Ervaring met vinted

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KB12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 13:46

Duhelo schreef:
nou ... Verkoop ik een guess tas voor 10 euro, jaren geleden eens gekocht in maasmechelen village, toen uiteraard met de kaartjes eraan, opbergzakje van guess erbij.
verkoop ik die, krijg ik een negatieve revieuw met de bewering dat die fake is, gezien er een ticketje met "made in china' in hangt.
Ik heb die zelf in maasmechelen village gekocht, lijkt me dat ze daar geen nepspul mogen verkopen, en heb er toen iets van 50 euro in outletprijs voor betaald geloof ik. Lijkt me sterk dat die dan nep zou zijn?
edit: ik heb wel de betaling doorgekregen, als die echt nep zou zijn zou ze niet betalen toch?

Guess produceert ook in china. Je tas is niet nep. Ik zou dit even googlen en dan de screenshots doorsturen.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 10:24

KB12 schreef:
Duhelo schreef:
nou ... Verkoop ik een guess tas voor 10 euro, jaren geleden eens gekocht in maasmechelen village, toen uiteraard met de kaartjes eraan, opbergzakje van guess erbij.
verkoop ik die, krijg ik een negatieve revieuw met de bewering dat die fake is, gezien er een ticketje met "made in china' in hangt.
Ik heb die zelf in maasmechelen village gekocht, lijkt me dat ze daar geen nepspul mogen verkopen, en heb er toen iets van 50 euro in outletprijs voor betaald geloof ik. Lijkt me sterk dat die dan nep zou zijn?
edit: ik heb wel de betaling doorgekregen, als die echt nep zou zijn zou ze niet betalen toch?

Guess produceert ook in china. Je tas is niet nep. Ik zou dit even googlen en dan de screenshots doorsturen.

Dit heb ik inderdaad gedaan, waarop ik bericht terug kreeg: oke, ik vertrouw je.
Maar heb ik wel een negatieve recensie, maar even kijken en anders vragen of ze die wil aanpassen :+

Edit: ze had al aangepast naar: "bonne communication" :+

CastaMickey

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 09:56

Nou mijn envelop is open gegaan tijdens de verzending waardoor het product eruit gevallen is en de koper een lege envelop heeft ontvangen -O- ik maak altijd foto's voor verzending maar na tuurlijk net toevallig bij deze zending vergeten. Heb dit echt nog nooit gehad, hopelijk betalen ze ons allebei :(

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 11:20

Update: volgens vinted is het mijn schuld, ik zou het artikel niet goed verpakt hebben (wat echt onzin is, het is onderweg niet goed behandeld en opengegaan) dus nu ben ik m'n artikel en m'n geld kwijt, echt ontzettend flauw

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 11:23

Ik tape altijd enveloppen helemaal dicht.. Om dit te voorkomen.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 11:32

Idd ik ook en met breed plakband

Ging het om een groot bedrag?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 11:47

Alja schreef:

Klein bedrag, groot bedrag maakt niet uit is ontzettend naar.
5€ doet net zo goed pijn….. beetje sensatiezoeker

Ontzettend naar

Ik koop kledingzaken kost geen drol en is gaat gewoon niet kapot en moeilijk open te krijgen

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 11:49

Huh? Waarom is Alja een sensatiezoeker als ze zoiets vraagt? Ga ergens anders ruzie maken _O-

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 12:38

:')

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 13:34

Ik geloof nooit zo in het 'kapot gegaan in de machine' := ik ben slecht van vertrouwen van bezorgers denk ik :+

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 13:49

tita schreef:
Alja schreef:

Klein bedrag, groot bedrag maakt niet uit is ontzettend naar.
5€ doet net zo goed pijn….. beetje sensatiezoeker

Ontzettend naar

Ik koop kledingzaken kost geen drol en is gaat gewoon niet kapot en moeilijk open te krijgen

Dan zal ik wel anders zijn maar 5 euro doet mij niet pijn
40 euro wel en vroeg het uit medeleven
Als jij het ziet als sensatie zoeken ligt dat miss meer aan jou dan aan mij :)

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 14:08

€14 euro, geen ontzettend groot bedrag maar ik kan daar wel 4 dagen van eten zegmaar dus het blijft zonde. Ik tape enveloppen eigenlijk ook altijd goed dicht om dit te voorkomen, maar blijkbaar is dat toch niet genoeg :(

KB12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 14:24

CastaMickey schreef:
€14 euro, geen ontzettend groot bedrag maar ik kan daar wel 4 dagen van eten zegmaar dus het blijft zonde. Ik tape enveloppen eigenlijk ook altijd goed dicht om dit te voorkomen, maar blijkbaar is dat toch niet genoeg :(

Kan je het bedrag niet verhalen op het postbedrijf? Ik zou op zijn minst even met hun contact opnemen.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 16:03

Wij raken nog wel eens pakketten van rond de 800 euro kwijt. Kleinere bedragen ook maar we krijgen van DHL niet meer dan de kiloprijs vergoed.
En dit is bijna 1 pakket per week wat kwijt raakt en nooit meer gevonden wordt.
We kunnen de pakketten natuurlijk wel verzekeren maar dat kost ook een hoop geld. We versturen tussen de 40 en 100 pakketten per dag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 18:23

Ik tape echt elke hoek en vouw dicht. Zelfs met een gewoon vierkant pakket, op elke plooi gaat een stuk tape.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 10:34

Dus, de schoenen zijn retour. Volgens vinted moet ze het geld terug storten als ze de t&t heeft ontvangen. Nu wil ze het geld niet vrijgeven. Ondertussen zijn de schoenen al aangekomen maar niets…

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 14:06

Moestuin schreef:
Dus, de schoenen zijn retour. Volgens vinted moet ze het geld terug storten als ze de t&t heeft ontvangen. Nu wil ze het geld niet vrijgeven. Ondertussen zijn de schoenen al aangekomen maar niets…

Ik heb ook iets retour gestuurd via Homer
Kreeg m’n geld terug zodra het verzonden was maar nu heeft diegene het niet opgehaald dus is het weer terug gestuurd naar mij :+

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 19:40

Ik ben ook even klaar met Vinted. Nou ja niet met Vinted maar met DHL en mijn koper.

Ik heb vorig weekend iets verkocht wat met DHL vanuit Belgie naar Nederland verstuurd moest worden. In Belgie moet je het DHL pakje dan op het postkantoor van Bpost afgeven. Dat heb ik netjes gedaan, het pakje is gescand en ik heb daar een bonnetje van gekregen.

Vervolgens heeft Bpost het pakje blijkbaar niet aan DHL gegeven want op de track en trace van DHL staat dat ze het pakje niet hebben ontvangen.

En nu gelooft de koper niet dat ik iets verstuurd heb en dreigt hij met juridische stappen.....

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 20:00

Waarom dreigen mensen zo snel met juridische stappen :+

Laat hem maar contact opnemen met Vinted. Jij kunt dat zelf ook doen, met een foto van je bonnetje. Kijken wat zij doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 20:18

Het kan 48u duren eer DHL de info doorkrijgt van BPost. Bij mijn laatste pakket heb ik zelf ook "het is verzonden" moeten aanduiden, en dan was het nog gezeik omdat vinted de T&T ook niet door kreeg. Ik heb de koper wel een kopie van het bonnetje gestuurd als bewijs, daar stond ook de T&T op. Uiteindelijk kregen we pas melding als het bij haar werd afgeleverd (had ze voor gekozen).

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 20:36

Ik heb dankzij jullie net het bonnetje naar Vinted gestuurd. Ik kon dankzij hun zien dat het bij Bpost de 20e was ingenomen en de 21e gesorteerd. Ook stond er dat het soms een paar weken kan duren voor Bpost het aan DHL overhandigd.

Mijn koper gelooft en vertrouwd mij niet meer, daar ga ik na het dreigen met juridische stappen dan ook geen moeite meer voor doen.

Zal je zien dat wanneer hij het pakje toch binnenkrijgt dat hij wel iets anders te zeiken vindt.
(volgens mij is hij nieuw op Vinted, hij heeft nog geen enkele waardering of producten in zijn kast)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 20:40

Ik heb nu ook vinted ingeschakeld om mijn geld te verkrijgen. Verkoper wil het geld niet vrij geven en ze reageert enkel nog met lol. 8)7

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 20:45

Dat is ook een gedoe zeg.....

Voor mij is dit gelukkig de eerste keer dat het zo mis gaat en iemand zo loopt te zeiken.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 21:01

Ik heb DHL uit gezet nu, er raken me teveel pakjes kwijt via hen. Plus dat het punt 6 km verderop zit en ik geen zin heb de auto te pakken voor alleen een pakje.

Hier lekker verkocht. Zoon heeft een groeispurt gehad dus er kon veel winterspul weg. Ik heb mooi weer een spaarpotje om de kast aan te vullen. Ik werd wel weer helemaal debiel van de biedingen terwijl overal aangegeven staat dat mijn prijs vast is. Maar oké. Gelukkig heb ik kopers die altijd weer terug komen en weten dat ik mooi spul lever als ik zeg dat het mooi is.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 10:42

Ik kom ook om hulp vragen. Ik zal de situatie even uitleggen. :)

Ik heb een Coach tas twv +/- 450 euro verkocht voor een leuk bedrag via Vinted. Deze heb ik vorige week maandag naar een UPS parcelshop gebracht en een verzendbewijs via SMS ontvangen. De tracking werd ook aangemaakt, maar er gebeurde verder niet meer dan ´Label created´ wat ik dus heel opmerkelijk vond. Ik heb contact gelegd met de eigenaren van de winkel waar ik het heb afgeleverd en zij geven aan dat het pakket hun winkel dezelfde dag het pand nog heeft verlaten en is meegegaan met UPS.

In feite is het pakket nu dus kwijt, want Vinted en UPS zeggen dat ik het niet heb afgeleverd omdat de tracking niet is geupdate, maar ik heb dus echt wel afgeleverd en daar ook het bewijs van. Vervolgens verwijst UPS mij naar Vinted om een claim in te dienen. Vinted verwijst me terug en zegt dat ik het pakket opnieuw kan uploaden, de kopen kan opnieuw kopen en dan maar hopen dat het wel aankomt. De koper is zaterdag naar haar pick-up point gegaan maar daar was ie niet. Dezelfde dag is de verkoop automatisch geannuleerd en heeft zij haar geld terug. Maar het pakket is dus ´onderweg´ -O-

Ik heb al meerdere keren gevraagd of ze een claim willen indienen, maar nee.

Ben dus echt flink pissig aan het worden. Het gaat hier om een item dat ik niet weg had hoeven te doen, maar alsnog heb verkocht vanwege het feit dat ik er nog een leuke cent aan kan overhouden. Vervolgens word je als koper beschermt, maar als verkoper ben ik dus de l*l?!

Weet iemand wat mijn opties nog meer zijn?