Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 20:13

Ik vind betalen voor wc's niet erg, mits ze schoon zijn. Daar schort het helaas nog wel eens aan.

PeerAppel schreef:
Hoe vinden jullie Groningen busstation? Ik heb er 6 jaar veel gereisd en wist de bussen die ik regelmatig pakte wel te vinden, maar als ik een bus moest nemen die ik nog nooit genomen had zorgde ik er voor dat ik ruim de tijd had om hem te kunnen vinden :+

Ik vind het op zich wel duidelijk! :) Vraag me af hoe het gaat worden na de verbouwing.

Nayomie

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 20:33

Ik vind Groningen heel duidelijk, al kan ik me voorstellen dat halte J bijvoorbeeld minder simpel te vinden is. Maar vertrekhaltes staan ook in de OVinfo app, en kun je zo op zich best makkelijk vinden :j

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 20:49

Nayomie schreef:
Ik vind Groningen heel duidelijk, al kan ik me voorstellen dat halte J bijvoorbeeld minder simpel te vinden is. Maar vertrekhaltes staan ook in de OVinfo app, en kun je zo op zich best makkelijk vinden :j

Ik moet halte J sinds kort hebben als ik vertraging met de trein naar Groningen heb. Halte J is toch o.a. Delfzijl via Ten Boer tegenwoordig? Heb wel even moeten kijken toen, maar gelukkig liggen ze lekker dicht bij elkaar allemaal!

Ik stam nog uit de tijd van de oude dienstregeling in Groningen :p Toen bus 22 nog de stadsbus was..

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 20:54

Animal schreef:
Nayomie schreef:

Ik moet halte J sinds kort hebben als ik vertraging met de trein naar Groningen heb. Halte J is toch o.a. Delfzijl via Ten Boer tegenwoordig? Heb wel even moeten kijken toen, maar gelukkig liggen ze lekker dicht bij elkaar allemaal!

Ik stam nog uit de tijd van de oude dienstregeling in Groningen :p Toen bus 22 nog de stadsbus was..

Ja klopt! Lijn 6 (Delfzijl/Appingedam), 5 (Europapark), 4 (Beijum) en 3 (Lewenborg) komen daar inderdaad. Dat stukje kan ik me wel voorstellen dat mensen daar even de mist in gaan, die volgorde volg ik zelf namelijk ook niet, maar het is dat ik weer waar de bussen komen.
Och ja, toen waren stadsbussen nog niet zo stads :')

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 08:21

22 ging langs Ikea toen toch? Want dat weet ik ook nog wel.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 08:34

oomens schreef:
sureido schreef:
Ik ben echt een kluns en Eindhoven station ook gewend kwa bussen, maar op de een of andere manier kan ik het in Breda of Utrecht wel altijd meteen vinden :')

De wc op Utrecht centraal was lastiger en dan deed mijn pinpas het niet dus ik moest geld bijpinnen en dat ging zo:

AH to go kon niet bijgepind worden, stuurde me naar broodzaak > broodzaak kon 20€ maar wisselde niet > rituals wisselde niet en stuurde me naar Hema

En bij de Hema eindelijk beet :')

Wist je dat er in intercity's gewoon een gratis wc aan boord is en in een deel van de sprinters ook?

.. Ja dat wist ik *D Alleen die zijn zo smerig en ik had allerlei spullen bij omdat ik in Utrecht ging slapen dus dan moest ik heel mijn hebben en houden in dat kleine hokje meenemen....

Contactloos betalen is na twee maanden werken in Spanje kapot gegaan dus dat doet mijn pinpas niet meer. Wel heel raar want in de parkeerautomaat doet ie het wel, waar je hem insteekt en hij dan automatisch geld afschrijft zonder pincode := maar in winkels waar je hem tegen iets aan moet houden niet.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 09:35

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 14:05

Verwarmingen op standje "de mussen vallen van het dak" -:(-

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 10:58

Er staan gezellig veel mensen te wachten op de snelbussen naar Arnhem op Nijmegen CS := Werkzaamheden zijn gepland dus dan is meer bussen inzetten toch niet zo moeilijk?

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 11:30

Op de 1 of andere manier vind ik het in Arnhem een stuk chaotischer/drukker dan in Nijmegen. Daar staat alleen een rij op het moment van instappen, maar dat is logisch.

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 12:00

Klopt, chaotisch viel zeker mee, maar er kwamen 2 bussen en daar kon alsnog niet iedereen in geloof ik, dus dat is echt balen als je daar al een hele tijd staat te wachten.

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 12:14

En vanavond is de batavierenrace, dus ben benieuwd wat er gebeurt met die stroom aan studenten met tenten en spul die naar Enschede moeten..

Ik zat iig redelijk vlot in een bus net en heb ook makkelijk de IC kunnen halen, dus dat liep wel soepel :)

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 12:19

Hier ook ergernis...
Trein reed ruim voor het station al langzaam tot bijna stil. Geen omroep oud. En toen we aangekomen waren op station bssloot de machinist lekker te gaan kletsen. Prima, maar doe dan wel die deur open! Pas toen de conductrice het zei ging die de deur open doen.
Zag mn aansluiting voor mn ogen wegrijden... Dus half uurlater thuis

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 12:21

Oh, de Bata! Dat is wel een avontuur. (Als er mensen meedoen of bij zijn: veel plezier!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 12:25

LoveBodin schreef:
Hier ook ergernis...
Trein reed ruim voor het station al langzaam tot bijna stil. Geen omroep oud. En toen we aangekomen waren op station bssloot de machinist lekker te gaan kletsen. Prima, maar doe dan wel die deur open! Pas toen de conductrice het zei ging die de deur open doen.

Kletsen met wie? Wellicht was het wel een leerling met mentor. Zeker op de eerste dagen komt er veel op je af en wordt er non stop zoveel uitgelegd dat er iets tussendoor schiet. En een machinist gaat niet voor het plezier voor het station stil staan ;) .

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 13:04

Gloa schreef:
LoveBodin schreef:
Hier ook ergernis...

Kletsen met wie? Wellicht was het wel een leerling met mentor. Zeker op de eerste dagen komt er veel op je af en wordt er non stop zoveel uitgelegd dat er iets tussendoor schiet. En een machinist gaat niet voor het plezier voor het station stil staan ;) .

Ik gok met de machinist die moest overnemen. Was iig iemand die buiten de trein stond. En met het kletsen heb ik ook geen probleem! Ik snap dat helemaal. Maar doe eerst even die deur open, ipv dat anderen je eraan moeten herinneren...

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 13:10

Dat doen ze meestal ook, eerst de deuren ontgrendelen. Maar soms zijn die machinisten net mensen en vergeten ze dat even. Ze doen het echt niet expres in elk geval.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 13:42

Ohh dat is echt het ergste dat er is, dat je al op het station staat maar dat de deuren niet opengaan :oo
Gebeurd ook wel eens op Eindhoven als het ontkoppelen niet lukt. Kan niemand wat aan doen maar het is zooo frustrerend om dan een perron verderop je overstap weg te zien rijden :')

LisannePruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 14:10

Warboel schreef:
Ohh dat is echt het ergste dat er is, dat je al op het station staat maar dat de deuren niet opengaan :oo
Gebeurd ook wel eens op Eindhoven als het ontkoppelen niet lukt. Kan niemand wat aan doen maar het is zooo frustrerend om dan een perron verderop je overstap weg te zien rijden :')

En al die mensen die maar op de knopjes blijven drukken :')

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 14:10

Inoterry schreef:
Dat doen ze meestal ook, eerst de deuren ontgrendelen. Maar soms zijn die machinisten net mensen en vergeten ze dat even. Ze doen het echt niet expres in elk geval.

Is ook zo maar gezien het feit dat het ergenissen in openbaar vervoer topic is mogen we toch wel klagen :D

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 14:24

Natuurlijk mag dat :j . En iedereen snapt ook dat dat erg irritant is als je je overstap wil halen en de deuren van de trein gaan niet open. Maar ik denk dat het een stuk irritatie scheelt als je je op dat moment beseft dat een machinist dat echt niet expres doet. In het bovenstaande geval word er al geschreven dat de trein vlak voor het station even stil heeft gestaan. Wie weet met wat voor reden, het kan zijn dat de machinist een gesprek had met de treindienstleider over waarom ze daar stil stonden waar hij :? :? :? gevoelens bij had, het kan zijn dat er een storing zat in het matrieel wat hij zsm heeft opgelost of wei weet zat er wel een konijn op de rails wat weigerde weg te gaan ofzo :+ . Een trein staat nooit zomaar stil en in dit geval kan de reden waarom de trein stil heeft gestaan ook heel goed de reden zijn waarom de machinist even vergat de deuren te ontgrendelen. Heel irritant voor de reizigers en daar mag je best wel wat over mopperen maar er zijn ergere dingen. Je kan ook net de pech hebben dat je vanmorgen in die trein zat die een dieplader heeft geramd.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 14:38

Ik vraag me vooral af of de andere trein niet nog een minuutje kan wachten voor de overstappers op zo'n moment? Want stil komen te staan en dan de andere trein langs zien rijden is echt zo frustrerend - maar als het op hetzelfde perron is zou je dat aan de andere kant toch kunnen zien?

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 15:58

Helaas gaat dat op ons zeer drukke spoorwegnetwerk niet altijd. Als de ene trein 1 minuutje zou wachten kan de volgende daar ook weer last van hebben en daar zitten net zo goed mensen in die een overstap moeten halen. Ook liggen er protocollen bij Prorail dat ze op een gegeven moment de goederentreinen voor moeten laten gaan bij vertraging van reizigerstreinen omdat de goederentreinen vaak een langere remweg hebben en er langer over doen om weer op gang te komen. (Al doen ze dat ook vrij regelmatig bij niet vertraagde reizigerstreinen :roll: |o ). Dan kan 1 minuutje wachten voor die andere trein al meteen 5 minuten of meer vertraging gaan betekenen.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 16:09

Een jongen (van in de 20) in de trein naast me tegen een vriend die het wordt kanker iets te graag gebruikt. Grow up of gebruik een ander scheldwoord >;)

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 16:33

Inoterry schreef:
Natuurlijk mag dat :j . En iedereen snapt ook dat dat erg irritant is als je je overstap wil halen en de deuren van de trein gaan niet open. Maar ik denk dat het een stuk irritatie scheelt als je je op dat moment beseft dat een machinist dat echt niet expres doet. In het bovenstaande geval word er al geschreven dat de trein vlak voor het station even stil heeft gestaan. Wie weet met wat voor reden, het kan zijn dat de machinist een gesprek had met de treindienstleider over waarom ze daar stil stonden waar hij :? :? :? gevoelens bij had, het kan zijn dat er een storing zat in het matrieel wat hij zsm heeft opgelost of wei weet zat er wel een konijn op de rails wat weigerde weg te gaan ofzo :+ . Een trein staat nooit zomaar stil en in dit geval kan de reden waarom de trein stil heeft gestaan ook heel goed de reden zijn waarom de machinist even vergat de deuren te ontgrendelen. Heel irritant voor de reizigers en daar mag je best wel wat over mopperen maar er zijn ergere dingen. Je kan ook net de pech hebben dat je vanmorgen in die trein zat die een dieplader heeft geramd.

Is ook zo. Ik bedoel eigenlijk alleen maar negen van de tien keer als ik hier zit te zeiken over openbaar vervoer ik in mijn hart ook wel weet dat het zinloos is iets of iemand daar de schuld van te geven. :j alleen het lucht zo op als je even "los" kan gaan :D ik geniet van jouw verhalen in dit topic ook , erg he *\o/* als ik lees wat jij op een dag meemaak hahahaha