Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 14:56

SavannahNx schreef:
Kan je alleen (heftige) acne krijgen in je nek? Ik heb in mn nek echt acne maar niet in mn gezicht of op andere plekken. Kan dat?

En kettingen, draag je die? Van bepaalde materialen kun je ook vrij heftige uitslag krijgen.

Anoniem

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 15:13

Op de radio vertellen ze de flitsers altijd. Maar hoe werkt dit? Geeft de politie ze zelf door? En wat is dan het nut van de controle, als iedereen die radio luistert weet dat daar een flitser staat?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 15:17

Het nut van boetes is, dat wie gestraft wordt voor onverantwoord gedrag, hopelijk zijn/haar leven betert.

Gepraat over flitsers vind ik grote kolder.

Maar als sommige mensen zich wat minder onverantwoordelijk gedragen als op de radio wordt gezegd dat ze een kans op een boete lopen helpt het wellicht.
Al heb je helaas ook idioen die het gevaar vergroten door op hun rem te gaan staan (svp rijbewijs inleveren!).

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 15:21

Janneke2 schreef:
Het nut van boetes is, dat wie gestraft wordt voor onverantwoord gedrag, hopelijk zijn/haar leven betert.

Gepraat over flitsers vind ik grote kolder.

Maar als sommige mensen zich wat minder onverantwoordelijk gedragen als op de radio wordt gezegd dat ze een kans op een boete lopen helpt het wellicht.
Al heb je helaas ook idioen die het gevaar vergroten door op hun rem te gaan staan (svp rijbewijs inleveren!).

Dat was de vraag niet

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 15:22

De meeste flitsers worden doorgegeven door Flitsmeister, en die krijgt de flitsers weer door van de oplettende weggebruiker.
De politie zelf meldt vaak pas achteraf waar er geflitst is.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 15:32

Flitsmeister en soortgelijke inderdaad. En sommige bestuurders geven de flitsers ook door aan de radiozenders zelf.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 15:45

Vroegah werd het doorgebeld naar de radio/zenders en opgevangen via radar

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 20:09

Memories schreef:
SavannahNx schreef:
Kan je alleen (heftige) acne krijgen in je nek? Ik heb in mn nek echt acne maar niet in mn gezicht of op andere plekken. Kan dat?

En kettingen, draag je die? Van bepaalde materialen kun je ook vrij heftige uitslag krijgen.

Nee draag nooit kettingen en het is geen uitslag echt puistjes die je kunt uitknijpen.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 12:01

Er was toch een Walking dead topic?Ik kan het nergens meer vinden.Sorry als het verkeerd staat.

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 12:03

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 13:24

Ik keek net Politie Op Je Hielen over de politie in Engeland, en ze zeiden dat 2 jonge mannen die een man mishandelde, de doodstraf konden krijgen maar in heel Europa is dat toch verboden/afgeschaft?

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 13:32

SavannahNx schreef:
Ik keek net Politie Op Je Hielen over de politie in Engeland, en ze zeiden dat 2 jonge mannen die een man mishandelde, de doodstraf konden krijgen maar in heel Europa is dat toch verboden/afgeschaft?

Was het niet spreekwoordelijk of was het misschien Amerika. Hoewel voor mishandeling is dat nogal een zware straf.

Officieel is de doodstraf afgeschaft in de Eu. Om lid te kunnen worden moet je daarvoor formeel afstand doen. VK kent nog wel een aantal misdrijven waarbij de doodstraf de hoogste eis kan zijn. Maar hij wordt dus niet meer uitgevoerd.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 13:34

Veulen84 schreef:
SavannahNx schreef:

Was het niet spreekwoordelijk of was het misschien Amerika. Hoewel voor mishandeling is dat nogal een zware straf.

Officieel is de doodstraf afgeschaft in de Eu. Om lid te kunnen worden moet je daarvoor formeel afstand doen. VK kent nog wel een aantal misdrijven waarbij de doodstraf de hoogste eis kan zijn. Maar hij wordt dus niet meer uitgevoerd.

Was in Engeland. Ze mishandelde iemand met een knuppel, ze sloegen maar door dus denk dat ze doelde op poging tot doodslag. En nee was niet spreekwoordelijk. Hij zei; de hoogste straf hiervoor kan de doodstraf zijn.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 13:41

Misschien is dat de hoogste straf die ze kunnen krijgen, maar zoals ik het begrijp mogen ze het niet uitvoeren of daadwerkelijk opleggen.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 13:48

SavannahNx schreef:
Veulen84 schreef:

Was in Engeland. Ze mishandelde iemand met een knuppel, ze sloegen maar door dus denk dat ze doelde op poging tot doodslag. En nee was niet spreekwoordelijk. Hij zei; de hoogste straf hiervoor kan de doodstraf zijn.

Apart. Weet niet beter dan dat voor bv verraad en bepaalde militaire misdrijven doodstraf geëist kan worden, maar dat dat nooit wordt gedaan en nooit wordt opgelegd ook.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 14:14

fleurtjeuh schreef:
Misschien is dat de hoogste straf die ze kunnen krijgen, maar zoals ik het begrijp mogen ze het niet uitvoeren of daadwerkelijk opleggen.

Dus je mag de straf geven maar het mag niet worden uitgevoerd?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 14:33

SavannahNx schreef:

Met zijn tween door blijven gaan met rake klappen tot de dood er op volgt heet in Nederland moord.
Na 1 of 2 klappen kun je stoppen, er is geen sprake van noodweer.
Doodslag zou ook nog kunnen, maar impliceert dat de bedenktijd ontbrak.

Engeland heeft nog tot na de 2e wereldoorlog de doodstraf gekend.
En in Nederland zijn na "de oorlog" ook mensen voor het vuurpeloton gestorven.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 17:51

Wat voor knoflookolie gebruiken ze bij de New York Pizza? Als het per ongeluk naast de pizza terecht komt in de doos ziet het er een beetje uit als gesmolten boter.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 18:08

knoflook boter dacht ik...

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 21:53

Een vloeibare versie dan denk ik? Ze spuiten het er namelijk echt op.

Questquedit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 22:51

Wat is dat groene licht op bouwplaatsen?

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 22:55

_Cassidy schreef:
Wat is dat groene licht op bouwplaatsen?

Dat schijnt handig te zijn in combinatie met camerabewaking, dan zien ze meer op de camera's of zo iets.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 23:04

En dat schijnt ook dieren minder te verstoren; in ieder geval vleermuizen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 23:36

Ah dat verklaart de groene lantarenpalen in het bos hier!

Is klittenband van rubberen springschoenen eenvoudig te vervangen of kan ik beter nieuwe springschoenen kopen? Ik kan er op google en bokt niks over vinden, zowel het harde deel is zn pinnetjes kwijt, als het zachte deel is harig geworden.
Paard verliest nu de springschoenen maar mag niet zonder die dingen de wei in helaas..

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 23:44

ik vind het niet gemakkelijk; je kunt het er niet op naaien, en de zelfklevende variant plakt niet goed op kale rubber. Op plastic plakt het beter, maar zal wellicht door de zand, water etc niet lang houden