Wat heb jij vandaag op te biechten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 06:04

Ik heb vanmorgen rechts een auto ingehaald.
De auto bleef links rijden op een stuk waar je na een paar honderd meter links kunt voorsorteren.

Rij dan 80 ipv 65 wat je 80 mag.

Mo_86

Re: Wat heb jij vandaag op te biechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 07:40

Nog gefeliciteerd Maralyn!

Dat ijsrecept klinkt heel lekker, thanks! Ga het binnenkort maken, heel benieuwd!

Biecht: als ik weer eens te veel heb geshopt verleg ik de focus bij mijn vriend. Ik koop hem ook iets en laat het inpakken. Dan kom ik thuis met alles, hij ziet dan dus dat ik veel heb gekocht en heeft een blik van: ‘heb je weer geshopt? Je hebt ook nog niets hè (mijn kast puilt uit dus hij heeft wel gelijk)’. Maar dan: cadeautje! Hij helemaal blij, ik laat blij mijn aankopen zien waar hij dan ook enthousiast over is. Iedereen blij. Werkt altijd.

Nog een biecht: we zijn met onze boot naar Denemarken gezeild. Hoofddoel: naar Legoland. Dat is ook gelukt, we zijn naar Middelfart gekomen (wij noemen het middelscheet) en vanaf daar de trein gepakt. We hebben ons enorm vermaakt en zijn thuisgekomen met een paar gave dingen uit de shop. De leukste: Lego mini’s van onszelf die op onze taart gaat komen als we trouwen. We hebben geen kinderen.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 07:51

Vanaf welke leeftijd is legoland leuk?
Ik vraag dat voor m’n dochtertje :+

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 08:27

Wij zijn 40 en gaan zo die kant op 8-)

En nu wil ik ook mini's :=

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 08:39

Mo_86 schreef:
Nog een biecht: we zijn met onze boot naar Denemarken gezeild. Hoofddoel: naar Legoland. Dat is ook gelukt, we zijn naar Middelfart gekomen (wij noemen het middelscheet) en vanaf daar de trein gepakt. We hebben ons enorm vermaakt en zijn thuisgekomen met een paar gave dingen uit de shop. De leukste: Lego mini’s van onszelf die op onze taart gaat komen als we trouwen. We hebben geen kinderen.

Wat is de biecht? Zo vreemd is het toch niet om te gaan trouwen zonder dat je kinderen hebt?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 08:41

Dat ze naar Legoland zijn gegaan als volwassenen.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 08:43

Captain schreef:

Oomens is gewoon weer wakker _O-
Lego is tof

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 09:18

Captain schreef:

Oh, dat. Dat is geen biecht.

Ik werk in een IT-bedrijf waar de meeste collega's, en anders een hele grote minderheid, wel iets met lego (en Star Wars -O-) heeft. De gaafste creatieve ideeën en hobbyprojecten worden ook vaak (eerst) in lego gemaakt.
Voor de echt gave sets denk ik ook dat kinderen alleen maar onhandig zijn. Die leiden enorm af, kosten bouwtijd, en als ze wat ouder zijn gaan ze er met de cruciale steentjes vandoor.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 09:41

M_D_H schreef:
Dan meteen mijn biecht...

Ik hou zo ontzettend veel van The Big Bang Theory, ik heb die serie al ontelbare keren gezien, ik kan de dialogen mee praten en ik weet exact wat er gaat gebeuren.
Ik wordt zo intens gelukkig als ik alleen al de begin tune hoor of de stemmen herken <3
Het is echt de serie die ik aan zet als ik mij verveel, iets wil zien waar ik niet te veel bij hoef op te letten, als ik verdrietig ben of moe ben, nou ja, eigenlijk gewoon de serie die ik als eerste aan zet als ik een serie wil kijken.
En zeker Sheldon, ik kan mij tot zeker hoogte enorm met hem identificeren :j

Dit heb ik dus met Friends <3
Zo fijn zulke series, zeker als je ff niet lekker in je vel zit ofzo.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 09:42

oomens schreef:
Captain schreef:

Oh, dat. Dat is geen biecht.

Ik werk in een IT-bedrijf waar de meeste collega's, en anders een hele grote minderheid, wel iets met lego (en Star Wars -O-) heeft. De gaafste creatieve ideeën en hobbyprojecten worden ook vaak (eerst) in lego gemaakt.
Voor de echt gave sets denk ik ook dat kinderen alleen maar onhandig zijn. Die leiden enorm af, kosten bouwtijd, en als ze wat ouder zijn gaan ze er met de cruciale steentjes vandoor.

Lego is fantastisch. In heb het eea van Harry Potter en ook een Tallneck uit Horizon Zero Dawn. En planten, want dat is echt ideaal...

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 09:46

Ik ben helemaal weg van de Wii Lego spellen <3

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-22 10:33

Ik vind lego suf. Duplo ook.

Sorry!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 10:46

Alja schreef:
Vanaf welke leeftijd is legoland leuk?
Ik vraag dat voor m’n dochtertje :+

Legoland is leeftijdloos. Leuk voor jong en oud!

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 10:59

Urbanus schreef:

Sorry!

Ik vind madammen met een bontjas stom. Not sorry.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 11:05

_O-
_O-

Spoiler:
one-liners zijn niet toegestaan
biecht: ik heb dit ooit afgekeken van de TS van dit topic)

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 11:13

Biecht: Ik zit er ernstig aan te denken om mijn woord richting een collega te breken. Het gaat privé verre van goed met haar, haar werk begint hier ook steeds meer onder te lijden. Ik ben nu (al) een paar weken haar uitlaatklep en vliegende keep, wat ik op zich prima vind. Maar nu heb ik steeds mijn afdelingshoofd in mijn nek hijgen, met de vraag waarom ik bepaalde stukken niet aan lever/waarom andere zaken vertraging oplopen.

Wat ik prima kan verklaren, maar zoals ik al zei, de belofte naar mijn collega gedaan dat ik dit niet met anderen zou delen. Nu zit ik dus in dubio, haar probleem begint mijn probleem te worden, en dat vind ik toch wel lastig. Nu sta ik ook niet op hele goede voet met mijn afdelingshoofd, en zit dus al onder een vergrootglas, wat het ook niet makkelijker maakt.

What to do? Zelf het gesprek aangaan met mijn afdelingshoofd, of toch voorzichtig wat gaan sturen richting mijn collega, zodat ze zelf open kaart gaat spelen?

Dit is totaal niet hoe ik ben, maar diverse mensen in mijn omgeving geven aan dat dit uiteindelijk niet mijn probleem is, en dat ook niet moet gaan worden.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 11:20

Eerst het gesprek met de collega. Laat haar Bokito niet ook jouw Bokito worden.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 11:21

Richting je collega aangeven dat jij nu in de problemen komt vanwege haar probleem, en dat het daarmee niet meer alleen haar probleem is.
Dan laat je haar zelf kiezen of zij het probleem met de leidinggevende deelt voordat jij het doet, of niet.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-22 11:29

oomens schreef:
Urbanus schreef:

Sorry!

Ik vind madammen met een bontjas stom. Not sorry.

Dat is prima, ben dol op mijn vintage bontjas!

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 11:35

Ik zou het toch eerst met de collega bespreken, waarbij je aangeeft liever niet degene te zijn die dit deelt met het afdelingshoofd maar dat jij er nu onder te lijden hebt en weinig opties over hebt.
Dan wordt zij niet verrast en kan ze het eventueel toch zelf vertellen of bv met jou bespreken wat wel /niet

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 11:37

Eens met jullie hoor, ik ben al eerder 'voorzichtig' het gesprek aangegaan met haar, maar toen wist ze me te overtuigen het onder elkaar te houden. En ergens snap ik het ook wel, is best een complex verhaal, waar mijn afdelingshoofd ook zeker iets van gaat vinden.

Maar het begin wel 'mijn' probleem te worden, en dat heb ik liever niet. Ik ga denk ik later vandaag eens het gesprek nogmaals met haar aan, na deze week ben ik een maand afwezig, en ik wil het voor mijn vakantie hebben afgerond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 12:39

Ik ben momenteel pruimen aan het ontsappen. Nu had de schoonvader al ‘geklaagd’ dat er veel kleine larfjes zaten in de pruimen die hij had gekregen van ons. Dat kan. Wij besproeien ze niet met tientallen pesticiden. De natuur kan zijn gang gaan en daar hoort er bij dat sommige anderen dieren ook eten wat jij lekker vindt.
Nu was vriend al helemaal opgefokt door zijn vader en moest ik zeker controleren of er nergens wormpjes in zaten. Dit heb ik uiteraard netjes gedaan (niet dus) O:)

Kom op hé. Ik ga geen 25 kilo aan overheerlijke pruimen weg gooien voor een wormpje of 2 dat er in zit dat qua volume nog geen 1% van een pruim voorstelt. Het is dan maar sap met een touche of proteïne. Alsof ze vroeger kilo’s fruit gingen weggooien voor een wormpje van een millimeter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 12:46

Is zeven geen optie? Als ze dan klagen dat het zo weinig is "jammer, allemaal in de zeef gebleven".

Aillil: ik zou het eerst met haar aankaarten, maar dusdanig dat ze zelf niet met een schuldgevoel zit "door mij krijgen andere problemen" en wat misschien gevolg heeft dat ze helemaal geen hulp meer durft vragen.
Ik zou je grens aangeven maar tegelijk aanbieden om samen naar het afdelingshoofd te gaan, om er zo samen uit te komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 12:52

Het gaat via een speciale ontsapper waardoor je sowieso enkel sap hebt :j Door de stoom springen de cellen kapot en komt het sap vrij dat dan via een filter gaat waarna je het kan aftappen. Je ziet het niet, ruikt het niet, proeft het niet en het is direct gesteriliseerd. Dus dit is echt een gevalletje wat niet weet niet deert :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-22 12:55

Ik ga daar echt van kokken, sorry.

Ik drink alleen nog maar koffie vanaf nu.

Maar wat is het biechtgedeelte? Dat er larven in je sap zitten?