Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 12:42

Ik geloof daar ook niks van, zou het iig met een grote korrel zout nemen..

Lees net op AD dat VVD toch om is voor een mondkapjesplicht. Ik snap niet waarom de politiek hier zo tegenaan hikt. Ik loop liever een poosje met een mondkapje, al helpt het maar iets, dan dat weer de hele boel op slot moet.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 12:43

Destination schreef:
Bij ons mag je gewoon met meerdere personen naar de IKEA, je moet er alleen geen familie-uitje van maken, maar zelfs dan nog lopen er gewoon complete gezinnen. De restaurants enzo zijn ook weer open in de IKEA. Bij de ingang en de uitgang zitten mensen die bijhouden op een laptop hoe veel mensen er in de IKEA zijn en als er te veel zijn, mag er tijdelijk niemand naar binnen. Lijkt me op zich een prima aanpak, want ik ga niet in mijn eentje een gigantische kast o.i.d. kopen :=

Ik denk dat je niet helemaal op de hoogte bent van de meest recente ontwikkelingen en regels bij Ikea.

Afbeelding

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 12:49

Relaxed schreef:
Ik geloof daar ook niks van, zou het iig met een grote korrel zout nemen..

Lees net op AD dat VVD toch om is voor een mondkapjesplicht. Ik snap niet waarom de politiek hier zo tegenaan hikt. Ik loop liever een poosje met een mondkapje, al helpt het maar iets, dan dat weer de hele boel op slot moet.

Ja, kiezen tussen mondkapje of op slot zou toch een makkelijke keuze moeten zijn? Al helpt het maar iets idd

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 12:52

Ik ben bang dat mondkapjes plicht betekent eind winkels (behalve supermarkt) pretparken, horeca, dierentuinen, vakantie parken, enz. Men gaat er toch naar toe voor een bepaalde belevingen. Wanneer beleving minder wordt dan weet ik zeker dat ben weg blijft en opzoek gaat naar alternatieve.

Bijv in plaats van horeca, lekker bij vrienden uiteten, in plaats van winkel online schoppen, in plaats van publieke uitjes je eigen uitjes met vrienden bedenken.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 12:53

Blussem schreef:
Ik ben bang dat mondkapjes plicht betekent eind winkels (behalve supermarkt) pretparken, horeca, dierentuinen, vakantie parken, enz. Men gaat er toch naar toe voor een bepaalde belevingen. Wanneer beleving minder wordt dan weet ik zeker dat ben weg blijft en opzoek gaat naar alternatieve.

Bijv in plaats van horeca, lekker bij vrienden uiteten, in plaats van winkel online schoppen, in plaats van publieke uitjes je eigen uitjes met vrienden bedenken.

Onzin daar hadden ze in het buitenland ook geen last van. En heel stom voor de pretparken etc. Dat mensen er niet heen gaan is juist de bedoeling.

En ik blijf kritisch over mondkapjes want voor mij is het nog steeds voor een groot deel schijn veilig. Zeker als mensen geen afstand meer houden.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 30-09-20 12:54, in het totaal 1 keer bewerkt

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 12:53

Blussem schreef:

Kijk gewoon even naar landen rondom die wel een plicht hebben en je kan je angst meteen weer in de kast zetten.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 12:55

MyWishMax schreef:
Ja, kiezen tussen mondkapje of op slot zou toch een makkelijke keuze moeten zijn? Al helpt het maar iets idd

Ik neem grote voorstander van brandhaarden op slot.

Hier in buitengebied is al heel jaar zo winkel wagen en verplicht schoonmaken terwijl bij persconferentie hoorde dat hun dit allang hadden los gelaten en nu pas weer invoeren.

Het is echt bizar hoe groot potje er van maken in die steden waar wij in het buitengebied de dupe van zijn.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 12:56

SinneJ schreef:
Blussem schreef:

Kijk gewoon even naar landen rondom die wel een plicht hebben en je kan je angst meteen weer in de kast zetten.

Nee hoor, ken geen Nederlander die kiest voor zo mondkapjes vakantie.
Vakantie gaat om de beleving.

lenaa_tje

Blussem schreef:
MyWishMax schreef:

Ik neem grote voorstander van brandhaarden op slot.

Hier in buitengebied is al heel jaar zo winkel wagen en verplicht schoonmaken terwijl bij persconferentie hoorde dat hun dit allang hadden los gelaten en nu pas weer invoeren.

Het is echt bizar hoe groot potje er van maken in die steden waar wij in het buitengebied de dupe van zijn.

Nou dit verschilt per plek. Niet persé of het stedelijk gebied is. Hier is dat ook met karretjes etc. Schoonmaken en verplicht een kar.
Gister was ik in Gieten bij de jumbo en daar was het niet. Ik woon dan toch meer stedelijk :+

Destination

Denise_Storm schreef:
Destination schreef:
Bij ons mag je gewoon met meerdere personen naar de IKEA, je moet er alleen geen familie-uitje van maken, maar zelfs dan nog lopen er gewoon complete gezinnen. De restaurants enzo zijn ook weer open in de IKEA. Bij de ingang en de uitgang zitten mensen die bijhouden op een laptop hoe veel mensen er in de IKEA zijn en als er te veel zijn, mag er tijdelijk niemand naar binnen. Lijkt me op zich een prima aanpak, want ik ga niet in mijn eentje een gigantische kast o.i.d. kopen :=

Ik denk dat je niet helemaal op de hoogte bent van de meest recente ontwikkelingen en regels bij Ikea.

[ [url=m/CqNmVL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gelden die regels ook in Duitsland?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 12:57

@blussem het gaat niet om vakantie. Daar draaide de pretparken etc. Niet anders dan hier.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 12:57

Blussem schreef:

Want in Duitsland is alles nu ook dicht en failliet? := En in de andere landen waar mondkapjes gedragen moeten worden ook?

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 12:59

denk dat pretparken nu ook wel belangrijkste deel van seizoen alsnog hebben kunnen redden (voor een gedeelte)

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 13:01

Denise_Storm schreef:
Destination schreef:

[ [url=m/CqNmVL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Maar met z'n tween een kast ophalen is toch gewoon volgens die regels.
Er wordt aangegeven dat er bijgehouden wordt hoeveel er binnen zijn, dat lijkt dan toch allemaal volgens de regels of zeg ik iets heel raars?
Ja het is niet het ikea uitje van een jaar terug, maar zie niets in wat er genoemd werd wat niet volgens die richtlijnen kan.
geen familieuitjes maar wel met z'n twee functioneel meubels uitzoeken, dat wil ikea volgens mij juist door laten gaan lijkt t

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 13:04

Blussem schreef:

Als alles weer dicht moet is het nog erger want dan kan er niemand heen.

Apart dat de landen om ons heen daar geen last van hebben ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 13:06

Blussem schreef:

Dat doen we sowieso massaal. Niet vanwege de mondkapjes, maar vanwege social distancing. Op veel plekken worden mensen ook maar in beperkte hoeveelheden toegelaten.

Mij zie je toch al niet in de Efteling of de dierentuin in deze coronatijd. En veel minder in de horeca dan vroeger.
Maar je hebt wel gelijk: een dagje Efteling of dierentuin en dan de hele dag die lap voor mn gezicht trekt me al helemaal niet.

Overigens vind ik de mondkapjesplicht in de Duitse horeca best meevallen. Daar moet je het mondkapje op als je je verplaatst in het restaurant. Maar aan tafel mag hij af. Anders kan je niet eten en drinken. :+ Maar dat is best te doen vind ik. Heb je weinig last van.

Blussem

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 13:10

Maar op zo manier heeft zo mondkapje toch helemaal geen zin? En daarna als nog die vieze borden de keuken in die door de bediening wordt aangeraakt. Is meer schijn veiligheid op die manier.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 13:11

Genoeg mensen die voor landen kiezen waar eerder al mondkapjes verplicht waren. Denk aan Duitsland en Frankrijk. Onze B&B in Normandië zat eind augustus volgeboekt met Nederlanders, en die hielden zich allemaal netjes aan de mondkapjesplicht in o.a. winkels.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 13:12

Blussem schreef:
Maar op zo manier heeft zo mondkapje toch helemaal geen zin? En daarna als nog die vieze borden de keuken in die door de bediening wordt aangeraakt. Is meer schijn veiligheid op die manier.

Maar je krijgt geen Corona via je handen, je krijgt het via je neus en mond. Zolang de bediening de borden niet gaat schoonlikken, is er niks aan de hand.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 13:16

Destination schreef:
Blussem schreef:

Maar je krijgt geen Corona via je handen, je krijgt het via je neus en mond. Zolang de bediening de borden niet gaat schoonlikken, is er niks aan de hand.

Ach die borden hebben er niks mee te maken. De vraag blijft of het effect heeft inderdaad. Het zorgt wel voor bewustwording denk ik. Ook wat waard.

Aan de andere kant scheelt het misschien Duitsers en Belgen. Vriendin heeft nog steeds voornamelijk Duitsers in de winkel :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 13:17

Blussem schreef:

Of het zin heeft, daar lopen de meningen over uiteen.

Maar of het mensen tegenhoudt zoals jij zei: ik denk dat dat wel meevalt. Mensen gaan sowieso veel minder de deur uit. En dat heeft meer te maken met het opleven van het virus dan met mondkapjes.

Misschien zijn er zelfs wel mensen die meer durven als er een mondkapjesplicht geldt? Of het terecht is of niet: er zijn mensen die er een gevoel van veiligheid aan ontlenen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 13:18

Ben zo blij dat mijn kapjes morgen binnen komen :j Ik dacht al, dat gaat er vast van komen dat we die moeten gaan dragen op meer plekken.

En dat het nog een jaar gaat duren, ik geloof Koopmans wel. En ben blij dat zij tenminste eerlijk is. Eindelijk iemand die een beetje perspectief geeft en daar open over durft te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 13:23

Er is veel onduidelijkheid of mondkapjes werken, maar als iedereen ze nou eens gewoon een tijdje op doet bij openbare gelegenheden icm de andere maatregelen, het scheelt sowieso en het kost helemaal niets. En als mensen als blussum die het niet willen dan lekker wegblijven, is ook dat een prima gevolg van deze maatregel +:)+

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 13:27

Ik denk ook dat mondkapjes niks doen, zeker als je kijkt hoe er mee omgegaan wordt. Ben net terug van een weekje Sicilië. Vanwege het warme weer kon alles natuurlijk vooral buiten, waar het niet hoefde. Alleen bij binnengaan in een winkel en naar de wc gaan in een restaurant bijvoorbeeld. Mensen doen hem dan even half op en hangen hem daarna aan hun arm tot de volgende keer dat het weer op moet.

Zelf zou ik ook minder snel ergens heen gaan waar ze op moeten en zo ken ik veel mensen, dus het zal wel degelijk invloed hebben op de economie. Nu ik gemerkt heb hoe er mee omgegaan wordt zie ik er zelf minder tegenop. Maar ja, dan blijft de vraag, wat is het nut van die dingen....?

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 13:29

Wat ik daar ook zo vreemd vond, ik moest daar een uur met de trein. Iedereen mondkapjes op in een overvolle coupe. Dat vond ik dan veel schrikbarender en had ook nog een koffer bij. Dus ben maar in het tussenstuk tussen de wagons gaan staan/op de grond zitten waar ik alleen was.