Rare mensen op marktplaats deel 9!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 08:04

Misschien kennen diegenen elkaar? Zou zoiets nooit bedenken maar tja de hele situatie had ik nooit bedacht haha.

Ik had rare maar fantastische verkopers. Nou ja verkopers kun je het niet noemen. Bij 2 verschillende mensen in 1 dorp was er gratis hypo allergeen voer af te halen. Ik mocht om beide komen. Niet voor mezelf maar voor iemand die ik zeer goed ken en niet in de omstandigheden is om zulk duur hypoallergeen voer te kunnen kopen. Ik kreeg er zelfs berg dentasticks bij en nog blikvlees. Betreffende hondje kan de rest van 2025 gratis eten. Zo blij mee beide mensen/gezinnen waren echt fantastisch!! Netjes opgehaald en bij betreffende persoon afgeleverd en die was al helemaal gelukkig. De voerkosten kunnen nu mooi in de medicatie gestopt worden.

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 08:11

Tancreda4 schreef:
Past ook wel onder het kopje 'rare mensen op marktplaats'. Mensen die zich met advertenties gaan bemoeien die ze niet aan gaan, en contact hebben opgenomen met de verkoper. Idd ook vrij bizar...

Meer of minder bizar dan contact opnemen met de organisator? O:)

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 08:21

Hetzelfde niveau

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 08:30

Jolliegirl schreef:
Ergernis... Mijn weggegeven spullen ( babykleding) tegenkomen op MP..
Weggegeven omdat mw het niet breed had en een prematuur kindje had...

Genaaid dus...
Ik hoop dat je t goed verkoopt en je ee heel goed bij voelt :))

Maak je geen illusies... zo mensen voelen zich perfect als ze andere kunnen naaien...

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 08:30

Zullen we het er nu bij laten?
Volgens mij is er genoeg over gezegd

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 08:42

Jolliegirl schreef:
Ergernis... Mijn weggegeven spullen ( babykleding) tegenkomen op MP..
Weggegeven omdat mw het niet breed had en een prematuur kindje had...

Genaaid dus...
Ik hoop dat je t goed verkoopt en je ee heel goed bij voelt :))

Ik val ook niet meer voor zielige verhalen... dan breng ik het wel naar de kledingbank.

Kwam je er per ongeluk achter, of had je een vermoeden en heb je gezocht? Ik probeer mijzelf er voor te beschermen en er iig niet naar te zoeken. Het komt nog te vaak voor.

Overigens ook gewoon in real life. Ooit op een kleedje gezeten met koningsdag. Een boormachine voor een 10tje liggen, buurman wilde hem graag, bood 5 euro. Uiteindelijk verkocht. Legt hij hem dood leuk voor 15 op z'n eigen kleedje. En erge is, verkocht hem ook nog :7

Jolliegirl

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 09:21

Hahaha wat erg die boormachine!!

Nee ik kwam per toeval tegen omdat ik op merk zocht omdat ik grotere maat nodig had.

Joh laat ze er gelukkig mee zijn of erin stikken :')

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 11:56

Tancreda4 schreef:
Overigens ook gewoon in real life. Ooit op een kleedje gezeten met koningsdag. Een boormachine voor een 10tje liggen, buurman wilde hem graag, bood 5 euro. Uiteindelijk verkocht. Legt hij hem dood leuk voor 15 op z'n eigen kleedje. En erge is, verkocht hem ook nog :7

Dat was een 'hobby' van de vader van een vriend van mn broer.
Die stonden dan naast ons met een kleedje.
Wij vonden het zeer vermakelijk altijd :+
Want in de meeste gevallen lukte het hem ook nog.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 13:08

Ik had van de week een situatie. Ik bied vorige week op een partij Barbies. Dat bod wordt geaccepteerd. Goed contact met de verkoper. Als je nu betaald, pak ik het meteen in en verstuur het. Reageerde heel vlot toen ik nog moest betalen.

Na betaling werd het stil. Ik vraag in de avond, “heb je de T&T voor mij?” Stilte..

In de ochtend stuur ik een berichtje of ze even wil reageren, want geen e-mail ontvangen van een bezorgdienst en ze zou ze natuurlijk meteen wegbrengen. Weer geen enkele reactie.

Ik krijg een beetje ongemakkelijk gevoel erbij. Dus ik vraag haar of ze even wil reageren.

Paar uur later krijg ik eindelijk een berichtje. Het verzenden was niet gelukt en het was alsnog verstuurd. Dat was om 14.01 die dag. Prompt krijg ik om 14.03 een bericht van dhl dat er een label is aangemaakt. Maar het pakket niet ontvangen.

Nou ja, even afwachten. Volgende ochtend nog steeds niet ontvangen door dhl. En toen ben ik vervelend gaan doen. Gevraagd of ze het geld van de Barbies terug wilde betalen voor 12 uur en aangegeven dat ik aangifte van oplichting ga doen.

Nou ja, na veel gescheld van haar kant (ik ben psycho :') ) heeft ze het pakket snel in de automaat gestopt. Ze communiceerde gewoon niet. En als je nou aangeeft dat het niet lukt om te verzenden, dan is het helemaal prima. Ik ben absoluut geen lastig iemand, alle begrip, we hebben een leven buiten MP. Maar liegen dat je iets verstuurd en het dan niet doen, is gewoon niet netjes.

Pakket kwam aan, niet goed dicht geplakt, dus waarschijnlijk ligt het distributiecentrum van dhl vol met piepschuim pinda’s, maar de poppen zaten er gelukkig nog wel in.

Wat een gezeik. :))

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 13:10

Stiekem vind ik dat met de boormachine heel grappig :') Brutale mensen hebben de halve wereld.

Dat van jou is niet zo netjes van de verkoopster Tallie, geef dan inderdaad even aan van joh, het punt was dicht / ik had niet de goede maat doos / er kwam wat anders tussen. Kleine moeite lijkt me.

Ik gaf een gratis zak hondenvoer weg. Het kwam uit een proefpakket, ons hondenkind is helaas allergisch voor zo ongeveer alles gebleken, dus wij hadden er niets aan.
Krijg ik een reactie "Waarom doneer je het niet aan het asiel? Nu komt het vast niet goed terecht."
Dat had ik natuurlijk zelf ook bedacht, dat ik het kon doneren... Maar dan kan ik 15 km enkele reis gaan rijden tijdens kantooruren. Ik werk gewoon, ik heb het spul gratis gekregen en het staat me in de weg, maakt het mij wat uit wie erom komt en wat die er daarna mee doet.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 13:24

Ik stuur dan altijd terug als je het komt ophalen kan je het zelf doneren. En ook bij betaalde producten die aangeboden worden word weleens zon reactie onder gezet

Betaald het product en Doneer het zelf

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 13:29

Bij die boormachine vraag ik mij af, heeft hij het ook verkocht?
Of ben jij er fijn vanaf en heeft het enkel geld gekost? :D

Citaat:
als je het komt ophalen kan je het zelf doneren

Die moet ik onthouden goed antwoord.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 13:43

Dat is zeker een goed antwoord StalNollie! Die onthoud ik.

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 14:11

StalNollie schreef:
Ik stuur dan altijd terug als je het komt ophalen kan je het zelf doneren. En ook bij betaalde producten die aangeboden worden word weleens zon reactie onder gezet

Betaald het product en Doneer het zelf

Jups, deze inderdaad. Zo heb ik ooit eens een konijn aangeboden via marktplaats zo goed als gratis. (Had het diertje met spoed opgevangen maar kon het niet houden).

Kreeg ik super lang bericht over waar het dier allemaal heen gebracht kon worden (als in opvang) en dat het konijn bij iemand anders slecht terecht kon komen en als voedseldier zou gaan dienen... ja joh.. ik ga wat een uur rijden en het dier tegen betaling afstaan bij een opvang.
Dus inderdaad ook terug gestuurd dat ze het dier mocht komen ophalen en dan naar een opvang brengen, dat ik geen geld en vervoer had om dit te doen :+ :+ :+

Niks meer gehoord _/-\o_

Uiteindelijk zelf het konijntje weggebracht bij mensen die interesse hadden en een super groot oppervlakte met zandbergen en helemaal leuk ingericht en andere konijntjes.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 18:23

DuoPenotti schreef:
Bij die boormachine vraag ik mij af, heeft hij het ook verkocht?
Of ben jij er fijn vanaf en heeft het enkel geld gekost? :D

Citaat:
als je het komt ophalen kan je het zelf doneren

Die moet ik onthouden goed antwoord.

Heeft 'm ook verkocht.

Ik heb een hekel aan mensen die voor een dubbeltje op de erste rang willen zitten en enorm ver onder een vraagprijs gaan bieden. En helemaal als het vervolgens weer voor 3 dubbele wordt verkocht. Het is een handelaars iets misschien. Maar ik kan er heel slecht tegen. En voor mij wel weer een goede les geweest niet weer in te laten met dat type mens :) Of de vraagprijs (misschien ietjes eronder). Of doei. Jammer dan dat je het moet doen van een uitkering, je kind ziek is, of welke reden dan ook :=

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 18:38

Ah jammer, had stiekem een beetje gehoopt dat hij er mee was blijven zitten.

Maar ja, verkocht is verkocht, wat een ander er dan ook mee doet.

De zielige verhalen van ik ben de arme student of alleenstaande moeder doen het bij mij nooit goed.
Zeker niet als het om luxe spullen gaat zoals iets van de paarden.
Ik moet ook voor dingen sparen, doet die dat ook maar.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 20:05

Ik heb wat dingen te koop staan, nog nieuw vanwege blessure paard, en dan rond de helft v@n je vraagprijs bieden, pfff en dan nog aangeven,aak het graag rond…..
Vraagprijs is al fors lager dan de nieuwprijs uiteraard

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 20:08

Konstantine schreef:
Stiekem vind ik dat met de boormachine heel grappig :') Brutale mensen hebben de halve wereld.

Dat van jou is niet zo netjes van de verkoopster Tallie, geef dan inderdaad even aan van joh, het punt was dicht / ik had niet de goede maat doos / er kwam wat anders tussen. Kleine moeite lijkt me.

Ik gaf een gratis zak hondenvoer weg. Het kwam uit een proefpakket, ons hondenkind is helaas allergisch voor zo ongeveer alles gebleken, dus wij hadden er niets aan.
Krijg ik een reactie "Waarom doneer je het niet aan het asiel? Nu komt het vast niet goed terecht."
Dat had ik natuurlijk zelf ook bedacht, dat ik het kon doneren... Maar dan kan ik 15 km enkele reis gaan rijden tijdens kantooruren. Ik werk gewoon, ik heb het spul gratis gekregen en het staat me in de weg, maakt het mij wat uit wie erom komt en wat die er daarna mee doet.

Waarom zou gratis voer niet goed terecht komen? Jarenlang hebben wij onze opvang husky's grotendeels kunnen onderhouden met goedkoop en gratis voeding en waren daar dolgelukkig mee..ze hadden kennelsyndroom. We konden ze mee nemen of in laten slapen. Asiel trok de teef sowieso niet (we hadden ze al mee uit het asiel waar wij werkten maar dat werd op geheven.) En zonder de reu kon ze ook echt niet. Zo hadden mijn vriendin en ik beiden geen werk, beiden 2 honden en samen 2 extra...maar we hebben het financieel altijd gered met behulp van marktplaats dat geef ik absoluut toe!!

Ik zie iemand hier in de omgeving steeds proefzakjes farmfood trainers en munchie sticks aanbieden. Allemaal proefzakjes en er wordt steeds gevraagd om grote doos hondenkoeken. Ik moet daar weer hard om lachen hoor. Sommige mensen zien werkelijk overal geld in en ach ze mogen het proberen he.

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 20:08

Had begin van de middag gereageerd op een spelletje voor de switch. Snel reactie dat hij akkoord was en of we wouden ophalen of verzenden. Dus aangegeven dat we graag wouden ophalen met de vraag wanneer het zou kunnen.
En nu blijft het stil.

En ik wil het spelletje nu graag snel aangezien ik nu nog vakantie heb :')

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 21:24

Dierenfan, ik denk dat die persoon er vanuit ging dat er profiteurs op af komen of zo.

Ik stel mezelf liever voor dat iemand dankzij die gratis zak voer geld over hield voor iets anders belangrijks, of er misschien ook wel een opvanghond van gevoerd heeft of zo :j
Ik heb ze zelf niet gezien of gesproken, mijn partner heeft de deur open gedaan en die is niet zo van small talk.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:05

Zoals op heel veel Engelse marketplace groepen op FB: "single mom is not a coupon code"

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:06

_Nadia_ schreef:
Zoals op heel veel Engelse marketplace groepen op FB: "single mom is not a coupon code"

Toch jammer ...

:+

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:24

_Nadia_ schreef:

:')