Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Rawr schreef:Dat de sportschoolcrèche kennelijk dicht was en dat kinderen in de zaal mochten zijn. Heel fijn als ze om je heen vliegen met 115 kilo op je schouders.
Sherivey schreef:Hoevenkop schreef:Niet zozeer een recente ergernis, meer een doorlopende, maar ik erger me altijd dood aan mensen die je (op veelal laatdunkende wijze) de maat nemen over je taalgebruik, maar het dan zélf fout doen. Confidently incorrect noemen ze dat altijd zo mooi in het Engels.
Voorbeeldje dat me zo 1-2-3 te binnen schiet: ik vroeg een hele tijd geleden bij de slager eens om een ons corned beef, en dat zei ik dus als 'kornd bief'. Word ik uitgelachen door die vent achter de toonbank: "Wat zeg jij nou?? Oh, 'kor-nét bief zul je wel bedoelen. Hahaha! Ik denk al, die zegt het helemaal fout!" Andere klanten in de winkel een beetje besmuikt meelachen, je kent dat wel.
(Ja, ik weet het, volgens het woordenboek mag 'kor-nét bief" ook. Maar dat maakt hoe ik het zei daarom nog niet fout.)
Ik vind kornet-bief dus echt heel raar klinken. Alsof je een cornetto van vlees bestelt ofzo.
CupCakes_ schreef:Dat ik zojuist weer een nestje aussies tegenkom van de boer waar mijn hond vandaan komt. Deze beste kerel is de naam fokker niet waardig en is zò slecht bezig.
Zoe_97 schreef:CupCakes_ schreef:Dat ik zojuist weer een nestje aussies tegenkom van de boer waar mijn hond vandaan komt. Deze beste kerel is de naam fokker niet waardig en is zò slecht bezig.
Maar jij hebt toch ook (zonder onderzoek?) daar zomaar ene hond gekocht. Door mensen die zo blijven kopen hou je broodfok in stand
Nyaleti schreef:Marktplaats doet daar echt niks mee.
Ik kan je zo een lijstje geven van brood fokkers in de buurt en die adverteren vrolijk op Marktplaats.
Of geef me 2 min en ik kan je een lijstje doorsturen van alle sketchy advertenties die er op staan.
MarlindeRooz schreef:Even een moment stilte voor hun nieuwe buren. Dat het maar ook enorme tokkies mogen zijn. Kunnen ze elkaar lastigvallen.
Ineke2 schreef:[***] schreef:Even na al mijn ergernissen over familie tokkie hierboven: ZE GAAN VERHUIZEN!
Pff echt heel fijn voor je. Dat zal veel stress schelen zeg. Hoelang nog?