Algemeen coronatopic #6

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 09:33

Met Az kun je op elke plaats prikken maar Pfizer en Moderna moeten flink koud zijn, zodra Janssen komt word het ook weer wat gemakkelijker.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 09:39

Ik krijg Az als ik die afspraak kan maken.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 09:39

Dan kun je die mensen toch als nog uitnodigen voor de plekken waar je al ingeënt zou worden.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 09:43

Hier in Brussel werd als 1 aprilgrap het eerste dancefestival van het jaar aangekondigd. 5000 mensen zijn erop af gekomen met alle gevolgen vandien. Uiteraard.

Maar ik lees dat in Sevilla 4000 oudjes erin geluisd zijn dat ze hun vaccin kregen. Dat is echt wel heel erg triest en laag bij de grond zoiets.
Citaat:
In de Zuid-Spaanse stad Sevilla hebben onbekenden als 1 aprilgrap een valse vaccinatie-oproep verspreid voor alle 80-plussers in de stad. Maar liefst 4.000 senioren lieten zich beetnemen en trokken er naar het vaccinatiecentrum.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 09:44

De oudjes in Sevilla hebben uiteindelijk toch wel een vaccin gekregen? Maar zulke grappen zijn natuurlijk 'not done'.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 09:46

Pandora2 schreef:
Hier in Brussel werd als 1 aprilgrap het eerste dancefestival van het jaar aangekondigd. 5000 mensen zijn erop af gekomen met alle gevolgen vandien. Uiteraard.

Maar ik lees dat in Sevilla 4000 oudjes erin geluisd zijn dat ze hun vaccin kregen. Dat is echt wel heel erg triest en laag bij de grond zoiets.
Citaat:
In de Zuid-Spaanse stad Sevilla hebben onbekenden als 1 aprilgrap een valse vaccinatie-oproep verspreid voor alle 80-plussers in de stad. Maar liefst 4.000 senioren lieten zich beetnemen en trokken er naar het vaccinatiecentrum.

Dat zijn geen 1 april grappen.
Met dit soort dingen doe je echt schade.

Een goede 1 april grap maakt dat mensen uiteindelijk doorhebben dat ze beet genomen zijn, zónder dat dat echt problemen, pijn of risico oplevert.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 09:47

Ze hebben extra personeel gezocht en alsnog aan 2000 oudjes een vaccin kunnen geven. Dan moest toch niet iedereen zonder naar huis.
Naar best vermogen opgelost. Toch mooi van de spagnolen !

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 09:48

Er is vast een hele goede reden waarom het zo moeilijk is om een afspraak te maken voor een vaccin.
Wij zullen allemaal te simpel denken inderdaad.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 09:52

Een zaaltje huren en dan dorpje voor dorpje vaccineren is inderdaad echt veel en veel te simpel gedacht. Zo werkt het niet. Je zal moeten prioriteren en met zoveel verschillende vaccins en schaarste is dat geen optie.

Wat niet wegneemt dat dingen wel praktischer hadden gekund. Een oproep sturen aan mensen met een tijd en locatie had al veel gescheeld. Ik zie nu dat de meeste zkh dat ook doen voor de mensen die zij moeten vaccineren, veel huisartsen ook.

Zeker gezien het lage no show gehalte, waaruit je kan opmaken dat mensen de urgentie voelen van vaccinatie.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 10:12

Hier deelde de GGD Zeeland het bericht dat mensen uit Zeeuws-Vlaanderen zelf moesten vertellen aan de GGD medewerkers dat ze naar Terneuzen moesten voor vaccinatie, omdat de topografische kennis van de medewerkers te wensen over liet en ze de mensen naar Bergen op Zoom en dergelijke wilden sturen :P. In Terneuzen is de skihal in gebruik, plaats genoeg.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 10:24

secricible schreef:
Een zaaltje huren en dan dorpje voor dorpje vaccineren is inderdaad echt veel en veel te simpel gedacht. Zo werkt het niet. Je zal moeten prioriteren en met zoveel verschillende vaccins en schaarste is dat geen optie.

Wat niet wegneemt dat dingen wel praktischer hadden gekund. Een oproep sturen aan mensen met een tijd en locatie had al veel gescheeld. Ik zie nu dat de meeste zkh dat ook doen voor de mensen die zij moeten vaccineren, veel huisartsen ook.

Zeker gezien het lage no show gehalte, waaruit je kan opmaken dat mensen de urgentie voelen van vaccinatie.

Daarop was mijn mening ook inderdaad gebaseerd. Ziekenhuis en huisartsen maken ook de afspraken voor de mensen binnen een bepaald tijdslot.
Ik snap dat je niet overal kunt gaan enten maar verbaasd zijn dat je telefoonlijnen het niet aankunnen is wel naïef

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 10:31

Er staat letterlijk na het niet lukken met de ingevoerde postcode dat je een andere kan proberen en anders de telefoonlijn moet proberen.
Ze hadden er misschien beter bij kunnen zetten waarom het niet lukt. Zoals bij mij dat ze over 11 weken geen plek hebben voor mijn tweede prik. Dat zorgt voor 1 telefoontje minder denk ik.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 10:44

Mensen die vóór de eerste vaccinatie corona hebben gehad, wordt verzocht de afspraak van de tweede vaccinatie af te zeggen (het is weliswaar de Televaag, maar ik heb het ook in andere kranten gezien, maar die kan ik zo gauw niet terugvinden)
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1838150 ... -telegraaf

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 11:34

secricible schreef:

Vroeger stonden wij ook in een rij voor vaccinaties in ons dorp of stad. Zie niet in waarom dat nu niet kan. En wie niet wil die komt toch lekker niet. Je kunt die mensen toch niet dwingen.
En dat er schaarste is is ook niet onze fout.
Ik vind het schandelijk de gewone man de schuld krijgt dat het beoogde aantal vaccinaties per week niet gehaald word. Want daar kwam het wel op neer.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 11:35

Citaat:
Vroeger stonden wij ook in een rij voor vaccinaties in ons dorp of stad. Zie niet in waarom dat nu niet kan.

Omdat op dat moment het virus niet rond ging en nu wel?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 11:36

Kwestie van afstand houden en mondkap op. Net als in een trein, supermarkt en noem maar op

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 11:37

Popstra, met sommige vaccins is dat niet mogelijk. Met AZ en Janssen waarschijnlijk wel maar de anderen niet ivm koeling en nu ook met virus. Alle andere vaccins haal je voor het uitbreekt, nu zitten we in de uitbraak dus zomaar even 500 man op dezelfde tijd oproepen en het kwartier wachten na vaccinatie lukt niet zomaar .

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 11:41

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 11:44

friezenfan2 schreef:
Gister geprobeerd om met andere postcode's uit Roozendaal, etten leur, oosterhout, tilburg en dordrecht een afspraak te maken online maar dat lukte niet. Je zou denken dat ze graag willen dat je gevaccineerd bent maar waarom het dan zo moeilijk moet zijn om een afspraak te maken dat snap ik niet.

Gewoon bellen. Mijn buuf heeft gisterochtend gebeld en een afspraak weten te maken. Gaat om locatie BoZ, maar da's dus in de buurt als jij regio Roosendaal/Etten-Leur zoekt.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 11:46

als al die mensen die 2e prikafspraak telefonisch gaan afzeggen, is er helemaal geen doorkomen meer aan bij de GGD %)

Wat dat betreft ben ik blij dat ik gewoon een oproep van de huisarts krijg, ooit, als ze een zaaltje heeft kunnen vinden en de vaccins binnen heeft

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 11:52

Ik vind dat niet slim een tweede afspraak afzeggen als je al corona hebt gehad. Laat ze dat eerst maar eens officieel maken en duidelijk beloven dat één prik icm een doorgemaakte besmetting voldoende is voor een volledig vaccinatiepaspoort. Anders kom je daar wellicht mee in de knoop mochten er zaken komen waarvoor je een vaccinatiepaspoort hebt.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 11:56

Morrie schreef:
als al die mensen die 2e prikafspraak telefonisch gaan afzeggen, is er helemaal geen doorkomen meer aan bij de GGD %)

Wat dat betreft ben ik blij dat ik gewoon een oproep van de huisarts krijg, ooit, als ze een zaaltje heeft kunnen vinden en de vaccins binnen heeft

Mijn huisarts prikt gewoon in de praktijk, op zaterdag.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 11:57

Ik zou gewoon die 2e prik gaan halen. Idd staat dat sowieso al beter in je vaccinatieboekje als je er netjes 2 hebt gehaald.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 12:10

Boras schreef:
Hot news vandaag in de Nederlandse media.

Hier een link naar een openbare bron:

https://www.ad.nl/binnenland/het-bewijs ... ~a7cadeb1/

Bedankt.

Nu nog een verificatie door onafhankelijke bron.
De US FDA is defacto een woordvoerder van US grootpharma.
Dit soort ´bewijs´ is in dit Covid drama al te vaak bebleken niet geheel zo te zijn als gebracht.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 12:16

elnienjo schreef:
Gewoon bellen. Mijn buuf heeft gisterochtend gebeld en een afspraak weten te maken. Gaat om locatie BoZ, maar da's dus in de buurt als jij regio Roosendaal/Etten-Leur zoekt.

Ik woon in breda, BoZ is dus niet echt in de regio en daar komt nog eens bij dat ik bellen met wie dan ook eigenlijk niet leuk vindt. En angst voor naalden. Hoe langer ik moet rijden hoe meer spanning ik opbouw.