Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 00:09

Bullshit loriene en Robert , jullie mogen alles maar jullie WILLEN niet dus stop met zeiken.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 00:14

bigone schreef:
Bullshit loriene en Robert , jullie mogen alles maar jullie WILLEN niet dus stop met zeiken.

Ik stop niet.
Omdat jij een andere mening hebt moet ik stoppen?
Is gewoon de waarheid.
Overheid had allang de zorg moeten opschalen dan waren er helemaal geen problemen meer.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 00:15

robert45 schreef:
Voorlopig mag ik dus niet meer de horeca in. Scheelt dat ik dat toch al niet deed dus ze verliezen aan mij geen omzet.

Weet iemand ook wanneer we stoppen met deze flauwekul? Want eerst gingen we voor 70 procent mensen enten en dan zou alles weer los mogen. Nu moeten we blijkbaar voor een nog hoger percentage gaan.

Er mist nog steeds een tijdpad wanneer we zaken loslaten. Dat mist overigens al gedurende deze hele “crisis”.

Want Ipv verminderen verzwaren we ook nu weer. In 10 jaar vele ziekenhuisbedden verloren gegaan en ruim een miljoen mensen erbij. Met een beetje griepgolf loopt het ziekenhuis al vol. Maar er word met geen woord gesproken over een deltaplan om de gezondheidszorg op te lappen.

Lees eens terug.

Er is door verschillende bokkers al vaak aangegeven, waarom de zoŕg overbelast is en dat dit niet ff opgelost kan worden. Personeelsgebrek, openstaande vacatures, opleidingsduur, budget, salaris, lichamelijke en geestelijke overbelasting, nachtdiensten enz.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 00:18

loriene schreef:
bigone schreef:

Ik stop niet.
Is gewoon de waarheid.
Overheid had allang de zorg moeten opschalen dan waren er helemaal geen problemen meer.

Zit je in je NEE-fase ?

Er is jou ook al vaker uitgelegd, ook in andere topics, dat de zorg opschalen niet mogelijk is.
Maar je leest gewoon niet. Tunnelvisie ?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 00:21

Electra63 schreef:
Er is door verschillende bokkers al vaak aangegeven, waarom de zoŕg overbelast is en dat dit niet ff opgelost kan worden. Personeelsgebrek, openstaande vacatures, opleidingsduur, budget, salaris, lichamelijke en geestelijke overbelasting, nachtdiensten enz.

Lees eens terug.
Er is door verschillende Bokters aangegeven dat dit probleem al decennia geleden gesignaleerd is en een fundamenteel beleidsprobleem is door mismanagement van de medische bedrijven.

Het is echter hoe dan ook GEEN Covid19 probleem en wordt niet opgelost door vaccinatieverplichting en dergelijke uitbreidingen van de medische sector.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 00:22

loriene schreef:
bigone schreef:

Ik stop niet.
Is gewoon de waarheid.

Zit je in je NEE-fase ?

Er is jou ook al vaker uitgelegd, ook in andere topics, dat de zorg opschalen niet mogelijk is.
Maar je leest gewoon niet. Tunnelvisie ?[/quote]

Wel raar toch?
Miljoenen naar teststraten,sommige niet eens gebruikt.
Overal potjes voor.
Allemaal centjes voor de boa`s om de horeca te gaan controleren.
Maar niet voor de zorg?
Kom op zeg!
Dat je dit kabinet nog gelooft!

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 00:23

loriene schreef:
bigone schreef:

Ik stop niet.
Is gewoon de waarheid.

Ik zou zeggen meld je aan als verpleegkundige of doe een opleiding en solliciteer in een ziekenhuis en ga helpen. Je kan wel 10.000 nieuwe bedden plaatsen, maar als daar geen personeel voor is kun je die bedden wel vullen maar wie gaat er dan voor die mensen zorgen? En voordat de opmerking komt ga het zelf maar doen ik werk al in de zorg dus draag mijn steentje al bij.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 00:27

bigone schreef:
Dikke onzin, weet je wat het verschil is tussen een gevaccineerde en ongevaccineerde is? De een loopt nauwelijks risico op een ic bed, de ander een stuk meer. Ja, ook een gevaccineerde kan besmettelijk zijn maar minder en veel minder lang dan een ongevaccineerde.

Wat is dan voor de gevaccineerden het probleem van alles open gooien? Kunnen ze op natuurlijke wijze zonder noemneswaardig risico betere bescherming krijgen en herhaalvaccinatie voorkomen. Dat levert een basisresistentie van de bevolking op en die vaccins kunnen dan naar de derde wereld.
Maar ja, die derde wereld betaalt niet en dáár wringt de schoen wederom: het economische belang dat onze wereld blíjft kopen i.p.v, resistent wordt.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 00:27

loriene schreef:
bigone schreef:

Ik stop niet.
Is gewoon de waarheid.

Ik zou zeggen meld je aan als verpleegkundige of doe een opleiding en solliciteer in een ziekenhuis en ga helpen. Je kan wel 10.000 nieuwe bedden plaatsen, maar als daar geen personeel voor is kun je die bedden wel vullen maar wie gaat er dan voor die mensen zorgen? En voordat de opmerking komt ga het zelf maar doen ik werk al in de zorg dus draag mijn steentje al bij.[/quote]

Ik ga geen onderbetaalt werk doen.
Heb in de zorg gewerkt maar nu niet meer.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 00:56

Moderatoropmerking:
Bericht voldoet niet aan de Bokt regels
Laatst bijgewerkt door Mjetterd op 18-09-21 21:05, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht verwijderd

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 01:53

loriene schreef:
Wel raar toch?
Miljoenen naar teststraten,sommige niet eens gebruikt.
Overal potjes voor.
Allemaal centjes voor de boa`s om de horeca te gaan controleren.
Maar niet voor de zorg?
Kom op zeg!
Dat je dit kabinet nog gelooft!

Joh. Als je dit kabinet niet meer geloofd, ga je toch lekker ergens anders heen, naar een land waar je de besturing nog wel geloofd..?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 05:39

Heerlijke dooddoener AmyII.
Hoe ver willen jullie gaan?
Ik woon met plezier in Nederland juist vanwege het vrije leven wat ik hier heb (had).
Ik vind het zelf juist verbazingwekkend hoe makkelijk jullie al jullie vrijheden bereid zijn op te geven.
Voor een kabinet wat het volk voorgelogen en zelfs regelrecht bedonderd heeft. En er alles aan doen om zo lang mogelijk bizarre wetten er door te kunnen drukken terwijl ze gewoon demissionair zijn! Oprotten met die lui!

Ik heb an sich geen problemen met m’n qr code te laten zien. Maar wel met het feit dat er keihard geroepen werd dat dat in dit land nooit verplicht zou worden en het vervolgens zonder schaamrood op de kaken doodleuk ingevoerd wordt.
Maar goed. Ze hadden vast geen actieve herinnering meer aan wat ze eerder gezegd hebben. }:0
Dit gaat iig verder als alleen Corona bestrijden imo.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 06:49

Erg hilarisch hoe er gevonden wordt dat loriene kinderachtig en dom doet. Maar hoe jullie zelf vreselijk gemeen en op de man spelen. Erg tekenend. Hoe volwassen is het om de mening van een ander niet te respecteren.

Ik ben tegen die QR-code. Ik ben wel gevaccineerd, ga wel naar de horeca, draag (meestal) een mondkapje waar het moet. Er zijn ook mensen met een kritische blik. Je kan het toch niet goed keuren hoe willekeurig de maatregelen lijken te zijn.

Maar in dit topic moet je blijkbaar fan zijn van de maatregelen. Erg kinderachtig.

En je kan wel zeggen “gevaccineerden zijn minder besmettelijk”. Maar minder is nog steeds niet 0. Er zijn ook gevaccineerden die corona verspreiden. Er zijn ook gevaccineerden die wel best ziek worden na een besmetting. Als er ergens 1000 mensen staan te feesten dan wordt daar echt wel besmet hoor.

Dus of iedereen testen óf niemand. Deze willekeur is gewoon niks anders dan vaccinatie propaganda. En dan ga je naar verplicht vaccineren en daar ben ik sterk op tegen. We leven in en vrij land.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 07:03

Eens met MarlindeRooz.

Wat ik nog het ergste vindt is de verwijzing naar "bij andere landen werkt het ook".

Bij andere landen kun je (vaak) zonder afspraak zo een antigeen test laten doen. Dan kun je dus nog steeds redelijk spontaan uiteten. Ik heb gekeken, hier zou ik 20 kilometer verderop moeten.. tja. Snap wel dat de horeca hier huiveriger is.

Ze hadden hier al lang geleden testen veel laagdrempeliger moeten maken.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 07:05

Het systeem zal best werken en wat besmettingen tegen gaan. Maar het is extreem oneerlijk tegenover veel horeca. Het polariseert en is een soort indirecte vaccinatiedwang. Ik zie best de voordelen hoor. Maar het is naar mijn inziens niet ethisch. En ook niet passend in een vrij land zoals Nederland.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 07:09

Ik snap overigens niet wat de aanpak van corona en 'het kabinet geloven' met elkaar te maken hebben. Ik geloof dit kabinet ook niet, maar ik geloof wèl in de wetenschap :'). Dus ik denk gewoon logisch na en zie het echt los van het kabinet. Als ik het voor het lezen zou hebben zou ik zóveel anders doen en het kabinet maakt veel kapot. Betekent niet dat ik geen vaccinatie wil of corona ontken of niet mee wil werken aan een pas of de zorg niet wil overbelasten. Wil nog steeds meewerken aan de oplossing.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 07:11

MarlindeRooz schreef:
Het systeem zal best werken en wat besmettingen tegen gaan. Maar het is extreem oneerlijk tegenover veel horeca. Het polariseert en is een soort indirecte vaccinatiedwang. Ik zie best de voordelen hoor. Maar het is naar mijn inziens niet ethisch. En ook niet passend in een vrij land zoals Nederland.

Maar dat je dit al niet heel lang zag aankomen verbaast me wel. Je had dit begin 2021 al kunnen zien aankomen. En dit gaat nog veel verder dan alleen de horeca. Op een gegeven moment mag je ook niet meer reizen of zelfs winkelen zonder vaccinatie of recente test.

Van mij mogen mensen een vrije keuze om te vaccineren of niet. Maar keuzes hebben consequenties. Dan moet je je laten testen. En je loopt risico om ernstig ziek te worden.

Iemand die zegt dat hij overal heen gaat maar zich lekker niet laat testen of vaccineren die neem ik niet echt serieus. Succes ermee zou ik zeggen.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 07:15

Mijn man is dus slechter geworden na zijn vaccinatie. ;( Hij heeft een auto-imuunziekte waarvan ik me dus al afvroeg of het een goed idee voor hem was om te gaan vaccineren. Maar het ziekenhuis zei natuurlijk dat hij moest. Zijn reden om het te doen was om van het 'gezeik' met testen en zo af te zijn.

Dat is voor mij het stukje waanzin. Iedereen moet maar geprikt worden, de ratio is gewoon weg. Hij was al slecht door die poedersuiker en nu brengt hij zijn dagen door op de bank. Hij kan nu helemaal niets meer. Maar nee, het komt niet van de enting..... natuurlijk. Na de eerste prik had hij al last van kortademigheid, en na de 2e.... is hij weer terug op het niveau van 2017.

Ik baal echt, echt zo van de propaganda, zoals hierboven genoemd, van het sprookje waar iedereen in lijkt te geloven. Natuurlijk moet de enting verschil gaan maken voor de wereldbevolking. Maar niet voor iedereen! Er zijn gewoon mensen die beter af zijn zonder! Maar nee, overal moet die spuit in. Daar baal ik van.

En ja, het beleid is nu een willekeur. De Formule 1 (meerdaags) kan doorgaan (circuit is eigendom van Prins Bernhard) festivals, nope. Horeca wordt gestraft, maar de supermarkt staat bomvol. De aanpak is een willekeur. En ja, ik geloof ook in de wetenschap, maar nee, dit is niet de weg.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 07:16

Ik zag dit wel aankomen, maar dat je nergens kunt laten testen, testen überhaupt maar 24 uur geldig zijn, dat zag ik niet aankomen :'). Als je kijkt naar de vaccinatie percentages, zet je mi zo jongeren lekker onder druk. En waarom eigenlijk?
Woon zelf in een gemeente waarin je niet kunt testen voor toegang. Ben blij dat ik geen 16 meer ben .. als 16 jarige had ik voor mezelf echt geen toegevoegde waarde gezien in het vaccin, gezien je nog steeds besmettelijk kunt zijn. Maar ik zou nergens meer heen kunnen zonder, want er is geen bereikbare testlocatie ..

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 07:18

Heel erg vervelend voor je man :( Punt is gewoon ook dat je niet van tevoren weet bij wie het slecht gaat vallen, en de kans dat het slecht valt is gewoon ontzettend klein. Als je dan een risico-afweging maakt kom je toch uit op inenten. Neemt niet weg dat het echt heel erg k*t is.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 07:21

Sheran schreef:
Heel erg vervelend voor je man :( Punt is gewoon ook dat je niet van tevoren weet bij wie het slecht gaat vallen, en de kans dat het slecht valt is gewoon ontzettend klein. Als je dan een risico-afweging maakt kom je toch uit op inenten. Neemt niet weg dat het echt heel erg k*t is.

Mee eens. Er was ook een aanzienlijke kans geweest dat hij ernstig ziek was geworden en misschien wel langdurige gevolgen had overgehouden aan een Corona besmetting. Maar natuurlijk is dit enorm rot voor hem.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 07:26

Sheran schreef:

Nou, ik vond in zijn geval de afweging duidelijk voor niet enten. Dat is dus het vervelende aan de situatie, niemand luistert serieus naar de afweging, voor iedereen is inenten de weg.

In zijn geval weet je niet weet hoe het immuunsysteem gaat reageren. Dat is al 'van de rel' en dus was bij hem de kans groot dat het er ook slecht op zou kunnen reageren.

Hij heeft sinds zijn ziekte nooit meer een verkoudheid gehad, nooit meer voorhoofdsholte ontstekingen, voorheen ieder jaar. Ik heb Corona gehad en ik heb hem niet aangestoken. Waarom dan in godsnaam het risico nemen van de enting? Nee, overal moet die spuit in.... ik baal er echt heel erg van. Om het maar zacht te zeggen -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 07:43

Ik snap niet dat mensen deze regel maar willekeurig vinden. Nogmaals wat stel je dan voor?

Als iemand zich zou verdiepen in de financiën naar de zorg dan zie je dat er al steeds meer geld heen gaat. Je zorgpremie is een schijntje in vergelijking met de werkelijke kosten. Maar daar wil ook niemand meer voor betalen.

En je kunt wijzen dat er dan 10 jaar geleden iets aan gedaan had moeten worden. Wat los je daar mee op nu? Precies,helemaal niets.

Vaccinatie helpt dat heeft Denemarken bewezen. Strenge lockdown gevolgd door meteen een covid pas. Resultaat veel hogere vaccinatie graad dan hier en risico op overbelaste zorg is weg. Dus alles kan weer.

Hier hebben we alleen teveel mensen die de hakken in het zand blijven steken en geen oplossing willen zijn maar onderdeel van het probleem.

Maar als ze ziek worden willen ze wel dat er een ziekenhuis bed klaar staat. Dus zal er iets gedaan moeten worden.

Of wil iedereen liever straks in oktober weer in lockdown als blijkt de zorg het toch niet aan kan zodra de herfst zijn intrede doet?

Ik lees op social media vaak opmerkingen dat de meesten toch wel enten dus dat zij niet doen maakt niet uit open die hap.

Probleem is dat 2 miljoen mensen dit denken maar wel een deel een potentiëel gevaar voor de zorg zijn.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 07:47

Spenk schreef:
Ik snap niet dat mensen deze regel maar willekeurig vinden. Nogmaals wat stel je dan voor?

Als iemand zich zou verdiepen in de financiën naar de zorg dan zie je dat er al steeds meer geld heen gaat. Je zorgpremie is een schijntje in vergelijking met de werkelijke kosten. Maar daar wil ook niemand meer voor betalen.

En je kunt wijzen dat er dan 10 jaar geleden iets aan gedaan had moeten worden. Wat los je daar mee op nu? Precies,helemaal niets.

Vaccinatie helpt dat heeft Denemarken bewezen. Strenge lockdown gevolgd door meteen een covid pas. Resultaat veel hogere vaccinatie graad dan hier en risico op overbelaste zorg is weg. Dus alles kan weer.

Hier hebben we alleen teveel mensen die de hakken in het zand blijven steken en geen oplossing willen zijn maar onderdeel van het probleem.

Maar als ze ziek worden willen ze wel dat er een ziekenhuis bed klaar staat. Dus zal er iets gedaan moeten worden.

Of wil iedereen liever straks in oktober weer in lockdown als blijkt de zorg het toch niet aan kan zodra de herfst zijn intrede doet?

Ik lees op social media vaak opmerkingen dat de meesten toch wel enten dus dat zij niet doen maakt niet uit open die hap.

Probleem is dat 2 miljoen mensen dit denken maar wel een deel een potentiëel gevaar voor de zorg zijn.

Misschien eerst gewoon even afwachten hoe het voor Denemarken uit pakt voor je oppert dat het werkt? De maatregelen zijn nog geen week geleden losgelaten

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 07:48

het is maar tijdelijk, in landen om ons heen wordt dit al langere tijd gedaan. Ik zie het probleem ook niet