Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Verwachten mensen serieus dat je gratis nieuwe spullen erbij gaat doen?
Faline schreef:Ik had laatst mijn zadel verkocht, (verzonden) krijg ik nu (dik 2 weken later) ineens mail dat het niet aan de verwachting voldoet. En de beugels en riemen die ik er gratis bij had gedaan, kwam ook commentaar op, want die waren oud en versletenVerwachten mensen serieus dat je gratis nieuwe spullen erbij gaat doen?
Of ik dan maar even het geld terug ging storten, dan zou ze het terug sturen of 100 euro overmaken, dan ging zij het weer doorverkopen...
bridgetF schreef:Faline schreef:Ik had laatst mijn zadel verkocht, (verzonden) krijg ik nu (dik 2 weken later) ineens mail dat het niet aan de verwachting voldoet. En de beugels en riemen die ik er gratis bij had gedaan, kwam ook commentaar op, want die waren oud en versletenVerwachten mensen serieus dat je gratis nieuwe spullen erbij gaat doen?
Of ik dan maar even het geld terug ging storten, dan zou ze het terug sturen of 100 euro overmaken, dan ging zij het weer doorverkopen...
Had ze het maar op moeten halen, sommige mensen willen echt voor weinig het beste van het beste, dan moet je het maar nieuw in de winkel kopen.
(En uiteraard wel foto's van het betreffende zadel)
)
Maar ik heb er geen trek in dat mensen me uitmaken voor oplichter als dat niet zo is, hoewel ik er dan wel weer een pak extra werk van heb om het weer proberen te verkopen. Nadeel is dat ze in Belgie woont en ik in friesland, ophalen is dus ook geen optie. Heb al zitten nadenken om evt mensen die ik nog voor het zadel had naar haar door te sturen, maar straks gaat ze daar verhalen tegen ophangen
Er moet dus een aanwijsbaar (evt door expertise verkregen) verband zijn tussen het gebrek en het gebruik (waaronder ik hierbij het laten stoten/vallen schaar). Een enkele buts/kras op een mobiele telefoon is een indicatie dat hij misschien gevallen kan zijn, maar nog geen bewijs dat een eventueel ander gebrek (zoals scherm dat het niet meer doet) daardoor is veroorzaakt. Dát verband zal je als verkoper in dat geval aan moeten tonen.