Secret Santa 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 23:04

Zertab schreef:
Ik houd mijn cactussen in leven dat is al iets :'). Voor de rest heb ik ook echt geen groene vingers.

Die geef ik dan weer teveel water en gaan op die manier hemelen. :')

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 23:07

Roosch schreef:
@Orchidee andersom: ja volgens mijn collega wel. :)) al kwam deze knoflook uit z'n eigen tuin dus dat is wel erg leuk.

Ik doe ook mn best te reageren! Nu wil ik echt voorkomen dat er een wensenlijstje komt van wat ik wel en niet wil en dat m'n santa zich bezwaard voelt.

Ik voel me een beetje dom nu :+ . Ik heb echt 3 keer moeten lezen wat je met andersom bedoelde. Maar ik ben eruit hoor :') .
Ik ga knoflook eens proberen. Er zitten altijd 3 bollen in een netje en tegen dat ik bij 3 ben is ie uitgelopen. Die kan ik dus mooi planten :D

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 23:14

StonedRomy schreef:
Zertab schreef:
Ik houd mijn cactussen in leven dat is al iets :'). Voor de rest heb ik ook echt geen groene vingers.

Die geef ik dan weer teveel water en gaan op die manier hemelen. :')

Ik vergeet ze weleens en dan hangen ze slap :')
Maar dood nog niet.

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 23:15

EedihcrO schreef:
Vealosz, tof! Welk circuit was je?

.

Ik was in Assen.
Afbeelding
Onze eigen auto. :o

Planten is hier echt niet verstandig. Ik laat nog een cactus dood gaan.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 23:18

EedihcrO schreef:
Roosch schreef:
@Orchidee andersom: ja volgens mijn collega wel. :)) al kwam deze knoflook uit z'n eigen tuin dus dat is wel erg leuk.

Ik doe ook mn best te reageren! Nu wil ik echt voorkomen dat er een wensenlijstje komt van wat ik wel en niet wil en dat m'n santa zich bezwaard voelt.

Ik voel me een beetje dom nu :+ . Ik heb echt 3 keer moeten lezen wat je met andersom bedoelde. Maar ik ben eruit hoor :') .
Ik ga knoflook eens proberen. Er zitten altijd 3 bollen in een netje en tegen dat ik bij 3 ben is ie uitgelopen. Die kan ik dus mooi planten :D

Je hebt die naam toch ooit zelf verzonnen, haha. :D Ik zat maar te kijken om je naam te spellen en dacht fiets it ik geef het op. :')

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 23:27

Ik lees ook graag mee, in de hoop dat mijn lootje lekker actief is :j

Druk weekend hier achter de rug, door de week ben ik meestal actiever op bokt/de laptop in het algemeen.
Net de laatste licht-slinger in de boom gehangen, we bouwen het rustig op ivm de poezen.
Voorlopig blijven ze netjes uit de boom, maar ze vinden het laken wel heel interessant. Ik kan proberen de cat-off spray te sprayen, misschien helpt dat.

Afbeelding

De poezen hun sok hangt ook al klaar, ze zijn nog niet blij want hij is nog leeg :')

Afbeelding
Afbeelding

Ik heb nog steeds geen enkel pakje gekocht voor mijn lootje, maar weet wel wat ik wil dus dat komt vast wel in orde. Ik heb het gewoon echt ontzettend druk :') We trekken in de familie ook lootjes, dat cadeautje heb ik al gekocht.

Tancreda4

Re: Secret Santa 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 23:33

Ik jou van planten en bloemen en zou het liefst een vol huis en tuin willen! Maar a) ik heb een kat die van alles eet en b) ondanks de wens voor veel groen, mis ik groene vingers.... Ik moet dan ook wel eens planten vervangen omdat ze dood zijn gegaan :o

Tuin heb ik de ambitie meer tegels eruit en dan vol zaaien met van alles. Dit jaar is het niet gelukt, hopleijk volgend jaar!

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 23:38

Fem schreef:
Ik heb gisteren ook post ontvangen van mijn Secret Santa <3

[ [url=m/teY73Q.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/GwGvEi.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dankjewel lieve Santa, nu is het helemaal echt :):)

Mijn vriend meteen: misschien heeft je Santa een grumpy cat :')
Hint: ik heb wel zo' n kat die zich in de lampjes wikkelt, maar ik was het niet :+

EedihcrO schreef:

Je moet biologische knoflook hebben als je het wil poten. Teentjes ca. 2 cm diep.
Het is nu rijkelijk laat, september-medio oktober is ideaal. En als dan het jaar erop het groen verwelkt kan je oogsten.
Ik heb dit najaar ook op de gok 12 tenen in de grond gestopt. En nu dus boven verwachting ook alle 12 boven de grond. Als dat ook allemaal bollen van 12 tenen worden dan kan ik even vooruit :')

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 23:42

Wat een goed idee van de knoflook. Nooit bedacht dat je dat ook gewoon zelf kunt kweken.

Hier ook niet zulke groene vingers. Ik zou niet weten hoe je moet stekken. Maar mooie planten in en om huis vind ik wel heel fijn. Er staan we nu best wat ik de woonkamer.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 23:43

Ik ben niet zo goed met plantjes helaas, maar een vetplant gaat altijd nog wel.

Mijn mooie bananenplant heeft het lootje gelegd

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 23:46

Charaz schreef:
Ik ben niet zo goed met plantjes helaas, maar een vetplant gaat altijd nog wel.

Mijn mooie bananenplant heeft het lootje gelegd

Jij zit al helemaal in de sinterkerstsferen :))

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 23:57

Ik blijf mijn kop maar breken over die hint op mijn kaartje maar denk dat ik er nog niet genoeg mee ben voorlopig. Mijn kat heeft me tot nu toe ook nog niet echt geholpen, Pauline :') Dus nog even afwachten met smart op andere hints. :)) Ik was nog wat aan het neuzen in het vorige topic naar de hints van andere mensen en hoop dat de mijne uitdagend genoeg is/zullen zijn. Ik besef nu ook wel dat ik wat minder mocht oversharen hier in het topic haha. Ik heb wél al wat cadeaus en ik heb ook echt de perfecte doos gevonden waarin alles tot nu toe netjes past dus daar ben ik al erg blij mee.

Ik ga even mijn vorige posts door om te voorkomen dat ik te veel in herhaling val aangezien ik hier zaken heb zien terugkomen die reeds kort besproken zijn geweest en waar ik geloof ik reeds op geantwoord heb. Zo hoeft mijn Santa dat niet tot vervelenstoe te hoeven lezen. ;) Dus Santa, als je hier niet meteen een antwoord vindt, dan heb ik het hier reeds gezegd in het topic en moet je even teruglezen.

Chocotoffs ben ik geen fan van, je zou er maar je tand op breken, hahahatsjoe := Heel veel sterkte, hopelijk kunnen ze het netjes oplossen.

Boekengenres vind ik een moeilijke.. Ik heb momenteel een YA en fantasy boek liggen waar ik nog aan moet beginnen. Verder lees ik ook graag informatieve boeken die me wat aan het denken zetten, vorig jaar las ik 'Wat is leven' van Paul Nurse. Heel wetenschappelijk maar zo interessant. En recent ook A Cosmology of Monsters gelezen van Shaun Hamill. Dat was echt een page turner voor me! Lang geleden dat ik zo veel plezier had in lezen. Dus komt er eigenlijk op neer dat ik vaak in een boekenwinkel rondloop en gewoon neem wat me interessant lijkt en waar ik op dat moment zin in heb om te lezen, haha.

Epoxy vind ik gaaf om te zien maar wil er zelf niet mee beginnen. Resin is ook een aanslag op het milieu, helaas. Die houten poppetjes zijn schattig maar heb ik zelf ook niet echt iets mee.

Qua vulling van de doos ook graag rekening houden met het milieu - papiersnippers ed helemaal prima! Hooi vind ik ook niet erg eigenlijk, dat geef ik erna wel aan de cavia's ofzo _O- Maar ik heb wel stofallergie dus als je dat zou doen, graag even vermelden om het buiten uit te pakken. Glitter en slijm hoef ik echt niet. Gewoon vullen met het nodige zodat het pakketje veilig opgestuurd kan worden, zeker als het zo'n afstand moet doorstaan (helemaal van Noord naar Zuid dus, toch Santa? <<) )

Hier 11 jaar lid, dat valt nog mee :D

Dahlia's moest ik even googelen, wel mooi. Mijn ouders plannen een inheemse bloemenweide te zaaien. Kijk ik naar uit. Ik heb ontdekt op de zorgboerderij dat ik in de aarde woelen eigenlijk wel tof vind. Ik heb daar twee dagen een perkje lopen prepareren om bloembollen te planten.

Edit: Qua groene vingers - ik slaag er nu tegenwoordig wel in om mijn 6tal (?) kamerplanten in leven te houden en daar ben ik stiekem wel trots op. De app Planta helpt me wel erg om ze regelmatig water te geven. En kennis over veel voorkomende schadeveroorzakers en hoe je dit ziet aan je plant is ook handig.
--
Sterkte Candalisa, lijkt me niet makkelijk om de spullen van je vader weg te gooien.

Justdiesel, wat schrikken zeg. Gelukkig is het op een sisser afgelopen en is de kat oké nu.

Heel veel sterkte Jolien, ik hoop dat het allemaal al bij al meevalt en de zon binnenkort weer voor je mag schijnen :knuffel:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 07:04

@EedihcrO je hebt gelijk! Koekkruiden vind ik hier ook niet zo makkelijk, maar nemen mijn ouders wel vaak mee. Zelf kruidnootjes maken is ook wel erg leuk om te doen!

Fem, want staan ze mooi in bloei!

Hele groene vingers heb ik ook weer niet, er gaat gerust eens iets dood. Maar ik vind zowel binnen als buiten planten en bloemen erg leuk en vind het zeer positief dat onze kleine tuin vol insecten, bijen en vlinders zit. En een enkele moedige vogel. <3

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 08:17

Ik heb ook geen groene vingers, maar de planten die ik nu heb staan doen het wel redelijk goed.

Mocht mijn Santa trouwens nog leuke recepten hebben dan zou ik dat erg leuk vinden om te krijgen. Ik mis altijd inspiratie om te bedenken wat ik nu weer moet koken.

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 08:18

Koekkruiden kan je ook zelf mengen, als je een redelijke kruidencollectie hebt dan heb je waarschijnlijk alles wat je nodig hebt al in huis. Ga ze dit jaar niet zelf bakken, heb er nog ruim genoeg in huis.

CharxHebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 08:34

Opzich kan ik planten wel redelijk in leven houden. Maar mijn dochter is gaan kruipen en nu heb ik de meeste planten weg moeten zetten omdat mevrouw graag bladeren uittrekt :')
Gelukkig zijn er ook planten waar ze niet bij kan _O-

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 09:12

Planten zijn gaaf, zou ze ook meer in huis willen hebben. Helaas hebben wij een vrij donker huis waardoor er weinig over blijft. Ook kinderen en een hond die af en toe te wild zijn waardoor ze wel eens omvielen.

Ik weet niet zo goed of mijn hint nu makkelijk of moeilijk is. Zelf denk ik dat mijn hint in de categorie makkelijk gaat vallen, maar hij past zo ontzettend leuk bij mijn lootje :j

Hoorde net op de radio dat het nog 47 dagen is tot oud&nieuw... lijkt wel hoe ouder hoe sneller een jaar voorbij gaat.
Laatst bijgewerkt door suusje26 op 14-11-22 09:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 09:17

suusje26 schreef:
Planten zijn gaaf, zou ze ook meer in huis willen hebben. Helaas hebben wij een vrij donker huis waardoor er weinig over blijft. Ook kinderen en een hond die af en toe te wild zijn waardoor ze wel eens omvielen.

Ik weet niet zo goed of mijn hint nu makkelijk of moeilijk is. Zelf denk ik dat mijn hint in de categorie makkelijk gaat vallen, maar hij past zo ontzettend leuk bij mijn lootje :j

Hoorde net op de radio dat het nog 44 dagen is tot oud&nieuw... lijkt wel hoe ouder hoe sneller een jaar voorbij gaat.

Joh, als het zo leuk past dan zou ik het niet erg vinden als het makkelijk is. Gewoon doen!

44 moet denk ik 47 zijn :Y) .

En 41 dagen tot kerst *\o/* .

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 09:23

Sssht,... heb het nog snel kunnen aanpassen.

Ik verlang naar de tijd dat je boven je bed een zelfgemaakte afstreep kalender had hangen. Elke avond voor het slapen een kruisje mogen zetten tot die ene datum (sinterklaas/ verjaardag/ vakantie)..

Nu ik dit type draait Happy new Year van ABBA :)

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 09:36

Suusje, dat laatste merk ik ook... Gisteren was 't nog april en morgen al kerst voor m'n gevoel. Hoe dan? %)

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 09:59

suusje26 schreef:

Hoorde net op de radio dat het nog 47 dagen is tot oud&nieuw... lijkt wel hoe ouder hoe sneller een jaar voorbij gaat.

Komt omdat een jaar relatief gezien steeds “minder” van je leven is.
Als je 10 bent, is 1 jaar 1/10. Als je 30 bent, is een jaar nog maar 1/30. Vind dat best wel eng, het gaat steeds sneller maar je doet er niks aan :')

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 10:17

Ik tel elke winter de maanden af tot aan april. Dus nu nog 5 maanden en het warmt weer op. Dat begint meestal ergens tussen begin april en half april. Ik vind winters met sneeuw mooi in het buitenland, maar niet hier.

Sam_I_Am

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 11:18

Ik houd echt van herfst en winters weer. Doe mij maar een goede koude en regen. Vind dat veel chiller sporten en ik slaap lekker met het geluid van regen. Zou heel graag verhuizen naar Noorwegen of Zweden. Natuurlijk ook goed noordelijk, ik volg iemand op insta die in Svalbard woont en ik zou echt graag een keer een jaar daar wonen (of langer). De polar days en nights waarbij het niet donker of licht word vind ik echt fascinerend.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 11:19

Ja! Ik volg haar ook! Volgen wij dezelfde? Als ik geen kinderen zou hebben zou ik daar echt willen zijn.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 11:31

Ik zou ook graag naar Zweden gaan! Ik heb heel lang geroepen ik zou nooit meer terug naar Australië willen (waar ik opgegroeid ben) maar hoe ouder ik wordt hoe meer ik er naar verlang. Ik mis vooral de ruimte en het niet op elkaar letten mentaliteit. Dus dan zou voor mij zweden of zo een mooie alternatief zijn want ik wil wel mijn dieren meenemen!