Post NL frustratie!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 08:55

Het zal niet fijn werken zijn op je fietsje in deze hitte nee.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 08:57

Nou mijn pakket die ze kwijt waren en waarbij ik nog langer moest wachten tot eind juni is nog steeds niet terecht.
Dus maar weer een mail gestuurd.
Ze moesten concluderen dat deze idd was zoek geraakt. Tja dat was geen verrassing, zat sinds 10 mei geen beweging meer in.
Ze zeggen nu dat ik mijn geld terug krijg incl de gemaakte kosten van versturen.
Kosten van verzekerd versturen naar Duitsland was ook net geen €25
Benieuwd of ze het ook daadwerkelijk overmaken. Ze zeggen binnen 10 dagen over te maken

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 09:12

Froukje schreef:
Dat geldt voor de postbezorgers op hun fietsje..
Als het voor die mensen al niet meer terecht is om extra pauze te houden met deze temperaturen wordt het denk ik tijd om jezelf even op je hoofd te krabben.

Als postbezorger ben ik heel blij dat ik dit jaar de gehele zomer thuis zit net bevallingsverlof en pas in september weer hoef te beginnen.
Vorig jaar ergens halverwege de route gestopt wegens oververhitting, toen was het ook zo warm. Dat is echt niet grappig.

Echt he :')
Gisteren heb ik een natte doek pnder mn pet gedaan zodat mn nek koel bleef. Maar na 10 minuten was al het water al verdampt. Dus uiteindelijk heb ik iedere 10 minuten water over mn hoofd en shirt te gooien. Dat was de enige manier om niet naar te worden.

Gelukkig hebben de mensen in mn wijk daar gewoon begrip voor. Ik heb regelmatig drinken en ijs aangeboden gekregen.
Laatst bijgewerkt door capopjekop op 02-07-25 09:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 09:13

Ik zit op de scooter.. Natte handdoek onder de helm is toch wat minder praktisch :=

Overigens heb ik ook ervaring als pakketbezorger met deze temperaturen en dan bleef ik ook wel eens 5 minuten langer in de auto bij de airco zitten en liep dan dus niet meer continue op tijd.. Airco in je bus is leuk maar als je er 150x achter elkaar uit moet stappen merk je van die airco nog maar heel weinig.

Blijf me er over verbazen dat 3kwart van Nederland loopt te klagen dat het veel te heet is maar zodra het op post en pakketjes aan komt wel verwacht/eist dat alles op tijd bezorgd wordt.
Bezorgers zijn nog altijd gewoon mensen en geen robots.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 09:49

Mij hoor je alvast niet klagen als het nu wat vertraagd is.
Zijn gewoon wat extremere weersomstandigheden en de bezorging moet veilig kunnen gebeuren.
Net zoals er vertragingen zijn bij gladheid of stormen bijvoorbeeld.
Dat belangrijke post bezorgd blijft worden maar de rest even niet zou ik ook nog snappen, of belangrijke post wel, pakketten direct naar pakketpunten en de minder belangrijke post even niet.
Ofzoiets.

Seraphia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 18:42

Oh de scooter, heerlijk! <3 Heb ik ook een tijdje gedaan!

Ik heb vandaag tijdens mijn bezorg route op de fiets zelfs aan een man die zijn tuin stond te sproeien gevraagd of ie mij ook even nat wilde sproeien. Dat heeft ie ook graag gedaan want hij vond het een leuk verzoek. _O-

Ik heb vandaag zeker 5 keer drinken of een ijsje aangeboden gekregen echt super lief van iedereen. *\o/* En nog een compliment gehad van een wandelaar die veel respect had voor ons postbezorgers dat we met dit hete weer toch gewoon aan het werk zijn! :)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 22:32

Mijn pakketjes van PostNL waren ondanks de melding van meer pauze (volledig terecht!) keurig op tijd.
En ik stond de chauffeur op te wachten met een blikje koude cola, die hij graag aannam.
Voor de postbezorger was ik net te laat, anders had ik die ook drinken aangeboden.

Mijn man heeft op dergelijke dagen als postbezorger wel eens 7 liter drinkwater nodig gehad om de werkdag door te komen, gelukkig waren daar ook wel adressen waar hij mocht bijvullen tijdens de wijk.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 09:11

Dhl was hier met de warmte dinsdag rond 7 uur ook keurig optijd.

Hier zie je de bezorgers wel vaker op fiets ook met karretje erachter of op de brommer.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 12:20

Ik wacht al een week op een toogoodtogo pakket. Staat al een week op nog niet opgehaald door post.nl. Ik ga er langzaam voor vrezen -O-

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 12:54

Maar het is toch niet de schuld van PostNL dat Too good To go zijn pakketen niet verstuurd.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 13:46

Froukje schreef:
Dat geldt voor de postbezorgers op hun fietsje..
Als het voor die mensen al niet meer terecht is om extra pauze te houden met deze temperaturen wordt het denk ik tijd om jezelf even op je hoofd te krabben.

Als postbezorger ben ik heel blij dat ik dit jaar de gehele zomer thuis zit net bevallingsverlof en pas in september weer hoef te beginnen.
Vorig jaar ergens halverwege de route gestopt wegens oververhitting, toen was het ook zo warm. Dat is echt niet grappig.

Ik zit er nog steeds op te wachten. DHL en DPD hebben intussen al meerdere bestellingen op verschillende dagen gebracht, die ná de bestelling via PostNL zijn gedaan. Dat heeft niets te maken met pauze houden, omdat je al dan niet op de fiets werkt (dit is overigens een groter pakket, geen brievenbuspakje), maar met de organisatie.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 14:05

Froukje schreef:
Maar het is toch niet de schuld van PostNL dat Too good To go zijn pakketen niet verstuurd.

Dat hangt af van of het verzendende bedrijf een afspraak met PostNL heeft om de pakketten op te komen halen, of dat het verzendende bedrijf de pakketten op een lokaal inleverpunt heeft gebracht en PostNL daar niet langs rijdt.

Dan blijft de status van je pakketten nl staan op "nog niet ontvangen", is mijn ervaring met als particulier een pakketje bij het lokale pakketpunt ingeleverd hebben en pas meer dan een dag later de status zien veranderen naar, "PostNL heeft het pakket ontvangen".

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 14:17

Froukje, de pakketten zijn domweg nog niet opgehaald door post.nl. Helaas ervaring als deze status langer dan een paar dagen zo blijft staan de pakketten zoek zijn geraakt. Helaas ook via bokt al meegemaakt met een twee grote pakketten die nooit verder zijn gekomen dan deze status -O- . Het zou afgelopen zaterdag bezorgd worden uiterlijk staat ook bij tgtg. Zo zijn er al akelig veel pakketten nooit aangekomen hier. En post zegt doodleuk tsja we kunnen er niks aan doen heb geduld bla bla bla

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 10:13

Hier geen frustratie, maar gewoon pure verbazing! Gisterenavond rond 22 uur heb ik nieuwe tuinlampen besteld en ze zijn net bezorgd. Dat is toch fabeltastisch snel?!

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 13:22

Geen PostNL maar gls. Hadden een pakket voor de buren, die zijn thuis, maar buurman zit in de tuin te boren dus ze horen de deurbel niet. Belt vervolgens bij ons aan, geeft mij 1 seconde om de deur te openen.. Ik ben aan het eten koken dus eerst alles op zacht. En weg was hij, pakket open en bloot achter gelaten voor hun voordeur voor iedereen om mee te nemen (het is een tussenwoning). Ik heb het pakket maar even geconfisqueerd en zal het straks via achterom bij ze brengen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 22:24

Pakket is opgedoken maar duidelijk gevallen, een deel van de inhoudaan gort. Potten gebroken en de inhoud zit door de hele doos. -O- Hopelijk kan tgtg er iets mee

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 06:00

Postnl wordt wel steeds vervelender, ja. Ik krijg geen tijdvak meer van te voren, er staat de dag van te voren nog niet eens dat ze komen. Op de dag zelf als je geluk hebt wel, maar of je krijgt helemaal geen tijdvak of pas als dat al lang en breed loopt en de bezorger voor de deur staat zowat. Van de week ook, omdat ik had gekeken had ik gezien dat ze ergens die dag kwamen. Maar de bezorger belde aan, gelukkig was ik nog thuis, zonder dat er ook maar een tijdvak gegeven was.

En voor wijzigingen ben je dan al te laat, maar omdat je het de dag van te voren ook niet krijgt kan je dan ook niks wijzigen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 11:50

Geen PostNL frustraties maar peddler express van AliExpress. Flinke bestelling met o.a. cooling matten voor de katten. Zogenaamd net bezorgd maar natuurlijk niks te bekennen. Meteen een mail gestuurd naar peddler, bellen gaat niet -O-

Edit; kwam net iemand het pakketje brengen wat bij hun bezorgd was in het complex tegenover mij. Als ik niet zulke eerlijke buren had was ik het pakket dus kwijt geweest. Peddler bleef overigens volhouden dat het bij mij bezorgd was.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 07:46

Hier doet post.nl dat steeds. Elders bezorgen.
Pakket wat ze zogenaamd bij het leegstaande huis was bezorgd is zoek.
Gelukkig wel andere lieve buren die een pakket bij hun onder de overkapping bij de voordeur hadden gevonden en het kwamen brengen.

Heb wel eindelijk eergisteren het geld terug gekregen van het pakket wat ze kwijt waren.
Heeft wel lang geduurd, want je moet echt wel lang wachten voordat ze eindelijk actie ondernemen en erkennen dat het kwijt is.
5/5 verzonden, maar pakket bleef 10/5 vast staan.
Moest afwachten tot eind juni want her werd vast nog wel bezorgd.
10/7 eindelijk mijn geld terug, blij dat we het verzekerd hadden verzonden

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 07:53

Ik kom even mee mopperen :=
Al een keer gehad dat een envelop was leeg gehaald en weer dichtgeplakt toch bezorgd.
Nu heb ik al 2 keer een pakketje waarvan ik echt zeker wilde zijn dat het goed zou aankomen verzekerd verzonden. Ik heb daar extra voor betaald zodat er ook een handtekening gezet moest worden. En nu al 2 keer dat de bezorger zelf een punt of fake handtekening heeft gezet en het pakket buiten voor de deur heeft achtergelaten (het bezorg moment was op het laatste moment veranderd in de app waardoor er niemand thuis was). Beide keren contact gehad met postnl en ze zouden de bezorgers er op aanspreken. Ik heb er geen vertrouwen meer in. Weten jullie een bezorgdienst die bij aangetekend wel echt persoonlijk overhandigd?

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 15:54

Misschien in plaats van een enveloppe als brievenbuspakketje versturen?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 17:53

Ah verhip ja mijn lege enveloppe. Zo bizar toen 8)7

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 19:22

Shenavallie schreef:
Misschien in plaats van een enveloppe als brievenbuspakketje versturen?

Het was een pakketje. 14,40 betaald voor verzekerde verzending van Nederland naar België. Nu 2 keer achter elkaar buiten neergegooid.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 19:46

Moska schreef:
Hier geen frustratie, maar gewoon pure verbazing! Gisterenavond rond 22 uur heb ik nieuwe tuinlampen besteld en ze zijn net bezorgd. Dat is toch fabeltastisch snel?!

Fantastisch!

Wij hebben net een aantal jaren geleden ook gehad.
's avonds rond 22.00 uur besteld, de volgende ochtend rond 09.00 bezorgd.
Zat nog geen twaalf uur tussen.