Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 21:24

XladyX schreef:
Precies dit. Naar buiten? Prima, maar op een rustige plek en alleen of met een huisgenoot en om anderen heen. Naar de supermarkt? Alleen en verantwoordelijk. Moet je werken? Kan het thuis, doen! En anders weer, neem gewoon je verantwoordelijkheid! Ga niet naar uitzonderingen zoeken en leer primaire en secundaire levensbehoeftes van elkaar te scheiden.

Wordt je depressief of ben je bang dat je het niet aankunt? Zoek dan deskundig advies en denk in oplossingen of zoek (digitaal) lotgenoten. Op een openbaar forum in een groot topic piepen dat je het niet aankunt heeft geen enkel nut en leid tot kritiek, want dit doen we samen. Vroeger was er hongersnood, oorlog, etc. Wij worden gevraagd verantwoordelijk om te gaan en elkaar niet op te zoeken (niet eens dat je het huis niet uit mag!). Kom op, dit kunnen we!

Ik merk dat ik dit een lastig topic begin te vinden door alle negativiteit en Ikke ikke mentaliteit.. Laten we elkaar helpen en er weer een informatief topic van maken en daarin een beetje nuchter zelf te blijven denken en tips uit de delen.

Heel goed gezegd... +:)+

Mensen die bang zijn 1 juni niet te halen: zoek digitaal psychische hulp. Onze psychologen/psychiaters maken heel veel gebruik van beeldbellen en andere E-health mogelijkheden.. het hoeft helemaal niet stil te vallen, maar je moet inderdaad wel in oplossingen denken en mee willen werken..

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 21:24

Emmaa_ schreef:
Natuurlijk valt het niet mee. Het is echt ontzettend klote en ik denk dat deze maatregelen voor iedereen slikken zijn, vooral voor mensen die alleen zijn en zich heel eenzaam voelen of mensen die mentale problematiek hebben. Maar uiteindelijk is er op dit moment gewoon niet zo heel veel aan te doen. Stilstaan bij die mensen is goed, maar we moeten het uiteindelijk toch oplossen met zn allen.

Dat heel zeker. Ik mis het paardrijden nu al. En san zal ik wel kunnen rijden want ik heb mijn eigen paard. Maar ik wil het virus ontlopen en ook wil ik niet meewerken aan de verspreiding van het virus. Bizarre tijden.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 21:25

moonsparkle schreef:
Mag ik nu niet meer met mijn man de hond uit uitlaten? Of begreep ik het verkeerd dat je maar in je eentje naar buiten mocht? Ik snap alleen niet waarom winkels zoals kleding en tassen niet dicht gaan. En een strengere regels voor supermarkten had ik ook fijn gevonden, ik hoor wel dat bijeenkomsten niet meer mogen maar bij de supermarkt hier kun je gewoon bijna niet op anderhalve meter afstand blijven. Daar is het te smal voor als er een bepaald aantal mensen in de supermarkt zijn.

Er komt nog een deurbeleid voor winkels. De 1,5 meter moet gegarandeerd worden. Anders moeten mensen buiten wachten met 1,5 meter er tussen.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 21:26

MarliesR schreef:
Er is door de RIVM nu wat meer informatie vrijgegeven over de verdeling van leeftijden etc.

Het artikel van de NOS daar over;
https://nos.nl/artikel/2328082-helft-co ... s-man.html

En link naar de pagina met de PDF van het RIVM zelf;
https://www.rivm.nl/documenten/epidemio ... art-2020-0

Die 11 mensen die zijn overleden zonder onderliggende aandoeningen, zijn dat ook fitte mensen van een jaar of 85? Of wordt daarmee echt gedoeld op de 55 jarigen die nog fit zijn? Wanneer is iets een onderliggende aandoening?

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 21:27

xXutopiaXx schreef:
XladyX schreef:
Precies dit. Naar buiten? Prima, maar op een rustige plek en alleen of met een huisgenoot en om anderen heen. Naar de supermarkt? Alleen en verantwoordelijk. Moet je werken? Kan het thuis, doen! En anders weer, neem gewoon je verantwoordelijkheid! Ga niet naar uitzonderingen zoeken en leer primaire en secundaire levensbehoeftes van elkaar te scheiden.

Wordt je depressief of ben je bang dat je het niet aankunt? Zoek dan deskundig advies en denk in oplossingen of zoek (digitaal) lotgenoten. Op een openbaar forum in een groot topic piepen dat je het niet aankunt heeft geen enkel nut en leid tot kritiek, want dit doen we samen. Vroeger was er hongersnood, oorlog, etc. Wij worden gevraagd verantwoordelijk om te gaan en elkaar niet op te zoeken (niet eens dat je het huis niet uit mag!). Kom op, dit kunnen we!

Ik merk dat ik dit een lastig topic begin te vinden door alle negativiteit en Ikke ikke mentaliteit.. Laten we elkaar helpen en er weer een informatief topic van maken en daarin een beetje nuchter zelf te blijven denken en tips uit de delen.

Mensen die bang zijn 1 juni niet te halen: zoek digitaal psychische hulp. Onze psychologen/psychiaters maken heel veel gebruik van beeldbellen en andere E-health mogelijkheden.. het hoeft helemaal niet stil te vallen, maar je moet inderdaad wel in oplossingen denken en mee willen werken..

Goede tip: de app Mindler. Dit is online beeldbellen met echte psychologen, iedere week dezelfde. Wordt vergoed via je huisarts, officiele app. Vrij nieuw dus daarom minder bekend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 21:28

SimoneeM schreef:
[***] schreef:
Geen eerste wereldprobleem maar ik doe mijn afstudeerstage tot en met eind mei, en het ziet het er dus naar uit dat ik de rest van mijn stage vanuit huis moet doen, had mijn afstuderen toch wat anders voorgesteld -O-

Ik begeleid een groep bachelorstudenten bij hun scriptie. Die moeten nu switchen naar een oude dataset en kunnen zelf geen data verzamelen. Indd allemaal te overzien, maar alsnog balen.

Mag je best even teleurgesteld over zijn hoor :(:)
Hopelijk lukt het wel gewoon op tijd af te studeren :)

We gaan het zien, niks aan te doen behalve hopen op het beste. Het kan altijd nog erger zoals mensen die moesten stoppen met hun stage.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 21:30

StillAngel schreef:
xXutopiaXx schreef:

Goede tip: de app Mindler. Dit is online beeldbellen met echte psychologen, iedere week dezelfde. Wordt vergoed via je huisarts, officiele app. Vrij nieuw dus daarom minder bekend.

Supertip, dankjewel +:)+

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 21:31

Echwel schreef:
[ [url=m/stJrht.jpg]Afbeelding[/url] ]

_O-

KleinBoefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 21:31

Hoorde net van mijn klasgenoten dat op NOS werd gezegd dat Slob morgen een besluit gaat nemen over de examens. Ben heel erg benieuwd. Toch wel even een spannend momentje.

carina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 21:32

MoniqueT schreef:
@Purny: toestellen vliegen normaal vol heen én terug. Nu gaan ze leeg om mensen op te halen, dus moet een ticket sowieso al 2 keer zoveel kosten dan normaal. En wat ik al eerder zei: mensen hebben echt al zeker 10 dagen de tijd gehad om het te regelen.

t.

Helaas is dit wat kort door de bocht. Wij proberen al een week terug te keren uit Costa Rica. Eerste vlucht werd gecanceld. Omgeboekt naar 2 dagen later, geweigerd op de vlucht omdat deze via usa ging en ons visum ingetrokken was. Voordat je dan weer een nieuwe vlucht hebt... uiteindelijk uit wanhoop een heeeel duur ticket naar Canada gekocht waar we gelukkig welkom waren. Hopelijk vliegen we vanavond terug naar Amsterdam.

Zo makkelijk dit dus gezegd wordt is het in de praktijk helaas niet...

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 21:33

KleinBoefje schreef:
Hoorde net van mijn klasgenoten dat op NOS werd gezegd dat Slob morgen een besluit gaat nemen over de examens. Ben heel erg benieuwd. Toch wel even een spannend momentje.

Waar hebben ze dat gehoord?

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 21:36

PSvanLot schreef:
KleinBoefje schreef:

Nos journaal 20u

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 21:37

janouk schreef:
PSvanLot schreef:

Nos journaal 20u

Oké, werd in de persconferentie en de vragenronde niets over gezegd. Er staat ook nog niets concreets op de site van NOS.

Al vind ik het als docent wel zeer gewenst snel antwoord te hebben.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 21:40

carina schreef:
MoniqueT schreef:
@Purny: toestellen vliegen normaal vol heen én terug. Nu gaan ze leeg om mensen op te halen, dus moet een ticket sowieso al 2 keer zoveel kosten dan normaal. En wat ik al eerder zei: mensen hebben echt al zeker 10 dagen de tijd gehad om het te regelen.

t.

Helaas is dit wat kort door de bocht. Wij proberen al een week terug te keren uit Costa Rica. Eerste vlucht werd gecanceld. Omgeboekt naar 2 dagen later, geweigerd op de vlucht omdat deze via usa ging en ons visum ingetrokken was. Voordat je dan weer een nieuwe vlucht hebt... uiteindelijk uit wanhoop een heeeel duur ticket naar Canada gekocht waar we gelukkig welkom waren. Hopelijk vliegen we vanavond terug naar Amsterdam.

Veel sterkte , hopelijk morgen thuis

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 21:42

Citaat:
Als je een ah in de buurt hebt met zelfscan...

Eigen tas/kar mee.
Scannen met je smartphone
contactloos betalen.

Ik heb vanmiddag enkel mijn eigen boodschappen aan hoeven raken. Echt fijn.

Leuk idee. Alleen stond ik dus vanmorgen achter een meneer die alles aanraakte en weer terug legde :( dat is vooral njet fruit enzo niet fris. Dat deed ik toch altijd al wassen, maar nu ben ik in staat alles wat ik haal eerst te ontsmetten bij binnenkomst :+

Ik hoop écht dat mensen zich wat beter aan de regels gaan houden, ze moeten nu zelfs voor de Amsterdamse-bos-en-bomvol-strand droeftoeters wel duidelijk zijn??

Ik vind het voor de winkeliers een fijn gegeven dat ze zoveel mogelijk open kunnen blijven, alles sluiten klinkt misschien veilig maar gaat zo'n grote economische impact hebben dat je een ander veiligheids probleem creëert denk ik.

Van mij persoonlijk hoeven de scholen overigens niet 1,2,3 open (ook al zou ik ook liever af en toe even me-time hebben), ben wel héél benieuwd wat ze daarover gaan zeggen.

Verder vind ik het allemaal alsnog echt heftig hoor.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 21:43

Blijven de scholen nu ook tot 1 juni dicht?

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 21:43

carina schreef:
MoniqueT schreef:

t.

OK, maar een week ... wij zijn morgen twee weken terug uit Amerika en toen wisten we al dat we echt geluk hadden dat we nog op onze reguliere vlucht mee konden. Dus ja, ik vind een week geleden nog vrij laat ...

Trump heeft al op 13 maart besloten geen EU-burgers meer binnen te laten vanaf 14 maart.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 21:44

Britta31 schreef:

Ja

PSvanLot

corine1981 schreef:
Citaat:
Als je een ah in de buurt hebt met zelfscan...

Eigen tas/kar mee.
Scannen met je smartphone
contactloos betalen.

Ik heb vanmiddag enkel mijn eigen boodschappen aan hoeven raken. Echt fijn.

Leuk idee. Alleen stond ik dus vanmorgen achter een meneer die alles aanraakte en weer terug legde :( dat is vooral njet fruit enzo niet fris. Dat deed ik toch altijd al wassen, maar nu ben ik in staat alles wat ik haal eerst te ontsmetten bij binnenkomst :+

Ik hoop écht dat mensen zich wat beter aan de regels gaan houden, ze moeten nu zelfs voor de Amsterdamse-bos-en-bomvol-strand droeftoeters wel duidelijk zijn??

Ik vind het voor de winkeliers een fijn gegeven dat ze zoveel mogelijk open kunnen blijven, alles sluiten klinkt misschien veilig maar gaat zo'n grote economische impact hebben dat je een ander veiligheids probleem creëert denk ik.

Van mij persoonlijk hoeven de scholen overigens niet 1,2,3 open (ook al zou ik ook liever af en toe even me-time hebben), ben wel héél benieuwd wat ze daarover gaan zeggen.

Verder vind ik het allemaal alsnog echt heftig hoor.

Tja, wil je dat mensen gaan verbieden? Bij ieder rekje een winkelmedewerker?

We moeten ook niet doordraaien in ons gebeuren...

PSvanLot

Hannanas schreef:
Britta31 schreef:

Ja

Hoe kom je daar nu toch bij?

Daar is geen enkel besluit over genomen. Dat gebeurt pas rond 6 april.
Laatst bijgewerkt door PSvanLot op 23-03-20 21:45, in het totaal 1 keer bewerkt

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 21:45

Hannanas schreef:
Britta31 schreef:

Ja

Dat hebben ze niet gezegd.
Daar wordt voor 6 april nog opnieuw over overlegd.

KleinBoefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 21:46

Citaat:
Oké, werd in de persconferentie en de vragenronde niets over gezegd. Er staat ook nog niets concreets op de site van NOS.

Al vind ik het als docent wel zeer gewenst snel antwoord te hebben.

En als leerling is dit niet minder. Ik weet niet hoe het bij jullie op school geregeld is met de SE's? Bij ons beginnen ze donderdag, iets wat toch wel veel twijfel met zich mee brengt. Er zijn leerlingen die wel gewoon de toetsen willen maken, maar er zijn ook genoeg die zich daarbij zorgen maken over de veiligheid.
Laatst bijgewerkt door KleinBoefje op 23-03-20 21:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Marcella

zonnebloem18 schreef:
Marcella schreef:
Geniet wel van mijn eigen gehuurde stukje natuur van 17,5 x 16 meter zal vast wel genoeg zijn om afstand te houden van andere mensen. Zie er alleen tegenop dat ik binnenkort de karren uit gemeenschap schuur moet gebruiken in plaats van mijn eigen spullen die ik nu iedere keer gebruik. Dus loop het nu iedere keer uit te stellen. :=

Kan je geen tuinhandschoenen dragen als je de gezamenlijke spullen gebruikt? Die kan je dan thuis weer uitwassen.

Draag standaard handschoenen bijna altijd vanwege de klei die drogen je handen uit. Nadeel met warmte krijg ik dikke handen van tuin handschoenen.

Joltsje

Hannanas schreef:
Britta31 schreef:

Ja

Volgens mij is dat nog helemaal niet bekend

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 21:47

Britta31 schreef:

Nee, daar is nog geen beslissing overgenomen. Dat volgt nog voor 6 april. Het enige wat is besloten tot 1 juni is het uitstellen van evenementen omdat die een lange voorbereidingstijd nodig hebben.