Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Polarize schreef:Als je pech hebt met de plantenspuit heb je ook juist een kat die er een spel van maaktdie van mij vond het geweeeldig. Ging bewust stoute dingen doen want dan moesten wij achter haar aan. Nog steeds is haar favoriete spelletje de andere kat een mep geven en dan heel hard wegrennen
imaudy schreef:Bellatrix schreef:Alu folie helpt niet. Ik haal de planten wel weg.
Ze nemen je huis over
Nyaleti schreef:Je gaat hier niks mee bereiken en het is gewoon sneu.
Kittens springen nu eenmaal op vanalles en nog wat. Als er planten zijn waar ze niet aan mogen komen (omdat ze mooi zijn of zijn ze giftig?) haal je die weg.
Desnoods wat aluminiumfolie op de tafeltjes wat kan weerhouden dat ze erop springen.
Captain schreef:Nyaleti schreef:Je gaat hier niks mee bereiken en het is gewoon sneu.
Kittens springen nu eenmaal op vanalles en nog wat. Als er planten zijn waar ze niet aan mogen komen (omdat ze mooi zijn of zijn ze giftig?) haal je die weg.
Desnoods wat aluminiumfolie op de tafeltjes wat kan weerhouden dat ze erop springen.
Nooit problemen mee gehad hoor. Katten hebben geen trauma en weten dat ze niet op de tafels of het aanrecht mogen komen. Als ik dan zie hoe sommige katten zich gedragen omdat ze nooit grenzen geleerd hebben pfoe..
denisesilver schreef:Hier nooit plantenspuiten gebruikt. Maar de katten weten heel goed dat ze niet op tafel of op het aanrecht mogen als we aan het eten of koken zijn. Daar hebben ze maar een blik voor nodig. Dat ze erop komen als we daar niet bezig zijn, boeit me dan weer niks.
Jolliegirl schreef:Hier ook opgevoedde katten...hoe? Door tijd te nemen en te hebben...herhaling herhaling herhaling..niet door ze angstig te maken.
Ze kunnen zelfs zitten en liggen op commando.
Nyaleti schreef:Dat is niet wat ik vind. Dat was elke professional in de katten wereld vind.
En dit is niet gericht op Captain, Bellatrix of welke bokker dan ook maar een algemene ergenis: katten zijn zo vaak het afvoerputje van de gewone huisdieren. Hond krijgt KVV en dit en dat, kat brokjes van de Jumbo. Fokken met je hond? Schande! Je kat niet steriel naar buiten gooien met als gevolg kittens? Zo schattiggg. Keer streng Nee zeggen tegen je hond? Schandalig. Je kat door de woonkamer yeeten als die in de gordijnen hangt? Opvoeding.
Telpeva schreef:Wat ik mij als leek dan afvraag, is een waterspuit niet ook gewoon onnodig extra werk? Dan kan je de ramen weer gaan schoonmaken, de vloer afnemen, volgens mij zit ook niemand te wachten op een nat bankstel of natte tv. Het nut daarvan heb ik nooit zo begrepen.
Nyaleti schreef:Als jouw paard bang is van de vliegen spray, spray je die dan bewust op hem als ie iets doet wat niet mag? En dan niet gevaarlijk gedrag maar iets wat jij gewoon vervelend vind.
Waarom vinden we dit bij katten wel normaal?