Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nyaleti

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 17:09

Oh die van VSM ziet er wel lekker uit. Heb ik helaas niet in huis en wil nu de deur niet uit dus het gaat me nu helaas niet helpen maar haal het voor in het vervolg wel in huis!

Voor nu werkt mijn bodylotion spray het beste :+ prikt niet en trekt heel snel in. Sudo duurt te lang voor het intrekt en krijgt dus geen kans.

-
Er is toch een topic waar je kan vragen hoeveel je kan vragen voor jouw stalling?
Kennis wilt z'n veulens hier hebben in de winter maar geen idee wat ervoor te vragen.. in Brabant, ong 500m2 aan wei (maar staat niet echt gras). Enkel zijn paarden, geen andere. Ze mogen verder alles zelf doen, hooi etc. maar wij zullen ze wel dagelijks checken natuurlijk.
Er is een goede schuilstal maar die is waarschijnlijk te klein voor het formaat paard van hem.

Volgende vraag dus ook: veulens van dit jaar, kunnen die het hebben om inde winter buiten te staan zonder een stalletje? Ze hebben beschutting maar juist de koude Oostenwind staat er recht op..

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 17:12

500m2 dat is formaat grote achtertuin in een dorp. Daar kan je geen veulens ophouden. Zelfs als paddock te klein voor in de winter.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 17:16

Op 500m2 kan dat niet.
Dat is net iets meer als een grote volte.
En ik ben van mening dat elk paard moet kunnen schuilen en al helemaal zo'n kleintjes.
Dus als dat ook nog van die 500 af moet.
Binnen een week een modder bende tot over de kogels.

Sommige mensen kunnen beter hamsters houden.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 17:30

Ik neem aan dat er een 0 bij moet dus 5000m2, gezien er al een schuilstal staat ga ik uit van een typefoutje.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 17:34

Ho ja typfout excuses.

Net iets kleiner dan een halve hectare.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 17:52

Nyaleti, ik zou even goed checken of je niet in een ( potentieel) wolvengebied zit, anders zou je de wei zo ontzettend goed moeten afzetten om die geen kans te geven, dat dat nog een heel gedoe zou kunnen zijn.
Op zich stonden bij onze manege de afgespeende veulens ook 24/7 buiten zonder schuilstal, maar wel op een groter stuk, geen bomen oid in de buurt om te schuilen en dat ging ook altijd goed.

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 20:09

Ik heb een paar vragen voor mensen die naar Engeland zijn geëmigreerd voor werk of studie!
Zouden jullie mij een PB willen sturen als je mijn vragen wil beantwoorden? :Y)

(Paste niet zo goed ik het luisterend oor topic, vandaar hier)

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 22:39

Ik heb jullie hulp nodig. Ik ben op zoek naar de naam van een metal/metalcore/post-hardcore oid band uit Duitsland. De naam begint met een A, verder weet ik het niet meer :')

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 22:41

Je kon vroeger toch bij houdenvanhonden.nl toch een lijst vinden van alle fci groepen. Ik kan alleen de losse groepen vinden via google maar niet een pagina waar je een overzicht hebt

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 22:45

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 22:54

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 23:20

Oké, ik weet het al. Heb het indirect gevraagd (Sinterklaas wilde het weten). Our Mirage. Het begon toch niet met een A :')

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 23:35

Waar in NL/Be/Du zit een grote ( liefst enorme) winkel waar ze Funko pops verkopen?

Op max 2 uur rijden van Eindhoven

Ik heb geen verstand van die dingen maar mijn dochters sparen ze. Lijkt me dus wel leuk om een keer naar een winkel te gaan

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 02:22

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 08:56

Yom schreef:
Waar in NL/Be/Du zit een grote ( liefst enorme) winkel waar ze Funko pops verkopen?

Ik heb geen verstand van die dingen maar mijn dochters sparen ze. Lijkt me dus wel leuk om een keer naar een winkel te gaan

In Breda heb je "Back to the Toys", is dat ongeveer wat je zoekt of nog te klein?

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 09:55

Picopico schreef:
Oké, ik weet het al. Heb het indirect gevraagd (Sinterklaas wilde het weten). Our Mirage. Het begon toch niet met een A :')

Stel je had het niet gevraagd, had je het dan geweten dat het deze band was als je de naam was tegengekomen? Ben ik even benieuwd naar :').

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 10:05

Yom schreef:

Geen idee hoeveel je er wil, maar dit is in Eindhoven: https://www.epicplay.nl/product-categor ... funko-pop/ .
https://funkopopverzamelaars.nl/winkels ... _nederland , hier staan Nijmegen en Breda bijvoorbeeld tussen.
https://funkopopverzamelaars.nl/winkels ... kels_belgi , hier staat misschien ook nog iets in België tussen.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 10:06

Steeph schreef:
Yom schreef:

In Breda heb je "Back to the Toys", is dat ongeveer wat je zoekt of nog te klein?

Breda heb ik ze wel eens horen noemen, zijn ze volgens mij nog nooit geweest. Maar ik hoop dat er nog een is ergens die ze niet kennen. Wil een verrassingsuitje plannen

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 10:07

Thanks Jet, ik ga ff kijken

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 19:46

Ik wil voor mijn moeder's verjaardag graag een schilderij laten maken van haar hond die twee weken geleden overleden is, maar nu weet ik helemaal niet waar ik dit moet zoeken. Zijn er bepaalde sites waar kunstenaars zich aanbieden? Kent iemand hier een goede honden schilder?

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 20:05

Mocht je budget groot genoeg zijn en je hebt een beetje geduld is Realisme in Portret wel echt een aanrader.

Maar ik denk dat je ook een heel eind komt als je even googled op schilderen in opdracht.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 20:46

Zij tekent toch, maar schildert niet? Op bokt zitten ook wel een aantal.

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 21:03

Als je googled op dierenportret in opdracht krijg je denk ik de meest accurate resultaten. Wil je echt een schilderij op canvas? Of maakt het materiaal niet uit? Op bokt zitten ook veel mensen die in opdracht werken. Er is onder het kopje Uit de Kunst een vast topic met lijst, maar in het Tekenen/schilderen topic 2022 zijn er ook genoeg

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 21:53

deksel schreef:
Picopico schreef:

Stel je had het niet gevraagd, had je het dan geweten dat het deze band was als je de naam was tegengekomen? Ben ik even benieuwd naar :').

Ik betwijfel het :+

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 12:07

Lestrange01 schreef:
Ik wil voor mijn moeder's verjaardag graag een schilderij laten maken van haar hond die twee weken geleden overleden is, maar nu weet ik helemaal niet waar ik dit moet zoeken. Zijn er bepaalde sites waar kunstenaars zich aanbieden? Kent iemand hier een goede honden schilder?

Denises Art vindt ik echt heel goed.
https://www.denises-art.com
Op facebook heeft ze veel staan.