Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 18:37

Man, wat is sneakers verkopen een ramp! Heb Nikes op marktplaats en Facebook staan en op beide platformen reageren er mensen met dat ze willen langskomen en vervolgens een paar uur later hebben ze geen geld meer. ._.
Edit: nog eens naar de schrijfwijze gekeken en t is dezelfde persoon denk ik.

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 19:41

_Penotti schreef:
Vorige week jas verkocht.
Hier aangepast. Prima tevreden.
Krijg nu een bericht rits kapot of ik tegemoet wil komen.
Nou nee. Ben geen winkel en hier deed de rits het nog.
Ik ben nog niet beoordeeld op mp maar zie de bui al hangen.

Ai... lijkt net alsof mensen het dan alsnog voor niks willen hebben en het op zon manier spelen. En inderdaad... dan ben je gewoon netjes geweest en dan zou je nog slecht beoordeelt kunnen worden ook nog .

Had ik dus laatst. Iemand ging meteen akkoord met de vp en zou het geld meteen overmaken. Lang verhaal kort.. heb nooit niks ontvangen en daarna ook niks meer gehoord ? Maar wel slecht beoordelen met "niks ontvangen " nee als je niet betaalt dan ontvang je ook niks.

Eigenlijk zou mp de optie moeten maken dat je zelf je ervaring op kan schrijven.

01San

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 19:45

Ja raar vind ik dat, niks ontvangen.. terwijl ze zelf niet betaald hebben.
Je zou marktplaats nog kunnen inlichten misschien kunnen ze in je chat kijken ofzo.. en dan de beoordeling verwijderen..
In de app kan je ergens iets vragen per chat en dan moet je even medewerker typen. Anders krijg je zo’n computer alleen.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 19:47

Dat doen ze niet. Ik kreeg laatst een slechte review omdat ik een auto niet tegen een brommer wilde ruilen. Gemaild met MP maar ze doen er niets aan...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 19:49

Volgens mij doen ze het erom, gewoon proberen. Zeggen dat er iets stuk is en vragen om een compensatie of geld terug.

Ik vraag me ook nog steeds af of mijn boek echt niet aangekomen is. Kan zomaar dat het wel degelijk aangekomen is maar gewoon haar geld terug wil of de helft terug wil. Als je dat een paar keer lukt kom je goedkoop aan boeken natuurlijk.

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 19:52

Caira schreef:
Dat doen ze niet. Ik kreeg laatst een slechte review omdat ik een auto niet tegen een brommer wilde ruilen. Gemaild met MP maar ze doen er niets aan...

Ohh wat stom _-:(

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 20:31

01San

Bedankt voor je tip. Jammer dat Caira al aangeeft dat dat geen nut heeft. Lijkt net of sommige daar op mp gewoon echt zitten te kl*te.

LoeOrange

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 20:41

Ik val weer even binnen met een vraag. Ik heb nog steeds een zadel te koop staan. Nu heb ik een potentiële koper echter wil deze via een betaalverzoek ter plekke betalen aangezien ze niet met een groot bedrag de straat op wil. Dat kan ik begrijpen. Als ik een betaalverzoek stuur van mijn eigen bank dan heb ik het geld direct. Maar ik kan nergens achterhalen of het geld niet teruggeboekt kan worden. Weet iemand dit? Iemand ervaringen mee?

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 20:43

Via tikkie kan dat niet. Wel met paypal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 20:55

Via betaalverzoek van marktplaats ook niet. Je maakt een betaalverzoek aan in MP, geeft aan dat het opgehaald wordt en wanneer de koper heeft betaald krijg jij melding op MP (dus kan hij ook niet een of andere neppe app gebruiken). De koper kan het geld dan niet terughalen. Ik had het de volgende dag op mijn rekening staan.

LoeOrange

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 20:56

Dan zou een betaalverzoek via marktplaats een goede optie zijn. En een ing betaalverzoek? Een betaalverzoek vanuit je eigen bank aangemaakt zeg maar. Zou dat een optie zijn?

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 21:15

Ja, dat kan ook.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 21:58

LoeOrange schreef:
Dan zou een betaalverzoek via marktplaats een goede optie zijn. En een ing betaalverzoek? Een betaalverzoek vanuit je eigen bank aangemaakt zeg maar. Zou dat een optie zijn?

Ing gaat ook gewoon goed. Heb ik ook een x aantal keren gedaan als verkoper. Als koper moet je wel goed opletten voor oplichting via betaalverzoeken.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 21:58

LoeOrange schreef:

Ik heb dit ook gehad en gezegd dat ik alvast een betaalverzoek via Marktplaats maak en als hij besloot bij de deur het item mee te nemen, hij het meekreeg na betaling. En dan heb ik die 40 cent voor mijn rekening genomen, zodat je nooit die discussie krijgt :-)

Dit had ik van tevoren zo afgesproken en werkte prima. Via mijn eigen bank heb ik eigenlijk nog nooit gedaan en dan moet je volgens mij elkaar weer je nummer of mailadres geven en daar had ik geen zin in. Via marktplaats zelf vond ik het veiligste en makkelijkste.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 22:04

beert schreef:
LoeOrange schreef:

Ik heb dit ook gehad en gezegd dat ik alvast een betaalverzoek via Marktplaats maak en als hij besloot bij de deur het item mee te nemen, hij het meekreeg na betaling. En dan heb ik die 40 cent voor mijn rekening genomen, zodat je nooit die discussie krijgt :-)

Dit had ik van tevoren zo afgesproken en werkte prima. Via mijn eigen bank heb ik eigenlijk nog nooit gedaan en dan moet je volgens mij elkaar weer je nummer of mailadres geven en daar had ik geen zin in. Via marktplaats zelf vond ik het veiligste en makkelijkste.

Sommige banken werken ook met een QR code die de betaler kan scannen.
Zijn gelukkig genoeg opties :D

LoeOrange

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 23:29

Bedankt voor jullie ervaringen allemaal. Heb dan gelukkig nu twee opties dus dat gaat goed komen :D

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 06:14

_Mir schreef:
01San

Bedankt voor je tip. Jammer dat Caira al aangeeft dat dat geen nut heeft. Lijkt net of sommige daar op mp gewoon echt zitten te kl*te.

Ja inderdaad jammer.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 13:11

beert schreef:
LoeOrange schreef:

Nummer of e-mail hoeft niet perse. Je kan van Tikkie ook de link kopiëren (dit is een optie in de app zelf) en dan via marktplaats chat versturen.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 15:00

Ik had laatst eindelijk een stel dekens verkocht ( 3 stuks) aan 1 persoon. Zij betaalde snel, ik heb vlot verstuurd. En vervolgens krijg je geen berichtje dat ze het pakket ontvangen heeft. :( De volgende dag er toch maar een berichtje naar toe gestuurd of ze het pakket goed ontvangen had. Ja dus. Ik had de track en trace wel nagekeken en zag dat het bezorgd was. Maar ik wil toch even weten of het goed ontvangen is.
Ik vind het nl wel zo netjes om even een berichtje te sturen dat het ontvangen is.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 15:36

Hier trouwens een update: het boek is toch aangekomen, eindelijk! Na bijna twee weken! Wel goede les voor volgende keer, altijd een track and trace code, ook via brievenbus.
Maar het was dus geen oplichter.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 17:26

Dat is heel erg fijn :j

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 19:36

Suzanne F. schreef:
Hier trouwens een update: het boek is toch aangekomen, eindelijk! Na bijna twee weken! Wel goede les voor volgende keer, altijd een track and trace code, ook via brievenbus.
Maar het was dus geen oplichter.

Gelukkig.

Spullen groter als brievenpost is altijd handiger met track en trace inderdaad. Vaak scheelt het qua prijs niet maar met een brievenbus pakket is het wel te achterhalen met de code.

Heb toevallig gisteren een bitje opgestuurd.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 21:00

Zo. Dat ging snel.
Mijn wetsuit is zojuist gekocht door een bedrag waar ik het mee eens ben. Betaald en op de post gegaan.

Nu heeft gupje uit de buurt toch echt pech :')

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 08:39

Fijn dat het alsnog is aangekomen :j

Hier weer verschillende mensen die bieden, ik ga akkoord en we zijn zelfs overeen gekomen dat ik een betaalverzoek stuur. Vervolgens radiostilte. Het is zo moeilijk om even een berichtje te sturen hè :x

Meer mensen die problemen hebben met een advertentie plaatsen in de app? Ik kan geen foto’s toevoegen :=

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 09:14

Ik heb gister wat verkocht en voor het eerst gelijk oversteken gebruikt. Moest wat dingen invullen (las ook 1 ct betalen maar dat heb ik niet gedaan?). Vind het toch wel erg handig hoor, eerst snapte ik niet hoe dat met het verzendlabel zat, want mijn adres kwam erop maar bleek dat die ander dus ook gegeven heeft ingevuld. Vandaag gaat het op de bus, benieuwd hoe dit te zien is.

Als het allemaal idd zo makkelijk is was het dus een hele snelle afhandeling!

Edit: Martine, ik heb die advertenties via de app gemaakt en geen problemen, maar dit was eergisteren