Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 12:59

@Booo: Het gaat erom dat wanneer je getest bent en je moet op de uitslag wachten dat je dit dan thuis moet doen. Dus niet nog even snel boodschappen gaat doen, een drankje doet of naar je vrienden gaat. Daarom is deze regel er gekomen.
Ik vind het een goed idee, de mensen hebben allemaal de tijd gehad om het zonder deze regels te doen, blijkbaar kunnen bepaalde mensen dit niet.

En dat feestende jongeren gewoon 2 weken in verplichte quarantaine moeten, het zij dan maar zo

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 13:00

@Sodera, ga jij op vakantie dan? Ik krijg de indruk dat het bij jou om een noodzakelijke reis gaat, maar misschien heb ik dat mis.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 13:01

Karin schreef:
@Sodera, ga jij op vakantie dan? Ik krijg de indruk dat het bij jou om een noodzakelijke reis gaat, maar misschien heb ik dat mis.

Vanwege mentale gezondheid en ouders sinds kerst niet meer gezien schrijft ze toch?

Ik snap dat heel goed.
Laatst bijgewerkt door Jolliegirl op 12-08-20 13:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Sodera

Booooo schreef:
Sodera schreef:
Tja ik ga morgen ook "op vakantie" naar Nederland... Voor mij oranje/rood.
Ik heb ouders/familie/vrienden sinds Kerstmis niet meer gezien, alleen via schermpjes. Mijn eigen mentale gezondheid begint er in zoverre onder te lijden dat ik toch de beslissing heb genomen om te gaan. Het lijkt er ook niet op dat onze overheid reizen snel toe gaat laten, dus dan nu maar. Hopelijk voor de 2e golf écht losbreekt.

Hier hoef ik, als ik terug kom, niet strak in quarantaine maar wordt wel gevraagd of je echt je bewegingen wilt beperken. Nu zijn de Ieren wat volgzamer dan Nederlanders voor mijn gevoel en zal ik me er ook echt wel zoveel mogelijk aan houden... Boodschappen moet, maar zal dan iig boodschappen gaan doen op rustige momenten en proberen mijn partner te sturen.

Durf je dat hier te zeggen.. :=

Ja heeft hier van de week al eerder gestaan hoor.
Maar ik heb geen probleem met een quarantaine als ik terug kom. Van de Nederlandse overheid mag ik rustig gaan, de Ierse zegt liever niet. Maar die willen dat je eigenlijk niks doet, maar doet ook niks aan alle inreizende mensen.

SinneJ

Jolliegirl schreef:
Sorry heb het 3 x geprobeerd, maar ik kan echt niets maken van je laatste zin...

Die gezien zijn?

Afbeelding

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 13:02

SinneJ schreef:
Jolliegirl schreef:
Sorry heb het 3 x geprobeerd, maar ik kan echt niets maken van je laatste zin...

Die gezien zijn?

[ [url=m/Er5Dpy.png]Afbeelding[/url] ]

Ah Belgisch!
Dat verklaard een hoop! Danku.

Nog kan ik er niets vn maken.

Zijn de mensen die je tegenkomt tijdens je noet quarantaine die bedonderd zijn?

Alsjeblieft, schrijf het nog een keer. Het klonk wel interessant namelijk.
Maar ik kan er echt niets van maken.. Sorry

"
Ik vind het altijd wel grappig dat iedereen hier de maatregelen aan zijn laars lijkt te lappen om de beleidvoerders een hak te zetten, maar tenzij je rechtstreeks in hun gezicht gaat hoesten, zijn het vooral de mensen die je tegenkomt tijdens je niet quarantaine die bedonderd zijn.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 13:11

purny schreef:
@Booo: Het gaat erom dat wanneer je getest bent en je moet op de uitslag wachten dat je dit dan thuis moet doen. Dus niet nog even snel boodschappen gaat doen, een drankje doet of naar je vrienden gaat. Daarom is deze regel er gekomen.
Ik vind het een goed idee, de mensen hebben allemaal de tijd gehad om het zonder deze regels te doen, blijkbaar kunnen bepaalde mensen dit niet.

En dat feestende jongeren gewoon 2 weken in verplichte quarantaine moeten, het zij dan maar zo

Bovenstaande heb ik geen moeite mee, test doen en tot de uitslag binnen blijven. Maar niet standaard 2 weken quarantaine omdat je uit een oranje gebied komt.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 13:11

Jolliegirl schreef:
Opzich denk ik wel dat iedereen in dit topic volwassenen genoeg is om een ieder zijn of haar keus te laten maken.

Eerlijk gezegd vind ik het veel volwassener om te accepteren dat sommige dingen 'gewoon' even niet kunnen of niet zo handig zijn, los van of ze verboden zijn.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 13:13

Karin schreef:
Jolliegirl schreef:
Opzich denk ik wel dat iedereen in dit topic volwassenen genoeg is om een ieder zijn of haar keus te laten maken.

Eerlijk gezegd vind ik het veel volwassener om te accepteren dat sommige dingen 'gewoon' even niet kunnen of niet zo handig zijn, los van of ze verboden zijn.

Dat vind ik niets met volwassen te maken hebben.
Ik zal dit ook niet persoonlijk opvatten want wij weten wij nog helemaal niet wat we doen, we hebben ons echter wel voorbereid.
Laatst bijgewerkt door Jolliegirl op 12-08-20 13:14, in het totaal 1 keer bewerkt

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 13:13

Karin schreef:
Jolliegirl schreef:

Eens met Karin, want je eigen keuze (waar wij dan respect voor moeten hebben) heeft nu eenmaal niet enkel effect op jezelf.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 13:14

Booooo schreef:
purny schreef:

Bovenstaande heb ik geen moeite mee, test doen en tot de uitslag binnen blijven. Maar niet standaard 2 weken quarantaine omdat je uit een oranje gebied komt.

test is een momentopname. Ben je vandaag negatief getest kun je morgen positief getest worden. Dat is met iedere test zo.

Jolliegirl

Sinnej, dat weet jij helemaal niet.
Misschien sluit ik mezelf wel 2 weken op na mn vakantie, wie raak ik daar dan mee??
Niemand, want ik zie niemand.
Laatst bijgewerkt door Jolliegirl op 12-08-20 13:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Booooo

Jolliegirl schreef:
Karin schreef:

Vanwege mentale gezondheid en ouders sinds kerst niet meer gezien schrijft ze toch?

Ik snap dat heel goed.

Hier ook vanaf oktober 2019 schoonouders niet gezien. Maar blijkbaar is dit begrip er alleen voor sommige mensen :+

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 13:16

purny schreef:
Booooo schreef:

test is een momentopname. Ben je vandaag negatief getest kun je morgen positief getest worden. Dat is met iedere test zo.

Dus dan moet je de komende maanden/jaren maar binnen of beperkt naar buiten gaan tot er een vaccinatie is?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 13:20

Sodera schreef:
Onze ambassadeur plaatste van de week ook een stukje op Facebook, met link naar BuZa, dat wij niet in quarantaine hoeven in Nederland (uitzonderingspositie) omdat de oranje status gebaseerd is op de beperkingen voor inreizende Nederlanders. Wij zitten nl vér onder de besmettingsgraad van Nederland.

heb je een link? Naar die informatie ben ik nl op zoek, wij willen naar Denemarken (geel) maar ik wil graag weten wat de regels zijn als Denemarken oranje wordt obv beperkingen voor inreizende Nederlanders, en wij daar al zitten.

Bewust reizen naar een oranje gebied :x

purny

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 13:28

@Boo: Zolang er nog geen vaccinatie is zullen er echt wel groepen mensen zijn die niet naar buiten kunnen. En die willen echt niet op vakantie.
Hoe moeilijk is het dat wanneer je een luxe iets onderneemt, je gewoon 2 weken daarna in quarantaine gaat?

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 13:29

Lielle schreef:
Sodera schreef:
Onze ambassadeur plaatste van de week ook een stukje op Facebook, met link naar BuZa, dat wij niet in quarantaine hoeven in Nederland (uitzonderingspositie) omdat de oranje status gebaseerd is op de beperkingen voor inreizende Nederlanders. Wij zitten nl vér onder de besmettingsgraad van Nederland.

heb je een link? Naar die informatie ben ik nl op zoek, wij willen naar Denemarken (geel) maar ik wil graag weten wat de regels zijn als Denemarken oranje wordt obv beperkingen voor inreizende Nederlanders, en wij daar al zitten.

Bewust reizen naar een oranje gebied :x

Stuur je even een pb.

Booooo, ik begrijp je... Maar is Turkije op oranje vanwege de besmettingen of staat het op de "uitzonderingenlijst" zoals Ierland bijvoorbeeld?
https://www.government.nl/topics/corona ... quarantine

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 13:31

Jolliegirl schreef:
Katja. Je ging naar Slovenië toch?
Daar kan je gewoon heen.

Tevens geeft Kroatië aan wél met juiste cijfers te komen.
We gaan naar Slovenië omdat we niet naar Kroatië kunnen. Dat was ons oorspronkelijke plan en daar komen we al heel lang met enige regelmaat dus ik wilde graag weer naar al onze vertrouwde adresjes.

Kroatië geeft heus de juiste cijfers door maar ze testen heel weinig. Dus het is gewoon een afweging die binnen de beschikbare cijfers gemaakt wordt. Dat heeft niets met politieke spelletjes te maken.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 13:31

Booooo schreef:
Katja schreef:
Buza neemt niet alleen de cijfers mee maar ook de maatregelen ter plekke en hoeveel er getest wordt. In Luxemburg wordt bijvoorbeeld veel getest waardoor de cijfers al snel hoger liggen omdat er veel mensen met milde klachten ook positief zijn. In Kroatië wordt bijvoorbeeld heel weinig getest waardoor de cijfers daar veel lager liggen dan het besmettingen. Dus jij kunt het wel onzin vinden dat een land op oranje gaat maar er speelt veel meer dan je weet en zolang je zelf onvoldoende kennis hebt kun je beter gewoon kijken naar de adviezen van de overheid.
Zelf ben ik er echt wel sip van dat we niet naar Kroatië kunnen hierdoor maar het is niet anders, er komt heus wel weer een ander moment.

Niet in quarantaine gaan na het bezoeken van een land wat oranje is vind ik ronduit asociaal.

Je vergeet politiek spel inderdaad, een van de grootste redenen waarom bepaalde gebieden/landen oranje zijn.

Dat zou kunnen, maar zolang ik mijn wijsheid alleen van Google en Bokt (en nog wat andere sites) heb, probeer ik er toch maar op te vertrouwen dat degenen die er echt voor geleerd hebben (en dat ben ik uitdrukkelijk niet) het bij het rechte eind hebben. Ik kan er wel allerlei theorieen tegenaan gooien die voor mijzelf gunstig uitpakken, maar ik geloof niet dat anderen daar bij gebaat zijn.

Mooi verwoord verder, Katja.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 13:32

Katja schreef:
Jolliegirl schreef:
Katja. Je ging naar Slovenië toch?
Daar kan je gewoon heen.

Tevens geeft Kroatië aan wél met juiste cijfers te komen.
We gaan naar Slovenië omdat we niet naar Kroatië kunnen. Dat was ons oorspronkelijke plan en daar komen we al heel lang met enige regelmaat dus ik wilde graag weer naar al onze vertrouwde adresjes.

Kroatië geeft heus de juiste cijfers door maar ze testen heel weinig. Dus het is gewoon een afweging die binnen de beschikbare cijfers gemaakt wordt. Dat heeft niets met politieke spelletjes te maken.

Ooh zo!
Las toevallig vanochtend een berichtje terug waarin Slovenië stond, vandaar mn vraag.
Wij zitten ook aan Slovenië te denken. Heb jij daar ervaring mee toevallig?
En dan het kleine stukje aan de kust ivm boot mee.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 13:34

Ook ik kan me er ook echt over opwinden. Hoe moeilijk is het nou om gewoon de adviezen te volgen? Als je naar ee risicovolle plek wil, accepteer dan ook de gevolgen. Het is gewoon even een rare tijd.
Ik hoor steeds meer mensen zeggen: 'ja maar er komt toch wel een tweede golf' en 'ik wil nog even iets leuks doen voor we weer opgesloten zitten'. Maar er hóeft geen tweede golf te komen! We hadden er al bijna vanaf kunnen zijn, de besmettingen hadden laag kunnen blijven en oudere mensen hadden weer bezocht kunnen worden.

Ik ben zelf misschien wat extreem maar ik vind het belangrijk. Genoeg hersens om te kunnen overzien dat er nu eenmaal beperkingen nodig zijn en je soms je ego een beetje aan de kant moet schuiven. Ik ben graag deel van de oplossing, niet van het probleem.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 13:36

Sheran schreef:
Ook ik kan me er ook echt over opwinden. Hoe moeilijk is het nou om gewoon de adviezen te volgen? Als je naar ee risicovolle plek wil, accepteer dan ook de gevolgen. Het is gewoon even een rare tijd.
Ik hoor steeds meer mensen zeggen: 'ja maar er komt toch wel een tweede golf' en 'ik wil nog even iets leuks doen voor we weer opgesloten zitten'. Maar er hóeft geen tweede golf te komen! We hadden er al bijna vanaf kunnen zijn, de besmettingen hadden laag kunnen blijven en oudere mensen hadden weer bezocht kunnen worden.

Ik ben zelf misschien wat extreem maar ik vind het belangrijk. Genoeg hersens om te kunnen overzien dat er nu eenmaal beperkingen nodig zijn en je soms je ego een beetje aan de kant moet schuiven. Ik ben graag deel van de oplossing, niet van het probleem.

Idd, hoeveel mensen zitten er niet nu nog noodgedwongen binnen omdat een stelletje koekebakkers er maling aan hebben? In het begin van de corona waren we zo meegaand met elkaar, steunden we elkaar, klapten we voor de zorg. Nu is het allen voor zich. Jammer dit

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 13:36

Jolliegirl schreef:
Wij zitten ook aan Slovenië te denken. Heb jij daar ervaring mee toevallig?
En dan het kleine stukje aan de kust ivm boot mee.
We zijn er wel een aantal keer een paar dagen geweest maar verblijven nooit aan de kust. Wel een aantal kuststeden bezocht maar dat is voor ons net even te druk. Maar goed dat vind ik in Kroatië ook dus als je daar geen probleem mee hebt zul je Slovenië waarschijnlijk ook prima aan de kust vinden.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 13:38

Helemaal eens met Katja en Karin.

Wát is er zo moeilijk aan om te accepteren dat je nu niet overal naartoe kunt?
Wat een asociale instelling heb je als je nu bewust naar een oranje gebied gaat en daarna ook nog eens niet van plan om je aan de 2 weken quarantaine te houden.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 13:40

purny schreef:
Sheran schreef:

Idd, hoeveel mensen zitten er niet nu nog noodgedwongen binnen omdat een stelletje koekebakkers er maling aan hebben? In het begin van de corona waren we zo meegaand met elkaar, steunden we elkaar, klapten we voor de zorg. Nu is het allen voor zich. Jammer dit

Ja maar we zijn coronamoe
Ja maar het is warm
Ja maar we zitten al zo lang binnen
Ja maar ik heb echt geen corona
Ja maar ik wil weer even iets leuks
Ja maar ik verdien vakantie
Ja maar mijn buren gaan ook
Ja maar er waren weinig besmettingen waar ik was dus quarantaine is onzin
Ja maar ik draag wel een mondkapje
Ja maar het lijkt wel een rustig gebied
Ja maar ik heb in de afgelopen week maar 100 mensen gezien
Ja maar ik moet echt even uitwaaien
Ja maar de linkerteen van mijn rechterbuurvrouw gaat omhoog staan als ik niet op vakantie ga