Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

present

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 12:17

Bambi1995 schreef:
Puur uit nieuwsgierigheid; Zijn er veel mensen die hier voor open staan voor je poly situatie?

Wat/Wie bedoel je precies? Ik maak er geen geheim van, maar het is niet het eerste wat je bespreekt, dus veel mensen in mijn kennissenkring zijn niet op de hoogte. Iedereen die mij beter kent weet het wel en dat leverde al interessante gesprekken op. Ik heb er geen vervelende ervaringen mee. Wat daten betreft is mijn indruk dat veel meer mannen dan vrouwen er voor openstaan. Ik heb tenminste nog nooit meegemaakt dat een man aangaf om die reden niet (verder) te willen daten, terwijl de meeste matches van mijn man afhaken zodra het gesprek op dit onderwerp komt (het zijn dus niet alleen mannen die geen profielteksten lezen).

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 12:45

Ik kom even binnen vallen...

Een onervaren vrouw van 28 jaar die ik ken (is nog maagd) heeft een date via Tinder.
Van de jongen weet zij niets anders dan zijn naam.
Hij rijdt 50 km enkele reis om haar 2 uurtjes te zien.
Spreken af op een neutrale plaats in haar woonplaats.
Zij stapt bij hem in de auto om een rondje te gaan rijden.
Ik vind dit uiterst riskant!!!

Hoe kan ik haar beschermen of gericht wijzen op de risico's van deze actie?

Urbanus

Re: Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 12:47

Niet. Je kunt haar vertellen dat het gevaarlijk is maar je kunt haar niet tegenhouden. Er is al eerder een bokker in dit topic verkracht door haar Tinder date en een ander heeft een onprettige ervaring gehad, maar ik betwijfel of haar dat stopt.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 13:15

Je kunt haar niet beschermen, maar haar wel wijzen op de risico’s. Alles klinkt prima in orde, maar niet bij hem in de auto stappen. Waarom niet afspreken bij een leuk terras of iets wat ze samen leuk vinden? En hebben ze dezelfde ideeën bij het ‘rondje rijden’?

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 13:21

Hhilde schreef:
Je kunt haar niet beschermen, maar haar wel wijzen op de risico’s. Alles klinkt prima in orde, maar niet bij hem in de auto stappen. Waarom niet afspreken bij een leuk terras of iets wat ze samen leuk vinden? En hebben ze dezelfde ideeën bij het ‘rondje rijden’?

Ze weten niets van elkaar dus ook niet wat ze individueel leuk vinden….
Inz het rondje rijden durft zij geen grenzen aan te geven

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 13:31

Dan is het nog moeilijker te doen als ze samen zijn. En als hij haar tot nu toe niet de ruimte heeft gegeven om een voorkeur uit te spreken? Een terrasje is voor de meeste mensen prima, maar zonder kennismaken direct in de auto stappen… spannend.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 13:33

Woont ze zelfstandig of woont ze begeleid? (want in dat geval kun je misschien de begeleiders inlichten).....
Anders kun je een 28 jarige natuurlijk alleen de gevaren uitleggen en wat voorbeelden geven, maar wat ze er vervolgens mee doen, is ook gewoon eigen risico natuurlijk.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 13:36

Ze woont bij een van haar ouders.

Mijn grote angst is dat ze op geen enkele manier een grens aangeeft.
Nu is het in een auto stappen, wat is het de volgende keer?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 13:50

Hoe heeft ze hem leren kennen, en hoe lang hebben ze al contact?

Je kunt het nogmaals bij haar aangeven en de risico’s benadrukken. Als je echt vreest voor haar veiligheid kun je haar ouder(s) inlichten, al vind ik dat ook wel weer een hele forse stap.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 13:52

Berdien schreef:
Hoe heeft ze hem leren kennen, en hoe lang hebben ze al contact?

Je kunt het nogmaals bij haar aangeven en de risico’s benadrukken. Als je echt vreest voor haar veiligheid kun je haar ouder(s) inlichten, al vind ik dat ook wel weer een hele forse stap.

Ze heeft hem leren kennen via Tinder en hebben daarna onmiddellijk afgesproken van contact in de zin van informatie uitwisselen zoals hobby's, interesses, werk is het niet gekomen.

Ouders inlichten vind ik idd een forse stap, maar nu ik op de hoogte ben voel ik mij verantwoordelijk.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 14:18

Gaat dit om iemand met een verstandelijke beperking? Want zo doe je het nu een beetje overkomen.
Zo niet: lijkt me dat je niet meer kan doen dan waarschuwen. Volwassen vrouw, eigen keuzes.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 14:25

Met 28 jaar ga je geen ouders meer waarschuwen toch? Ik was op die leeftijd al 3 jaar moeder.
Je bent dan groot genoeg lijkt me, tenzij ze een beperking heeft?

Meer dan uitleggen kan je niet doen. En je kan aanbieden dat ze jou appt als ze veilig is ofzo?

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 14:29

Ouders waarschuwen vind ik ook heel erg ver gaan ja.

Je kunt niks doen, behalve haar wijzen op de risico’s.
Een rondje rijden kan op 2 manier geïnterpreteerd worden, en je weet niet hoe hij erover denkt.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 14:30

Ze is volwassen. En wat heeft maagd zijn er mee te maken? :? Je kunt vragen of ze haar locatie deelt via WhatsApp en meer kun je niet doen.

Als je een vriendschap wilt verpesten ga je ouders inlichten.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 14:42

Bedankt voor de tips!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 15:18

Captain schreef:
Ze is volwassen. En wat heeft maagd zijn er mee te maken? :? Je kunt vragen of ze haar locatie deelt via WhatsApp en meer kun je niet doen.

Het geeft wel haar onervarenheid met mannen aan en in deze kwestie vind ik dat best relevant. Verder vind ik locatie delen via Whatsapp een goede tip! :j

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 15:25

Ziet ze er zelf compleet geen gevaar in?

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 15:26

Hhilde schreef:
Ziet ze er zelf compleet geen gevaar in?

Jawel!

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 15:29

Tanya schreef:
Gaat dit om iemand met een verstandelijke beperking? Want zo doe je het nu een beetje overkomen.
Zo niet: lijkt me dat je niet meer kan doen dan waarschuwen. Volwassen vrouw, eigen keuzes.

Hier ben ik ook nog steeds wel benieuwd naar, want daar wordt geen antwoord op gegeven....dat lijkt me in deze zaak veel bepalend.
Want een 28 jarige die zo roekeloos lijkt (aangezien ze er wel gevaar in ziet, maar het wel gewoon doet), in combinatie met de rest van je verhaal maakt het wel een beetje vaag.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 15:32

Relaxed schreef:
Captain schreef:

Het geeft wel haar onervarenheid met mannen aan en in deze kwestie vind ik dat best relevant. Verder vind ik locatie delen via Whatsapp een goede tip! :j

Niet iedereen die relatief lang maagd is gebleven leeft onder een steen of in hun moeders kelder he ;)

Als die persoon geen beperking heeft en verder over normale sociale vaardigheden beschikt zou ik haar gewoon haar gang laten gaan.

Ik zou trouwens net zo roekeloos kunnen zijn, ook vaker geweest eigenlijk en heb naar mijn weten geen beperking :=

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 15:40

Sky_As schreef:
Tanya schreef:

Hier ben ik ook nog steeds wel benieuwd naar, want daar wordt geen antwoord op gegeven....dat lijkt me in deze zaak veel bepalend.
Want een 28 jarige die zo roekeloos lijkt (aangezien ze er wel gevaar in ziet, maar het wel gewoon doet), in combinatie met de rest van je verhaal maakt het wel een beetje vaag.

Het gaat niet om iemand met een verstandelijke beperking.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 15:51

Dan vind ik je echt veel te ver gaan, kom op zeg.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 15:56

Fly_high schreef:
Niet iedereen die relatief lang maagd is gebleven leeft onder een steen of in hun moeders kelder he ;)

Als die persoon geen beperking heeft en verder over normale sociale vaardigheden beschikt zou ik haar gewoon haar gang laten gaan.

Ik zou trouwens net zo roekeloos kunnen zijn, ook vaker geweest eigenlijk en heb naar mijn weten geen beperking :=

Maar jouw vrienden kennen jou, en denken waarschijnlijk: niet te redden :D

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 15:57

Maar als er geen beperking speelt. Dan zou ik eenmalig de gevaren uitleggen.....en aangeven dat als de nood hoog is er ook andere manieren zijn om van je maagdelijkheid af te komen.
Als ze dan het nog zelf op zoekt, dan is het toch echt haar eigen ding en eigen probleem zou ik zeggen.
Ze is oud (wellicht niet wijs) genoeg.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 16:04

Ik zou eerder vragen of diegene misschien iets nodig heeft. Misschien een belletje halverwege de date om te checken of alles goed is, waarbij ze evt met een excuus weg kan? Of misschien kun je voorbij hun terrasje lopen oid.

Maar om iemands ouders te waarschuwen vind ik echt ontzettend raar. Diegene is volwassen, wat verwacht je dan van die ouders; huisarrest?