Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 20:39

Mijn moeder ging de boxershorts etc tellen van mijn vader. Alles waar dat de 1 meer/minder van had zorgde voor +€2/-€2 :')

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 20:58

Nikass schreef:
__Sannne schreef:
Nou nou, niet zo zwaar aan tillen. Ik vind het alleen bewonderenswaardig dat iemand dan niet wat meer voor zichzelf op komt. Super poedersuiker dat die ex alles mee heeft genomen, maar waarom was hij er dan ook niet bij toen ze ging verhuizen? Je hoort zoveel van dit soort verhalen. Als iemand mijn nieuwe TV zomaar zou meenemen kwam ik hem dezelfde avond weer ophalen.

Ik praat die ex niet goed hoor, haar gedrag spoort niet. Ben wel benieuwd wat de vriend van deMolenhoek eraan gedaan heeft.

Toen mijn ex MIJN huis uit moest, wilde de politie graag dat ik hem de tijd zou geven om rustig zijn spullen te pakken, en hebben ze mij verzocht een weekend ergens anders te gaan slapen. In de emotie van de situatie en omdat het een advies was van de politie, heb ik daarmee ingestemd. Toen ik na het weekend thuis kwam, was mijn huis gestript.
Naïef? Ja misschien. Of komt het simpelweg niet bij je op dat iemand met wie je een kwart leven gedeeld hebt, je dit aan doet?

Jee wat heftig! Ik was alleen weggegaan als de politie (of een paar sterke kerels) in mijn plaats de wacht hield denk ik.
Als een relatie over is doen mensen gekke dingen.
Heb je nog wel je spullen terug gekregen of gaf toen de politie niet thuis toen je een klacht tegen je ex ging indienen en zij als politie eigenlijk verantwoordelijk waren voor de diefstal?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 22:14

Ik stuur je een pb ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 08:35

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 08:48

O wow... echt heel bizar dat ja... Ik zou dat ook echt niet betalen.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 09:39

Oh herkenbaar, ik had ooit een vriendin waarmee ik samen, met nog wat anderen, naar Walibi ging. Op de heenweg reed ik, op de terugweg reed zij. Het was haar auto. Heeft ze dus op de terugweg een boete gekregen wegens te hard rijden, en ging ze er ook maar even vanuit dat we die gingen splitten. :') Hilarisch.

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 09:46

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 09:52

Enige waarbij ik het zou overwegen is wanneer we door mijn schuld te laat zouden zijn voor iets belangrijks.. Maar een dagje pretpark of zwemmen valt daar niet onder :')

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 09:56

Die boete delen vind ik ook bizar.

Ik heb eens een vriendin gehad die tikkie stuurde voor de boodschappen die zij voor persoonlijke wens had gehaald. Ik moest de taksi betalen, want dat dronk zij niet. En een ander de rucola voor op de pizza...

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 10:00

Ging met een vriendin een nachtje logeren in een hotelletje want we zouden de volgende dag ergens paarden kijken.

Hartstikke leuk plan,ik had het hotel al betaald,we gingen nog ff naar de winkel voor brood,kaas en wat te drinken zodat we voor het ontbijt weg konden gaan.

Ook dat had ik betaald...

Bij haar thuis aangekomen -nadat we een leuke dag nog hadden gehad-
Pakte ze het brood en broodbeleg om mee te nemen :oo

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 10:01

Ja zo ben ik ook ooit bij iemand uitgenodigd om te komen eten. Kwam ik aan moest ze nog boodschappen doen en ging ze ook dingen halen als brood en eten voor andere dagen. Bij de kassa wilde ze de boodschappen splitten, ik het deel voor die avond en zij de rest. Dus ik moest zelf al het eten voor die avond betalen, ook voor haar en haar vriend want ja, zij betaalde de rest al (wat dus gewoon haar eigen boodschappen waren). Ben daar nooit meer gaan eten daarna.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 10:27

Relaxed schreef:
Zoo ff dit topic omhoog schoppen..

https://www.linda.nl/nieuws/marleen-tik ... -vriendin/

Dit is toch ook idioot :')

In dezelfde categorie, ik ging een keer met vrienden naar een dierenpark, kreeg de auto pech onderweg. Het was hun auto. Daarna werden de reparatiekosten ook nog gedeeld en mocht ik aan meebetalen.
De pech was niet ontstaan door die rit en had ook een week eerder naar boven kunnen komen.
Ik was te verbouwereerd om nee te zeggen, maar dat kwam ook omdat zij in het hotel nog de hotelbar leeg hadden gedronken en ook die kosten werden gesplit "want ze hadden zoveel moesten regelen die dag dat ze daar wel recht op hadden".

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 10:55

ingvdh schreef:
Relaxed schreef:

In dezelfde categorie, ik ging een keer met vrienden naar een dierenpark, kreeg de auto pech onderweg. Het was hun auto. Daarna werden de reparatiekosten ook nog gedeeld en mocht ik aan meebetalen.
De pech was niet ontstaan door die rit en had ook een week eerder naar boven kunnen komen.
Ik was te verbouwereerd om nee te zeggen, maar dat kwam ook omdat zij in het hotel nog de hotelbar leeg hadden gedronken en ook die kosten werden gesplit "want ze hadden zoveel moesten regelen die dag dat ze daar wel recht op hadden".

Niet :oo :oo

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 13:20

ingvdh schreef:
Relaxed schreef:

Dat zijn toch zeker geen vrienden meer of er is minstens een heel stevig gesprek na afloop geweest hierover.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 13:28

Het lastige was dat dit in het buitenland was en ik bij ze logeerde. Even ergens anders heen ging hem niet worden zo te zeggen. Maar ik was er wel een beetje klaar mee inderdaad en zie ze nu niet meer.
Laatst bijgewerkt door ingvdh op 19-09-20 13:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 13:28

Ik ben blij dat dit topic weer een beetje leeft :')

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 13:45

Ik heb een leuke actie.

Ik heb een kennis/vriendin (ken haar sinds brugklas maar niet veel contact) die bij mij in de buurt woont.

Ik ga regelmatig alleen naar Duitsland voor boodschappen en ze mocht een keertje mee, alleen maar klagen in de auto over mijn muziek keuze, rijstijl, dat de airco aan moest en weet ik veel wat. Ik kon niet echt chill op mijn manier rijden. Ik hou van doorrijden (niet gevaarlijk of asociaal!) en met mijn muziek en raampje open zodat ik gewoon goed kan opletten op de weg. Is een rit van 2 uur heen en 2 uur terug (woon in Den Haag) en omdat ik het zo een poedersuiker vond heb ik haar niet meer gevraagd. Ze heeft zelf geen rijbewijs en betaald niks, alleen haar eigen oliebol. Dus ik ging weer naar Duitsland, in mijn eentje, en dat zag ze op mijn status en vroeg waarom ik haar niet meevroeg. Heb toen eerlijk geantwoord dat de rit gewoon klote was en ik nog liever alleen rij dan iemand naast mij die alleen maar klaagt en aan de knopjes in mijn auto gaat zitten zonder overleg :+ ze snapte het niet en ontkende alles. Dus ik ging maandje geleden vanuit werk (Schiphol) na mijn ochtenddienst naar Duitsland, zag ze weer in mijn status en vroeg waarom ik niet gezegd had. Dus ik reageer met “zou je meebetalen in de tank?” Zegt ze nee alleen mijn eigen boodschappen. Nou dan houd het op, als je helemaal niks kan bijdragen of toevoegen ga ik lekker in mijn eentje. :wave: ga nog liever alleen rijden dan iemand die alleen maar wil profiteren van mijn tank en de rit er niet gezelliger op maakt of ook maar iets bijdraagt aan de tank. Met andere vriendinnen geen probleem, die geven uit zichzelf al een deel van de tank of zorgen voor een gezellige rit, dan is het alleen maar leuk, maar hier heb ik geen zin meer in :roll:

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 13:53

Rennie89 schreef:
Ik heb een leuke actie.

Ik heb een kennis/vriendin (ken haar sinds brugklas maar niet veel contact) die bij mij in de buurt woont.

Ik ga regelmatig alleen naar Duitsland voor boodschappen en ze mocht een keertje mee, alleen maar klagen in de auto over mijn muziek keuze, rijstijl, dat de airco aan moest en weet ik veel wat. Ik kon niet echt chill op mijn manier rijden. Ik hou van doorrijden (niet gevaarlijk of asociaal!) en met mijn muziek en raampje open zodat ik gewoon goed kan opletten op de weg. Is een rit van 2 uur heen en 2 uur terug (woon in Den Haag) en omdat ik het zo een poedersuiker vond heb ik haar niet meer gevraagd. Ze heeft zelf geen rijbewijs en betaald niks, alleen haar eigen oliebol. Dus ik ging weer naar Duitsland, in mijn eentje, en dat zag ze op mijn status en vroeg waarom ik haar niet meevroeg. Heb toen eerlijk geantwoord dat de rit gewoon klote was en ik nog liever alleen rij dan iemand naast mij die alleen maar klaagt en aan de knopjes in mijn auto gaat zitten zonder overleg :+ ze snapte het niet en ontkende alles. Dus ik ging maandje geleden vanuit werk (Schiphol) na mijn ochtenddienst naar Duitsland, zag ze weer in mijn status en vroeg waarom ik niet gezegd had. Dus ik reageer met “zou je meebetalen in de tank?” Zegt ze nee alleen mijn eigen boodschappen. Nou dan houd het op, als je helemaal niks kan bijdragen of toevoegen ga ik lekker in mijn eentje. :wave: ga nog liever alleen rijden dan iemand die alleen maar wil profiteren van mijn tank en de rit er niet gezelliger op maakt of ook maar iets bijdraagt aan de tank. Met andere vriendinnen geen probleem, die geven uit zichzelf al een deel van de tank of zorgen voor een gezellige rit, dan is het alleen maar leuk, maar hier heb ik geen zin meer in :roll:

Ik vind het aan de andere kant ook niet echt sociaal van jou dat je die hele auto zo koud/warm maakt als je het zelf wilt en geen rekening met degene naast je houdt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 13:56

Ik wil geen airco aan omdat ik daar last van krijg. Gebruik hem alleen in de extreemste gevallen. Airco zuipt ook nog eens enorm dus dat is gewoon zonde van het geld. Wat ik betaal. Daarom rijd ik ook met mijn raam open. Het was lekker weer, niet bloedheet, gok 25 graden. Raampje open maakt het een stuk dragelijker en zorgt er voor dat ik als bestuurder actief blijf, lijkt mij toch echt wel het meest belangrijkste in deze situatie of niet? Ze vond het irritant dat raampje door het geluid, dat zijn luxe problemen. Ga niet uit jezelf met mijn auto kloten zonder overleg. Ik moet naar Duitsland rijden en weer terug, zij niet :+ ik moet mij concentreren op de weg, zij niet. Ik haal haar op en breng haar thuis met een rit van ca 450 km.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 13:59

Ik kan ook absoluut niet rijden met een raam open.. ja tot 50km/u ofzo.. maar bij een hogere snelheid gaat dat klapperen in mijn oren, echt een heel naar geluid/druk wat op den duur zelfs flink pijn gaat doen.

Maar dat zou ik dan gewoon zeggen en indien, jij als bestuurder daar niks van aantrekt (wat je goed recht is) dan zou ik een volgende x al geeneens mee willen rijden.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 14:01

Rennie89 schreef:
Ik wil geen airco aan omdat ik daar last van krijg. Gebruik hem alleen in de extreemste gevallen. Airco zuipt ook nog eens enorm dus dat is gewoon zonde van het geld.

Een raam open bij hogere snelheid verbruikt meer dan de airco aan.
Bij lagere snelheden (tot ca 60km/u) verbruikt de airco meer dan een raam open.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 14:02

Ik krijg echt pijn aan mijn oren als de ramen open zijn met rijden boven de 80 km, dus ik zou dan wel vragen of de ramen dicht mogen :+ maar ik zou ook gewoon bijdragen aan de reiskosten. Ik snap wel dat je dr niet meer meeneemt, wat een gezeik steeds. Ook dat je je moet verantwoorden dat je heen gaat en haar niet meevraagt.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 14:04

Ik was ooit eens met 2 vriendinnen weg.

We spraken af bij vriendin A Thuis.
Vriendin B kwam met de trein naar mijn stad (dichterbij en betere verbinding) en ik haalde dan vriendin B op bij het station en reed samen naar vriendin A (25 min rijden enkele rit).

Daar gekomen besloten we een ijsje te gaan halen bij de plaatselijke kinderboerderij, amper 5 min rijden. Vriendin A vroeg wie wou rijden. Ik zeg dat zij best rijdt want mijn auto staat ergens in de hitte verderop en ik ken de weg en de buurt totaal niet. Vriendin A negeert dit gewoon. 10 min later vraagt ze het opnieuw met opnieuw hetzelfde antwoord van mij en geen reactie. Als we voor de garage staan vraagt ze het nogmaals en zeg ik uiteindelijk ‘ja is goed, ik zal wel rijden’. Dus heel stuk wandelen naar een hete auto en ik die totaal niet wist waarheen. Daar aangekomen zegt ze ‘goh, is dat jullie ook opgevallen dat die auto’s met warm weer zo veel meer verbruiken. Wat duur’. Ik hield mijn mond, goed wetende dat alle Vervoerskosten Van de dag dus volledig voor vriendin B en mij waren.
Daar aangekomen bestellen we alle 3 een ijsje van 1 euro en de dame aan de kassa vroeg of we samen afrekenden. Nog voor ik mijn mond kon opendoen schreeuwde vriendin A ‘NEE, ieder apart!’
Ik voelde me ongelofelijk gegeneerd om in een rijtje elk 1 euro te moeten aftikken terwijl zij de enige was die geen enkele kost had gehad. ‘T is al even geleden, maar nog steeds vertik ik het om nog eens af te spreken.
Laatst bijgewerkt door Poekkie op 19-09-20 14:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 14:06

Ik heb ook slechte trommelvliezen en ja ook ik vind het geluid niet altijd fijn, maar ik rij altijd met mijn raam open op een kier (tenzij het regent) omdat je dan veel meer van je omgeving meekrijgt en het je actief houd. Zo zal ik ondanks mijn harde muziek nog steeds die ambulance of politie opmerken doordat mijn raam open is :D mijn mening is dat als je al de luxe hebt om opgehaald en thuisgebracht te worden zonder ook maar enige financiële inbreng, dat je dan op zn minst een beetje gezellig moet doen en respect en begrip voor de ander moet opbrengen. Er was gewoon geen dankbaarheid, het was voor haar vooral handig dat ze zo zelf geen vervoer hoefde te regelen en onnodig geld hoefde uit te geven :+ ze is echt niet een slecht persoon maar wel heel irritant om 4 uur mee in een auto te zitten. Zij komt zelf nergens (geen auto, alleen fiets) dus snap best dat je dan opgesloten voelt, maar een auto rijd niet op water en ik moet voor haar ook 20 min omrijden om haar op te halen en weg te brengen.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 14:28

Meh weet niet. Ik zou zelf niet aan de knoppen gaan draaien maar het vriendelijk vragen. Ik zou ook nooit wat terug doen maar je een keer mee uiteten nemen oid. Vind dit persoonlijk gewoon niet een sociaal standpunt van je en gok dat het ook een beetje een wisselwerking is in dit geval. Jij klinkt ook niet heel gezellig in de auto aangezien je je nul wilt aanpassen. Wel vreemd dat je je moet verantwoorden inderdaad. Misschien beter als jullie inderdaad niet meer samen carpoolen :)