan wordt mijn sla voor bij de aardappelen, het onkruid van tussen de tegels want dat zou me dus echt niet lukken.

Ik stel de grens niet te laag want dan mislukt het zeker, ik begin bij 50,00 per week! Moet echt lukken.

Wie bied minder, wel zeker van jezelf zijn Vork

Als ik bij mijn ouders zou kunnen eten dan werd het natuurlijk heel anders....