Ervaring met vinted

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tengeltje11

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 17:24

Maar als ze niets aan vinted heeft laten weten, dan krijg jij na 2 dagen toch je geld?

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 17:42

Als zij niet binnen 48 uur adres geeft dan krijg jij geld terug

KB12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 19:10

tengeltje11 schreef:
Maar als ze niets aan vinted heeft laten weten, dan krijg jij na 2 dagen toch je geld?

Ze hebben op 12/9 mij bericht dat ze de koper een bericht hebben gestuurd met de vraag om meer informatie.
Op 13/9 hebben ze mij bedankt voor de video en gezegt dat ze de koper een bericht hebben gestuurd en dat dit dus binnen 48 uur moet. Zouden die 48 uur dan op 12/9 zijn ingegaan of op 13/9 :')

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 19:27

Ga maar uit van 13-9

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 20:11

Maar de koper had dus nog geen probleem gemeld? Dan had ik het zo gelaten, na 2 dagen kreeg je je geld, blokkeren die handel en klaar.

KB12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 21:17

tengeltje11 schreef:
Maar de koper had dus nog geen probleem gemeld? Dan had ik het zo gelaten, na 2 dagen kreeg je je geld, blokkeren die handel en klaar.

De koper heeft de transactie gepauzeerd en is alleen mij gaan berichten met de eis dat ik op probleem oplossen moest klikken en zodoende dus het geld zou teruggeven. Ik heb vervolgens zelf vinted benaderd met mijn video, omdat ik dit ook nog nooit meegemaakt heb. Nu reageert ze dus schijnbaar niet op vinted.

novita13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 21:44

Ik heb een vraag: ik heb schoenen in de verkeerde maat ontvangen.

Nu wil ik dat de verkoper ze terug neemt en de verzendkosten op zich neemt.

Hoe stuur ik ze terug naar frankrijk en dat zij alles dus qua verzendkosten betaald en ik mijn geld terug krijg.
Heb dit gelukkig nog niet eerder mee gemaakt. Maar kom er niet helemaal uit in de app

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 22:16

Normaal moet jij de kosten voor terug sturen betalen…
Als je eruit komt dat zij ze betaalt, is het eenvoudigste dat jij ze te koop aanbiedt voor 1 euro en zij ze koopt en je steekt een euro erbij.
Nadat ze ze ontvangen heeft, annuleert ze de eerste koop en krijg jij je geld terug.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 06:49

Hopelijk besluit Vinted dat de "dame" van de miniaturen pech heeft...

Balen van die schoenen, dit soort dingen blijft hèt grote nadeel van Vinted, dat er dan geen functie is dat verkoper de kosten van het terugsturen op zich moet nemen.

Ik heb al dagen niks meer gehoord van de koper van het treinbaan USB locomotiefje.
Vinted probeert ook contact te krijgen. Ben benieuwd hoe dit gaat eindigen.

harriehoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 09:00

Wat is jullie ervaring met UPS? Verkoper zegt gisterochtend mijn pakketje te hebben verstuurd maar de app is niet bijgewerkt en ik heb ook nog geen mail oid binnen gekregen. Is dit normaal met UPS?

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 09:13

Ik krijg spullen van The Horselet binnen met UPS en dan krijg je eerst een bericht dat er een pakket aankomt en daarna dat hij klaarligt om op te halen. Ik weet alleen niet hoeveel tijd er zit tussen het inleveren van het pakket en de mail...

harriehoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 09:29

Ik had van de week inderdaad een mail gehad dat er een pakket aankomt. Maar verder staat bij de tracking dat het pakket nog niet in ontvangst is genomen door UPS. Maar wellicht duurt dit bij UPS wat langer? Ik hoop het, kijk zo uit naar die pakketje. :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 09:55

UPS geeft imo rare meldingen. Dan lijkt het alsof je pakje er al ligt of dat er een probleem is, maar dan is hij nog niet eens binnen op het ontvangstpunt maar gaat het om het traject daar nog vóór. Ik negeer UPS meldingen dus totdat ik een mail krijg dat het pakje op mijn gekozen pakketpunt ligt.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 10:29

Dat is ook mijn tactiek. :+ Wachten tot er een mail komt waarvan duidelijk is dat het echt klaarligt. Anders raak ik helemaal de kluts kwijt.

harriehoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 11:09

Bedankt voor de reacties. Dan blijf ik nog even in spanning afwachten. :+

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 22:31

KB12 schreef:
Zijn er mensen die ervaring hebben met mijn bovenstaand verhaal, en mij hier tips over kunnen geven?

Nee het is mijn verpakking. Ik heb haar 2 parfum miniaturen gestuurd van dior en lancome, en dit inpakproces heb ik gefilmd van begin tot einde. Ik heb zelfs gefilmd dat ik de miniaturen in hun oorspronkelijke verpakking stop, en vervolgens in de verzenddoos doe, en die dicht tape. Nu heeft ze mijn pakket ontvangen en zegt ze dat er een miniatuur van guess in de doos zat. Echter heb ik dit miniatuur nog nooit gezien en dus ook niet in mijn bezit gehad. Nu eist ze het volledige aankoopbedrag terug. Dit betekent dat ik mijn miniaturen, én het aankoopbedrag kwijt ben. Vervolgens ging ik dus haar reviews bekijken (dom, had ik eerder moeten doen) en zie ik dus dat ze alleen maar negatieve reviews heeft. Ze dreigt nu met advocaten en de politie, tenzij ik het geld terug geef duhh. Mind you, het gaat om 18 euro. Ze heeft ook een ontzettend dreigende toon, samen met haar zogenaamde vader. Ik heb vinted benaderd en hun ook de volledige video gestuurd. Ik vraag mij af of er mensen zijn hier die dit ook al eens hebben meegemaakt. Het schijnt dus enorm veel te gebeuren met mensen uit Frankrijk.

Ja ik heb zoiets ook een keer gehad. Had een jurk opgestuurd en iemand claimde iets anders te hebben ontvangen. Ze stuurde een foto van mijn verzendlabel op een andere envelop geplakt. Was er vrij duidelijk afgehaald en opgeplakt en ik vermoed dat ze het gewoon zelf had gedaan. Ik heb zelf Vinted uitgelegd dat ik het goede pakket had opgestuurd, die kleding niet herkende en superveel 5 sterrenreviews dus dat ik wel betrouwbaar ben. Uiteindelijk hebben we allebei ons geld gekregen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 10:41

Nou mocht iemand willen weten hoe het afgelopen is met de USB locomotief:

Ik heb dus vorige week voorgesteld om 5 euro terug te storten, of anders liever gewoon voor terugsturen te gaan (geen woord over wie dat zou betalen, ik dacht dat vechten we later wel uit := ).

Kreeg toen als reactie (door Vinted vertaald uit het Frans)
Ok voor 5 € dat past bij mij omdat het een retour en onnodige vervuiling vermijdt. Dankjewel

Dus je zou denken van prima dat is dan opgelost.

Ik stuurde als reactie daarop:
Okee! Hoe kan ik dat het beste doen...? Via een IBAN rekening...?

Er vanuit gaande dat ik dan rekening gegevens zou ontvangen. Of een suggestie voor een andere manier waarop ik die 5 euro zou kunnen terugstorten. Want zover ik weet kan je via Vinted geen gedeeltelijke terugstorting doen?

Maar daar heb ik dus geen enkele reactie meer op gehad van die koper.
Vinted helpdesk stuurde vanochtend het bericht dat zij ook geen contact krijgen met de koper.
En als die over 2 dagen nog steeds niets heeft laten horen, dat ik dan gewoon het geld krijg.

Ik zie even later dat er weer een nieuw bericht is in de verkoop van dat ding, dus denk dat de verkoper gereageerd heeft. Maar nee hoor, het is een Vinted bericht dat de transactie voltooid is en ik een negatieve review heb gekregen. Zou de koper dan toch op 1 of andere knop hebben geklikt :?

Ik even de reviews erbij gezocht, en zie dat dit als negatieve review geplaatst is:
Teleurstellend product, moeilijkheden bij het vinden van overeenstemming met de verkoper. Geen goede ervaring.

En nog steeds geen enkele reactie in mijn postvak. Echt super vaag! Wat een mafketel joh...
Ben benieuwd of ik ooit nog een berichtje ontvang. Heb volgens mij voor de eerste keer de moeite genomen om een negatieve review te plaatsen.... voor deze persoon maak ik een uitzondering -O-

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 11:35

Gewoon ook een dikke negatieve feedback terug geven, slaat nergens op!
Hier laatst, kocht ik een rijbroek die als heel goed omschreven stond, bij aankomst een afgewassen ding vol pluizen en vlekken.

Geef ik aan bij de verkoper en krijg ik als reactie van ‘tja, wat wil je voor 15 euro’

Sorry, 15 euro voor een heel goeie staat rijbroek is geen droomprijs, en daarnaast hoor je zoiets niet als ‘heel goed’ te verkopen. Kreeg ik daarna een negatieve review dat ik beter in een winkel kon kopen……
Sommige mensen ….

KB12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 13:22

pmarena schreef:
Nou mocht iemand willen weten hoe het afgelopen is met de USB locomotief:

Ik heb dus vorige week voorgesteld om 5 euro terug te storten, of anders liever gewoon voor terugsturen te gaan (geen woord over wie dat zou betalen, ik dacht dat vechten we later wel uit := ).

Kreeg toen als reactie (door Vinted vertaald uit het Frans)
Ok voor 5 € dat past bij mij omdat het een retour en onnodige vervuiling vermijdt. Dankjewel

Dus je zou denken van prima dat is dan opgelost.

Ik stuurde als reactie daarop:
Okee! Hoe kan ik dat het beste doen...? Via een IBAN rekening...?

Er vanuit gaande dat ik dan rekening gegevens zou ontvangen. Of een suggestie voor een andere manier waarop ik die 5 euro zou kunnen terugstorten. Want zover ik weet kan je via Vinted geen gedeeltelijke terugstorting doen?

Maar daar heb ik dus geen enkele reactie meer op gehad van die koper.
Vinted helpdesk stuurde vanochtend het bericht dat zij ook geen contact krijgen met de koper.
En als die over 2 dagen nog steeds niets heeft laten horen, dat ik dan gewoon het geld krijg.

Ik zie even later dat er weer een nieuw bericht is in de verkoop van dat ding, dus denk dat de verkoper gereageerd heeft. Maar nee hoor, het is een Vinted bericht dat de transactie voltooid is en ik een negatieve review heb gekregen. Zou de koper dan toch op 1 of andere knop hebben geklikt :?

Ik even de reviews erbij gezocht, en zie dat dit als negatieve review geplaatst is:
Teleurstellend product, moeilijkheden bij het vinden van overeenstemming met de verkoper. Geen goede ervaring.

En nog steeds geen enkele reactie in mijn postvak. Echt super vaag! Wat een mafketel joh...
Ben benieuwd of ik ooit nog een berichtje ontvang. Heb volgens mij voor de eerste keer de moeite genomen om een negatieve review te plaatsen.... voor deze persoon maak ik een uitzondering -O-

Hier reageert de koper dus ook nergens meer op. Dat zegt toch al genoeg eigenlijk. De 48 uur zijn inmiddels ruim voorbij dus ik heb vinted om een update gevraagd. Als dit afgehandeld is ga ik haar onmiddellijk blokkeren om idd die negatieve review te voorkomen. Of kan ze dan alsnog een review plaatsen bij mij?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 14:02

Kan je vinted niet contacteren? Dat je dus wel degelijk effort hebt gedaan om terug te betalen maar dat je nooit gegevens hebt ontvangen daarvoor?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 15:30

tengeltje11 schreef:
Gewoon ook een dikke negatieve feedback terug geven, slaat nergens op!
Hier laatst, kocht ik een rijbroek die als heel goed omschreven stond, bij aankomst een afgewassen ding vol pluizen en vlekken.

Geef ik aan bij de verkoper en krijg ik als reactie van ‘tja, wat wil je voor 15 euro’

Sorry, 15 euro voor een heel goeie staat rijbroek is geen droomprijs, en daarnaast hoor je zoiets niet als ‘heel goed’ te verkopen. Kreeg ik daarna een negatieve review dat ik beter in een winkel kon kopen……
Sommige mensen ….

Ik had een tijdje terug een br paardrijjasje voor 5 euro gekocht met ook als omschrijving als nieuw
Was ook de hele zak uitgescheurd maar idd ik mocht niet klagen want had maar 5 euro gekost….

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 15:40

Je kan reageren op de review op jouw profiel. Ik zou daarin kort maar zo compleet mogelijk jouw kant vertellen. Heb zelf ook wel eens een negatieve review bij iemand gelezen maar die persoon had daaronder zelf haar kant gemeld, toen vond ik die negatieve review echt niet erg meer en zou ik best wel in zee gaan met die persoon. Sommige mensen zijn echt naar helaas

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 13:06

Afbeelding
Ik snap deze niet, had toch allang verstuurd moeten zijn?

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 13:06

Ja, die zou je vergoed moeten krijgen, lijkt me?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 11:13

nou ... Verkoop ik een guess tas voor 10 euro, jaren geleden eens gekocht in maasmechelen village, toen uiteraard met de kaartjes eraan, opbergzakje van guess erbij.
verkoop ik die, krijg ik een negatieve revieuw met de bewering dat die fake is, gezien er een ticketje met "made in china' in hangt.
Ik heb die zelf in maasmechelen village gekocht, lijkt me dat ze daar geen nepspul mogen verkopen, en heb er toen iets van 50 euro in outletprijs voor betaald geloof ik. Lijkt me sterk dat die dan nep zou zijn?
edit: ik heb wel de betaling doorgekregen, als die echt nep zou zijn zou ze niet betalen toch?