Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Destination schreef:Bij ons mag je gewoon met meerdere personen naar de IKEA, je moet er alleen geen familie-uitje van maken, maar zelfs dan nog lopen er gewoon complete gezinnen. De restaurants enzo zijn ook weer open in de IKEA. Bij de ingang en de uitgang zitten mensen die bijhouden op een laptop hoe veel mensen er in de IKEA zijn en als er te veel zijn, mag er tijdelijk niemand naar binnen. Lijkt me op zich een prima aanpak, want ik ga niet in mijn eentje een gigantische kast o.i.d. kopen
Relaxed schreef:Ik geloof daar ook niks van, zou het iig met een grote korrel zout nemen..
Lees net op AD dat VVD toch om is voor een mondkapjesplicht. Ik snap niet waarom de politiek hier zo tegenaan hikt. Ik loop liever een poosje met een mondkapje, al helpt het maar iets, dan dat weer de hele boel op slot moet.
Blussem schreef:Ik ben bang dat mondkapjes plicht betekent eind winkels (behalve supermarkt) pretparken, horeca, dierentuinen, vakantie parken, enz. Men gaat er toch naar toe voor een bepaalde belevingen. Wanneer beleving minder wordt dan weet ik zeker dat ben weg blijft en opzoek gaat naar alternatieve.
Bijv in plaats van horeca, lekker bij vrienden uiteten, in plaats van winkel online schoppen, in plaats van publieke uitjes je eigen uitjes met vrienden bedenken.
Blussem schreef:Ik ben bang dat mondkapjes plicht betekent eind winkels (behalve supermarkt) pretparken, horeca, dierentuinen, vakantie parken, enz. Men gaat er toch naar toe voor een bepaalde belevingen. Wanneer beleving minder wordt dan weet ik zeker dat ben weg blijft en opzoek gaat naar alternatieve.
Bijv in plaats van horeca, lekker bij vrienden uiteten, in plaats van winkel online schoppen, in plaats van publieke uitjes je eigen uitjes met vrienden bedenken.
MyWishMax schreef:Ja, kiezen tussen mondkapje of op slot zou toch een makkelijke keuze moeten zijn? Al helpt het maar iets idd
SinneJ schreef:Blussem schreef:Ik ben bang dat mondkapjes plicht betekent eind winkels (behalve supermarkt) pretparken, horeca, dierentuinen, vakantie parken, enz. Men gaat er toch naar toe voor een bepaalde belevingen. Wanneer beleving minder wordt dan weet ik zeker dat ben weg blijft en opzoek gaat naar alternatieve.
Kijk gewoon even naar landen rondom die wel een plicht hebben en je kan je angst meteen weer in de kast zetten.
Blussem schreef:MyWishMax schreef:Ja, kiezen tussen mondkapje of op slot zou toch een makkelijke keuze moeten zijn? Al helpt het maar iets idd
Ik neem grote voorstander van brandhaarden op slot.
Hier in buitengebied is al heel jaar zo winkel wagen en verplicht schoonmaken terwijl bij persconferentie hoorde dat hun dit allang hadden los gelaten en nu pas weer invoeren.
Het is echt bizar hoe groot potje er van maken in die steden waar wij in het buitengebied de dupe van zijn.
Denise_Storm schreef:Destination schreef:Bij ons mag je gewoon met meerdere personen naar de IKEA, je moet er alleen geen familie-uitje van maken, maar zelfs dan nog lopen er gewoon complete gezinnen. De restaurants enzo zijn ook weer open in de IKEA. Bij de ingang en de uitgang zitten mensen die bijhouden op een laptop hoe veel mensen er in de IKEA zijn en als er te veel zijn, mag er tijdelijk niemand naar binnen. Lijkt me op zich een prima aanpak, want ik ga niet in mijn eentje een gigantische kast o.i.d. kopen
Ik denk dat je niet helemaal op de hoogte bent van de meest recente ontwikkelingen en regels bij Ikea.
[ [url=m/CqNmVL.jpg]Afbeelding[/url] ]
Denise_Storm schreef:Destination schreef:Bij ons mag je gewoon met meerdere personen naar de IKEA, je moet er alleen geen familie-uitje van maken, maar zelfs dan nog lopen er gewoon complete gezinnen. De restaurants enzo zijn ook weer open in de IKEA. Bij de ingang en de uitgang zitten mensen die bijhouden op een laptop hoe veel mensen er in de IKEA zijn en als er te veel zijn, mag er tijdelijk niemand naar binnen. Lijkt me op zich een prima aanpak, want ik ga niet in mijn eentje een gigantische kast o.i.d. kopen
Ik denk dat je niet helemaal op de hoogte bent van de meest recente ontwikkelingen en regels bij Ikea.
[ [url=m/CqNmVL.jpg]Afbeelding[/url] ]
Blussem schreef:Maar op zo manier heeft zo mondkapje toch helemaal geen zin? En daarna als nog die vieze borden de keuken in die door de bediening wordt aangeraakt. Is meer schijn veiligheid op die manier.
Destination schreef:Blussem schreef:Maar op zo manier heeft zo mondkapje toch helemaal geen zin? En daarna als nog die vieze borden de keuken in die door de bediening wordt aangeraakt. Is meer schijn veiligheid op die manier.
Maar je krijgt geen Corona via je handen, je krijgt het via je neus en mond. Zolang de bediening de borden niet gaat schoonlikken, is er niks aan de hand.
Blussem schreef:Maar op zo manier heeft zo mondkapje toch helemaal geen zin? En daarna als nog die vieze borden de keuken in die door de bediening wordt aangeraakt. Is meer schijn veiligheid op die manier.