Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #15

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:06

Als je pech hebt met de plantenspuit heb je ook juist een kat die er een spel van maakt :') die van mij vond het geweeeldig. Ging bewust stoute dingen doen want dan moesten wij achter haar aan. Nog steeds is haar favoriete spelletje de andere kat een mep geven en dan heel hard wegrennen

Nyaleti

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #15

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:09

Knal groene olie verf in m'n nieuwe broek |(

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:11

Bellatrix schreef:
Alu folie helpt niet. Ik haal de planten wel weg.

Ze nemen je huis over :+

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:17

Polarize schreef:
Als je pech hebt met de plantenspuit heb je ook juist een kat die er een spel van maakt :') die van mij vond het geweeeldig. Ging bewust stoute dingen doen want dan moesten wij achter haar aan. Nog steeds is haar favoriete spelletje de andere kat een mep geven en dan heel hard wegrennen

Een vorige poes van mij vond het geweldig als ik in haar bekkie spoot. := Ze ging er echt voor staan. :+

imaudy schreef:
Bellatrix schreef:
Alu folie helpt niet. Ik haal de planten wel weg.

Ze nemen je huis over :+

Ja, zeg dat. :D

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:38

Nyaleti schreef:
Je gaat hier niks mee bereiken en het is gewoon sneu.
Kittens springen nu eenmaal op vanalles en nog wat. Als er planten zijn waar ze niet aan mogen komen (omdat ze mooi zijn of zijn ze giftig?) haal je die weg.
Desnoods wat aluminiumfolie op de tafeltjes wat kan weerhouden dat ze erop springen.

Nooit problemen mee gehad hoor. Katten hebben geen trauma en weten dat ze niet op de tafels of het aanrecht mogen komen. Als ik dan zie hoe sommige katten zich gedragen omdat ze nooit grenzen geleerd hebben pfoe.. :=

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:51

Hier nooit plantenspuiten gebruikt. Maar de katten weten heel goed dat ze niet op tafel of op het aanrecht mogen als we aan het eten of koken zijn. Daar hebben ze maar een blik voor nodig. Dat ze erop komen als we daar niet bezig zijn, boeit me dan weer niks.

Ik moet zo de stallen uit gaan mesten, maar ben echt zo verschrikkelijk moe van gisteren. En de mestcontainer zit vol, dus daar mag ik ook om de haverklap op om het naar achteren te scheppen.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:09

Captain schreef:
Nyaleti schreef:
Je gaat hier niks mee bereiken en het is gewoon sneu.
Kittens springen nu eenmaal op vanalles en nog wat. Als er planten zijn waar ze niet aan mogen komen (omdat ze mooi zijn of zijn ze giftig?) haal je die weg.
Desnoods wat aluminiumfolie op de tafeltjes wat kan weerhouden dat ze erop springen.

Nooit problemen mee gehad hoor. Katten hebben geen trauma en weten dat ze niet op de tafels of het aanrecht mogen komen. Als ik dan zie hoe sommige katten zich gedragen omdat ze nooit grenzen geleerd hebben pfoe.. :=

Als jouw paard bang is van de vliegen spray, spray je die dan bewust op hem als ie iets doet wat niet mag? En dan niet gevaarlijk gedrag maar iets wat jij gewoon vervelend vind.
Waarom vinden we dit bij katten wel normaal?

Kittens zijn nou eenmaal nieuwsgierig. Dat gedrag neemt vanzelf af mee dat ze ouder worden.
En daar moet je gewoon even strict in zijn maar een plantenspuit is niet de oplossing.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:09

denisesilver schreef:
Hier nooit plantenspuiten gebruikt. Maar de katten weten heel goed dat ze niet op tafel of op het aanrecht mogen als we aan het eten of koken zijn. Daar hebben ze maar een blik voor nodig. Dat ze erop komen als we daar niet bezig zijn, boeit me dan weer niks.

Dit.

Net zoiets als een bord eten neer kunnen zetten zonder problemen. Maar heb ik vlees bij mijn eten wordt het ook niet gejat.

Op een uitzondering als ik rosbief op brood heb. Gelukkig heb ik het zelden.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:29

Paarden en katten zijn echt niet te vergelijken. :') En als mijn paard 3x iets doet waar ik hem op corrigeer dan krijgt hij op een gegeven moment ook een tik. Na waarschuwing een correctie is niets mis mee. Bij het ene dier werkt een aanraking met een vinger, en bij de ander de plantenspuit. Maar als jij dat dierenmishandeling vind is dat prima toch. Maar ga niet doen alsof elke kat daarvan getraumatiseerd raakt. :') Wij hebben al tientallen katten gehad en nooit een getraumatiseerde. Dus zal het ergens toch prima werken. ;)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:30

Hier ook opgevoedde katten...hoe? Door tijd te nemen en te hebben...herhaling herhaling herhaling..niet door ze angstig te maken.

Ze kunnen zelfs zitten en liggen op commando.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:47

Dat is niet wat ik vind. Dat was elke professional in de katten wereld vind.

En dit is niet gericht op Captain, Bellatrix of welke bokker dan ook maar een algemene ergenis: katten zijn zo vaak het afvoerputje van de gewone huisdieren. Hond krijgt KVV en dit en dat, kat brokjes van de Jumbo. Fokken met je hond? Schande! Je kat niet steriel naar buiten gooien met als gevolg kittens? Zo schattiggg. Keer streng Nee zeggen tegen je hond? Schandalig. Je kat door de woonkamer yeeten als die in de gordijnen hangt? Opvoeding.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:52

Jolliegirl schreef:
Hier ook opgevoedde katten...hoe? Door tijd te nemen en te hebben...herhaling herhaling herhaling..niet door ze angstig te maken.

Ze kunnen zelfs zitten en liggen op commando.

Dat konden mijn vorige katten ook. :D
Pootje geven, uitrekken, liggen, rondjes draaien. Ze zijn rete slim als ze maar de juiste motivatie hebben. _O- VOER.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:12

-O- Een manege waar ik vandaag een buitenrit reed. 3 Van de 5 ruiters lagen in het zand. Voor ééntje hebben wij de ambu gebeld.

Maar naderhand op stal niet even een 'willen jullie nog wat drinken' o.i.d. er was gewoon geen afsluiting.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 14:33

Nyaleti schreef:
Dat is niet wat ik vind. Dat was elke professional in de katten wereld vind.

En dit is niet gericht op Captain, Bellatrix of welke bokker dan ook maar een algemene ergenis: katten zijn zo vaak het afvoerputje van de gewone huisdieren. Hond krijgt KVV en dit en dat, kat brokjes van de Jumbo. Fokken met je hond? Schande! Je kat niet steriel naar buiten gooien met als gevolg kittens? Zo schattiggg. Keer streng Nee zeggen tegen je hond? Schandalig. Je kat door de woonkamer yeeten als die in de gordijnen hangt? Opvoeding.

Ja, ga ik in mee. Het zijn zo'n gevoelige dieren.. die je echt zo veel liefde te bieden hebben. Maar ze vergen wel een andere opvoeding dan een hond of paard. Bij katten moet positieve bevestiging voorop staan, straffen helpt niet en veroorzaakt angst. Nu weten mijn katten echt wel wat een sterne "NEE" betekent, maar als ik na deze twee een koppel kittens neem ga ik echt voor die positieve opvoeding. En ja, die van ons kunnen ook zitten op commando. :D

Die van ons krijgen ook gewoon goed voer, graanvrij, hoog vleesgehalte, zowel brok als natvoer. Geen stinkende ontlasting - en ik trek ook altijd een wenkbrauw op als mensen dat normaal vinden. Hebben 24/7 stromend water (fonteintje) en overal holletjes en krabpalen. Zitten nooit aan mijn planten en ook niet aan de meubels (heb dan ook alleen maar stoffen die niet aantrekkelijk zijn om aan te krabben). Sowieso jaarlijks op controle bij de DA en vaccinaties. Wormen en vlooien niet, want ze leven binnen, maar als er wat is sta ik gelijk bij de DA. Het zijn echt mijn kinderen, bij gebrek aan menselijke kinderwens, dus zo benader ik het eigenaarschap ook.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:38

Te heet vandaag. Had gepland het achterste hok in de schuur leeg te maken vandaag maar na het mesten liep het zweet me over de rug. Even pauze.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:56

+1 Hutcherson. Eerst nat gespetterd door mijn paard en nu water door nat van het zweet. Vanavond maar weer lekker in de douche.

Onze stalkatten weten overigens ook heel goed dat ze op hun eten moeten wachten. Als ik het ene bakje op de grond zet om het andere te vullen, komen ze er echt niet aan. Heb ik ze gewoon een paar keer voor weg moeten duwen. Vind zo'n plantenspuit altijd iets voor als iemand geen zin heeft om op te staan, om diens kat weg te halen bij de "verboden situatie" om het even zo te noemen.

En ik ben niet tegen een corrigerende tik als het een keer nodig is, maar die gebruik ik eigenlijk alleen voor lijfbehoud.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:04

Wat ik mij als leek dan afvraag, is een waterspuit niet ook gewoon onnodig extra werk? Dan kan je de ramen weer gaan schoonmaken, de vloer afnemen, volgens mij zit ook niemand te wachten op een nat bankstel of natte tv. Het nut daarvan heb ik nooit zo begrepen.

Molly1230

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:22

Hele dag al last van m’n benen, vooral mn bovenbeenspieren. Zelfs als ik lig of zit echt pijn. ^)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:32

Telpeva schreef:
Wat ik mij als leek dan afvraag, is een waterspuit niet ook gewoon onnodig extra werk? Dan kan je de ramen weer gaan schoonmaken, de vloer afnemen, volgens mij zit ook niemand te wachten op een nat bankstel of natte tv. Het nut daarvan heb ik nooit zo begrepen.

Ik zou dus plantenspuit om die reden al niet doen. En ik denk dat die van mij er een feestje van gaan maken. _O-

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:12

We hebben 12 katten en nooit een plantenspuit gebruikt, alleen geduld en zo consequent mogelijk gebleven. Ze mogen alleen hier wel wat meer := ze mogen best op tafel en op het aanrecht als we niet koken. Maar eigenlijk doen ze dat soort dingen bijna nooit. En op momenten dat het even niet mag, dan gewoon steeds op de grond zetten, dan is het gauw genoeg niet interessant meer.

We hebben ook wel heel ons huis en tuin er op ingericht. Breekbare dingen staan niet in zicht en we hebben alleen planten die veilig voor ze zijn. Nu ze allemaal wat ouder zijn is het ook wel wat rustiger met het drakengedrag. Dat hebben ze alleen onderling nog :+

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:38

Nyaleti schreef:
Als jouw paard bang is van de vliegen spray, spray je die dan bewust op hem als ie iets doet wat niet mag? En dan niet gevaarlijk gedrag maar iets wat jij gewoon vervelend vind.
Waarom vinden we dit bij katten wel normaal?

Omdat katten roofdieren zijn en dus heel anders met vervelende situaties zoals plantenspuiten omgaan dan prooidieren?

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:45

Met m'n goeie gedrag toegezegd op oppassen op de kat van een vriendin, dus logeren in haar huis. Doe ik eigenlijk al niet als ik moet werken. Nu zijn er ook wegwerkzaamheden dus kan totaal niet inschatten hoelang ik dan onderweg ben naar werk. Waarschijnlijk 30+min file rijden ipv 5 minuten fietsen naar werk.
Dus ik zeg dat ik liever thuis slaap want krijg sowieso al gigantisch error met wat ik mee moet nemen etc.
Maakt amper verschil. Of ik nu op 22u naar huis rij of in bed kruip.

Nu is ze over de zeik maar zelf wil ze niet eens naar mij toe rijden na een werkdag om even mijn katten eten en aandacht te geven.
Ja meid, uiteindelijk zit je ook bij mij aan m'n grens. Ik doe zoveel voor haar maar krijg echt nooit iets voor terug.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:05

Toch niet die vriendin die sowieso zoveel energie zuigt? Zo een ben je toch liever kwijt dan rijk?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 20:53

Waarom ben ik zo ongeduldig :').

Molly1230

Link naar dit bericht Geplaatst: 30 min geleden

Officieel gezien begint mijn stageperiode morgen. Ik heb nog helemaal niks van mijn stagebegeleider gehoord. Ik heb hem woensdag mijn beschikbaarheid gestuurd zoals afgesproken en hij heeft het nog niet eens gelezen..
Het is een jonge jongen en ik vind hem nu al wel heel makkelijk hoor in dingen.. Ik vind dat de bal bij hem ligt. Ik ben net nieuw ik kan niet ruiken hoe en wat. Had het wel fijn gevonden als hij iets had laten weten.