Ergernis in het verkeer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 14:44

luuntje schreef:
Frno sterkte.
Heb je gegevens van de fietser die afsloeg?

Ineke2 schreef:
Ai, zeker pijnlijk beterschap hoor :(:)
Fietsers kijken meestal niet om zich heen wanneer ze van richting veranderen, dan is dit het resultaat. Als inhalende fietser kun je dan niet meer stoppen.

Dank jullie.
Ja, ik heb het telefoonnummer van de fietsster die afsloeg (wilde afslaan)
Ze was ook netjes meteen gestopt. En heeft haar excuses aangeboden.
Gistermiddag nog even contact met haar gehad. Ze schrok toen ze hoorde dat ik twee ribben had gebroken. Maandag zou ik weer contact met haar opnemen en wil ik de formulieren invullen.

'Nadeel' is dat ik uitweek en haar niet heb geraakt. Dus geen aanrijding.

Ik ging 42 tot 45 km/uur

Kidde

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 15:37

Veel beterschap FrNo!

Ik moet wel zeggen dat ik zelf, ook als ik gewoon oplet, regelmatig wel eens schrik van speedpadelacs. In tegenstelling tot scooters die even snel gaan hoor je ze vaak ook niet aankomen en zijn ze er 'ineens'

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 16:18

Frno fijn dat je haar contactgegevens hebt.
Ribben kunnen ze moeilijk ingipsen.
Pijnlijk gebeuren.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 18:50

luuntje schreef:
Frno fijn dat je haar contactgegevens hebt.
Ribben kunnen ze moeilijk ingipsen.
Pijnlijk gebeuren.

Kidde schreef:
Veel beterschap FrNo!

Ik moet wel zeggen dat ik zelf, ook als ik gewoon oplet, regelmatig wel eens schrik van speedpadelacs. In tegenstelling tot scooters die even snel gaan hoor je ze vaak ook niet aankomen en zijn ze er 'ineens'

Dank je.
Als ze van te voren richting aangaf en omkeek, kon ik daarop anticiperen.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 20:44

Ik heb me vandaag geërgerd aan alle pannekoeken die vanmorgen met de mist hun verlichting niet aan hadden. Soms echt in hele dichte mist. Imo denk je dan echt niet na.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-23 21:05

Vanmorgen had ik een Volkwagen? Caddy voor mij. Dat was echt een slomo en ging ook nog op de linkerbaan ( binnen de bebouwde kom) rijden. Ik wou hem daar inhalen maarja dat ging dus niet.

Nou weer een stuk achter hem en maar geduld hebben…
Toen ging hij wel rechts staan voor rechtdoor en kon ik op de linkerbaan gaan staan voor het stoplicht. Toen kreeg rechtsaf groen, geeft die sukkel gas en gaat rechtsaf bijna een aanrijding veroorzakend, want hij sneed de bestuurders die netjes op de baan voor rechtsaf stonden gewoon vol gas af 8)7

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 21:10

Wat een dwaas zeg :wow:

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 21:54

Vandaag vooral vrachtwagens. Eerst eentje die hem vol in mij wilde smijten de heenweg om een andere vrachtwagen in te halen in de spits. En ik kon ook niet goed opzij want er reed nog iemand links van mij. Dus ik zoveel mogelijk naar links en wij beide toeteren en toen had die chauffeur door dat het niet kon. Terugweg ook in spits dat vrachtwagens elkaar gaan inhalen waardoor je of 80 of boven limiet 100 rijdt op de linkerbaan en echt constant moet remmen en weer optrekken. Blijf gewoon rechts in de spitsuren. |o

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 07:26

Ineke2 schreef:
Vanmorgen had ik een Volkwagen? Caddy voor mij. Dat was echt een slomo en ging ook nog op de linkerbaan ( binnen de bebouwde kom) rijden. Ik wou hem daar inhalen maarja dat ging dus niet.

Nou weer een stuk achter hem en maar geduld hebben…
Toen ging hij wel rechts staan voor rechtdoor en kon ik op de linkerbaan gaan staan voor het stoplicht. Toen kreeg rechtsaf groen, geeft die sukkel gas en gaat rechtsaf bijna een aanrijding veroorzakend, want hij sneed de bestuurders die netjes op de baan voor rechtsaf stonden gewoon vol gas af 8)7

Kleine besteldingen. White Van Man. Hebben ze in het VK een eigen verzekeringscategorie voor.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 11:21

En terecht. Dat zijn echt de meest asociale rijders ooit.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 11:29

Vreemd is dat, hé? Als ik zo'n wit bestelbusje zie ga ik vanzelf al defensiever rijden. Te veel associaal en gevaarlijk rijgedrag mee gezien en meegemaakt.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 15:47

Vandaag eigenlijk weinig ergernissen. Maar Google die optimistisch zei 'er is zoals gebruikelijk weinig verkeer', op de A12, tussen Utrecht en Gouda... nou nee. Dat is niet echt hoe ik het zou omschrijven.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 16:15

Ik werd wakker en ben maar thuis gebleven. Reistijd was al meer dan een uur op dat moment, en ik had 65 minuten voor m'n eerste overleg :') Mag straks nog naar Utrecht, concert vanavond :)

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 17:47

Ik heb ook een witte bus.
Ben nog zo fossiel dat ik lichten aan doe en richting aangeef.

Matrixborden richting Amsterdam vandaag boven de A4.
Bord geeft aan 70, prima. Volgende bord is uit, doet niks, bord daar na 50, dan weer 70, dan weer niks dan 50.
Echt zo wispelturig.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 22:29

Fietsers die met 3 naast elkaar blijven fietsen, in het donker, op een tweerichtingsfietspad en geen enkele met licht op de fiets... _-:( _-:( _-:(

Sowieso: geen licht op de fiets in het donker, je ziet ze gewoon niet aankomen...

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 09:14

Jpitty ik hoop dan maar dat die fietsers orgaandonor zijn.
Zo niet slim zonder licht in het donker fietsen.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 10:00

Gisteren op een 80-weg iemand voor me in een dikke Volvo (90 serie) die consequent 60 reed. Daardoor zo afgeleid dat ik de joekel van een file op de snelweg pas zag toen ik de sluipweg om de snelweg te ontwijken net voorbij was. 50 minuten stil gestaan/gereden over 10 km.... -:(-

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 10:01

JPitty schreef:
Sowieso: geen licht op de fiets in het donker, je ziet ze gewoon niet aankomen...

Idem met die verschrikkelijke elektrische steps. Ofwel geen verlichting, ofwel zo laag dat je het nauwelijks ziet. En dan met idiote snelheden in het donker gekleed door de schemering rijden. -O-

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-23 10:04

Wegwerkzaamheden in de spits, daardoor gisteren ruim een half uur gedaan over een stukje waar ik normaal mét file 5 minuten over doe.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 19:03

Net weer: kom aanrijden op een rotonde, regent flink en schemer/donker. Fietser zonder licht en in het zwart.. echt hoor -O-

Gister vergelijkbare situatie: rij op (diezelfde) voorrangsweg, steken er 2 mensen over. Donker al, 1 had grijze kleding waardoor ik ze beter zag (andere zwart dus). Maar 1 treuzelde zo dat die ander hem/haar dus aan de arm mee trok _/-\o_ die ergerde zich net zoals ik blijkbaar aan diegene :Y)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-23 19:09

Mensen die met regen / slecht weer zonder verlichting rijden overdag. Echt denk toch eens na wil ik dan schreeuwen.

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 20:16

Ineke2 schreef:
Mensen die met regen / slecht weer zonder verlichting rijden overdag. Echt denk toch eens na wil ik dan schreeuwen.

Heb er zoveel gezien vandaag, waarom?
Leren mensen dat niet meer tegenwoordig?

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 20:18

Ik had er gister ook een, Duitser met mega felle dagrijverlichting aan. Alleen dat. Verschrikkelijk storend in mijn achteruitkijkspiegel en ondertussen was hij buiten die twee kleine felle lampjes bijna niet zichtbaar.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 20:21

Blijkbaar leert men de basisdingen in het verkeer niet meer inderdaad. Dingen als:

* Licht voeren bij slecht weer of in het donker
* Richting aangeven bij het afslaan
* Voorrangsregels
* Gebruik fietsbel of claxon als je wilt passeren
* Fatsoenlijk inparkeren of je fiets stallen, dus in het rek of vak, niet schots en scheef, of ernaast, of één auto in twee vakken, of met kont uitstekend op de weg of weet ik veel wat
* Even inschikken als je met meerderen naast elkaar fietst en er komt een tegenligger aan
* Geen mobiel gebruiken tijdens deelname aan het verkeer

En nog veel meer... Waarom zou je ook? {Hele diepe zucht uit puntje van de tenen}

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 20:28

Denk ook dat al die automatisering in auto's niet mee helpt.
Zeker wbt de lampen.
Ikzelf rijd volvo dus die gaan echt automatisch gewoon aan. Niks geen dagrijverlichting, gewoon aan.

Hoe vaak ik wel niet een tunnel in rijd en pas na een aantal seconden en meters die automatische verlichting pas aan gaat...

En ik denk dat mensen gewoon tegenwoordig niet meer zo sociaal zijn en op elkaar letten.

Ik zeg altijd het verkeer is de afspiegeling van de maatschappij. Ikke ikke ikke.

Laatst ook op de N50, met ritsen. Ik laat al ruimte er tussen om wat mensen er tussen te laten en toch schieten er altijd nog weer een paar extra tussen vanuit mijn dode hoek. Inmiddels is het voorspelbaar dus ben er op bedacht. Maar pff als ik al 3/4 ertussen heb gelaten is wat mij betreft genoeg. (Ik rijd op een vrachtwagen).