Algemeen coronatopic #6

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 22:07

Mijn schoonvader is in Assen geprikt. Hij wordt bij leven en welzijn 79 in november.
Moeders kan in Zwolle terecht.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 22:09

Omdat er op dat moment een tekort aan AZ leek te zijn om de hele groep ineens te doen. Qua aanleveren van vaccins is 1 leeftijd per keer bijna niet te doen, dan moet iedere plek heel weinig vaccins krijgen en is de kans op verspilling veel groter. Je wil echt grotere cohorten maken daarin.

Achteraf levert AZ ineens heel veel en ook nog die pauze waardoor er voorraad is, maar dat was dus niet de planning

lenaa_tje

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 22:10

Dan nog vind ik het heel vreemd om zo een keuze tussen provincies te maken.
Zeker eerder waar in Brabant al 61-62 jarigen waren ingeënt en in het noorden nog niemand uit de huisartsen groep 60ers

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 22:11

Er is wel veel meer krom, kennis woont sinds kort in Duitsland , gebruikt afweer onderdrukkende medicatie en bmi boven de 40( door ziekte) maar heeft Nederlandse huisarts. In Duitsland krijgt hij geen vaccin want geen risicogroep en Nederlandse arts mag hem niet vaccineren want dat gooit de boel in de war. Heb hem verteld om bij zijn huisarts te vragen of hij op reservelijst kan komen en dat gaat hij doen. Volgens mij worden die spuiten nergens geregistreerd.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 22:12

Eens er is veel meer heel krom inderdaad

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 22:12

lenaa_tje schreef:
Zeker eerder waar in Brabant al 61-62 jarigen waren ingeënt en in het noorden nog niemand uit de huisartsen groep 60ers

Die keuze is gemaakt, 12 februari al, op basis van aantal inwoners in juiste leeftijdsgroep en beschikbare vaccins.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 22:13

bigone schreef:
lenaa_tje schreef:

Die keuze is gemaakt, 12 februari al, op basis van aantal inwoners in juiste leeftijdsgroep en beschikbare vaccins.

Dat weet ik, maar ik blijf het wel krom vinden.
Ik snap het protest uit bepaalde provincies dus wel.
Je bent één land of je bent het niet.
Verder is er regionaal niks mogelijk maar met vaccineren opeens wel.

Dus ja ik begrijp het ivm tekort maar aan de andere kant vind ik het dus krom

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 22:16

bigone schreef:
Er is wel veel meer krom, kennis woont sinds kort in Duitsland , gebruikt afweer onderdrukkende medicatie en bmi boven de 40( door ziekte) maar heeft Nederlandse huisarts. In Duitsland krijgt hij geen vaccin want geen risicogroep en Nederlandse arts mag hem niet vaccineren want dat gooit de boel in de war. Heb hem verteld om bij zijn huisarts te vragen of hij op reservelijst kan komen en dat gaat hij doen. Volgens mij worden die spuiten nergens geregistreerd.

"Gooit de boel in de war"?
De huisartsen is gemeld dat ze die mensen gewoon mogen vaccineren.
Zelfs mensen die in NL wonen met een huisarts in BE of DUI krijgen vanuit NL alsnog een vaccin dus klinkt meer als een HA die de boel niet op orde heeftm

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 22:26

Mijn buurvrouw van 62 (bijna 63) heeft nog geen oproep gehad hoor, toch echt brabant.
En aan de ene kant krom, aan de andere kant is de besmettingsgraad en het risico vele malen groter, dus vanuit dat oogpunt weer niet zo krom.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 22:30

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 22:31

Neonlight schreef:
Mijn buurvrouw van 62 (bijna 63) heeft nog geen oproep gehad hoor, toch echt brabant.
En aan de ene kant krom, aan de andere kant is de besmettingsgraad en het risico vele malen groter, dus vanuit dat oogpunt weer niet zo krom.

2 week terug lag dat met de besmettingsgraad ineens heel anders. Dus dat had ik vorig jaar misschien een argument gevonden.
Maar dat zij dus nog niet in ingeënt vind ik net zo kwalijk en laat wat mij betreft meer het random geluid zien.
Waarom sommige dan wel en andere niet? Andere bokkers beschreven toch echt Brabant en in deze groep.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 22:46

zonnebloem18 schreef:
Mijn vader (gemeente Aa en Hunze Drenthe) heeft ook al oproepen gehad, hij is 64, maar mijn schoonouders (beiden recent gepensioneerd) wonende in Assen hebben nog geen oproepen gehad.

65+ Gaat opgeroepen worden voor Pfizer en ze zijn nu pas in de categorie 73-74 begonnen.
64 Krijgt AZ bij de huisarts.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 23:33

Echt, ze hebben het weer lekker ingewikkeld gemaakt :n

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 01:02

Ik riep al eerder dat Brabant niet zo ver was als geroepen werd en in het nieuws te lezen viel. :)
En 2 weken geleden was de besmettingsgraad hier ook hoger als in het noorden. Ik let daar op omdat mijn man een Groninger is en de hele schoonfamilie daar woont.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 02:07

Sizzle schreef:
Ligt aan de regio, de meeste regio‘s in Italie gaan in een strenge paaslockdown waarbij je enkel voor noodzakelijke verplaatsingen je huis uit mag.

Internationale is een uitzondering inderdaad. Dat is zoiets als de touristen in Spanje. Heel krom voor de inwoners.

In één ander woord; onacceptabel.

Was echt heel nauwgezet braaf in 2020 doch voel me echt misleid. Heb geen énkele moeite meer met creatief gebruik van ´justificantes´.
Voel me niet moreel bezwaard regels te overtreden welke in financieel belang niet gelden.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 02:09

Vayo schreef:
Uit onderzoek blijkt dat je als gevaccineerde maar amper meer besmettelijk kunt zijn.

Bron?

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 02:16

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 02:43

Neonlight schreef:
Ik riep al eerder dat Brabant niet zo ver was als geroepen werd en in het nieuws te lezen viel. :)
En 2 weken geleden was de besmettingsgraad hier ook hoger als in het noorden. Ik let daar op omdat mijn man een Groninger is en de hele schoonfamilie daar woont.

En mijn berichtgeving was niet op media gericht hè? Maar op mensen uit Brabant die zijn ingeënt.
En ook nog specifiek uit mensen uit de groep 60-64.

Verder vind ik dat dan bijzonder de berichtgeving was landelijk ook dat de besmettingsgraad in het noorden gezien hoger was.
Excuses was al langer geleden! 3-5 week geleden. Er leek al wat eerder een piek te zijn en toen weer een afvlakking.
Maar Brabant zat vlak achter de noordelijke provincies en noord Holland.
Ik vind het wel opvallend, hoe deze provincie getroffen blijft trouwens. Dat het in het boorden gedurende pandemie opvlamt vind ik gezien de cijfers en verspreiding van het virus niet zo gek.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 03:42

Huertecilla schreef:
Vayo schreef:
Uit onderzoek blijkt dat je als gevaccineerde maar amper meer besmettelijk kunt zijn.

Bron?

Wat Boras al zei. Op NOS.nl en omroep Brabant staat het ook. Het blijkt uit een Amerikaans onderzoek uitgevoerd door de Amerikaanse RIVM. Daar kun je ook op googlen. Erg goed nieuws dus!

Ik hoop dat de Nederland dit ook snel overneemt ipv maar te blijven zeggen dat dit nog niet bekend is. Eerder kwam dit uit Israëlisch onderzoek ook al naar voren en ook uit dierproeven kwam dit al naar voren.

Klopt Lena, ik kom uit Brabant en hier zijn zoveel besmettingen geweest. Mijn teller loopt alweer boven de 55 en dit zijn allemaal mensen uit eerste hand die ik goed ken. Veel dorpsgenoten ook en gezinnen. Laatst een zeer kwetsbare 80 jarige die nauw contact was geweest van haar kinderen en kleinkinderen (1 gezin) die allemaal besmet bleken. Zij bleek ook besmet maar heeft geen klachten gekregen! Wel voor het eerst hier een ouder echtpaar dat opgenomen is geweest en slecht heeft gelegen. Vooral de man was er slecht aan toe en echt risicogroep door leeftijd en hartproblemen. Maar beiden weer thuis en herstellende.

Ik zie hier toch wel om mij heen dat jongeren voorzichtig weer afspreken met 3 of 4 personen in het weekend en dan tot 4:30 of gewoon logeren of op de gok naar huis. Er wordt zeer weinig gecontroleerd. Het grote sociale gebeuren ligt wel op zijn gat, maar mensen gaan echt nog op bezoek bij elkaar en dat doe ik zelf met de kinderen ook. Je hoort hier niemand die zijn of haar ouders al een jaar niet gezien heeft. Ik zou daar zelf ook niet aan moeten denken. Mijn ouders ook niet. Misschien speelt dat mee, maar misschien ook niet. Iedereen is wat voorzichtiger, maar de mensen om mij heen blijven nog wel leuke dingen doen en elkaar voorzichtig opzoeken. Er wordt hier echt een middenweg gezocht om het leefbaar te houden. Geen idee of dat in het midden of noorden van het land ook zo is?

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 08:07

Ja goed nieuws over de vaccins!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 08:29

Afgelopen maandag weer een keer longfunctie gehad en was iets verbeterd hadden we niet verwacht (80-87% & 90-93%). Super blij mee. *\o/*

Nadeel wegens geen auto meer zal ik nu gewoon weer wekelijks naar de supermarkt moeten. -O-

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 08:44

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 08:48

Gister geprobeerd om met andere postcode's uit Roozendaal, etten leur, oosterhout, tilburg en dordrecht een afspraak te maken online maar dat lukte niet. Je zou denken dat ze graag willen dat je gevaccineerd bent maar waarom het dan zo moeilijk moet zijn om een afspraak te maken dat snap ik niet.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 09:00

Ik snap überhaupt dat afspraak gedoe niet. Elk dorp beschikt wel over een gymzaal oid waar je in een paar dagen iedere inwoner kunt prikken. Gewoon lopende band werk.
Er komt veel te veel bureaucratie bij kijken en dat vertraagt de boel

Maar goed, wellicht ben ik te simpel

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 09:31

Popstra schreef:
Ik snap überhaupt dat afspraak gedoe niet. Elk dorp beschikt wel over een gymzaal oid waar je in een paar dagen iedere inwoner kunt prikken. Gewoon lopende band werk.
Er komt veel te veel bureaucratie bij kijken en dat vertraagt de boel

Maar goed, wellicht ben ik te simpel

Nou dat denk ik ook.
Waarom niet iedereen al uitnodigen met een afspraak in de directe omgeving? Zoals de huisarts ook doet. Met mogelijkheid tot afzeggen