Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke2

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 09:29

Iemand die vraagt of het een probleem is om het artikel op te sturen.
Ik antwoord binnen 20 minuten dat het geen probleem is om het op te sturen.

Gelezen en radiostilte :+

Baileysdream

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 11:47

oh ja zo eentje had ik ook zat toevallig op facebook dus zag marktplaats een melding geven, hoi is het nog beschikbaar? letterlijk in 1 minuut teruggeantwoord met jazeker is nog beschikbaar. gelezen en niks meer :')

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 19:20

Hier ook weer een. Vraag of het nog te koop is. Ja. Vraag wat de lengte is. Opgemeten en lengte doorgegeven.

Ondertussen al vier dagen radiostilte. Fijn hoor, als je even laat weten of je interesse hebt of niet..

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 14:56

Maar andersom ook. Op Vinted een paar schoenen gezien, maar alleen foto’s van de voorkant. Dus ik vraag om foto’s van de zijkant. Geleden, geen reactie. Nog een keer gevraagd. Geen reactie. Wil je ze nou verkopen of niet? 8)7

Nu zelf ook pakketje kwijt. Verkoopster had het op mijn verzoek met DHL gedaan, was voor haar eerste keer. Kon thuis geen label maken, in de winkel printten ze een label zonder adres maar volgens de winkel was het goed zo. En nu blijft het pakketje hangen in het depot -O- Ze zit er wel achteraan, wel fijn, maar zal wel even duren voor het boven water is, als dat al gebeurt. Natuurlijk lastig zoeken zonder adres.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 16:15

Tamara miss een tip voor de volgende keer, je kunt bij dhl nu ook aangeven dat je geen printer hebt en label printen hoeft dus niet meer.
Je krijgt een qr code en die scannen ze dan inde winkel dan krijg je een sticker waar idd verder geen adres op staat.
Hoop dat je pakje gauw terecht is :)

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 19:31

.
Laatst bijgewerkt door janna op 01-09-24 09:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 19:57

Alja schreef:
Tamara miss een tip voor de volgende keer, je kunt bij dhl nu ook aangeven dat je geen printer hebt en label printen hoeft dus niet meer.
Je krijgt een qr code en die scannen ze dan inde winkel dan krijg je een sticker waar idd verder geen adres op staat.
Hoop dat je pakje gauw terecht is :)

Ik verstuur niet, maar ben de ontvanger :) Maar goed, dat hoeft dus niet te betekenen dat het daar door komt dat pakje kwijt is, dat er geen adres op staat. Volgens mij printen ze bij ons servicepunt nog steeds niet, ook geen stickers, maar misschien is dat nu veranderd. Moest zelf iig altijd labels maken omdat zij dat niet kunnen. Adres had de verkoopster er idd ook niet opgeschreven omdat ze dacht dat het wel op het label zou komen in de winkel. Ze heeft me al laten weten hoe het pakket eruit ziet maar dan moet het nog gevonden worden natuurlijk.

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 20:09

Dat is een onhandige actie.

Ik schrijf altijd het adres met postcode op de doos en via de QR code op m'n gsm scannen ze dan een sticker -van hun eigen- en die plakken ze erop.

Vind ik wel makkelijk aangezien mijn printer en ik soms een haat liefde verhouding hebben :o

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 20:54

Ik vind het super handig deze service van dhl
Maakt het voor mijn idee ook veel toegankelijker, veel mensen hebben geen printer heb ik het idee :)

Maar nogmaals Tamara, hoop dat je pak gauw terecht is

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 07:51

Tamara schreef:
Nu zelf ook pakketje kwijt. Verkoopster had het op mijn verzoek met DHL gedaan, was voor haar eerste keer. Kon thuis geen label maken, in de winkel printten ze een label zonder adres maar volgens de winkel was het goed zo. En nu blijft het pakketje hangen in het depot -O- Ze zit er wel achteraan, wel fijn, maar zal wel even duren voor het boven water is, als dat al gebeurt. Natuurlijk lastig zoeken zonder adres.

Ik doe dat ook, een label laten printen op het depot, máár ik plak wel een papier met hand geschreven adres op het pakketje.

Wijsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 11:39

Bij Vinted heb je vaak niet eens persoonlijk contact met de koper, dus ook geen adres. Pakketpunt plakt er inderdaad alleen een stickertje met streepjescode op.

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 11:41

Ik heb ook een mooie.
Leuke tafel gezien op marktplaats. Gemaild met wat vragen, geen reactie, nogmaals gemaild met dezelfde vragen, geen reactie. Toen maar een bod gedaan (ruim 85% van de vraagprijs dus lijkt mij een reëel bod) nog geen reactie. Nu met mijn vriend zijn account gemaild met vragen, ook geen reactie.
Advertentie is ondertussen al een keer verlengd dus er is wel activiteit op het account.

(Verder nog geen tafel gezien die naar onze wens is dus vandaar dat ik toch bij deze blijf hangen)

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 15:51

Advertenties worden wel automatisch verlengd? Tenminste nu wel. Eerst moet je dat altijd handmatig doen, maar ik krijg de laatste tijd mailtjes van: 'Heb je x al verkocht? Zo nee, dan wordt je advertentie gratis verlengd.

Ik had gisteren alwéér iemand die een berichtje stuurde op een alleen ophalen product: 'Ik ben niet in de gelegenheid om het op te halen, kan je het ook verzenden? Zo ja, stuur me een bericht via Whatsapp op xxx.' |o

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 19:23

Colien schreef:
Ik heb ook een mooie.
Leuke tafel gezien op marktplaats. Gemaild met wat vragen, geen reactie, nogmaals gemaild met dezelfde vragen, geen reactie. Toen maar een bod gedaan (ruim 85% van de vraagprijs dus lijkt mij een reëel bod) nog geen reactie. Nu met mijn vriend zijn account gemaild met vragen, ook geen reactie.
Advertentie is ondertussen al een keer verlengd dus er is wel activiteit op het account.

(Verder nog geen tafel gezien die naar onze wens is dus vandaar dat ik toch bij deze blijf hangen)

Lees dat soort verhalen steeds vaker. Echt vreemd dat iemand iets te koop aanbiedt en vervolgens totaal niet reageert. Why...

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 16:48

Ik heb twee pallets op marktplaats staan. Met de tekst: Gratis af te halen twee stevige pallets.

Toevallig staat er een keukentrap tegen de zijkant van de pallet aan.
Of iemand het trapje mag komen ophalen.

Heb terug gestuurd dat een trapje natuurlijk hetzelfde is als een pallet.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 18:06

Lieszje schreef:
Ik heb twee pallets op marktplaats staan. Met de tekst: Gratis af te halen twee stevige pallets.

:')

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 18:35

Lieszje schreef:

:') Kreeg je nog een antwoord? Nee zeker

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 20:48

Die pallet is gewoon het trapje in Ikea uitvoering. :j

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 21:21

Hier een vreemde vogel die mijn pomp wil kopen.

Eerst via marktplaats, om half één snachts, geen reactie, dus ach, waarom om half drie snachts ook niet appen.
Toevallig was ik wakker (toiletbezoek) en terug bericht dat ik pas in de morgen weer bericht.

Of hij het zaterdag kon halen, lang bericht er bij waarom. Prima! Alleen zaterdag werk ik.
Maar woensdag en donderdag ben ik vrij.

Zou hij zijn kameraad sturen.
Ook prima...
Maar...? Hoe laat? En wanneer?

Het adres...
Ja leuk. Maar wanneer?!

Adres gegeven met, tot de derde x de vraag hoe laat.

Krijgt mijn berichtje niet aan.
Kijk op de foto.
Geblokkeerd...?

Via marktplaats bericht gestuurd, gelezen, genegeerd.

Dus gestuurd.

"Mijn berichten komen niet aan op de wapp, dat kan.
Op de bonnevooi langskomen is onverstandig. Mijn hond loopt los en is niet vriendelijk tegen vreemde. Bij dezen ook dan de waarschuwing, omdat ik niet voor de gevolgen in ga staan! Graag melden hoe laat u komt"

Wederom genegeerd!

Toen gestuurd: "gezien ik het niet fijn vind, dat ik geblokkeerd wordt en via hier genegeerd, zie ik van de verkoop af! Succes met zoeken!"

Ik heb goede buren die op de hoogte zijn, aan beide kanten. En een fanatieke schoonmoeder die ons huis gebruikt als leen tuin en ontspanningsoord.
Maar fijn voelt dit niet.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 21:40

01San schreef:
:') Kreeg je nog een antwoord? Nee zeker

Ja, dat hij op de foto erbij stond :+

Hahaha een ikea uitvoering :')
Had hem gewoon moeten laten komen en die pallets in zijn mik moeten duwen :x
Hier heb je, je trap..

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 22:22

Ik voel me zo kinderachtig nu maar het voelt zo goed _O-
Een vrouw had op 2 van mijn advertenties gereageerd met “is dit nog beschikbaar?” Waarop ik ja reageer. Dag later heb ik nog een bericht gestuurd of ze nog interesse had, geen reactie gehad. Toen heb ik haar advertenties opgezocht, ze had er 1 actief en daarop heb ik gereageerd “is dit nog beschikbaar?”. Ik krijg nu net, na 6 dagen bericht dat het inderdaad nog beschikbaar is. Waarop ik stuur: “fijn, heeft u nog interesse in de 2 producten van mij waarop u had gereageerd?”
Ik kon het gewoon niet laten _O-

JorineV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 07:43

Heeft marktplaats niet in al zijn digitale slimheid ergens het woord trap of ladder in jouw advertentie gesmokkeld Lieszje - omdat het op de foto stond?

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 07:53

JorineV schreef:
Heeft marktplaats niet in al zijn digitale slimheid ergens het woord trap of ladder in jouw advertentie gesmokkeld Lieszje - omdat het op de foto stond?

Iemand kan het toch gewoon vragen als het op de foto staat.

Ik vond afgelopen jaar een advertentie met een witte haan maar op de achtergrond een zwarte. Ik heb de verkoper toen gevraagd of hij die zwarte ook te koop had. Hij snapte eerst niet hoe ik kon weten dat hij een zwarte haan had maar wilde hem wel verkoper en ik heb hem ook gekocht.
Dus dat iemand het vraagt, vind het niet heel gek

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 08:59

Als er in de titel en tekst staat:

Gratis af te halen twee stevige pallets.
Dan vind ik het wel apart om te vragen of iemand de ladder mag komen ophalen :+

Mijn schutting staat ook op de achtergrond, maar daar vraagt niemand om :')

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 09:38

Brutale hebben de halve wereld.

Maar als het er zo bij op de foto staat wie zegt dan niet dat de verkoper een partij spullen aan het verkopen is en de trap nog volgt. Je kan om dit te voorkomen foto’s maken zonder andere spullen er bij op.

Je kan je er aan ergeren of het laten gaan. Wat is er mis met een simpele nee niet te koop. Of in principe niet maar voor deze prijs mag het weg.