Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xManon_

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 23:58

Een Syrische hamster is wel ideaal dan hoor! Heb je wel 'aanspraak' van, kan je mee knuffelen en is prima een paar dagen alleen te laten.

Ik heb vandaag de sleutel opgehaald. Morgen laatste werkdag bij m'n huidige baan en dan twee weken vrij en volledig focus op verhuizen mogelijk :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 23:59

Ik vind hammies eerder kijk dieren , konijnen ook .

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 00:15

Ja ik ook, heb ook lang over nagedacht.. Maar toch poezen genomen.
Maar als je elk weekend weg bent zou ik dat niet doen nee. Lastig.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 00:15

amoj schreef:
Moet ook nog kerstspullen aanschaffen, pft...
Gisteren nog een leuke schaal gekocht bij de big bazar. 1 met een hert er op! Erg leuk!

Ik wil eigenlijk binnenkort graag een huisdier... Weet alleen niet goed wat. Ik ben namelijk in het weekend niet thuis. Zat te denken aan een hamster, maar die hebben niet echt een knuffel gehalte vind ik.... Jullie ideeën?

Foto van de schaal? :D

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 10:37

De action zit hier 500 meter vandaan. Kom er dusdanig vaak dat ik getraind ben om de verleiding te weerstaan.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 10:50

Hier twee cavias als huisdieren :) Ik ben 2x per maand het weekend weg, maar heb gelukkig genoeg logeeradresjes voor ze. Wat dat betreft zijn cavia's makkelijk; hoeven niet uitgelaten, maken geluid, worden heel tam en vinden knuffelen fijn, en mensen vinden het niet erg om er een paar daagjes op te passen.

Ze alleen laten zou ik dan weer niet doen, ze willen toch vers eten en water en af en toe wat geluid om zich heen.

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 12:50

Muizen zijn heel leuk! Kon me uren vermaken door naar ze te kijken, kunt ze makkelijk over je heen laten lopen en kunnen makkelijk een paar dagen alleen blijven. Pak een groot aquarium, veeel klimmateriaal en voeg er een groepje van 2 tot 3/4 muizendames aan toe en het is echt leuk.

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 12:58

Afbeelding
Afbeelding

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 18:34

Citaat:
Maximale huurprijs voor lagere inkomens
Door ‘passend toewijzen’ komen woningzoekenden niet meer voor alle huurwoningen in aanmerking:

Eén- of tweepersoonshuishoudens met een inkomen dat recht geeft op huurtoeslag, mogen huren tot een huurprijs van € 576,87
Drie- en meerpersoonshuishoudens met een inkomen dat recht geeft op huurtoeslag, mogen huren tot een huurprijs van € 618,24.

Mensen die in aanmerking komen voor een sociale huurwoning, maar niet voor huurtoeslag, kunnen vooral terecht in de duurdere sociale huurwoningen met een huurprijs tot € 710,68.

Corporaties controleren of een woning ‘past’
Als woningzoekenden op een woning reageren, moeten zij hun inkomen opgeven. De woningcorporaties controleren of dit inkomen klopt op basis van een Inkomensverklaring. Woningzoekenden kunnen deze verklaring (gratis) bij de Belastingdienst opvragen. Past het inkomen niet bij de huurprijs van de woning, dan kan de corporatie de woning niet toewijzen.

Ik ben blij dat ik nu dus een woning heb.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 20:20

Jeetje, bedankt, ik schrik me wild :') maar bovenstaande geldt voor de sociale huursector. Niet voor particulier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 20:30

Gelukkig zit mijn huis goed :=

Ty voor de tip hihi , nu nog ballen scoren. . , kitten sloopt de boel al super goed :')

Afbeelding

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 21:42

Graag gedaan snorlex hahaa

Kalender7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 15:32

Ik meld me hier ook maar na al het meelezen. Vrijdag gaan mijn vriend ik tekenen voor een huurappartement. Ook horen we dan of het per 1 januari is of half december echt super spannend! Ik vroeg me alleen af wat jullie voor muurverf hebben gebruikt welk merk en hoe je de kleur gekozen heb? Ik krijg er nu al zenuwe van want ben bang dat de meubels er niet bijpassen of het geheel te donker word.

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 15:36

Wij hebben alle muren (gebroken) wit gedaan, lijkt het mooi ruim en ik houd persoonlijk van een neutrale/strakke inrichting, waar ik met mijn meubels en decoratie mee kan aankleden. Mijn ervaring met kleur op de muur of 1 muur verven is toch dat je het op gegeven moment zat bent, en dat heb ik met de witte muren eigenlijk nog nooit gehad. Wij hebben overigens Monodek gebruikt, beetje uit luie overwegingen :') 1 laag en de muur is klaar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 15:47

Mandyy schreef:
amoj schreef:
Moet ook nog kerstspullen aanschaffen, pft...
Gisteren nog een leuke schaal gekocht bij de big bazar. 1 met een hert er op! Erg leuk!

Ik wil eigenlijk binnenkort graag een huisdier... Weet alleen niet goed wat. Ik ben namelijk in het weekend niet thuis. Zat te denken aan een hamster, maar die hebben niet echt een knuffel gehalte vind ik.... Jullie ideeën?

Foto van de schaal? :D

Ga ik vanavond even maken! :D

Muizen heb ik niks mee eigenlijk, vind ze een beetje eng (ben een schijterd, hihi) Aquarium ziet er gezellig uit!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 16:37

Muizen komen er bij mij ook niet in. Heb op stal genoeg muis huisdieren. :(

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 19:02

Wij hebben ral9010 histor monodek op de muren gedaan, vandaag :P en het plafond wel echt wit. Een stuk van een muur wordt nog taupe/bruin. Is een lange muur dus dat breekt wat. Heb in m'n eenkamerappartement nu een groene muur en in m'n studentenkamer had ik een roze. :D Kan altijd weer overgeverfd worden als je het zat bent.
Bruine kleur uitzoeken was wel vreselijk, al die tinten.. Weken lopen tobben en nu hadden we het nodig dus gewoon hup de knoop doorgehakt en eentje gekozen. Papiertje en op de muur is toch altijd net ff anders. Flexa muurverf want die was met korting, anders had ik gewoon eigen merk gepakt. Oh en kozijnen ral9010 lak van de action.

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 20:07

Ik hoef de kozijnen niet te doen. Kunstof dus ideaal

Kalender7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 21:21

Ik zat zelf te denken aan de kleur urban taupe van flexa, we hebben veel licht inval en 1 glazen muur. De meubels zijn grof en donker bruin de bank en stoelen wit. En we hebben dan laminaat wat een bruin/grijs is. Het oude huis waren alle muren wit maar dat ben ik echt zo zat! Alhoewel ik het bij andere wel echt heel leuk vind staan vaak. Dilemma's!

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 21:25

Ik had ook monodek van Histor. Wit en in de woonkamer 1 muur een grijze kleur. Daar heb ik verschillende staaltjes van meegenomen en daar 1 van uitgekozen.

M'n slaapkamer is met mint, dat heb ik gedaan aan de hand van een schilderij wat ik al had. Daar zat een hele lichte kleur mintgroen in en heb aan de hand van dat schilderij één kleur donkerder en één tint groener gedaan.

De kleurtjes zijn overigens gewoon latex van Gamma eigen merk, die muren heb ik wel 2x moeten doen. En dan met name omdat het granol was en je de witte puntjes er doorheen bleef zien.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 23:16

Was ik ook weer :D
Ik ben er nog niet uit waar ik mijn internet af ga sluiten… Ik zal eens rond vragen welke providers de andere bewoners hebben in het appartementencomplex :) Mijn vriend en mijn ouders hebben Ziggo maar allebei veel problemen….
Leuk , shoppen voor kerst :D Ik hoef pas volgend jaar kerstspullen te kopen haha, wel jammer :P
Blond spullen heb ik ook :D Heb voor mn verjaardag van mijn vriend een theepot met warmhoudplaat gekregen en van mijn ouders 2 mokken, en heb een koekjestrommel :D Zo leuk
Morgen naar appartement om alles goed op te meten en dan kan ik ook dingen gaan kopen en bestellen, gordijnen, verf enz….
Nu druk met verzekeringen vergelijken haha, ik ga sowieso switchen van zorgverzekering, scheelt me 20 euro per maand en dat vind ik best veel….

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 23:20

Oh dat is slim LizMd , lekker passend :)

Hmm Winsel wat kan je er ontvangen? , ook maar net de vraag..

Ik heb 2 computermeubels op het oog , moet wat geklust in worden maar de ene heeft 2 aparte deurtjes . Dan kunnen de bovenste open en de onderste dicht en de andere is gewoon mooi :P

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 23:26

Ja geen idee, morgen doet een mannetje van de technische dienst de deur voor me open van het appartement, ik zal hem dan es vragen welke provider er wordt gebruikt....

Hopen dat de computermeubels door gaan :D
Ik ben marktplaats aan het af snuffelen naar een bed en kledingkast haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 23:34

Hmm ja hoop het ook , is even verbouwen maar eigenlijk ideaal!

Bed zou ik niet 1 2 3 2de hands halen , sowieso matras niet.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 23:36

Matras koop ik nieuw hoor :) Maar het bed zelf mooi 2ehands :D Heb ik geen probleem mee haha