Marrjjollein schreef:
Lees het nu pas door, maar zie dat Vertonghen ook een slaande beweging maakte (dat heb ik ff gemist geloof ik

Erger me ook kapot aan Rutten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marrjjollein schreef:
Citaat:PSV had Ajax verslagen met meer spelers als Manolev
Bij PSV moeten ze eens gaan overwegen om het publiek gratis binnen te laten. Die mensen daar zijn misschien kritisch, maar wel hondstrouw en massaal aanwezig. Ik vind dat deze supporters structureel te weinig amusement geboden wordt.
Willem van Hanegem
COLUMN Hoe slecht moet Koevermans niet zijn als die Berg gewoon in de spits van PSV mag blijven staan? Dat zat ik me gistermiddag serieus even af te vragen tijdens PSV-Ajax. Mijn gedachten schoten sowieso alle kanten op want die wedstrijd boeide na een aardig begin totaal niet meer.
Super Sunday noemen ze dat bij Eredivisie Live. Hou op zeg, vreselijk was het. Ik moest 's avonds aanschuiven bij Studio Voetbal, daar moest ik de wedstrijd in zijn geheel bekijken. Het voelde als strafwerk. Gelukkig liep AZ-FC Twente uit en zag ik daar ook nog wat flitsen van en in elk geval een spannende slotfase. Dat maakte mijn middag nog een beetje goed.
Wat me in Alkmaar opviel is dat werkelijk alles wat FC Twente was over scheidsrechter Bossen heen viel. Ik heb er te weinig van gezien om te weten hoeveel fouten die man eventueel gemaakt heeft. Maar als je zo veel aversie oproept, mag je best eens nadenken of je niet wat aan je performance moet doen. Ik heb, geloof ik, nog nooit zoveel woede bij zo veel voetballers tegelijk gezien.
Ik heb me zondag voor de televisie dus vooral zitten ergeren aan wat een spannende en spectaculaire topwedstrijd had moeten worden. Eentje met veel doelpunten ook, las ik zaterdag overal in de kranten. De druk lag bij Ajax, da's duidelijk. Die ploeg moest komen.
Maar je ziet nu toch wel al snel dat ook Frank de Boer inziet dat er een verschil is tussen praten over hoe mooi en geweldig Ajax altijd moet spelen en wat er in werkelijkheid allemaal mogelijk is. Hij had een aanval die bepaald niet in vorm was, maar hij bracht ook weinig aanvallende intenties naar voren in zijn tactiek. Hij leek vooral niet te willen verliezen. Ik vond Ajax over het algemeen vervelend en met de rem erop spelen. El Hamdaoui was ondermaats en liep er nou niet bij met een uitstraling dat hij er een stuk of twee ging maken; veel te twijfelend.
En van het zo geroemde 'van achteruit opbouwen' kwam helemaal niets terecht. Daarvoor is Enoh te onrustig en hadden Vertonghen en Van der Wiel het veel te druk met zeuren, wat een irritante kletskousen waren dat. Ze hebben zichzelf uit hun spel gehaald, leek mij. Het is goed dat Ajax een geweldige keeper heeft, die hield ze overeind tegen een verder niet zo imponerend PSV.
Bij PSV moeten ze eens gaan overwegen om het publiek gratis binnen te laten. Die mensen daar zijn misschien kritisch, maar wel hondstrouw en massaal aanwezig. Ik vind dat deze supporters structureel te weinig amusement geboden wordt. In de eerste helft leek het af en toe nog wat, maar het grootste deel van het duel was PSV net zo teleurstellend als Ajax.
Berg is een erg slechte spits, maar daar hield het niet bij op. Lens is ook zwaar teruggevallen. Die staat achter de bal met de houding alsof hij gelijk Romario eens even zijn tegenstander gaat passeren, in de praktijk komt er niks van terecht. Deze jongen is in een hele wedstrijd precies één keer voorbij zijn man gekomen, dat vind ik een nogal laag rendement.
Toivonen bracht ook veel te weinig en had rood kunnen krijgen toen hij een elleboog uitdeelde. Dzsudzsák is een uitstekende linksbuiten en Hutchinson is volgens mij ook een goeie. Van Engelaar hoop ik dat hij ooit de oude wordt en weer aanvallend gaat denken, liefst op de manier hoe hij het deed toen Afellay net weg was.
Ik vond het echt jammer dat PSV niet kon of wilde brengen wat tegen Lille eerder wel lukte. In die wedstrijd zag je het oude, strijdbare PSV terug. Van wie ik weer wel kan genieten, is Manolev. Die verzet bergen werk en maakt in die ongelooflijke hoeveelheid acties af en toe een fout. Maar ik word een beetje misselijk van de manier waarop René van der Gijp overal op televisie die jongen belachelijk zit te maken.
Ik vind dat zo ontzettend goedkoop. Kijk, dat je een keer gaat zitten lachen om een paar achter elkaar gemonteerde bloopers, snap ik best. En het mag van mij nog drie keer ook. Maar week in week uit bezig blijven over één iemand en je rot lachen over de rug van een voetballer die zijn stinkende best doet, dat kan ik niet uitstaan. Als gistermiddag meer PSV'ers met de intentie van Manolev hadden gespeeld, hadden ze Ajax verslagen, zeker weten. (WILLEM VAN HANEGEM)
Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/1044/Sportcolumn ... olev.dhtml
Joonsel schreef:Marrjjollein schreef:
Lees het nu pas door, maar zie dat Vertonghen ook een slaande beweging maakte (dat heb ik ff gemist geloof ik) Vind wel dat ze daar dan ook onderzoek naar moeten doen. Al is dat niet zo erg als de elleboogstoot van Toivonen. Die ook echt op een plek was waar de bal niet eens was....Toivonen is een goede voetballer die dit soort dingen helemaal niet nodig heeft
Als hij dat zelf nou ook eens gaat inzien..
Erger me ook kapot aan Rutten
Moiryn schreef:Eigenlijk wel, maar dan ook naar Marcelo want die liep Vertonghen half te wurgen daar. Ik denk dat ze zich vooral op Toivonen gaan richten omdat hij toch al onder de loep lag.
Naomi_Jortje schreef:Niks met sportiviteit te maken, als iemand het per ongeluk doet, oke, maar als je merkt dat iemand 't expres doet, dan issie niet blij met mijNou heb ik sowieso 'n blessure en mag ik niet voetballen en ook geen andere sporten waar je bij moet rennen, dus het zal niet snel zo ver komen
Joonsel schreef:Naomi_Jortje schreef:Niks met sportiviteit te maken, als iemand het per ongeluk doet, oke, maar als je merkt dat iemand 't expres doet, dan issie niet blij met mijNou heb ik sowieso 'n blessure en mag ik niet voetballen en ook geen andere sporten waar je bij moet rennen, dus het zal niet snel zo ver komen
Tuurlijk heeft het wel met sportiviteit te maken. Maar dat wil niet zeggen dat ik je reactie niet zou begrijpen. Denk dat veel mensen wel zo reagerenIk deed dat een aantal jaar terug ook, iets terug doen als ze expres iets deden. Maar daar ben ik onderhand wel vanaf...Liever gewoon doorspelen en ze daardoor pakken, dan zelf een rode kaart/schorsing whatever riskeren!