Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Schemerdier

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 18:44

Hier wordt het eerder wel gezien als een moeilijke studie (amaaai, dan moet jij wel heel goed kunnen blokken zeker...) Zelf vind ik het heel goed meevallen :+

Al vind ik het je door de duizenden pagina's droge materie worstelen ook wel een kunst hoor :D

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 18:49

Vind het vooral grotendeels doodsaai en je leert ook echt voor het grootste gedeelte non-dingen. Als in: als iemand weer iets anders verzint is al je kennis weer irrelevant.
En ik vind het gewoon jammer dat juristen nodig zijn. Strafrecht snap ik nog, en staatsrecht, maar al dat gezanik over die muurtjes... Doe gewoon aardig tegen elkaar.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 18:51

rien10 schreef:
Bij ons werd er gezegd: als je niks kan, ga dan maar rechten studeren.

Klopt, ik begon destijds met 1000 eerstejaars en daarvan ging de helft door naar het tweede jaar. Toch wat moeilijker dan men denkt...

Ik vond het niet zo moeilijk btw, gewoon logisch nadenken en verbanden leggen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 18:57

1000 eerstejaars!! Mijn hemel :oo Ik vond de 500 bij aerospace engineering al veel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 18:59

LadyMadonna schreef:
Dus je moet je hele (financiële) situatie in drievoud inleveren... ja, dikke doei 8)7

Ik neem maar even aan dat je mij persoonlijk niet bedoeld :+ maar ze zetten hun eisen er bij en je mag alleen reageren als je daar aan voldoet.. En als je er volgens iemand anders niet aan voldoet (lees, als je het niet slecht genoeg hebt) dan wordt dat gemeld in de reacties.. Je hoeft dus niets aan te tonen maar als je mee loot geef je dus wel aan dat je niets hebt.. En als je dat volgens anderen wel hebt dan zeggen ze dat ook gewoon want zij verdienen het meer..

Klagen over de Postcodeloterij inderdaad maar ook veel over de supermarkten als er weer eens een spaaractie is want zij kunnen daar geen boodschappen doen dus de supermarkt moet het maar aan de voedselbank geven zodat hun kinderen het ook kunnen krijgen.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 19:01

Nou, gelukkig zit er wel een soort systeem/gedachtegang in de meeste rechtstakken waardoor de hele inhoud niet op 1,2,3 verandert... Wij in België gebruiken nog steeds de Code Civil uit 1802 :D
Daarom vind ik fiscaal recht ook een non-recht: dat zijn puur belastingsregeltjes die elke keer veranderen.

Contractenrecht is echter 1 mooi geheel, of zou dat toch moeten zijn. Grote liefde daarvoor.

Wij begonnen rond de 800-900 in het eerste jaar; nu schat ik dat er nog zo'n 300 overgebleven zijn in de master :=

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 19:01

Oja die ken ik ook := man man man klagen over gratis spullen, hoe kansloos wil je zijn. En dan nog wel met naam en toenaam op Facebook.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 19:07

Tiggs schreef:
rien10 schreef:

Klopt, ik begon destijds met 1000 eerstejaars en daarvan ging de helft door naar het tweede jaar. Toch wat moeilijker dan men denkt...

Ik had op de MER (HBO) tentamens met meerkeuze voor recht... Jemig, vreselijk moeilijk.
Casussen lezen en adviseren was altijd foutloos... Appeltje eitje...

Magrathea schreef:
Oja die ken ik ook := man man man klagen over gratis spullen, hoe kansloos wil je zijn. En dan nog wel met naam en toenaam op Facebook.

Ik word helemaal droevig van die weggeefhoek hier... Ik weet niet waarom ik er nog steeds lid van ben... :\ En dan met name de 'gevraagd' dingen... 8)7

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 19:15

Tiggs schreef:
rien10 schreef:

Wij zaten in het eerste jaar in 2 zalen in Pathé _O-

Ik vond de studie wel erg moeilijk, totaal geen pretstudie. Alleen logisch nadenken en verbanden leggen hekken ik dan ook niet, je moest superveel uit je hoofd weten om te weten welke onderdelen je moest en kon gebruiken en wat het voor de interpretaties betekende. Vooral al die arresten... Pffff

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 19:19

Er zit ook wel veel verschil tussen de universiteiten denk ik. Wij (Utrecht) mochten de namen van arresten en verwijzingen in het wetboek noteren, dat scheelt echt al dingen uit je hoofd leren.

En sommige namen blijven je bij, soms zie ik iets en denk ik opeens 'Kelderluik!' :')
Laatst bijgewerkt door Tiggs op 22-12-19 19:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 19:21

Oh ja inderdaad :j
Wij mochten geen aantekeningen in ons wetboek hebben :)

Gut ja Kelderluik _O-
Een paar staan me ook nog goed bij, maar dan zonder naam...
Laatst bijgewerkt door Sheran op 22-12-19 19:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 19:21

Sheran schreef:
Oh ja inderdaad: j
Wij mochten geen aantekeningen in ons wetboek hebben :)

Dat vind ik zo suf! Want in de praktijk werk je toch ook zo, je moet weten waar je het kunt vinden en hoe...

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 19:22

Ik ben nooit de praktijk ingegaan :')

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 19:24

Dat kan ook... Jij hebt ook Grieks en Latijn gestudeerd toch? Dat vind ik dan weer een stuk moeilijker...

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 19:26

Tiggs schreef:
Dat kan ook... Jij hebt ook Grieks en Latijn gestudeerd toch? Dat vind ik dan weer een stuk moeilijker...

Ja, beide gestudeerd. Ik heb een master strafrecht en een master Grieks en Latijn. Grieks en Latijn vond ik zelf een heel stuk gemakkelijker dan rechten :) Het is maar net wat je ligt.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 19:57

Ik heb geen idee of het (niet)populair is maar: ik vond Frozen 2 (in 3D) leuk :D
Nu wil ik ook een doorzichtig oplosbaar paard <|-

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 20:07

Sizzle schreef:
Ik heb geen idee of het (niet)populair is maar: ik vond Frozen 2 (in 3D) leuk :D

Haha ik heb alleen nog maar gehoord dat mensen hem leuk vonden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 20:08

Sizzle schreef:

4D was helemaal leuk! :D

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 20:10

dees_daan schreef:
MWM ik zie het ook niet als een afdankertje maar als iets leuks om door te geven.
Als je het leuk vind wil ik m volgend jaar wel echt naar jou opsturen.

Heel lief, maar ik vind jouw oplossing nu ook een hele mooie. Ja, ik vind het leuk en kan het goed gebruiken, maar ik heb wel weer ouders waarvan ik genoeg krijg.

Ik zal ook nooit mee doen op fb aan weggeef dingen, ik vind dat voelen als bedelen en een wedstrijd wie is het zieligste en daar bedank ik voor. Er zijn zoveel mensen die je blij kan maken met zoiets en die regels vind ik nergens op slaan.
Ik zou er ook niet voor in aanmerking komen, geen kinderen en een auto :') en gelukkig geen schulden buiten een studieschuld om. En die vind ik al erg zat

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 20:14

rien10 schreef:

Sterker nog: mijn vader wilde dolgraag rechten doen. Mocht niet van zijn ouders. Rechten was voor niet zo snuggere rijkeluiszoontjes.... Dus ging hij economie doen. Met als gevolg dat hij er na zijn kandidaats de brui aan gaf.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 20:18

Goh wij hebben toch best een prima weggeefgroep. Heb er al een hoop leuks aan over gehouden en anderen blij gemaakt met mijn spullen :)
Nu wordt er ook wel erg streng gemodereerd op zielige bedelcomments dus dat helpt denk ik wel :=

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 20:22

Anoniem schreef:
Sizzle schreef:

4D was helemaal leuk! :D

Ik wist niet eens dat 4D bestond, heb het net gegoogled. Dat is zeker leuk denk ik :D

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 20:25

Unpopular opinion: 3D- films vind ik niks. Doe mij maar 2D, veel fijner kijken.

Helaas was Frozen 2 (die idd leuk was!) er alleen in 3D.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 20:27

Toen het net nieuw was in de bioscoop was het leuk, maar ik vind 2D ook veel fijner. Wij gaan op Eerste Kerstdag naar Frozen 2, en helaas draait de Engelse versie daar ook alleen maar in 3D.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 20:30

mysa schreef:
rien10 schreef:

Sterker nog: mijn vader wilde dolgraag rechten doen. Mocht niet van zijn ouders. Rechten was voor niet zo snuggere rijkeluiszoontjes.... Dus ging hij economie doen. Met als gevolg dat hij er na zijn kandidaats de brui aan gaf.

Ach, mijn papa heeft alleen maar de landbouwkikkerschool gedaan en hij is de liefste, leukste, slimste en beste papa die ik me kan wensen.

Door hem kunnen alle opleidingen en studies me gestolen worden... Sowieso is school in de vorm die wij hier in Nederland voornamelijk kennen gigantisch achterhaald. In dat opzicht is rechten denk ik nog de meest gangbare studie om de redenen die Schemerdier en Niobe noemen.