Welke “unpopular opinions” heb jij? Deel 2

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-26 19:05

prompter schreef:
Sheran schreef:
Naar aanleiding van het Goede Daad-topic... het is super fijn dat iedereen die dingen allemaal doet, maar in mijn ogen zijn de meeste van die dingen honderd procent normaal en moet je je soms bijna schamen als je ze niet doet. Wat dan wel weer wat zegt over de maatschappij, ben ik bang. Waarom zou je niet iets oprapen wat iemand heeft laten vallen? Hoe weinig goede daden doen normale mensen dan op een dag?

Bedoel je mij hiermee? Ik dacht dat er geen verwijzingen naar andere topics of gebruikers mochten. Bovendien is het gewoon een "feel good" topic, gewoon kleine dingetjes die aardig zijn voor een ander, niks wereldschokkends. Een tegenwicht aan alle ellende die we al dagelijks binnen krijgen. En helaas zijn zelfs die kleine dingetjes niet meer normaal voor iedereen :

Ik bedoel niks speciaal tegen jou ofzo, was meer in het algemeen. Kijk ik ben er sowieso voor dat dat soort dingen meer aandacht krijgen! Dus yay! Maar het verbaast me vooral dat niet iedereen het super normaal vindt.

Het topic is niet de ergernis en ik zie het ook niet als negatief.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-26 19:10

prompter schreef:
Weer wat geleerd. Maar als het mensen zo stoort post ik wel niks meer in het betreffende topic, jammer dat zelfs iets positiefs nog als negatief wordt gezien.

Als je er lang genoeg omheen l*lt, kun je alles negatief uitleggen.

Dat doet dan weer denken aan de uitspraak van een bokker elders op het forum: als je niks positiefs kunt zeggen, zeg dan niks...

prompter

Re: Welke “unpopular opinions” heb jij? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-26 19:10

Het is al goed, ik post niet meer in dat topic, het schijnt toch een hoop mensen te storen.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-26 19:12

prompter schreef:
Weer wat geleerd. Maar als het mensen zo stoort post ik wel niks meer in het betreffende topic, jammer dat zelfs iets positiefs nog als negatief wordt gezien.

Omgekeerde wereld toch? Mensen die zich er aan ergeren moeten het niet lezen. Jij kunt het gewoon blijven posten. Juist de kleine lichtpuntjes, fatsoen of niet, maken het leven in de huidige wereld mooi. Juist ook omdat de kleine dingen voor een ander doen, helaas niet altijd meer zo vanzelfsprekend zijn. Soort van 'oh gelukkig er is nog goed in de mensheid' momentjes, in een wereld vol individualisme, oorlog etc.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-26 19:19

Maar prompter, veel dingen die daar staan zijn toch normaal om te doen zonder er bij na te denken?

Ik vind het wel fijn om te lezen dat mensen dat nog doen. Dus schrijf het aub op. :j

Maar misschien heb ik zelf wel een verkeerd beeld van de term goede daad.

Ik weet niet eens of hij daar tussen staat, maar het zijn wel de dingen als de deur open houden voor een ander.
Ja das toch normaal gedrag?
Of tegenwoordig niet meer?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-26 19:20

Mensen mogen toch een mening hebben? Beter hier dan in het positieve topic toch. Het is nota bene het unpopular opinion topic. :P

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-26 19:26

prompter schreef:
Het is al goed, ik post niet meer in dat topic, het schijnt toch een hoop mensen te storen.

Een hoop? Staan er ergens anders nog meer berichten dan?

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-26 19:39

UI, althans in dit topic misschien: laat ze toch. Mensen die graag schrijven en lezen over kleine goede daden en elkaar erin motiveren en er positiviteit uit halen, daar is toch niks mis mee.

Leven en laten leven, dit forum is van iedereen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-26 19:56

Maar,
Mag je het dan wel melden in t UN topic?

Er wordt niet gezegd dat t moet stoppen,
Toch?

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-26 20:35

Cer schreef:
Maar,
Mag je het dan wel melden in t UN topic?

Er wordt niet gezegd dat t moet stoppen,
Toch?

Ja dat is ook wel weer zo.
Ik wou even Prompter een hart onder de riem steken want ik ging adh van wat ik hier las even naar dat topic kijken en ze waren net zo vrolijk en opgewekt onderling. Ik kan gewoon slecht tegen dat iemand misschien een naar gevoel heeft en dergelijke. En kruip nu weer onder een steen hoor.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-26 20:42

Ik ben eigenlijk nog steeds aan t denken wat je met UI bedoeld :')

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-26 20:53

Typefout denk ik

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-26 20:59

Dat is het minst grappig maar wel het meest voor de hand liggend idd :D

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-26 22:35

Unpopular Idea. Ik dacht toen ik het typte al hmmm..

Ik bok altijd vanaf mijn Iphone en zie dan de topic titel niet, dat is wel eens lastig voor een chaotische dagdromer zoals ik.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-26 22:51

Ohhhhhhh!!!!
Dat ik daar niet opkwam … jemig

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 06:28

Cer schreef:
Ik ben eigenlijk nog steeds aan t denken wat je met UI bedoeld :')

Ik heb hier ook veel te lang over na moeten denken :')

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 06:44

prompter schreef:

Dat hoeft toch niet? Mensen kunnen het topic verbergen als ze het niet willen lezen.
Als iedereen zich iets zou aantrekken van de unpopular opinions in dit draadje, zou niemand zijn huis meer uitkomen (wat dan vast weer tot een nieuwe opinion zou leiden :) ).

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:57

Ik heb nog eens nagedacht waarom het me zo raakte, en dat is dat je bedoelingen in twijfel worden getrokken. Het voorbeeld van gisteren: de stok van de blinde man rolde onder de kassaband, voor hem sowieso onzichtbaar en niemand in zijn buurt die in actie kwam. Dan ben ik oprecht blij dat ik een klein dingetje kon doen, maar het opschrijven ervan wordt dan als "borstklopperij" gezien en krijgt daardoor een valse intentie. Dát is wat me raakte.

En dan het begrip "goede daad". Dat zal voor sommigen eerder zijn het redden van 5 mensen uit een brandend pand, maar niet iets kleins. Dat kan.

Maar iets kleins, zeker als een ander in de buurt geen enkel initiatief neemt en jij wel, kan een ander gewoon even op weg helpen. Net als ik blij word van een automobilist die even stopt wanneer ik een drukke weg over probeer te steken. Geen enorme goede daad nee, maar het geeft mij een heel fijn gevoel voor de rest van de dag.

En nu hou ik er over op :)

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:18

Ik denk dat de term 'goede daad' gewoon nogal een grijs gebied is ;)

Wat voor mij fatsoenlijk, menselijk gedrag is, kan voor een ander een goede daad zijn. :)

@prompter, goede daad of niet, iemand helpen is nooit fout. :)

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:25

prompter schreef:
Ik heb nog eens nagedacht waarom het me zo raakte, en dat is dat je bedoelingen in twijfel worden getrokken. Het voorbeeld van gisteren: de stok van de blinde man rolde onder de kassaband, voor hem sowieso onzichtbaar en niemand in zijn buurt die in actie kwam. Dan ben ik oprecht blij dat ik een klein dingetje kon doen, maar het opschrijven ervan wordt dan als "borstklopperij" gezien en krijgt daardoor een valse intentie. Dát is wat me raakte.

Excuses prompter. Borstklopperij kwam van mij, en ik realiseer me dat ik daarmee de plank missloeg. Het was zeker niet de bedoeling om je een rotgevoel te geven.
Waarschijnlijk een gevolg van mijn 'calvinistische' opvoeding: Sober leven, hard werken, maatschappelijke verantwoordelijkheid en vooral (!) bescheidenheid.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:28

Die normen onderschrijf ik Lieser, en ik schreef het op omdat ik blij was iets kleins voor een ander te kunnen doen, niet om mezelf in de schijnwerpers te zetten :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:47

prompter schreef:

En dan het begrip "goede daad". Dat zal voor sommigen eerder zijn het redden van 5 mensen uit een brandend pand, maar niet iets kleins. Dat kan.

Maar iets kleins, zeker als een ander in de buurt geen enkel initiatief neemt en jij wel, kan een ander gewoon even op weg helpen. Net als ik blij word van een automobilist die even stopt wanneer ik een drukke weg over probeer te steken. Geen enorme goede daad nee, maar het geeft mij een heel fijn gevoel voor de rest van de dag.

En nu hou ik er over op :)

Ik denk niet dat het bericht specifiek op jou sloeg. Had ik er iig niet uitgehaald :)

Vind het zelf ook wel een positief topic. We maken de ‘normale, goede en fijne dingen’ even wat groter, als tegenhanger voor de negativiteit en ellende die er toch al in de wereld is.

Maar ik snap ook dat mensen denken; huh, die dingen die benoemd worden zijn toch heel normaal? Ja, dat zijn ze ook gelukkig voor veel mensen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:49

Voor mij zijn dat ook fatsoensnormen.
De laatste paginas heb ik niet gelezen enkel eerste berichten.

En ik zou juist boos worden als mensen zo'n blinde man niet helpen.
Dan denk ik, in wat voor maatschappij leven wij nu?

Net als dat ik een voetganger in stromende regen voorrang geef als dat zo uitkomt. Ook al heeft hij die niet.
Een deur openhoud of als ik zie dat iemand net niet bij een product kan op de hoge schap van de supermarkt en vraagb zal ik het even pakken voor u?

Ik denk bij goede daad dan inderdaad aan iets wat zowat de krant kan halen :)
Maar wat ik eerder zei misschien zit ik wel fout in die term.

Maar een positief topic is altijd mooi :j

En ik erger mij zeker niet aan wat daar staat.
Maar ik was wel snel uitgelezen want vond het gewone dingen.