Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
lenaa_tje schreef:Dan nog vind ik het heel vreemd om zo een keuze tussen provincies te maken.
Zeker eerder waar in Brabant al 61-62 jarigen waren ingeënt en in het noorden nog niemand uit de huisartsen groep 60ers
bigone schreef:lenaa_tje schreef:Dan nog vind ik het heel vreemd om zo een keuze tussen provincies te maken.
Zeker eerder waar in Brabant al 61-62 jarigen waren ingeënt en in het noorden nog niemand uit de huisartsen groep 60ers
Die keuze is gemaakt, 12 februari al, op basis van aantal inwoners in juiste leeftijdsgroep en beschikbare vaccins.
bigone schreef:Er is wel veel meer krom, kennis woont sinds kort in Duitsland , gebruikt afweer onderdrukkende medicatie en bmi boven de 40( door ziekte) maar heeft Nederlandse huisarts. In Duitsland krijgt hij geen vaccin want geen risicogroep en Nederlandse arts mag hem niet vaccineren want dat gooit de boel in de war. Heb hem verteld om bij zijn huisarts te vragen of hij op reservelijst kan komen en dat gaat hij doen. Volgens mij worden die spuiten nergens geregistreerd.
Neonlight schreef:Mijn buurvrouw van 62 (bijna 63) heeft nog geen oproep gehad hoor, toch echt brabant.
En aan de ene kant krom, aan de andere kant is de besmettingsgraad en het risico vele malen groter, dus vanuit dat oogpunt weer niet zo krom.
zonnebloem18 schreef:Mijn vader (gemeente Aa en Hunze Drenthe) heeft ook al oproepen gehad, hij is 64, maar mijn schoonouders (beiden recent gepensioneerd) wonende in Assen hebben nog geen oproepen gehad.
Sizzle schreef:Ligt aan de regio, de meeste regio‘s in Italie gaan in een strenge paaslockdown waarbij je enkel voor noodzakelijke verplaatsingen je huis uit mag.
Internationale is een uitzondering inderdaad. Dat is zoiets als de touristen in Spanje. Heel krom voor de inwoners.
Huertecilla schreef:Vayo schreef:Uit onderzoek blijkt dat je als gevaccineerde maar amper meer besmettelijk kunt zijn.
Bron?
Neonlight schreef:Ik riep al eerder dat Brabant niet zo ver was als geroepen werd en in het nieuws te lezen viel.
En 2 weken geleden was de besmettingsgraad hier ook hoger als in het noorden. Ik let daar op omdat mijn man een Groninger is en de hele schoonfamilie daar woont.
Huertecilla schreef:Vayo schreef:Uit onderzoek blijkt dat je als gevaccineerde maar amper meer besmettelijk kunt zijn.
Bron?
Popstra schreef:Ik snap überhaupt dat afspraak gedoe niet. Elk dorp beschikt wel over een gymzaal oid waar je in een paar dagen iedere inwoner kunt prikken. Gewoon lopende band werk.
Er komt veel te veel bureaucratie bij kijken en dat vertraagt de boel
Maar goed, wellicht ben ik te simpel