Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 23:05

Ons 1e matras was afgekeurd door kuilen, omgeruild voor een ander matras (echt een andere soort)
Deze begint ook kuilen te krijgen en aan 1 kant is alle steun weg. 3 maart komt er iemand langs om te oordelen maar hij ligt de laatste tijd echt niet lekker meer. Zo'n ontzettende pijn aan mijn heupen als ik lig. Hoop echt dat die afgekeurd word en we naar een andere kunnen kijken.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 23:18

zonnebloem18 schreef:
Griep gaat enorm rond Tancreda, gebruik je al neusspray? Dat heeft bij mij goed geholpen.

Yes, helaas mag je dat niet zo vaak gebruiken en helpt t maar kort even. Heb ook zoutoplossing maar die doet niets (spray wel paar x per dag met zout, naast 3x met xylofgebeuren)

@nyaleti, lastig he! Ik heb vorige week een ander autootje aangeschaft maar vond het wel tegenvallen de prijzen. Heb een 21 jarig autootje nu gekocht, omdat er even geen meer budget in zat. Blijft altijd een gok.... of m'n 15 jarige een nieuwe motor in laten zetten, of wat anders. Ben toch voor t laatste gegaan, maar twijfel heb ik nog steeds of ik er goed aan heb gedaan...

De ene zegt; veel gereden is beter dan weinig gereden. Ander zegt juist weer anders (van oud vrouwtje geweest is beter....). Zo lastig auto's! Succes met je zoektocht

Marcella

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 23:45

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 00:51

Tancreda4 schreef:
zonnebloem18 schreef:
Griep gaat enorm rond Tancreda, gebruik je al neusspray? Dat heeft bij mij goed geholpen.

Yes, helaas mag je dat niet zo vaak gebruiken en helpt t maar kort even. Heb ook zoutoplossing maar die doet niets (spray wel paar x per dag met zout, naast 3x met xylofgebeuren)

@nyaleti, lastig he! Ik heb vorige week een ander autootje aangeschaft maar vond het wel tegenvallen de prijzen. Heb een 21 jarig autootje nu gekocht, omdat er even geen meer budget in zat. Blijft altijd een gok.... of m'n 15 jarige een nieuwe motor in laten zetten, of wat anders. Ben toch voor t laatste gegaan, maar twijfel heb ik nog steeds of ik er goed aan heb gedaan...

De ene zegt; veel gereden is beter dan weinig gereden. Ander zegt juist weer anders (van oud vrouwtje geweest is beter....). Zo lastig auto's! Succes met je zoektocht

Oef nieuwe motor is wel een duur grapje.. inderdaad al die wisselende adviezen!

Kan die van mij laten maken voor €1000 := en dan weten we nog niet alles dus voor t zelfde is ie van de zomer alsnog stuk.. Maar voor dat bedrag heb je geen nieuwe auto natuurlijk.
Iets vergelijkbaars terugkopen (kwa formaat, leeftijd, motor)? Maar dat voelt als zuur geld. Alsnog een groot bedrag uitgeven zonder echt iets leuks terug te krijgen. Of budget verruimen, hopen op weinig tegenslagen en een toffe bak hebben?

De prijzen zijn gewoon echt bizar!

Als het goed is kan ik zaterdag meerdere gaan proefrijden om de keuze wat makkelijker te maken.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 00:56

Ik vroeg mijn moeder of ik van haar een handbeeld mag maken voor mijn opleiding. Ze had wat weerstand omdat dr nagels ruk zijn momenteel. Toen ik zei: wat zou je zelf willen? Zei ze dat ze wel een beeld wil met mijn tante (haar zus). Echter zie ik die bewust al enkele jaren niet meer. Ze is ziek, en mam heeft een goede band met haar. Ik niet meer. Toen ik aangaf daar wel moeite mee te hebben gaf ze een reactie in de trent van dat zij daar geen boodschap aan heeft en verwacht dat iedereen over hun problemen heen stapt.
Mn tante heeft me simpelweg teleurgesteld terwijl ik haar hoog had zitten. Voor mijn destijds zieke oma ging ik al over mn grenzen, puur omdat mam dat van me vroeg. En nu dus weer.
Opzich heb ik nog een beeld nodig maar heb me hier wel enigszins aan geërgerd.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 00:58

Ontstekingen op mijn handpalm. -O-

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 01:04

Hutcherson schreef:
Ik vroeg mijn moeder of ik van haar een handbeeld mag maken voor mijn opleiding. Ze had wat weerstand omdat dr nagels ruk zijn momenteel. Toen ik zei: wat zou je zelf willen? Zei ze dat ze wel een beeld wil met mijn tante (haar zus). Echter zie ik die bewust al enkele jaren niet meer. Ze is ziek, en mam heeft een goede band met haar. Ik niet meer. Toen ik aangaf daar wel moeite mee te hebben gaf ze een reactie in de trent van dat zij daar geen boodschap aan heeft en verwacht dat iedereen over hun problemen heen stapt.
Mn tante heeft me simpelweg teleurgesteld terwijl ik haar hoog had zitten. Voor mijn destijds zieke oma ging ik al over mn grenzen, puur omdat mam dat van me vroeg. En nu dus weer.
Opzich heb ik nog een beeld nodig maar heb me hier wel enigszins aan geërgerd.

Lijkt mij dat je het beeld toch iets negatiever zou maken dan als je wel een goede band met die tante zou hebben. Niet doen denk ik. Ze wil geen beeld van jou? :+
Maar eerlijk is eerlijk, ik snap je moeder wel .

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 01:42

Ze heeft al n beeld van mij haha. Het gaat om een mal van hun handen die ik vervolgens helemaal afwerk, kleur en verwerk naar wens tot een kunstwerk. Mam en ik hebben samen al een beeld van mijn docent jaren geleden :).
Ergens heeft ze wel een punt en daarom doe ik het ook maar weer. Heb geen hekel aan mn tante maar gewoon not my place to be meer. Ik ga er daarna ook geen warm contact ofzo van maken. Ik maak dit voor mam en thats it.

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 05:44

Wakker door een soort toeter? Het was net of iemand heel hard een toeter indrukte en die een tijdje vasthield. En nu blijft dat geluid in mijn hoofd doorgaan. Ik wil slapen.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 08:21

Wat betreft auto's zit ik met hetzelfde dilemma. In dit budget denk ik maar Stick with the devil you know. Tot ik ooit budget heb voor echt een nieuwe. Je blijft toch een beetje in de afdanker vijver vissen en voor het geld van repareren heb je geen nieuwe.

Volgende week moet ik naar de keuring met mijn auto. Heb er nu al schrik voor.

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 08:38

Ik heb een Suzuki Alto uit 2005, af ten toe wat kleins, gaatje in de uitlaat. Pas geleden nieuwe bandjes erop en binnenkort een kleine beurt. Nu heb ik geluk dat mijn goede vriend monteur is en mij dit niks kost. Maar ik ben erg blij met mijn opoe. :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 08:43

Ik heb een Volvo S80 van 20 jaar oud, helaas in 2023 waterschade opgelopen door een verstopte afvoer in de parafan, dus daar hebben we nog wat pech-dingetjes mee gehad. Waaronder een CEM-module met corrosie. Gelukkig allemaal opgelost voor de mind-blowing prijs van 89 cent.

Maar anders dan dat, een super fijne en meeeega betrouwbare auto die we helemaal op gaan rijden, want ik wil 'm niet meer kwijt.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 08:55

Mijn oudje van 2003 staat al sinds vorige week donderdagavond stil door niet meer starten. Ergens die vrijdag is hij bij garage gezet maar nog niks van hun gehoord. Ik heb dus wel al eerder die reparaties van 1000 euro oid laten uitvoeren, want voor dat geld koop je geen vervangende auto. En tot dit gezeur was het juist een enorm betrouwbare auto waarvan de garage ook zei dat je echt geen vergelijkbare kon vinden voor leuk geld. Het meeste wat ermee aan de hand was waren slijtage dingen die normaal zijn op zonn leeftijd, ongeacht aantal km.

Nu hopen dat dit ook iets simpels is. := Er is echt geen geld voor een andere, aangezien automaat toch lastiger te vinden is, groot genoeg moet zijn voor rolstoel en niet duurder in de maand als deze.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 08:59

Ik heb een Toyota yaris diesel uit 2005
Ik vind hem geweldig, maar onze overheid niet.
Dus betaal 1000 per jaar teveel aan belasting in vergelijk voor een zelfde soort auto op benzine.

Dat geld kan ik natuurlijk bij wijze van in een ander stoppen.
Maar voor 5000 koop je ook niks meer.
Met deze weet ik wat ik heb.
Dus tot nu toe mag hij blijven tot de apk te duur word.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 08:59

MyWishMax schreef:
Mijn oudje van 2003 staat al sinds vorige week donderdagavond stil door niet meer starten. Ergens die vrijdag is hij bij garage gezet maar nog niks van hun gehoord. Ik heb dus wel al eerder die reparaties van 1000 euro oid laten uitvoeren, want voor dat geld koop je geen vervangende auto. En tot dit gezeur was het juist een enorm betrouwbare auto waarvan de garage ook zei dat je echt geen vergelijkbare kon vinden voor leuk geld. Het meeste wat ermee aan de hand was waren slijtage dingen die normaal zijn op zonn leeftijd, ongeacht aantal km.

Nu hopen dat dit ook iets simpels is. := Er is echt geen geld voor een andere, aangezien automaat toch lastiger te vinden is, groot genoeg moet zijn voor rolstoel en niet duurder in de maand als deze.

Oh dat is kak :\

Dat kan van alles zijn, neem aan dat ze de accu al getest hebben.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 09:02

Ja,helaas. De pechhulp heeft alles met accu geprobeerd en dat was het niet. Hij heeft het vorig jaar ook gedaan en toen was het een zekering met iets van benzine toevoer, maar nu weet ik het niet. Weet ook niet of de garage überhaupt al tijd heeft gehad om te kijken, het leek alsof hij nog op precies dezelfde plek stond dus ben bang van niet. Of ze hebben buiten gekeken omdat ze hem niet binnen krijgen :')

Kijk er mankeert echr al meer aan hoor. Anderen hadden hem allang weggedaan, ramen gaan niet meer open, dakraam ook niet. Of ze gaan wel open maar niet meer dicht dan. Of de sleutel die niet meer goed werkt qua afstandbediening met van slot. Op slot gaat die met 1 druk op de knop, van slot moet je 100 keer drukken en de ene keer gaat die open en andere keer.moet je alsnog sleutel in de deur doen. De achterklep zijn de scharnieren niet meer goed, ze vallen langzaam dicht :')
Maar qua rijden en alles is die juist normaal nog erg goed en zegt de garage dus ook dat het een echt een goede auto is die nog jaren mee zou kunnen.
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 25-02-25 09:05, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 09:04

MyWishMax schreef:
Ja,helaas. De pechhulp heeft alles met accu geprobeerd en dat was het niet. Hij heeft het vorig jaar ook gedaan en toen was het een zekering met iets van benzine toevoer, maar nu weet ik het niet. Weet ook niet of de garage überhaupt al tijd heeft gehad om te kijken, het leek alsof hij nog op precies dezelfde plek stond dus ben bang van niet. Of ze hebben buiten gekeken omdat ze hem niet binnen krijgen :')

Bleeeeh, stom ;(.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 09:07

M’n nachtmerrie / slaap probleem heeft weer eens het punt bereikt dat ik denk… is slaap wel echt nodig? :+

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 10:01

Hier eerst 2 jaar met een Renault Modus gereden uit 2005. Toen ik die kocht stond er 43k op de kilometerteller. Zekering doorgebrand en overleden. Nieuwe zekering moest geïmporteerd worden uit Amerika en zou meer kosten dan een nieuwe, plus de vraag of hij het langer ging volhouden. Toen voor 2k een Kia Picanto gekocht uit 2008. Zat al een nieuwe distributieriem op gelukkig. Ding rijdt prima. Zit niks in, zelfs de ramen zijn ouderwets handmatig. Moet alleen even langs de garage, omdat naar mijn idee een remblokje vastloopt/niet goed afgesteld is. Volgende wordt waarschijnlijk een auto die de trailer kan trekken. Zit ook aan een oude Volvo te denken. Maar mijn kiaatje wordt lekker opgereden.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 10:05

Nyaleti schreef:
Vind het altijd leuk als mensen bellen via de Bluetooth / systeem in de auto. Je hoort dat zooo ontzettend goed van buiten af :')

Over auto's gesproken. Ik zie door de bomen het bos niet meer met een nieuwe auto uitzoeken. Tot welk budget is wijsheid? Is het die X bedrag extra waard? Hoeveel km ivm distributieriem? En nu ga je Googlen op merk en type en met elke auto is er wel wat mis..

auto's kopen is gewoon stom. Ik heb 2 maanden gezocht naar een Caddy, en het was OF rotzooi OF vreselijk duur. Ik heb uiteindelijk maar wat meer neergelegd, wat concessies gedaan en nu een knappe gekocht uit 2014 met maar 150.000km voor 7000 euro waar ik 6 jaar terug een knappe kocht voor 4000. Het is zo vreselijk duur geworden.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 10:17

Gekneusd stuitje.

Kan niet liggen, niet staan en niet zitten.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 10:20

Dus je zweeft? :(:)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 10:23

daantjuhhh schreef:
Gekneusd stuitje.

Ik leef met je mee :(:)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 10:54

daantjuhhh schreef:
Gekneusd stuitje.

aaauuuw

van het paard gevallen?

Beterschap :knuffel:

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 11:28

Daantjuh beterschap.