Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Karin schreef:@Sodera, ga jij op vakantie dan? Ik krijg de indruk dat het bij jou om een noodzakelijke reis gaat, maar misschien heb ik dat mis.
Booooo schreef:Sodera schreef:Tja ik ga morgen ook "op vakantie" naar Nederland... Voor mij oranje/rood.
Ik heb ouders/familie/vrienden sinds Kerstmis niet meer gezien, alleen via schermpjes. Mijn eigen mentale gezondheid begint er in zoverre onder te lijden dat ik toch de beslissing heb genomen om te gaan. Het lijkt er ook niet op dat onze overheid reizen snel toe gaat laten, dus dan nu maar. Hopelijk voor de 2e golf écht losbreekt.
Hier hoef ik, als ik terug kom, niet strak in quarantaine maar wordt wel gevraagd of je echt je bewegingen wilt beperken. Nu zijn de Ieren wat volgzamer dan Nederlanders voor mijn gevoel en zal ik me er ook echt wel zoveel mogelijk aan houden... Boodschappen moet, maar zal dan iig boodschappen gaan doen op rustige momenten en proberen mijn partner te sturen.
Durf je dat hier te zeggen..
SinneJ schreef:Jolliegirl schreef:Sorry heb het 3 x geprobeerd, maar ik kan echt niets maken van je laatste zin...
Die gezien zijn?
[ [url=m/Er5Dpy.png]Afbeelding[/url] ]
purny schreef:@Booo: Het gaat erom dat wanneer je getest bent en je moet op de uitslag wachten dat je dit dan thuis moet doen. Dus niet nog even snel boodschappen gaat doen, een drankje doet of naar je vrienden gaat. Daarom is deze regel er gekomen.
Ik vind het een goed idee, de mensen hebben allemaal de tijd gehad om het zonder deze regels te doen, blijkbaar kunnen bepaalde mensen dit niet.
En dat feestende jongeren gewoon 2 weken in verplichte quarantaine moeten, het zij dan maar zo
Karin schreef:Jolliegirl schreef:Opzich denk ik wel dat iedereen in dit topic volwassenen genoeg is om een ieder zijn of haar keus te laten maken.
Eerlijk gezegd vind ik het veel volwassener om te accepteren dat sommige dingen 'gewoon' even niet kunnen of niet zo handig zijn, los van of ze verboden zijn.
Karin schreef:Jolliegirl schreef:Opzich denk ik wel dat iedereen in dit topic volwassenen genoeg is om een ieder zijn of haar keus te laten maken.
Eerlijk gezegd vind ik het veel volwassener om te accepteren dat sommige dingen 'gewoon' even niet kunnen of niet zo handig zijn, los van of ze verboden zijn.
Booooo schreef:purny schreef:@Booo: Het gaat erom dat wanneer je getest bent en je moet op de uitslag wachten dat je dit dan thuis moet doen. Dus niet nog even snel boodschappen gaat doen, een drankje doet of naar je vrienden gaat. Daarom is deze regel er gekomen.
Ik vind het een goed idee, de mensen hebben allemaal de tijd gehad om het zonder deze regels te doen, blijkbaar kunnen bepaalde mensen dit niet.
En dat feestende jongeren gewoon 2 weken in verplichte quarantaine moeten, het zij dan maar zo
Bovenstaande heb ik geen moeite mee, test doen en tot de uitslag binnen blijven. Maar niet standaard 2 weken quarantaine omdat je uit een oranje gebied komt.
Jolliegirl schreef:Karin schreef:@Sodera, ga jij op vakantie dan? Ik krijg de indruk dat het bij jou om een noodzakelijke reis gaat, maar misschien heb ik dat mis.
Vanwege mentale gezondheid en ouders sinds kerst niet meer gezien schrijft ze toch?
Ik snap dat heel goed.
purny schreef:Booooo schreef:
Bovenstaande heb ik geen moeite mee, test doen en tot de uitslag binnen blijven. Maar niet standaard 2 weken quarantaine omdat je uit een oranje gebied komt.
test is een momentopname. Ben je vandaag negatief getest kun je morgen positief getest worden. Dat is met iedere test zo.
Sodera schreef:Onze ambassadeur plaatste van de week ook een stukje op Facebook, met link naar BuZa, dat wij niet in quarantaine hoeven in Nederland (uitzonderingspositie) omdat de oranje status gebaseerd is op de beperkingen voor inreizende Nederlanders. Wij zitten nl vér onder de besmettingsgraad van Nederland.
Lielle schreef:Sodera schreef:Onze ambassadeur plaatste van de week ook een stukje op Facebook, met link naar BuZa, dat wij niet in quarantaine hoeven in Nederland (uitzonderingspositie) omdat de oranje status gebaseerd is op de beperkingen voor inreizende Nederlanders. Wij zitten nl vér onder de besmettingsgraad van Nederland.
heb je een link? Naar die informatie ben ik nl op zoek, wij willen naar Denemarken (geel) maar ik wil graag weten wat de regels zijn als Denemarken oranje wordt obv beperkingen voor inreizende Nederlanders, en wij daar al zitten.
Bewust reizen naar een oranje gebied
Jolliegirl schreef:We gaan naar Slovenië omdat we niet naar Kroatië kunnen. Dat was ons oorspronkelijke plan en daar komen we al heel lang met enige regelmaat dus ik wilde graag weer naar al onze vertrouwde adresjes.Katja. Je ging naar Slovenië toch?
Daar kan je gewoon heen.
Tevens geeft Kroatië aan wél met juiste cijfers te komen.
Booooo schreef:Katja schreef:Buza neemt niet alleen de cijfers mee maar ook de maatregelen ter plekke en hoeveel er getest wordt. In Luxemburg wordt bijvoorbeeld veel getest waardoor de cijfers al snel hoger liggen omdat er veel mensen met milde klachten ook positief zijn. In Kroatië wordt bijvoorbeeld heel weinig getest waardoor de cijfers daar veel lager liggen dan het besmettingen. Dus jij kunt het wel onzin vinden dat een land op oranje gaat maar er speelt veel meer dan je weet en zolang je zelf onvoldoende kennis hebt kun je beter gewoon kijken naar de adviezen van de overheid.
Zelf ben ik er echt wel sip van dat we niet naar Kroatië kunnen hierdoor maar het is niet anders, er komt heus wel weer een ander moment.
Niet in quarantaine gaan na het bezoeken van een land wat oranje is vind ik ronduit asociaal.
Je vergeet politiek spel inderdaad, een van de grootste redenen waarom bepaalde gebieden/landen oranje zijn.
Katja schreef:Jolliegirl schreef:We gaan naar Slovenië omdat we niet naar Kroatië kunnen. Dat was ons oorspronkelijke plan en daar komen we al heel lang met enige regelmaat dus ik wilde graag weer naar al onze vertrouwde adresjes.Katja. Je ging naar Slovenië toch?
Daar kan je gewoon heen.
Tevens geeft Kroatië aan wél met juiste cijfers te komen.
Kroatië geeft heus de juiste cijfers door maar ze testen heel weinig. Dus het is gewoon een afweging die binnen de beschikbare cijfers gemaakt wordt. Dat heeft niets met politieke spelletjes te maken.
Sheran schreef:Ook ik kan me er ook echt over opwinden. Hoe moeilijk is het nou om gewoon de adviezen te volgen? Als je naar ee risicovolle plek wil, accepteer dan ook de gevolgen. Het is gewoon even een rare tijd.
Ik hoor steeds meer mensen zeggen: 'ja maar er komt toch wel een tweede golf' en 'ik wil nog even iets leuks doen voor we weer opgesloten zitten'. Maar er hóeft geen tweede golf te komen! We hadden er al bijna vanaf kunnen zijn, de besmettingen hadden laag kunnen blijven en oudere mensen hadden weer bezocht kunnen worden.
Ik ben zelf misschien wat extreem maar ik vind het belangrijk. Genoeg hersens om te kunnen overzien dat er nu eenmaal beperkingen nodig zijn en je soms je ego een beetje aan de kant moet schuiven. Ik ben graag deel van de oplossing, niet van het probleem.
Jolliegirl schreef:We zijn er wel een aantal keer een paar dagen geweest maar verblijven nooit aan de kust. Wel een aantal kuststeden bezocht maar dat is voor ons net even te druk. Maar goed dat vind ik in Kroatië ook dus als je daar geen probleem mee hebt zul je Slovenië waarschijnlijk ook prima aan de kust vinden.Wij zitten ook aan Slovenië te denken. Heb jij daar ervaring mee toevallig?
En dan het kleine stukje aan de kust ivm boot mee.
purny schreef:Sheran schreef:Ook ik kan me er ook echt over opwinden. Hoe moeilijk is het nou om gewoon de adviezen te volgen? Als je naar ee risicovolle plek wil, accepteer dan ook de gevolgen. Het is gewoon even een rare tijd.
Ik hoor steeds meer mensen zeggen: 'ja maar er komt toch wel een tweede golf' en 'ik wil nog even iets leuks doen voor we weer opgesloten zitten'. Maar er hóeft geen tweede golf te komen! We hadden er al bijna vanaf kunnen zijn, de besmettingen hadden laag kunnen blijven en oudere mensen hadden weer bezocht kunnen worden.
Ik ben zelf misschien wat extreem maar ik vind het belangrijk. Genoeg hersens om te kunnen overzien dat er nu eenmaal beperkingen nodig zijn en je soms je ego een beetje aan de kant moet schuiven. Ik ben graag deel van de oplossing, niet van het probleem.
Idd, hoeveel mensen zitten er niet nu nog noodgedwongen binnen omdat een stelletje koekebakkers er maling aan hebben? In het begin van de corona waren we zo meegaand met elkaar, steunden we elkaar, klapten we voor de zorg. Nu is het allen voor zich. Jammer dit