Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
robert45 schreef:Voorlopig mag ik dus niet meer de horeca in. Scheelt dat ik dat toch al niet deed dus ze verliezen aan mij geen omzet.
Weet iemand ook wanneer we stoppen met deze flauwekul? Want eerst gingen we voor 70 procent mensen enten en dan zou alles weer los mogen. Nu moeten we blijkbaar voor een nog hoger percentage gaan.
Er mist nog steeds een tijdpad wanneer we zaken loslaten. Dat mist overigens al gedurende deze hele “crisis”.
Want Ipv verminderen verzwaren we ook nu weer. In 10 jaar vele ziekenhuisbedden verloren gegaan en ruim een miljoen mensen erbij. Met een beetje griepgolf loopt het ziekenhuis al vol. Maar er word met geen woord gesproken over een deltaplan om de gezondheidszorg op te lappen.
loriene schreef:bigone schreef:Bullshit loriene en Robert , jullie mogen alles maar jullie WILLEN niet dus stop met zeiken.
Ik stop niet.
Omdat jij een andere mening hebt moet ik stoppen?
Is gewoon de waarheid.
Overheid had allang de zorg moeten opschalen dan waren er helemaal geen problemen meer.
Electra63 schreef:Er is door verschillende bokkers al vaak aangegeven, waarom de zoŕg overbelast is en dat dit niet ff opgelost kan worden. Personeelsgebrek, openstaande vacatures, opleidingsduur, budget, salaris, lichamelijke en geestelijke overbelasting, nachtdiensten enz.
loriene schreef:bigone schreef:Bullshit loriene en Robert , jullie mogen alles maar jullie WILLEN niet dus stop met zeiken.
Ik stop niet.
Is gewoon de waarheid.
Overheid had allang de zorg moeten opschalen dan waren er helemaal geen problemen meer.
Ik stop niet.
Is gewoon de waarheid.
bigone schreef:Dikke onzin, weet je wat het verschil is tussen een gevaccineerde en ongevaccineerde is? De een loopt nauwelijks risico op een ic bed, de ander een stuk meer. Ja, ook een gevaccineerde kan besmettelijk zijn maar minder en veel minder lang dan een ongevaccineerde.
Ik stop niet.
Is gewoon de waarheid.
loriene schreef:Wel raar toch?
Miljoenen naar teststraten,sommige niet eens gebruikt.
Overal potjes voor.
Allemaal centjes voor de boa`s om de horeca te gaan controleren.
Maar niet voor de zorg?
Kom op zeg!
Dat je dit kabinet nog gelooft!
MarlindeRooz schreef:Het systeem zal best werken en wat besmettingen tegen gaan. Maar het is extreem oneerlijk tegenover veel horeca. Het polariseert en is een soort indirecte vaccinatiedwang. Ik zie best de voordelen hoor. Maar het is naar mijn inziens niet ethisch. En ook niet passend in een vrij land zoals Nederland.
Sheran schreef:Heel erg vervelend voor je manPunt is gewoon ook dat je niet van tevoren weet bij wie het slecht gaat vallen, en de kans dat het slecht valt is gewoon ontzettend klein. Als je dan een risico-afweging maakt kom je toch uit op inenten. Neemt niet weg dat het echt heel erg k*t is.
Sheran schreef:Heel erg vervelend voor je manPunt is gewoon ook dat je niet van tevoren weet bij wie het slecht gaat vallen, en de kans dat het slecht valt is gewoon ontzettend klein. Als je dan een risico-afweging maakt kom je toch uit op inenten. Neemt niet weg dat het echt heel erg k*t is.
Spenk schreef:Ik snap niet dat mensen deze regel maar willekeurig vinden. Nogmaals wat stel je dan voor?
Als iemand zich zou verdiepen in de financiën naar de zorg dan zie je dat er al steeds meer geld heen gaat. Je zorgpremie is een schijntje in vergelijking met de werkelijke kosten. Maar daar wil ook niemand meer voor betalen.
En je kunt wijzen dat er dan 10 jaar geleden iets aan gedaan had moeten worden. Wat los je daar mee op nu? Precies,helemaal niets.
Vaccinatie helpt dat heeft Denemarken bewezen. Strenge lockdown gevolgd door meteen een covid pas. Resultaat veel hogere vaccinatie graad dan hier en risico op overbelaste zorg is weg. Dus alles kan weer.
Hier hebben we alleen teveel mensen die de hakken in het zand blijven steken en geen oplossing willen zijn maar onderdeel van het probleem.
Maar als ze ziek worden willen ze wel dat er een ziekenhuis bed klaar staat. Dus zal er iets gedaan moeten worden.
Of wil iedereen liever straks in oktober weer in lockdown als blijkt de zorg het toch niet aan kan zodra de herfst zijn intrede doet?
Ik lees op social media vaak opmerkingen dat de meesten toch wel enten dus dat zij niet doen maakt niet uit open die hap.
Probleem is dat 2 miljoen mensen dit denken maar wel een deel een potentiëel gevaar voor de zorg zijn.