Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Flying_Angel

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 15:44

@DeMolenhoek
Ik weet niet of ik moet lachen of huilen. Hoe kun je zo zijn :\

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 15:45

DeMolenhoek schreef:
Oh ik bedenk er ook net 1 nu het over exen gaat. Toen mijn vriend 6 jaar terug uit elkaar ging met zijn ex was ze heel toegefelijk. Ze hadden net 8 maand een koophuis maar die 8 maand moest hij haar niet uitkopen. Mooi geregeld zou je denken :D

Nou, tot de dag dat ze ging verhuizen. Ze hadden altijd gesplitte rekeningen gehad maar bij de verhuis vatte ze dat op als gemeenschappelijk. Mijn vriend komt dus terug van het werk. Volledig splinternieuwe kookpottenset a €500 die hij net had aangekocht had ze mee, er lag nog een oude tefalpan zonder tefal en een kookpot die niet op inductie kon. Van zijn glazencollectie had ze netjes de helft mee, terwijl zij daar ook 0,0 aan had meebetaald. Dus wijnglazen, cocktailglazen etc. De nieuwe tv die hij had betaald had ze ook mee en de beeldbuis had ze laten staan. Noem maar op. Nou, uiteindelijk was die 8 maand uitkopen goedkoper geweest dan alles opnieuw te gaan halen. Zelfs van het bestek en borden (wat wederom niet door haar was aangekocht) had ze netjes de helft mee. Wij hebben nu in huis bv 3 soepkommen, 2 tapasbordjes, 3 metalen cocktailrietjes etc :')

Sorry maar dat jouw vriend dit laat gebeuren is ook wel heel soft en naïef.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 15:55

Oh ja, praat het slachtoffer een nog groter schuldgevoel aan terwijl de ex gewoon een ontzettende golddigger is... En dan hou ik het nog netjes :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 16:11

Met zulke bewoordingen oordelen over personen die men totaal niet kent, dat vind ik zo bizar. :wow:

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 16:20

Nou nou, niet zo zwaar aan tillen. Ik vind het alleen bewonderenswaardig dat iemand dan niet wat meer voor zichzelf op komt. Super poedersuiker dat die ex alles mee heeft genomen, maar waarom was hij er dan ook niet bij toen ze ging verhuizen? Je hoort zoveel van dit soort verhalen. Als iemand mijn nieuwe TV zomaar zou meenemen kwam ik hem dezelfde avond weer ophalen.

Ik praat die ex niet goed hoor, haar gedrag spoort niet. Ben wel benieuwd wat de vriend van deMolenhoek eraan gedaan heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 16:23

__Sannne schreef:
Nou nou, niet zo zwaar aan tillen. Ik vind het alleen bewonderenswaardig dat iemand dan niet wat meer voor zichzelf op komt. Super poedersuiker dat die ex alles mee heeft genomen, maar waarom was hij er dan ook niet bij toen ze ging verhuizen? Je hoort zoveel van dit soort verhalen. Als iemand mijn nieuwe TV zomaar zou meenemen kwam ik hem dezelfde avond weer ophalen.

Ik praat die ex niet goed hoor, haar gedrag spoort niet. Ben wel benieuwd wat de vriend van deMolenhoek eraan gedaan heeft.

ik bedoelde jou niet. :')

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 16:25

Oh oeps. Nou dan is mijn bericht alleen aan M_D_H hehe.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 16:27

M_D_H schreef:
Oh ja, praat het slachtoffer een nog groter schuldgevoel aan terwijl de ex gewoon een ontzettende golddigger is... En dan hou ik het nog netjes :+

ZIj heeft toch ook geld in de kosten koper gestoken als het goed is? Ze is al toegeeflijk dat hij haar niet hoeft uit te kopen, dan zijn spullen mee toch wel het minste? :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 16:31

__Sannne schreef:

Niets. Ze waren niet in ruzie uit elkaar gegaan want na de breuk hebben ze zelfs nog enkele maanden samen gewoond tot ze een woning had. Dus hij dacht haar inderdaad nog gewoon te kunnen vertrouwen. Hij had inderdaad alles kunnen ophalen met een waarde van een €4000 maar dan had zij gewoon alsnog haar deel van het huis willen hebben wat een €3000 was. Je kunt dan kiezen om er een lange weg van te maken, terug naar de notaris, extra kosten betalen etc of het te laten voor wat het is.

Kaitlyn: Tuurlijk mag ze spullen mee. Maar je neemt toch geen spullen mee waar je 0,0 aan hebt betaald? Dan had ze maar direct moeten zeggen dat ze haar deel uitbetaald wou. Nu maakte ze hem blij met een dooie mus. Zij zet er een punt achter, zegt: Om het makkelijk te houden laat ik die 8 maand vallen, maar dan blijkt zij met een heel deel weg te zijn :') Nu ging het maar over 8 maand, maar het zou wat zijn moest jou ex zeggen dat ze de uitbetaling laat vallen en je thuis komt en jou auto bv weg is.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-02-20 16:34, in het totaal 1 keer bewerkt

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 16:33

Kaitlyn schreef:
M_D_H schreef:

ZIj heeft toch ook geld in de kosten koper gestoken als het goed is? Ze is al toegeeflijk dat hij haar niet hoeft uit te kopen, dan zijn spullen mee toch wel het minste? :o

Dus jij vind het normaal dat je zonder overleg allemaal gloednieuwe spullen mee neemt omdat je uit elkaar gaat?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 16:34

Misschien wilde ze hem een hak zetten. Hell hath no fury like a woman scorned.

Maar ik zou dat nog geen golddigger noemen.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 16:42

Nou ja, golddigger is ook niet helemaal de juiste term... profiteur is wellicht een betere term :j

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 17:09

Ik kan mij er ook geen voorstelling bij maken, zeker niet dingen als de helft van het bestek en bordjes. Wat heb je daar aan

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 17:13

Nou als je in je uppie gaat wonen hoef je niet 10 borden lijkt me. Ik vind het opdelen van een bestek/servies set helemaal niet zo'n gek idee hoor. (Als je die ook samen gekocht hebt)

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 17:31

Mijn ex wilde nog voordat we samen woonde (Ik tekende voor koop woning en 2 maanden later liet hij mij kiezen tussen hem en paard+mijn familie) al de helft van mijn bestek hebben. Want omdat ik het bij elkaar spaarde had hij er geen tijd en moeite in gestoken om zelf te sparen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 17:37

Telpeva schreef:
Ik kan mij er ook geen voorstelling bij maken, zeker niet dingen als de helft van het bestek en bordjes. Wat heb je daar aan

Niks.

M_D_H schreef:
Nou ja, golddigger is ook niet helemaal de juiste term... profiteur is wellicht een betere term :j

Dat is hetzelfde. Ik vind dat ook erg kort door de bocht.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 17:49

Telpeva schreef:

Niks. :')
Had dan in overleg gewoon voor 3000 of 4000 aan spullen meegenomen.
Ik bedoelde alleen te zeggen net, dat ik wel snap dat ze niet met compleet lege handen wilde weglopen. Ja je maakt het uit, maar het is ook jouw geld dat in het huis zit.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 19:09

zoals ik het begrijp was het dat dus niet en heeft hij alles betaald.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 20:09

Tja wie weet heeft zij acht maanden lang de boodschappen en allerlei andere dingen betaald. Als buitenstaander kun je over zo'n situatie echt niks zinnigs zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 20:52

Moest dat de situatie zijn had ik het hier niet gezet :D

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 21:04

edit : foutje

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 09:02

__Sannne schreef:

Toen mijn ex MIJN huis uit moest, wilde de politie graag dat ik hem de tijd zou geven om rustig zijn spullen te pakken, en hebben ze mij verzocht een weekend ergens anders te gaan slapen. In de emotie van de situatie en omdat het een advies was van de politie, heb ik daarmee ingestemd. Toen ik na het weekend thuis kwam, was mijn huis gestript.
Naïef? Ja misschien. Of komt het simpelweg niet bij je op dat iemand met wie je een kwart leven gedeeld hebt, je dit aan doet?

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 19:14

Bij de scheiding van mijn schoonouders ging het zelfs zo ver dat ze dingen voor elkaar gingen verstoppen want “dat mag hij/zij niet hebben hoor”
30j samen, meer dan de helft van hun leven maar elkaar geen onderleggertje meer gunnen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 19:25

Tot aan de konijnenbontjes toe. Alles weg.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 19:31

De gastendoekjes!