Post NL frustratie!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-25 10:19

PostNL:
Heeft een pakket aangemeld staan, stond vorige week maandag op bezoeging voor dinsdag maar nog niet ontvangen door PostNL.
Rekende dus al niet op dinsdag, maar je houdt er toch rekening mee.
Dinsdag stond er ineens 'bezorgtijd nog niet bekend' en daar staat hij nu nog steeds op, met een vrolijke oranje melding eronder dat het shopping seizoen is begonnen en je pakketje daarom vertraagd kan zijn.
Inmiddels gecheckt bij de verzenderen daar staat al meer dan een week de melding dat het pakketje wordt overhandigd door de douane, dus ergens daar is het blijven hangen en/of kwijtgeraakt. -O-
Alsnog fokking irritant dat je dan eerst de ene melding krijgt en vervolgens de andere, al kan PostNL er wsl niet zoveel aan doen. :+

DHL:
Heeft een pakketje wat naar een pakketpunt om de hoek gestuurd zou worden niet naar een ander pakketpunt dichtbij gestuurd maar naar die op ruim een uur(!) loopafstand en zegt vervolgens 'wij kunnen dit niet veranderen of deze fout terugdraaien, u moet uw pakketje daar ophalen, veel succes' (niet letterlijk zo gezegd maar de boodschap komt daarop neer).
Hoe ik het regel mag ik zelf uitzoeken, dat zij die fout hebben gemaakt boeit niet, pakket ligt nu op locatie x en daar blijft het liggen tot ik het ophaal of de ophaaltijd verstreken is. :roll:
Top, fiets is kapot en vanaf de dichtstbijzijnde mogelijkheid met het ov is het alsnog ruim 20 minuten lopen, wat de heenweg nog wel gaat lukken maar de terugweg niet zonder in te storten, heb ook zo gauw geen mensen in de buurt die ik met mijn ID vertrouw om dat pakketje voor me op te halen.

Wordt vd week alsnog met het ov en vanaf daar lopen vrees ik, maar ik vind het gewoon verdomd makkelijk van DHL dat zij die fout maken onder het mom van 'levering op het aangegeven pakketpunt was niet mogelijk' en dan doodleuk zeggen 'niet ons probleem' (maar dan klantvriendelijker verwoord).

xSagan

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-25 18:19

Brievenbus pakket wat afgelopen donderdag er eigenlijk al had moeten zijn volgens de post nl app, maar steeds wordt uitgesteld, terwijl brieven van hun wel direct komen.xD

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-25 19:19

lor1_1984 schreef:
PostNL:
Heeft een pakket aangemeld staan, stond vorige week maandag op bezoeging voor dinsdag maar nog niet ontvangen door PostNL.
Rekende dus al niet op dinsdag, maar je houdt er toch rekening mee.
Dinsdag stond er ineens 'bezorgtijd nog niet bekend' en daar staat hij nu nog steeds op, met een vrolijke oranje melding eronder dat het shopping seizoen is begonnen en je pakketje daarom vertraagd kan zijn.
Inmiddels gecheckt bij de verzenderen daar staat al meer dan een week de melding dat het pakketje wordt overhandigd door de douane, dus ergens daar is het blijven hangen en/of kwijtgeraakt. -O-
Alsnog fokking irritant dat je dan eerst de ene melding krijgt en vervolgens de andere, al kan PostNL er wsl niet zoveel aan doen. :+

DHL:
Heeft een pakketje wat naar een pakketpunt om de hoek gestuurd zou worden niet naar een ander pakketpunt dichtbij gestuurd maar naar die op ruim een uur(!) loopafstand en zegt vervolgens 'wij kunnen dit niet veranderen of deze fout terugdraaien, u moet uw pakketje daar ophalen, veel succes' (niet letterlijk zo gezegd maar de boodschap komt daarop neer).
Hoe ik het regel mag ik zelf uitzoeken, dat zij die fout hebben gemaakt boeit niet, pakket ligt nu op locatie x en daar blijft het liggen tot ik het ophaal of de ophaaltijd verstreken is. :roll:
Top, fiets is kapot en vanaf de dichtstbijzijnde mogelijkheid met het ov is het alsnog ruim 20 minuten lopen, wat de heenweg nog wel gaat lukken maar de terugweg niet zonder in te storten, heb ook zo gauw geen mensen in de buurt die ik met mijn ID vertrouw om dat pakketje voor me op te halen.

Wordt vd week alsnog met het ov en vanaf daar lopen vrees ik, maar ik vind het gewoon verdomd makkelijk van DHL dat zij die fout maken onder het mom van 'levering op het aangegeven pakketpunt was niet mogelijk' en dan doodleuk zeggen 'niet ons probleem' (maar dan klantvriendelijker verwoord).

is het geen optie om het pakket retour te laten gaan en opnieuw te bestellen, in de hoop dat het dan wel goed bezorgd wordt?

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-25 20:00

Das een optie idd, maar dan moet ik weer een week of langer wachten voor het überhaupt teruggestuurd wordt.
Pakketje is geen spoed ofzo gelukkig maar baal er alsnog van.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-25 21:26

Ja dat hele 'het ligt bij het dichtstbijzijnde volgende pakketpunt' gaat nergens over. Ik had er toen eentje ruim 100km rijden verderop, geloof dat die frustratie nog wel ergens in dit topic staat. De verzender was een stuk minder ver rijden. Dan moet je idd wachten tot het teruggaat en dan een nieuwe poging.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-25 21:57

lor1_1984 schreef:
Das een optie idd, maar dan moet ik weer een week of langer wachten voor het überhaupt teruggestuurd wordt.
Pakketje is geen spoed ofzo gelukkig maar baal er alsnog van.

Volgens mij mag iemand anders jouw pakketje ophalen met zijn/haar eigen legitimatie en een schriftelijke toestemming van jou. ( en track en trace nummer moet bekend zijn.) als er geen handtekening vereist is.

Ik weet niet of je hier iets aan hebt.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-25 22:37

Die optie ken ik idd, is alleen geen optie hier.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-25 22:42

Het wordt alleen nog leuker, ik had een andere locatie in mijn hoofd, maar dat blijkt een PostNL punt te zijn (geweest?).
Het DHL pakketpunt blijkt in Bornerbroek te zitten ipv in Almelo, volgens maps 1:45u lopen.
Pakketje gaat dus terug naar de verzender na deze week want hier ga ik niet eens aan beginnen om het op te halen. :+

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 06:31

Zou wel ff contact opnemen met de winkel hierover want ze kunnen kosten in rekening brengen als je het retour laat gaan.