Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eclair98

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 18:28

Ik zat gisteren in de trein en dat was écht niet tof. Erg veel dronken geschreeuw en gegil. Gelukkig waren er op het station erg veel agenten en dat geeft toch wel een fijn gevoel :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 15:45

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 16:29

Pfff, wil je gewoon je eten verkopen word je aangevallen. Moet er niet aan denken dat dat mijn overkomt als ik werk. Met zon bak om kan je je niet echt verdedigen. :(

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 20:11

Die bak is inderdaad erg onhandig, maar je sowieso gaan verdedigen als niet zo ervaren persoon tegen een pistool is al erg lastig :=

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 21:43

Ik denk dat als ervaren jezelf verdedigen ook lastig kan zijn. :')

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 08:19

Het is weer feest richting Eindhoven... hele perron op Utrecht staat vol omdat de vorige niet reed en dan dit:

Afbeelding

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 09:08

Railcatering mag van mij zo snel mogelijk afgeschaft worden. Krijg zo vaak die rottas of die lompe bak tegen mij aan... Of tegen mijn laptop aan die op schoot staat. Zit je daar met je dure macbook. :x

Vandaag lekker om 7:17 in de bus op mijn vrije maandagmorgen. (eigen keuze) De bus had al vertraging, maakt extreem veel herrie. En de reisinformatie deed het weer eens niet. :+
Toen rennend de trein in gesprint, die lekker voor zwolle stil bleef staan en vertraging had. Jippie OV op maandagmorgen. *\o/*

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 10:08

Hier hebben alle treinen 5 minuutjes vertraging, der is n slagboom aangereden vannacht dus stapvoets over de overgang.
Agh gelukkig geeft het weinig problemen en natuurlijk veiligheid voor alles :)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 10:49

Zo die trein was goed vol :')
Ik loop met een kruk, er stond uiteindelijk wel iemand op maar als blikken konden doden... :=

Wow een slagboom aangereden :=
Gelukkig toch gehaald MarlineRooz! Jammer van de vertraging wel -O-

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 17:09

Afbeelding

Dat moment dat je niet meer thuiskomt *\o/*

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 17:30

Oei... Aanrijding met een persoon zie ik. Sterkte :=

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 17:56

Jup. Ik kan tot zeker 19:00 niet naar Utrecht (moet naar Alphen a/d Rijn wat zonder verstoringen al 2 uur is). Ik heb om 21:00 een afspraak, dus dat zou ik niet eens meer halen.
Had echt even een breakdown op het station na 8 uur werken en vanochtend ook al storing, heb huilend m'n moeder opgebeld en m'n vader komt me halen := := := <3

Ik dacht eerst "ohhh tussen Eindhoven en Den Bosch! Dan ga ik toch gewoon via Breda en Den Haag" helaas was diegene vóór de splitsing van die lijnen gesprongen... Dus die rijdt ook niet. Niks gewoon. De NS twittert zelfs "we kunnen op het moment geen alternatief bieden" :oo

Het was ook een heel trieste aanblik op Strijp-S, zaten allemaal mensen met hun hoofd in hun handen op de trap :=

overigens werk ik niet elke dag in Eindhoven hoor op zo'n pokke end reizen, dat zou niet gezond zijn :')

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 18:14

Warboel: ik kamp met dezelfde vertraging, was in eindhoven gestrand..... er rijden daar bussen. Kun je daar niet naartoe komen met een bus? Rij was net wel belachelijk lang. Ondertussen zit ik gelukkig in een snelbus naar tilburg

Edit: las je bericht niet goed. Je wordt dus al opgehaald fijn! Ode trouwens aan de jongeman die zo netjes was om mij dr allerlaatste plek in de bus te geven (ik stond ook wel voor m... althans schijnbaar zo duidelijk was de rij nl niet)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 20:41

Afbeelding

:Y) ik was om 20:00 thuis :roll:

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 21:16

Ik zag t toen ik in heerlen aankwam warboel, dat hij nog maar tot Eindhoven reed :(:)

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 07:29

Hoppakeeeee 40 minuten overstap op Leiden. De reis naar Rotterdam wordt met de dat langer en langer .

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 10:13

Willl65 schreef:
Hoppakeeeee 40 minuten overstap op Leiden. De reis naar Rotterdam wordt met de dat langer en langer .

Anders doorrijden naar HS en daar een trein pakken?
Weet natuurlijk niet de reden waarom

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 10:36

Of Delft misschien? Weet dat daar een intercity en sprinter vlak achter elkaar komen.. Weet natuurlijk niet precies welke trein je moet hebben, is wel rot zeg elke dag zo lang :(:)

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 10:49

Wat was er aan de hand vanmorgen in Leiden dan? Normaal gesproken vertrekt er om het kwartier een trein naar Rotterdam dus 40 minuten overstap is dan wel erg lang ineens :oo

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 12:31

Was enorme vertraging richting Rotterdam. Delft en HS zouden ook de stops van deze trein zijn.
Normaal op de heenweg ben ik 10 minuten wachttijd op Leiden kwijt.
Terug is echter een treurig iets dan zie ik de trein naar Hillegom altijd net wegrijden waardoor ik toch echt 40 min moet wachten. Die gaat 10 over en 10 overhalf alleen naar mijn station .

Vanmorgen is er geen reden gegeven waarom de trein zo lang vertraging had. Ben om 7.05 vertrokken uit Hillegom en was 8.45 eindelijk op kantoor...

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 12:41

Maar dan gaat het dus om de reis naar Hillegom begrijp ik?

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 17:02

Inoterry schreef:
Maar dan gaat het dus om de reis naar Hillegom begrijp ik?

Yep helaas is er vandaag echt veel aan de hand. Ik kon nu eerder weg van mijn werk (hoera maar 10 min overstap straks) staat hij bij delft stil....reparatie aan spoor....11 minuten vertraging. Je voelt hem al.....mag weer 40 minuten wachten op de volgende . Zelfs als ik dus eerder vertrek ben ik nog lang onderweg. Zit een vloek op.
Ik ben op zijn vroegst weer 6 uur op station Hillegom. Ik ga half zeven de deur uit. En dat voor een reis die normaal (zelde meegemaakt) een uur moet duren.

Voor de nieuwe dienstregeling was er zelde problemen . Waarom moet dat dan zo omgegooid worden dat de reiziger gewoon zoveel langer moet reizen?

Echt tijd om een andere manier van reizen te gaan zoeken vrees ik. Dit werkt gewoon niet voor mij

Edit en inderdaad de trein rijdt weg terwijl deze het station binnenrijdt

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 21:44

Hier even een ergernisje! Ben samen in de trein met nogal wat bagage. Trein was niet druk dus stond het op de stoel omdat het niet in die rekken past. Komt een vrouw die perse daar wil zitten en op eigen initiatief onze tas maar even wegzet :\

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 13:28

Er zit al sinds Roermond een man naast me die zeer gebrekkig Nederlands praat. Het was ff heel gezellig, maar ik ben gewoon uitgepraat (versta ook niet zoveel ervan). Helaas moet hij nog een uur in dezelfde trein als ik dus ik ben me nu aan het verstoppen op Utrecht CS in de hoop dat ik hem kan ontwijken :')

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 15:51

PeerAppel schreef:
Er zit al sinds Roermond een man naast me die zeer gebrekkig Nederlands praat.

Daar heb ik ook nogal eens last van als ik met de trein vanuit die richting kom. Laatst ook eens de andere kant op gehad (IC Utrecht-Maastricht), waarbij het echt een hele coupé vol was. Volgens een van die medereizigers zou het "van Den Bosj nao Rumönj nog een oer" zijn, ofzo. Mocht er in Den Bosch gelukkig uit.