Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 18:52

Wipher schreef:
Dan is het verstandiger om je buiten om te kleden. Heb je de beschermende kleding zelf of ligt deze bij mevrouw?

Ja lijkt mij ook, maar de spullen liggen in de gang

Wipher

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 18:54

Misschien kun je als je beneden aanbelt vragen of mw uit de gang wil gaan als jij binnenkomt. Je bent zowieso je covid vrihe zone kwijt als de kledij in haar huis ligt eb mw via de gang de deur open moet doen

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 19:02

Gewoon aanbellen en zelf de maaltijd op laten pakken?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 19:10

Anna79: belangrijkste is een goedsluitend FFP2 mondneusmasker.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 19:13

FFP2 is in het zh alleen tijdens directe zorg bij hoog O2 gebruik en vernevelen
Verder chirurgisch mondmasker.

In de thuissituatie:
Verstandig is dat mevr niet op de gang staat, maar dat jullie aanbellen en de maaltijd op een tafeltje voor de deur neer kunnen zetten bijvoorbeeld.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 19:13

nikkel schreef:
Hier net een boosterafspraak gemaakt. Wij vallen in de leeftijdsgroep 65+. Moeten wachten tot 9 januari

Ik kan met moeders ook pas 6jan terecht .. die is 70+

zelf naar de locatie is voor haar heel omslachtig dus ze was ook afhankelijk van wanneer ik kon. Het was óf vandaag of 6 januari .. voor een grote stad hebben ze hier niet superveel locaties, eigenlijk maar 1. Is dat in andere grote steden ook zo?

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 19:14

Mevrouw kan zelf de maaltijd niet opscheppen. Wij maken het klaar en doen de afwas. Ben er ongeveer een kwartier, klein flatje

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 19:21

ravellie schreef:

In andere landen gebruikt men al een tijdje FFP2 en beter hoor, want besmettingen via de lucht zijn de belangrijkste vorm van besmettingen. FFP2 beschermen aanzienlijk beter dan chirurgisch bij corona, dus als iemand niet besmet wil raken, dan is dat de zinvolste voorzorg die je kunt nemen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 19:26

ravellie schreef:

In de thuissituatie:
Verstandig is dat mevr niet op de gang staat, maar dat jullie aanbellen en de maaltijd op een tafeltje voor de deur neer kunnen zetten bijvoorbeeld.

FFP2 zou voor iedereen aangeraden moeten worden ic met de Omikron variant .

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 19:28

ik heb nooit anders gedragen dan FFP2, waarom zou je iets voor je snuit doen wat niet of amper werkt?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 19:29

Zelf ook ffp2 kapjes tegenwoordig. Veel beter dan die blauwe dingen.
Ze deelden ze ook uit in New York dus heb er nog een stuk of 10 liggen

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 19:34

https://nextstrain.org/ncov/gisaid/global
Dit is wel een interessante site. hierin kun je ook alle mutaties zien. En als je goed kijkt, dan kun je zien dat de omikron helemaal niet uit de Delta variant komt

In Israël geven ze de 4de prik voor de omikron, dus dan zal de booster niet genoeg werken. :roll:

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 19:51

OleJon schreef:
Dit is wel een interessante site. hierin kun je ook alle mutaties zien. En als je goed kijkt, dan kun je zien dat de omikron helemaal niet uit de Delta variant komt

In Israël geven ze de 4de prik voor de omikron, dus dan zal de booster niet genoeg werken. :roll:

Jij snapt dit?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 19:53

OleJon schreef:
In Israël geven ze de 4de prik voor de omikron, dus dan zal de booster niet genoeg werken.

Nee nee dat klopt niet. Israël heeft heel vroeg al geboosterd want ze waren al heel vroeg met prik 1 en 2.
Ik geloof dat ze in mei of juni al prik 3 gaven.
Ze zijn met prik 4 begonnen daar op de dag in Israël de besmettingen verdubbeld waren en in totaal 750 positief geteste personen hadden (totaal in Israël! dus niet per 100.000 personen). Vandaar prik 4.

750 op een dag is natuurlijk onvergelijkbaar met de aantallen elders in de wereld.
Ze zijn van mening in Israël dat prik 4 nodig is daar er weer besmettingen zijn.

Het was gisteren uitgebreid op TV. Ik geloof nieuwsuur.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 20:07

OleJon schreef:

Wie zegt dan dat de omikron uit de delta is ontstaan en hoe is dat precies relevant?

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 20:12

Mij lijkt het een compleet onafhankelijke nieuwe variant.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 20:46

Anna79 schreef:
Mevrouw kan zelf de maaltijd niet opscheppen. Wij maken het klaar en doen de afwas. Ben er ongeveer een kwartier, klein flatje

Ik vind het wel ruk dat jij daar nu min of meer gedwongen wordt binnen te zijn in een kleine ruimte met iemand die corona verdacht is.
Lijkt mij dat je dan zorgt voor een maaltijd die kant en klaar op een bordje ligt en een dag dan maar geen afwas doet.
Geen idee hoe dat allemaal werkt natuurlijk, maar ik zou er niet blij mee zijn als ik daar naar binnen moet en ook moet werken.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 20:47

Btw. Van de langetermijnplannen die ik rond zie gaan word ik nog niet heel enthousiast.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 20:52

Needje schreef:
Anna79 schreef:

Ik vind het wel ruk dat jij daar nu min of meer gedwongen wordt binnen te zijn in een kleine ruimte met iemand die corona verdacht is.
Lijkt mij dat je dan zorgt voor een maaltijd die kant en klaar op een bordje ligt en een dag dan maar geen afwas doet.
Geen idee hoe dat allemaal werkt natuurlijk, maar ik zou er niet blij mee zijn als ik daar naar binnen moet en ook moet werken.

Ik ben er ook niet blij mee, van het weekend kerstvieren bij mijn ouders en mijn moeder is nog niet geboosterd. Ik ga morgen bellen met kantoor hierover

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 20:52

Needje schreef:
Anna79 schreef:

Ook Corona patiënten en verdachten daarvan moeten toch zorg krijgen?
Ik werk in een revalidatiecentrum met positieve mensen, die kun je toch moeilijk in een kamer op bed leggen en pas weer binnenkomen als ze niet meer besmettelijk zijn.

Anyway, ik zou je pbm buiten aantrekken, dat doen wij ook. Buiten de cohort je kleding aan en dan naar binnen.
En zorgen dat je vaccinaties op orde zijn of iemand sturen die er minder moeite mee heeft. Ik denk niet dat er iemand gedwongen coronapatienten moet behandelen as je dat niet wil.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 20:55

verootjoo schreef:
Needje schreef:

Ik werk in een revalidatiecentrum met positieve mensen, die kun je toch moeilijk in een kamer op bed leggen en pas weer binnenkomen als ze niet meer besmettelijk zijn.

Anyway, ik zou je pbm buiten aantrekken, dat doen wij ook. Buiten de cohort je kleding aan en dan naar binnen.
En zorgen dat je vaccinaties op orde zijn of iemand sturen die er minder moeite mee heeft. Ik denk niet dat er iemand gedwongen coronapatienten moet behandelen as je dat niet wil.[/quote]

Ik wil het doen hoor, alleen ik heb het idee dat het gebruik van de pbm niet op orde is. Als dat voor elkaar is durf ik er prima heen.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 20:56

Needje schreef:
Btw. Van de langetermijnplannen die ik rond zie gaan word ik nog niet heel enthousiast.

Zij willen bepalen, hoe jij je leven gaat leiden.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 20:58

OleJon schreef:
Needje schreef:

Zij willen bepalen, hoe jij je leven gaat leiden.

Ze willen graag dat de pandemie onder controle blijft en goed blijft verlopen zonder al te grote pieken en gezondheidscrises.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 21:01

verootjoo schreef:
.

Ja tuurlijk, maar als ik alleen voor eten kom lijkt mij dat daar best iets aangepast kan worden.
Zoals ik al zei. Bordje klaar voor de deur en geen afwas. Daar zal ze niet dood aan gaan.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 21:12

Needje schreef:
verootjoo schreef:
.

Ja tuurlijk, maar als ik alleen voor eten kom lijkt mij dat daar best iets aangepast kan worden.
Zoals ik al zei. Bordje klaar voor de deur en geen afwas. Daar zal ze niet dood aan gaan.

Maar voor alleen eten afgeven en afwassen krijg je geen thuiszorg dus neem aan dat ze nog meer moet doen.