Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 12:43

Booooo schreef:
Jammer van die verplichte quarantaine na een bezoek van een oranje gebied. Maar hoe gaan ze dit controleren?
Wij overwegen in september toch naar Turkije te gaan, maar quarantaine is imo onnodig als dat voor andere landen niet geldt waar de besmettingen/doden veel hoger zijn.

Fout.
Het is niet verplicht.
Het is sterk aangeraden.
Tevens willen ze een wetswijziging in gaan voeren dat ze het na vliegreizen verplicht kunnen stellen.

Wij denken er hetzelfde over.
Nederlanders uit Luxemburg moeten ook niet in quarantaine, terwijl de cijfers vele malen hoger liggen, zelfs geen oranje kleurtje te zien

En dan moeten wij als we uit een gebied komen waar we amper mensen zien en momenteel 14 gevallen zijn, in quarantaine bij terugkomt... Laat me niet lachen...

Buza :wave:
Trek eerst maar eens een lijn voordat die echt serieus genomen gaan worden.
Laatst bijgewerkt door Jolliegirl op 12-08-20 12:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 12:44

'Ik ga er lekker toch heen, want ik heb recht op mijn zuurverdiende vakantie!'

+:)+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 12:45

Booooo schreef:
Jammer van die verplichte quarantaine na een bezoek van een oranje gebied. Maar hoe gaan ze dit controleren?
Wij overwegen in september toch naar Turkije te gaan, maar quarantaine is imo onnodig als dat voor andere landen niet geldt waar de besmettingen/doden veel hoger zijn.

Wat moet dat moet... Het komt doordat de halve nederlandse bevolking boodschappen gaan doen en naar buiten gaan terwijl ze wachten op de uitslag.
Ze gaan dit controleren dmv controles en als je de maatregel aan je laars lapt dan staan er consequenties tegenover

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 12:45

Jolliegirl schreef:
Booooo schreef:

Fout.
Het is niet verplicht.
Het is sterk aangeraden.
Tevens willen ze een wetswijziging in gaan voeren dat ze het na vliegreizen verplicht kunnen stellen.

Nederlanders uit Luxemburg moeten ook niet in quarantaine, terwijl de cijfers vele malen hoger liggen, zelfs geen oranje kleurtje te zien

En dan moeten wij als we uit een gebied komen waar we amper mensen zien en momenteel 14 gevallen zijn, in quarantaine bij terugkomt... Laat me niet lachen...

Buza :wave:
Trek eerst maar eens een lijn voordat die echt serieus genomen gaan worden.

Nee het word verplicht. Voor zowel contacten als vakantiegangers.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 12:46

Karin schreef:

Dit heeft vanuit mij niets met zuurverdiende vakantie te maken.. Niets zuurverdiend aan.

Maar gewoon dat de cijfers feiten zijn.. En de maatregelen hierop niet 1 lijn vormen.

Voorbeeld :

Een land met 148 besmettingen per 100.000 afgelopen 14 dagen : geel
Een land met 18.8 besmettingen oer 100.000 afgelopen 14 dagen : oranje.

Ze willen het verplichten.. Eerst moet de wet daarvoor aangepast gaan worden. Het is nog helemaal niet bekend of dit überhaupt kan gaan gebeuren.
Laatst bijgewerkt door Jolliegirl op 12-08-20 12:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 12:46

Die codes zijn ook vrij onlogisch, vandaar..

Ik praat niks goed hoor, heb de feiten met cijfers eerder hier in het topic gezet :+

Jollie: ja dat dus.. Verplicht bedoelde ik idd na de wetswijziging.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 12:47

Karin schreef:

Ok Karin :')

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 12:48

purny schreef:
Booooo schreef:

Wat moet dat moet... Het komt doordat de halve nederlandse bevolking boodschappen gaan doen en naar buiten gaan terwijl ze wachten op de uitslag.
Ze gaan dit controleren dmv controles en als je de maatregel aan je laars lapt dan staan er consequenties tegenover

Maar die bevolking die boodschappen gaat doen, bepaald welk land op oranje gaat?

Jolliegirl

En wat denken jullie van al die oranjegebied mensen die wél lekker aan de nederlandse stranden zitten??

Niemand die ik daar over hoor.....
Bijzonder hoor.

Katja

Buza neemt niet alleen de cijfers mee maar ook de maatregelen ter plekke en hoeveel er getest wordt. In Luxemburg wordt bijvoorbeeld veel getest waardoor de cijfers al snel hoger liggen omdat er veel mensen met milde klachten ook positief zijn. In Kroatië wordt bijvoorbeeld heel weinig getest waardoor de cijfers daar veel lager liggen dan het besmettingen. Dus jij kunt het wel onzin vinden dat een land op oranje gaat maar er speelt veel meer dan je weet en zolang je zelf onvoldoende kennis hebt kun je beter gewoon kijken naar de adviezen van de overheid.
Zelf ben ik er echt wel sip van dat we niet naar Kroatië kunnen hierdoor maar het is niet anders, er komt heus wel weer een ander moment.

Niet in quarantaine gaan na het bezoeken van een land wat oranje is vind ik ronduit asociaal.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 12:49

Jolliegirl schreef:
Booooo schreef:

Fout.
Het is niet verplicht.
Het is sterk aangeraden.

Wat betreft Luxemburg: die deden tot 17000 tests per dag soms. Gok, dat als dit in Nederland ( of welk land dan ook) wordt gedaan, ze rood uit zouden slaan :')

Dat wbt quarantaine is natuurlijk nooit te controleren. Wel lekker onfatsoenlijk, dit niet te doen..
Laatst bijgewerkt door Getup op 12-08-20 12:50, in het totaal 1 keer bewerkt

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 12:50

Iedereen vindt zichzelf een uitzondering voor alle regels, wat gek toch dat de besmettingen oplopen...
Weet nu weer waarom ik sinds maart nog steeds opgesloten zit.

Heb me gisteren bij de rivm briefing ook zitten verbazen dat sommige mensen in 2 weken meer dan 100 sociale contacten hebben.
Heb voor mezelf eens een lijstje gemaakt vanaf maart en dan zit ik incl familie, werk, vrienden en mensen als bezorger van de jumbo en hoefsmid, DA en kapper op 17 mensen. En op 1 na allemaal op ruime afstand en buiten of met bescherming (kapper).
Waarvan 2 in de laatste 2 weken. En 1 daarvan nog alleen buiten op ruime afstand.

Begin het wel zat te worden maar ja je kan alleen jezelf vertrouwen.
Veel mensen denken blijkbaar de zorg kan het aan en er zijn voldoende IC bedden.
Voor mij is dat niet eens een optie dus ik kan alleen maar zelf zorgen dat ik niet besmet raak...

Karin

Katja schreef:
Buza neemt niet alleen de cijfers mee maar ook de maatregelen ter plekke en hoeveel er getest wordt. In Luxemburg wordt bijvoorbeeld veel getest waardoor de cijfers al snel hoger liggen omdat er veel mensen met milde klachten ook positief zijn. In Kroatië wordt bijvoorbeeld heel weinig getest waardoor de cijfers daar veel lager liggen dan het besmettingen. Dus jij kunt het wel onzin vinden dat een land op oranje gaat maar er speelt veel meer dan je weet en zolang je zelf onvoldoende kennis hebt kun je beter gewoon kijken naar de adviezen van de overheid.
Zelf ben ik er echt wel sip van dat we niet naar Kroatië kunnen hierdoor maar het is niet anders, er komt heus wel weer een ander moment.

Niet in quarantaine gaan na het bezoeken van een land wat oranje is vind ik ronduit asociaal.

Ik probeerde een samenhangend verhaal te tikken, maar je bent me voor. Dank!

Jolliegirl

Katja. Je ging naar Slovenië toch?
Daar kan je gewoon heen.

Tevens geeft Kroatië aan wél met juiste cijfers te komen.

T is een touwtrek gevecht tussen de overheden.

Tevens worden veel mensen positief getest op rhino... En niet op corona.
Maar ze rekenen het wel mee... Ook heel bijzonder.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 12:51

Tja ik ga morgen ook "op vakantie" naar Nederland... Voor mij oranje/rood.
Ik heb ouders/familie/vrienden sinds Kerstmis niet meer gezien, alleen via schermpjes. Mijn eigen mentale gezondheid begint er in zoverre onder te lijden dat ik toch de beslissing heb genomen om te gaan. Het lijkt er ook niet op dat onze overheid reizen snel toe gaat laten, dus dan nu maar. Hopelijk voor de 2e golf écht losbreekt.

Hier hoef ik, als ik terug kom, niet strak in quarantaine maar wordt wel gevraagd of je echt je bewegingen wilt beperken. Nu zijn de Ieren wat volgzamer dan Nederlanders voor mijn gevoel en zal ik me er ook echt wel zoveel mogelijk aan houden... Boodschappen moet, maar zal dan iig boodschappen gaan doen op rustige momenten en proberen mijn partner te sturen.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 12:53

Katja schreef:

Je vergeet politiek spel inderdaad, een van de grootste redenen waarom bepaalde gebieden/landen oranje zijn.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 12:53

Overigens vind ik bewust voor een vakantie afreizen naar een land dat op oranje staat ook asociaal, al ben je zelf van mening dat het daar wel meevalt.

Het is idd niet verboden om naar een oranje land te reizen, maar oranje staat wel voor 'alleen noodzakelijke reizen'. Ik zie een vakantie niet als een noodzakelijke reis, maar goed, dat is natuurlijk ook maar een mening.
Laatst bijgewerkt door Karin op 12-08-20 12:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 12:54

Dat zonder meer... Politiek spel
Laat europa maar eens 1 lijn trekken in de maatregelen... Dan neem ik ze wellicht weer serieus.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 12:56

Jolliegirl schreef:
Laat europa maar eens 1 lijn trekken in de maatregelen... Dan neem ik ze wellicht weer serieus.

Ik vind het altijd wel grappig dat iedereen hier de maatregelen aan zijn laars lijkt te lappen om de beleidvoerders een hak te zetten, maar tenzij je rechtstreeks in hun gezicht gaat hoesten, zijn het vooral de mensen die je tegenkomt tijdens je niet quarantaine die gezien zijn.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 12:56

Jolliegirl schreef:
Katja. Je ging naar Slovenië toch?
Daar kan je gewoon heen.

Tevens geeft Kroatië aan wél met juiste cijfers te komen.

T is een touwtrek gevecht tussen de overheden.

Tevens worden veel mensen positief getest op rhino... En niet op corona.
Maar ze rekenen het wel mee... Ook heel bijzonder.

Ik las jet hier vaker rhino in de vorm van een andere virus?

Edit laat maar zag dat rhinovirus ook veroorzaker is van verkoudheid
Laatst bijgewerkt door Christiene op 12-08-20 13:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 12:57

Karin schreef:
Overigens vind ik bewust voor een vakantie afreizen naar een land dat op oranje staat ook asociaal, al ben je zelf van mening dat het daar wel meevalt.

Het is idd niet verboden om naar een oranje land te reizen, maar oranje staat wel voor 'alleen noodzakelijke reizen'. Ik zie een vakantie niet als een noodzakelijke reis, maar goed, dat is natuurlijk ook maar een mening.

Dan maar asociaal!
Bij ons is het niet alleen vakantie, maar daar zal je waarschijnlijk overheen gelezen hebben. Al was het wel alleen vakantie blijf ik nog steeds bij mijn punt dat een aantal landen onterecht op oranje staan.

Jolliegirl

SinneJ schreef:
Jolliegirl schreef:

Ik vind het altijd wel grappig dat iedereen hier de maatregelen aan zijn laars lijkt te lappen om de beleidvoerders een hak te zetten, maar tenzij je rechtstreeks in hun gezicht gaat hoesten, zijn het vooral de mensen die je tegenkomt tijdens je niet quarantaine die gezien zijn.

Sorry heb het 3 x geprobeerd, maar ik kan echt niets maken van je laatste zin...

Die gezien zijn?

Booooo

Sodera schreef:
Tja ik ga morgen ook "op vakantie" naar Nederland... Voor mij oranje/rood.
Ik heb ouders/familie/vrienden sinds Kerstmis niet meer gezien, alleen via schermpjes. Mijn eigen mentale gezondheid begint er in zoverre onder te lijden dat ik toch de beslissing heb genomen om te gaan. Het lijkt er ook niet op dat onze overheid reizen snel toe gaat laten, dus dan nu maar. Hopelijk voor de 2e golf écht losbreekt.

Hier hoef ik, als ik terug kom, niet strak in quarantaine maar wordt wel gevraagd of je echt je bewegingen wilt beperken. Nu zijn de Ieren wat volgzamer dan Nederlanders voor mijn gevoel en zal ik me er ook echt wel zoveel mogelijk aan houden... Boodschappen moet, maar zal dan iig boodschappen gaan doen op rustige momenten en proberen mijn partner te sturen.

Durf je dat hier te zeggen.. :=

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 12:58

Karin schreef:

Tja hier is elk land oranje. Wij "mogen" het land uberhaupt niet verlaten, maar er komen nog steeds Amerikanen, Fransozen, Spanjaarden, etc etc hier om voor de lol Ierland rond te trekken. Niemand die zich aan 2 weken quarantaine houdt oid.

Onze ambassadeur plaatste van de week ook een stukje op Facebook, met link naar BuZa, dat wij niet in quarantaine hoeven in Nederland (uitzonderingspositie) omdat de oranje status gebaseerd is op de beperkingen voor inreizende Nederlanders. Wij zitten nl vér onder de besmettingsgraad van Nederland.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 12:59

Opzich denk ik wel dat iedereen in dit topic volwassenen genoeg is om een ieder zijn of haar keus te laten maken.